Yazı: Alper Güler
Sert bakışlar
208 yeni tasarım farlarıyla son derece sert bakışlara sahip. Keskin hatlar, far grubu ve gündüz farları ona radikal bir ruh katıyor. Geniş bir ağzı andıran ızgara yapısı, sportif ön splitter ile Isparta yolculuğumuz boyunca tüm gözleri üzerine çekmeyi başardı. Boyutlarında ise 207 modeline göre 7 cm daha kısa olan model aracın daha kompakt bir yapı kazanmasını sağlamış. Selefine göre 15 litre daha geniş, 285 litrelik bagaj hacmiyle üç kişilik yolcunun hiçbir bavulunu
208 yeni tasarım farlarıyla son derece sert bakışlara sahip. Keskin hatlar, far grubu ve gündüz farları ona radikal bir ruh katıyor. Geniş bir ağzı andıran ızgara yapısı, sportif ön splitter ile Isparta yolculuğumuz boyunca tüm gözleri üzerine çekmeyi başardı. Boyutlarında ise 207 modeline göre 7 cm daha kısa olan model aracın daha kompakt bir yapı kazanmasını sağlamış. Selefine göre 15 litre daha geniş, 285 litrelik bagaj hacmiyle üç kişilik yolcunun hiçbir bavulunu
dışarıda bırakmadı.
Ferah iç mekân
207 modeline göre 208, 7 cm daha kısa olmasına rağmen geniş bir yaşam alanı bizleri karşılıyor. 2000 km’ye yakın yolculuğumuzda bu geniş yaşam alanının tadını çıkardık diyebilirim. Koltuklar orta yumuşaklıkta bir yapıya sahip. Bu sayede uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuları fazla yormuyor. 208 sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntı yaratmıyor. Ancak direksiyon sisteminin biraz daha yukarı konumlandırılabilir olmasını isterdim. Uzun yolculuklarda ön konsoldaki 7 inçlik ekran ve multimedya sistemi size keyifli bir yolculuk yaşatıyor. Ayrıca bu sisteme USB bellek bağlanması keyfi üst seviyelere çıkarıyor. Bunların yanı sıra 7 inçlik bilgi ekranı araç ile ilgili sistem arızalarını ve benzeri bilgileri size aktarıyor. Örneğin 4 derecenin altında yolla ilgili buzlanma uyarısı bu ekran vasıtasıyla sürücüye iletiliyor.
207 modeline göre 208, 7 cm daha kısa olmasına rağmen geniş bir yaşam alanı bizleri karşılıyor. 2000 km’ye yakın yolculuğumuzda bu geniş yaşam alanının tadını çıkardık diyebilirim. Koltuklar orta yumuşaklıkta bir yapıya sahip. Bu sayede uzun yolculuklarda sürücü ve yolcuları fazla yormuyor. 208 sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntı yaratmıyor. Ancak direksiyon sisteminin biraz daha yukarı konumlandırılabilir olmasını isterdim. Uzun yolculuklarda ön konsoldaki 7 inçlik ekran ve multimedya sistemi size keyifli bir yolculuk yaşatıyor. Ayrıca bu sisteme USB bellek bağlanması keyfi üst seviyelere çıkarıyor. Bunların yanı sıra 7 inçlik bilgi ekranı araç ile ilgili sistem arızalarını ve benzeri bilgileri size aktarıyor. Örneğin 4 derecenin altında yolla ilgili buzlanma uyarısı bu ekran vasıtasıyla sürücüye iletiliyor.
HDi motor hem güçlü hem ekonomik
2000 km’lik yolculuk boyunca 1,4 litre HDi motor bize eşlik etti. Bu motor 4000 d/d’da 68 ps güç ve 1750 d/d ise 160 Nm tork değeri üretiyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 3,8 litre olarak belirtilmiş. 208 küçük yapısı ve küçük hacimli motoruyla uzun yolculuklarda keyif vermez dediğinizi duyar gibiyim. Ancak yanıldığınızı belirtmeliyim 3 kişilik bir ekibi bavullarıyla birlikte rampaların bol olduğu bir yolculukta performans eksikliği yaşatmadan ulaşımını sağladı. Ben kullanımım sonunda 4.5 litrelik bir ortalama tüketim değeri elde ettim.
2000 km’lik yolculuk boyunca 1,4 litre HDi motor bize eşlik etti. Bu motor 4000 d/d’da 68 ps güç ve 1750 d/d ise 160 Nm tork değeri üretiyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 3,8 litre olarak belirtilmiş. 208 küçük yapısı ve küçük hacimli motoruyla uzun yolculuklarda keyif vermez dediğinizi duyar gibiyim. Ancak yanıldığınızı belirtmeliyim 3 kişilik bir ekibi bavullarıyla birlikte rampaların bol olduğu bir yolculukta performans eksikliği yaşatmadan ulaşımını sağladı. Ben kullanımım sonunda 4.5 litrelik bir ortalama tüketim değeri elde ettim.
Her km’de yeterli konfor ve yol tutuşu
Isparta yolculuğumuz sırasında bol virajlı, bol rampalı ve stabilize yolların çok olduğu yerlerden geçtik. Serte dönük süspansiyon yolda yer alan irili ufaklı birçok çukuru sınıf ortalamalarında bir düzeyde absorbe etmeye çalıştı. Kabin içerisine motor sesi hemen hemen hiç alınmasa da, asfalt sesinin azda olsa alındığını söylemeliyim. Yol tutuşu konusunda ise 208 sert süspansiyonu sayesinde gövde salınımını engellemiş. Bu sayede özellikle virajlarda güven veren yapısıyla dikkat çekiyor.
Isparta yolculuğumuz sırasında bol virajlı, bol rampalı ve stabilize yolların çok olduğu yerlerden geçtik. Serte dönük süspansiyon yolda yer alan irili ufaklı birçok çukuru sınıf ortalamalarında bir düzeyde absorbe etmeye çalıştı. Kabin içerisine motor sesi hemen hemen hiç alınmasa da, asfalt sesinin azda olsa alındığını söylemeliyim. Yol tutuşu konusunda ise 208 sert süspansiyonu sayesinde gövde salınımını engellemiş. Bu sayede özellikle virajlarda güven veren yapısıyla dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder