Trafikte fark edilmenin yeni yolu farklı tasarıma sahip
otomobiller satın almak. Bu otomobiller genellikle küçük boyutları ve
alışılmamış görünümleri ile ön planda. Ancak bu otomobiller ile çekirdek
ailelerin bile seyahat etmesi sıkıntı olurken geniş ailelerin bu modellerle
tatmin olması imkansızdı. İşte burada markalar bu sorunu ortadan kaldırmak için
geniş ailelerin tercih edeceği otomobilleri de farklı tasarımlar ile sunmaya
başladı. Fiat’ın bu doğrultuda geliştirdiği otomobil ise 500L... 500’ün
eğlenceli ve farklı yapısını 500L’ye taşıyan Fiat, bu otomobili Pop, Popstar ve
Rockstar olmak üzere 3 farklı donanımla satışa sunmuş. Bakalım Fiat 500L
testimiz boyunca nasıl bir performans grafiği çizecek?
Tasarım
Fiat 500L’nin tasarımına baktığımızda 500’ün eğlenceli
hatları bu otomobile yansımış. Ana farların altındaki aydınlatma grubu ve 2
parçalı zarif ön ızgara bu eğlenceli tasarımı destekleyen detaylar arasında. Ön
tampondaki gri renkli bölüm ve hava girişleri ona sportif bir görünüm katmış.
Yan bölüme geldiğimizde şişkin çamurluklar otomobilin heybetli yapısını ön
plana çıkarmış. Bu heybetli yapının yanı sıra, çamurluk ve kapı altlarındaki
siyah detaylar aracın hafif arazi karakterini betimlemiş. Test aracımızdaki
gibi tavan beyaz ve ana gövde sarı rengi tercih ederseniz son derece etkileyici
bir kombinasyon elde etmiş oluyorsunuz. Arka bölüme geldiğimizde ise yana doğru
taşırılmış stop grubu aracın yükleme alanının geniş tutulmasına katkı sağlamış.
Ayrıca aşağı kadar uzanan bagaj kapağı yükleme seviyesini aşağı çekerek bagajın
kolay doldurulmasında avantaj yaratıyor. Aracın boyutlarına baktığımızda Fiat
500L, 4268 mm uzunluğa, 1800 mm genişliğe, 1678 mm yüksekliğe ve 2612 mm aks
mesafesine sahip. 500 modeline göre 500L; 722 mm daha uzun, 173 mm daha geniş,
190 mm daha yüksek ve 312 mm daha uzun aks mesafesine sahip bir otomobil.
İç Mekân
Fiat 500L iç mekânda da dışarısı gibi renkli ve eğlenceli
bir ortam sunuyor. Bu durum siyah ve beyaz renkle kombine edildiği detaylar ile
belirginleşmiş. Dilerseniz bu renkleri sunulan farklı kombinasyonlar ile
değiştirebiliyorsunuz. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda 500L modeli
ortalama seviyede. Direksiyon simidi ve el frenini Panda modelinden, klima
kumandalarını da Alfa Romeo Giulietta’dan hatırlıyoruz. Klima kumandaları ve
uçak tipi el freni oldukça kullanışlı olsa da direksiyon kaba yapısıyla
işlevselliğini kaybetmiş. Küçük eşya gözü konusunda otomobil size kapı
kanarlarında ve vites önünde yeteri kadar alan sunulmuş. Ön konsolda en dikkat
çekici teknolojik detay ise 5 inç büyüklüğünde dokunmatik ekranlı müzik sistemi
oluyor. Bu sistem Bluetooth, USB ve Aux bağlantıları ile zenginleştirilmesinin
yanı sıra Beats Audio Hi-Fi özelliği ile de kaliteli müziğin keyfini çıkarmanızı
sağlıyor. Özellikleri saymakla bitmeyen bu dokunmatik ekranın sunduğu EcoDrive
Live özelliğiyle de ekonomik sürüşler gerçekleştirebileceksiniz. Önde ve arkada
seyahat eden bireylere yeteri kadar alan sunulmuş. Arkadaki yolcular
kendilerine daha fazla alan isterlerse ileri geri hareket eden koltuğun
avantajını kullanarak bu alanı arttırabilirler. Ancak arttırılan bu alan için
bagaj hacminden ödün vermeleri gerekiyor. Fiat 500L geniş iç hacminin yanı sıra
bagaj olarak 411 litrelik bir alanı kullanımınıza sunmuş.
Motor
Fiat 500L’nin kalbinde 1.6 litre dizel motora yer verilmiş.
Bu motor 3750 d/d’de 105 hp güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri sağlıyor. Bu
değerler 1375 kg ağırlığındaki 500L’ye 11.3 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma
değeri sunarken maksimum 175 Km/s hız değeri sunuyor. 6 ileri manuel şanzıman
ile sunulan bu ünitenin karma yakıt tüketim değeri ise 4.7 litre olarak
belirlenmiş. Bu ünite Fiat 500L’ye ortalama bir performans sunmuş. Alt
devirlerde torkun avantajını kullanan dizel ünite canlı kalmayı başarıyor.
Performans konusunda başarılı grafik çizen motor 6.5 litrelik test tüketim
değerine sahip.
Konfor ve Yol Tutuşu
Fiat 500L’de orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş.
Bu sayede süspansiyon sistemi size konforlu bir sürüş vaat ediyor. Bu konforlu
yapı 1.6 litrelik dizel motorun sesinin kabin içine yansımasıyla
gölgelenebilir. Yol tutuşu konusunda araç çok iddialı değil. Fazla gövde
salınımı yapan 500L sınırları aşıldığında arkadan kayıyor. Ancak korkmayın ESP
sistemi sizi rayınızda tutmak için elinden geleni yapıyor. Bunun yanı sıra test
aracımızda ‘Traction +’ Sistemi de yer alıyor. Bu sistem kum, çakıl ve benzeri
zeminlerde güç dağılımını ön tekerler arasında dengeleyerek normal bir araca
göre daha stabil tutunma sağlıyor. Özellikle hafif arazide bu mod size büyük
avantaj sağlıyor.
Yorum-Alper GÜLER
Tarz otomobil sahibi olmak için küçük iç ve bagaj hacmi,
kısıtlı motor seçeneği gibi birçok handikabı kabullenmeniz gerekiyordu. Ancak
markalar bu sıkıntılardan bazılarını ortadan kaldırmak için daha eğlenceli ve
daha geniş seçeneğe sahip otomobiller üretmeye başladılar. Fiat 500L’de enerjik
yapısı ve geniş seçenek yelpazesiyle bu otomobiller arasında yerini aldı.
Büyüyen boyutlarıyla geniş ailelere de rahatlıkla hizmet verebilecek olan 500L
farklı dış renk kombinasyonlarıyla meraklı bakışları üzerine çekiyor.
Otomobilin içerisi de dışarısı gibi eğlenceli. Dış renk kombinasyonları gibi
içeride de bu seçenekler mevcut. İçeride olumsuz gördüğüm tek nokta ise kaba
direksiyon simidi oluyor. Daha enerjik ve sportif iç mekana daha kibar bir
direksiyon simidi kullanılmasını beklerdim. Otomobilin karakteri gereği
performans anlamında fazla bir şey beklememeniz gerekiyor. Orta sertlikteki
süspansiyonlar yüksek karoser yapısı nedeniyle virajlarda avantaj sağlayamıyor.
Direksiyon ise virajın her bölümünde sizinle iletişim kuramıyor. Daha çok
seçenek diye yukarıda bahsettim. Peki; nedir bunlar? Kişiselleştirilebilir iç
ve dış detay seçenekleri, 5 farklı motor kombinasyonu bunlardan sadece birkaçı.
Fiyat disiplinine baktığımızda 59 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketi görüyoruz.
Piyasada fenomen olmuş rakiplerine göre daha aşağıda fiyat sunması ve enerjik
yapısıyla tercih sırasında üst seviyelerde yer alacağını düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 Multijet II | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Hp 3500 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,3 s | |
Maksimum Hız: | 175 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,5 lt | |
Şehir Dışı: | 3,9 lt | |
Karma: | 4,5 lt | |
Test: | 6,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 122 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4268 mm | |
Genişlik: | 1800 mm | |
Yükseklik: | 1678 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2612 mm | |
Bagaj Hacmi: | 411-1480 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1375 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder