Yeni BMW 4 Serisi Coupe Türkiye’de tanıtıldı. İşte bu
tanıtımda kullandığımız otomobille ilgili ilk sürüş izlenimimiz. YAZI: ALPER
GÜLER
Yıllardır en çok satan coupe otomobil olan BMW 3 Serisi’nden
ilham alınarak doğan 4 Serisi Coupe daha güçlü ve daha sportif görünüyor. Eylül
sonu gerçekleşen 2013 Frankfurt Otomobil Fuarında otomobil severler ile buluşan
model 157.518 TL’den başlayan fiyatlar ile Türkiye’de satılacak.
Yeni BMW 4 Serisi Coupe ona her bakanı kendisine âşık
edebilecek bir tasarıma sahip. Otomobil daha akıllı bağlantı çözümleri, daha
fazla itiş gücü ve verimliliğinin yanı sıra daha uzun, daha alçak ve geniş dış
boyutlarıyla da dikkat çekiyor. Daha uzun aks aralığı ve daha fazla iz
genişliği ona hiç olmadığı kadar üstün dinamizm, sportif zarafet ve daha fazla
sürüş keyfi kazandırmış. Boyutları sayesinde uzun tutulan motor kapağı bu
otomobile bambaşka bir hava katmış. Ön bölümde şüphesiz ki en dikkat çekici
detay LED ikiz farlar oluyor. Bu farlar otomatik uzun - kısa huzmeli far
özelliğine sahip. Bu sayede gece kısa ve uzun far geçişlerini sistem kendisi
gerçekleştiriyor. Arka bölümde
genişletilmiş tekerlek bombeleri ve etkileyici genişlikte iz mesafesi
otomobilin arkadan itişli karaktere sahip olduğunu vurgulamış. Yan bölümde
alaşımlı jantlar oldukça kışkırtıcı. Hemen bu jantların arkasında hava
yarıkları yer alıyor. Bu detay da otomobilin sportif karakterini yansıtıyor.
Keskin hatlar otomobile dinamizm ruhu ve akıcı bir tasarım dili sağlamış. Arka
bölüme geldiğimizde ise klasik BMW çizgileri görüyoruz. Ancak tampondaki keskin
hatlar, arka siyah renkteki difizör ve krom egzoz borusu otomobilin sportif
karakterinin bu bölüme de yansımasını sağlamış. Yeni BMW 4 Sersine boyut olarak
bakılırsa 3 Serisi’nden 26 mm daha uzun, 43 mm daha geniş, 16 mm daha alçak ve
50 mm daha geniş aks mesafesine sahip.
Otomobilin içerisinde BMW modellerinden alıştığınız klasik
bir iç mekân yer alıyor. Ancak aracınızı M paket alarak tercih ederseniz daha
sportif bir direksiyona ve detaylara sahip oluyorsunuz. M paketteki sportif
direksiyon arkasında sunulan kulakçıklar ile büyülüyor. Sürücü odaklı tasarım,
siyah dairesel panelli göstergeler dikkat çekiyor. Gelişmiş iDrive işletim
sistemi sayesinde orta konsolda yer alan buton dokunmatik özelliği kazanmış. Bu
sayede dokunmatik özellikli butonu bir Touch Pad gibi kullanma imkânı size
sunulmuş. Arka kısımda entegre koltuk başlıkları ile son derece etkileyici
koltuklar birbirinden bağımsız bir görüntü sunuyor. 2+2 oturma düzenine sahip
olan BMW 4 Serisi önde ve arkada oturan bireylere yeterli alan sunmayı
başarıyor. Küçük eşya gözü konusunda model kapı kenarlarında orta konsolda ve
vitesin ön bölümünde birçok alan sunmuş. Buna ek olarak 1 litrelik şişeler için
sunulan alanlar göz dolduruyor. BMW içeride sunduğu geniş alana 445 litrelik
bagaj hacmiyle eşlik ediyor.
BMW 4 Serisi, 3 farklı motor ile satışa sunuluyor. Dizel
cephesinde 3 Serisi’nden de hatırladığımız 2.0 litrelik dizel ünite yer alıyor.
Bu ünite 184 Bg güç ve 380 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s
hızlanmasını 7.5 saniyelik etkileyici bir sürede tamamlayan model 240 Km/s’lik
bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri
ise 4.8 litre olarak belirtilmiş. 420 Coupe’de sunulan bu motorun yanı sıra
428i Coupe’de sunulacak 2.0 litre benzinli motoru görüyoruz. Bu motor 245 Bg güç
ve 350 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 5.9
saniyede tamamlarken maksimum 250 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre yakıt tüketim değeri ise 6.7 litre olarak belirtilmiş. Benzinli
motor seçeneklerinde 2. tercih ise 435i Coupe ile gelen 3.0 litrelik benzinli
motor oluyor. Bu motor 306 Bg güç ve 400 Nm tork değerine sahip. Bu değerler
ile 0-100 Km/s hızlanmasını 5.4 saniyede tamamlayan model maksimum 250 Km/s hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim değeri 8.1 litre
olarak belirtilmiş. Türkiye’de şu an 420 Coupe ve 428i xDrive Coupe seçenekleri
satılacak. Marka sonbaharda 420i Coupe ve 420d Coupe’nin xDrive seçeneklerini
de sunacak.
Tüm BMW 4 Serisi Coupe modellerine standart olarak eklenen
Sürüş Deneyimi Kontrolü düğmesi sunuluyor. Sürücü sürüş karakterine göre “Eco
Pro”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” modlarından birini tercih edebiliyor. Tüm
modları diğer BMW modellerinden hatırlamak mümkün. Ancak BMW mühendisleri “Eco
Pro” moduna ekledikleri bir özellik ile size daha fazla ekonomi yaptırmayı
hedefliyorlar. Aracı “Eco Pro” moda aldığınızda 50 ila 160 Km/s hız aralığında
ayağınızı gazdan çektiğiniz anda motoru güç aktarım organlarından ayıran bir
sistem devreye giriyor. Böylece model yelken etkisi dediğimiz bir modda
süzülmeye başlıyor. Bu sayede yakıt ekonomisi konusunda başarılı değerlere
ulaşabiliyorsunuz. BMW mühendisleri yakıt tüketimi konusunda size bir başka
özellikle destek vermeye devam ediyor. İsteğe bağlı ileri rota asistanı özelliği
ile gelen bu sistemde gideceğiniz rotayı seçiyorsunuz. Sistem bu rotaya göre
hızınızı nerde arttırıp nerede azaltacağınız konusunda size önceden öneriler
sunuyor. Bu sayede yüzde 5 değerinde bir yakıt ekonomisi yapmış oluyorsunuz.
Yeni BMW 4 Serisi içerisinde BMW ConnectedDrive ‘ı
barındırıyor. Bu sistem daha yeni özellikler, hizmetler ve sürücü destek
sistemleri sunuyor. Sunulan sistemler şu şekilde sıralanıyor.
Tamamen renkli Head-Up Display: İlgili bilgilerin doğrudan
sürücü görüş açısına yansıtır. Bu ekran ayrıca haber eğlence mesajlarını da
sürücün gözlerini yoldan ayırmadan okumasını sağlıyor.
Yeni nesil profesyonel navigasyon sistemi: 3 boyutlu harita
görüntüsüne sahip bu sistem orta konsola yeni konumlandırılan dokunmatik buton
ile kontrol edilebiliyor. Bu sistem sayesinde navigasyona orta konsoldaki
kontrol butonu üzerindeki Touch Pad’i kullanarak sayı, harf girebiliyorsunuz.
Gerçek zamanlı trafik bilgisi: Trafik akışı ile ilgili
gerçek zamanlı bilgiler sağlar.
Aktif Cruise Control: Öndeki araç ile güvenli mesafeyi
ayarlayarak gaz veya fren yapma ihtiyacı durmadan ilerlemenizi sağlar.
Gerektiğinde sistem özellikle sıkışık trafiklerde tamamen durabiliyor. Daha
sonra öndeki aracın hareketine göre kalkış yapabiliyor.
Driving Asistant: otoban sürüşlerinde güvenli araç
kullanmanıza yardımcı olur. Yaklaşma Uyarı özelliğine sahip olan bu sistem yaya
ve araçları algılayarak olası çarpışmalara karşı sürücüyü uyarır ve gerekirse
fren yapar.
Sürüş İzlenimi
BMW sportif tasarım konusunda fenomen markalardan. Bu etki
BMW 4 Serisi’ne de yansımış. Keskin hatlar, alaşımlı jantlar ve arkada bulunan
difizör otomobilin sportif tasarımın yansıtmış. Otomobilin içerisine geçiyorum.
Bu tasarımı diğer BMW modellerinden hatırlamak mümkün. Aracınızı M paket
donanımında alırsanız son derece sportif direksiyona sahip oluyorsunuz. Bunun
yanında Alkantara döşemeli ve yan destekli koltuklar otomobilin sportif
detayını desteklemiş. Ayrıca ön konsol boyunca uzanan mavi çizgiler sunulan
birçok farklı seçenek ile kişiselleştirilebiliyor. Sürüş pozisyonuna erişimde
herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en
büyük yardımcınız oluyor. Dilerseniz hafızalı koltuk özelliği sayesinde sürüş
pozisyonunuzu kaydedip koltuk ayarınız değişse bile tek tuşla kendi
pozisyonunuza erişebiliyorsunuz. BMW 420d dizel ile sürüşe geçiyorum. Ağırlık
merkezi alçaltılmış otomobil yola adeta yapışıyor. Yüzde 50-50 dağıtılmış
ağırlık oranı size kusursuz bir sürüş keyfi sağlıyor. Aracın kalbinde 2.0 litre
dizel motora yer verilmiş. 184 Bg motor 320 dizelden hatırlıyoruz. Bu ünite
özellikle alt devirlerde torku çok iyi kullanarak sizi yarı yolda bırakmıyor.
Ancak üst devirlerde benzinli motorları aratıyor. BMW 4 Serisi’nde dört farklı
sürüş moduna yer verilmiş. "Eco Pro" moduyla maksimum ekonomi
yaptıran model "Sport +" modu ile performansı zirvede yaşamanızı
sağlıyor. "Eco Pro" modunda 4 Serisi ayağınız gazdan çektiğinizde
motor aktarım organları birbirinden ayrılarak süzülmeye başlıyor. Bu sayede
yakıt tüketimi konusunda yüzde 5’lik ekonomi sağlanıyor. BMW 4 serisinde sert
süspansiyonlar yoldaki irili ufaklı birçok çukuru hissetmenizi sağlıyor. Ancak
bu sistem kombine virajlarda size maksimum tutunma sağlıyor. Limitleri zorlanan
4 Serisi ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. Ancak korkmayın ufak kontralar
ile otomobili rayına sokabiliyorsunuz. Eğer kontra ile otomobili kontrol
edemezseniz ESP anında devreye girerek sizi güvende tutmayı başarıyor. Sistem
size çekiş kontrol ve ESP’yi kapatma opsiyonu sunmuş. Çekiş kontrolü kapattığınızda
sistem sınırlı kaymalara izin veriyor. Ancak ESP tuşuna birkaç saniye uzun
basarsanız BMW tüm kontrolü size bırakıyor. Size de arkadan itişin keyfini
çıkarmak kalıyor. Fiyat disiplininde test aracımız 227.472 TL’lik etikete
sahip. Eğer standart paket satın alırsanız bu fiyat 157 Bin TL seviyesine
geriliyor. BMW 4 Serisi gerek tasarım gerek sürüş karakteri konusunda bu fiyatı
sonuna kadar hak ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder