Volkswagen markasının en gözde otomobillerinden olan Golf,
4. Jenerasyonundan itibaren hızlı bir ivme ile kendini geliştirerek 7. nesline
ulaştı. Geçtiğimiz aylarda 1.6 litre dizel motor ile test konuğumuz olan Golf,
şimdi ise silindir kapatma teknolojisiyle donatılmış 1.4 TSI versiyonuyla test
köşemizin konuğu oluyor.
Tasarım
VW’nin yeni Golf’ü MQB platformu üzerine geliştirdiğini
hepimizi biliyoruz. Bu platform sayesinde yeni geliştirilen sistemler otomobile
entegre edilirken maliyet konusunda da tasarruf sağlanıyor. Golf ACT’nin
tasarımına baktığımızda keskin hatlar otomobilin dinamizmini ön plana
çıkarıyor. Led gündüz farı konusunda örnek gösterilen marka, Golf 7’de de bunu
unutmamış. Yanda iç bölümleri karartılmış jant grubu otomobilin sportif yönünü
nitelerken, paralel uzanan tavan çizgisiyle de içerideki iyi bir baş
mesafesinin habercisi. Arka bölümde sade bir tasarım bizleri karşılıyor. Otomobilin
ön ve yan bölümünde göze çarpan keskin çizgilere burada da yer verilmiş. Bagaj
kapağı üzerindeki marka logosu, boyutu sebebiyle markanın güçlü kimliğini
yansıtırken bagaj açma butonu olarak da kullanılıyor. Golf 7’nin boyutlarına
baktığımızda 4255 mm uzunluğa, 1799 mm genişliğe, 1452 mm yüksekliğe ve 2637 mm
dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu değerler ile selefine göre 56 mm
daha uzun bir yapı kazanırken, genişlik konusunda 28 mm’lik bir azalma
göstermiş.
İç Mekân
İç mekân tasarımı konusunda sürekli eleştiri kaynağı olan
Volkswagen, Golf 7’de bu izlenimi değiştirmiş gibi görünüyor. Tamamen değişim
olarak tanımlanmasa da iç mekânın bu otomobile özel tasarlandığı belli oluyor.
Bu izlenimi en iyi veren 3 kollu direksiyon simidi oluyor. Bu bölüm piyano
siyahı detaylar ile şık kılınmış. Ayrıca bu kaplama üzerine konumlandırılmış
fonksiyon tuşları sayesinde yol bilgisayarı ve multimedya işlemlerinizi
ellerinizi direksiyondan çekmeden yapabiliyorsunuz. Bunun dışında kalan klima
kumandaları, vites topuzu ve daha birçok detay aileden tanıdık geliyor. Yine
direksiyon üzerindeki birçok tuş tanıdık gelebilir. Ancak bir özellik var ki
belki de teknoloji konusunda Golf’ü çoğu rakibinden ayırır nitelikte. Active
Cruise Control sistemi olarak adlandırılan bu teknoloji ön bölümde alt ızgarada
yer alan bir alıcı sayesinde hız sabitleme teknolojisini bir adım öteye
taşıyor. Sistem öndeki araç ile mesafenizi koruyarak herhangi bir gaz fren
müdahalesi yapmadan trafikte ilerlemenizi sağlıyor. Daha önceleri lüks
modellerde sunulan bu sistemin çalışmasını beğendik. Malzeme kalitesi ve
işçilik konusunda sıkıntısı olmayan model küçük eşya gözü konusunda da cömert
davranmış. Kapı kollarında, orta konsolda ve koltuk altındaki çekmeceler bu
cömertliğin en büyük göstergesi. Önde ve arkada sunulan yaşam alanı yeterli
seviyede. Bunun yanı sıra paralel uzanan tavan çizgisi içeride size iyi bir baş
mesafesi de sağlıyor. Golf içerideki sunduğu cömert alanın yanı sıra bagaj
kısmında da 380 litrelik bir hacme sahip. Bu değer ile Volvo V40’ı geride
bırakırken Kia Cee’d ile aynı bagaj hacmini size sunuyor.
Motor ve Performans
Volkswagen; 1,4 TSI 140 ps, 1,2 TSI 105 ps, 1,4 TSI 122 ps
ve 1,6 TDI 105 ps motor seçeneklerini kullanıcıya sunmuş. Test konuğumuz olan
Golf ise 1,4 litre TSI motora sahip. Bu motor 4.500 d/d’de 140 PS güç; 1500 ile
3500 d/d arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri DSG şanzıman ile kombine
edilmiş motor 0-100 km/s hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlarken maksimum 212
km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri
ise 4,7 litre olarak belirlenmiş. Golf’de en dikkat çekici detay ACT
teknolojisi. Aktif silindir yönetimi diye adlandırılan bu sistem, 1250 ile 4000
d/d arasında ve 120 Km/s’nin altındaki sürüşlerde dört silindirden ikisinin
subaplarını kapatıyor. Ayrıca 2. ve 3 silindirlere yakıt püskürtülmüyor ve
ateşleme olmuyor. Bu sayede motorun
yakıt tüketim değeri azalırken, verimliliği artıyor. Ayrıca sistem bunu
yaparken gücünden hiçbir kayıp yaşatmıyor. Biz bu sistemi kullanarak 5,1
litrelik tüketim ortalaması yakaladık. Golf bunun yanı sıra 5 farklı sürüş modu
sunuyor. “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Invidual” olarak adlandırılan
bu modlar da araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. Gaz pedalının tepkilerini
ayarlayan bu seçenekler içinde “Eco” modunda maksimum ekonomi yapılabilirken,
“Sport” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu
kendiniz yaratmak isterseniz “Invidual” modu tam size göre. Bu modda
direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz.
Konfor ve Yol Tutuşu
VW Golf’de konfor odaklı bir süspansiyona yer verilmiş. Bu
sayede araç asfalttan gelen şok darbelerini emmekte başarılı oluyor. Deri
koltuklar ve içeride kullanılan malzemeler aracın konfor çıtasını yükseltirken,
ses yalıtımı üzerine de Golf’ün iyi işler başardığını rahatça söylemek mümkün.
Yol tutuş konusunda, model hisli direksiyondan büyük yardım alıyor. Virajda
zorlandığında önden kayma eğilimi gösteren otomobil yine de önceki nesil Golf
modellerine göre çok daha başarılı. ESP sistemi güvenlik konusunda en büyük
yardımcılardan birisi.
Güvenlik
VW Golf, yedinci nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine
katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık bulunmamasından dolayı bu konuda
eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı tartışmasız şekilde almayı başarıyor.
Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği
sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu
model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı.
Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik
donanımlarıyla 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper GÜLER
Golf 7, her yönüyle isteklerinize cevap verebilecek bir
otomobil. Nesilden nesile çok büyük fark yaratmayan tasarım anlayışı biraz can
sıksa da belki de onu başarıya götüren en büyük sır olabilir. Tasarımda dinamik
çizgiler ve sportif detaylar sizi heyecanlandırıyor. Konfor ve şıklık çıtası
yüksek bir iç mekân sizlere merhaba diyor. Doğru sürüş pozisyonuna kısa zamanda
erişebiliyorsunuz. Aslında bu aracın en büyük özelliği Aktif Silindir Yönetimi
Sistemi. Bu sistem 120 Km/s hızlı geçmediğiniz durumlarda ve 1250 ile 4000 d/d
arasında iki silindir subabını kapatarak ekonomi yapmanızı sağlıyor. Sistem
size aktif olduğunu gösterge panelinden bir uyarı ile gösteriyor. Bu durumda
akla ilk “Güç kaybı yaşanıyor mu?” sorusu gelebilir. Ancak sistem bunu herhangi
bir güç kaybı yaşatmadan yapıyor. Bu sayede yakıttan tasarruf yaparken Co2
salınımını da azaltıyor. Ortalama tüketim değerinizde 4,9 litreye kadar
düşebiliyor. Tabi ki tablo hep böyle gitmiyor. Ayağınızın ayarını biraz fazla
kaçırınca TSI motor ile 2 haneli sayılara ulaşmanız mümkün. Sürüş
dinamiklerinde ise hisli direksiyon en büyük yardımcınız. Sınırları aşarsanız
önden kaymalar yaşayabiliyorsunuz. Ancak
standart olan ESP sizi yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Fiyat disiplinine baktığınızda benzinli ve
dizel modellerin başlangıç donanımlı versiyonları arasında 5 bin TL’yi geçkin
fiyat farkı bulunuyor. Motorin ve benzin fiyatları birbirine bu kadar çok
yaklaşmışken benzinli model avantaj olabilir. Bir de tabiî ki 30 Bin Km’ye
kadar benzinli modelin bakım fiyatları daha az olunca Golf ACT’nin tercih
listesinde üst sıralarda olması gerektiğini düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 TSI | |
Motor Hacmi: | 1395 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 PS 4500-6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-3500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,4 s | |
Maksimum Hız: | 212 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,8 lt | |
Şehir Dışı: | 4,1 lt | |
Karma: | 4,7 lt | |
Test: | 5,1 lt | |
CO2 Emisyonu | 110 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4255 mm | |
Genişlik: | 1799 mm | |
Yükseklik: | 1452 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2637 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1290 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder