Haberler

15 Eylül 2013 Pazar

Test - Mercedes-Benz E180 ELITE - Konfor ve Lüks Artık Ulaşılabilir Fiyata

Mercedes-Benz denince akla konfor ve güvenlik başlıkları gelir. E serisi de bu başlıkları en iyi temsil eden modeller arasında. İlk olarak 1984 yılında pazara giren model, 1996 yılında ikinci nesliyle sergilendi. 2002 yılında daha modern bir yapı kazanan otomobil, 2009 yılında güncel W212 kasa kodlu modelle karşımıza çıktı. Geçtiğimiz aylarda makyaj operasyonuyla otomobil severlerin ilgisini bir anda üzerine toplayan otomobil 2.0 litrelik benzinli motoruyla vergi mağduriyeti yüzünden 170 Bin lirayı geçkin fiyat etiketine sahipti. Marka E serisini daha ulaşılabilir kılmak için 1.6 litre benzinli seçeneğini getirdi. Bu motor ile yaklaşık 30 Bin TL’ye yakın fiyat ve vergi avantajı sağlayan E180 bakalım nasıl bir performans grafiği çizecek.


Tasarım

Mercedes-Benz E serisine yapılan makyaj operasyonu ön bölümde bariz bir biçimde hissediliyor. Değişimlerden en önemlisi hiç kuşkusuz ayrık far grubu yerine Led teknolojisiyle donatılmış farların kullanılması olmuş. Ön bölümde geniş havalandırma kanalları otomobilin dinamik görünümünü vurguluyor. Büyük logo dikkat çekerken, nikelajlı detaylar bu bölümü şık kılmış. Yan tasarımda akıcı tasarım dili dikkat çekerken keskin hatlara yer verilmiş.. Bu bölümün gerek cam çıtalarında, gerekse etek kısmında kullanılan nikelaj parçalar ile şıklık teması ön plana çıkarılmak istenmiş. Arka bölümde LED destekli stop grubu gece karanlığında çekici bir tasarım vaat ederken, nikelajlı egzoz ve difüzör bu bölüme sportiflik katan detaylar arasında. Boyut disiplinine baktığımızda Mercedes-Benz E180, 4879 mm uzunluğa, 1854 mm genişliğe, 1474 mm yüksekliğe ve 2874 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Audi A6’dan 36 mm daha kısa, 20 mm daha dar, 21 mm daha yüksek ve 38 mm daha kısa aks mesafesine sahip. 


İç Mekan

Mercedes-Benz E serisinin içerisine geçtiğinizde diğer modellerle benzer bir iç tasarım sizleri karşılıyor. Radikal tasarıma sahip olmayan iç mekan malzeme kalitesi ve işçilik konusunda kusursuz. İçeride kullanılan mat ve ahşap görünümlü detaylar şıklık seviyesini arttırmış. Ahşap kaplama için ekstra ödeme yapılması gerektiğini de hatırlatmak isteriz. Özellikle ön konsolun üst bölümünde kullanılan saat şık görünüyor. Orta konsolda yer alan iki tuş bu aracın tamamen konfor odaklı bir otomobil olduğunu açıklamaya yetiyor. Bunlardan birincisi arka cam üzerinde yer alan güneşliği kontrol etmek için. Bu sayede arkadaki misafirlerinizi fazla güneş rahatsız etmeyecek. İkincisi ise arka yolcu koltuk kafalarını kontrol eden tuş oluyor. Arka koltuk kafalıkları en üst düzeydeyken arka görüş açısını kapatabiliyor. Çoğu markada manuel olarak ayarlanan bu kafalıklar orta konsoldaki bir tek tuş ile tamamen indirilebiliyor. İdeal sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Kapı içlerine yerleştirilmiş kontrol tuşlarıyla koltuklar, direksiyonun altına yerleştirilen bir kol ile elektronik olarak direksiyon ayarları yapılabiliyor. Ancak bu rahatlığa sahip olmak için ekstra ücret ödemeniz gerekecek. E180 boyutlarıyla sizi korkutabilir. Özellikle park etmekte zorluk yaşayan bireyler bu otomobil ön yargılı bakabilir. Ancak Mercedes mühendisleri bu durumu önlemek için Park Paketi kapsamında 360 derece kamera sistemini sunmuş. Bu sistem aracın dört bir yanını kuş bakışı olarak Comand Online Multimedya ekranına aktarıyor. Bu sayede park etmek veya dar sokaklar sorun olmaktan çıkıyor. Model size küçük eşya gözü anlamında orta konsolda, kolçakta ve koltuk kenarlarında bolca alan sunmuş. Ayrıca büyük su şişeleriniz için ayarlanabilir fileli bir cebin de yolcu koltuğunun ayak bölümüne konumlandırıldığını söylemeliyiz. Önde ve arkada sunulan alan gayet yeterli. Paralel uzanan tavan yapısı sebebiyle baş mesafesinde de sıkıntı yaratmayan E180, açık renkli döşemeler ve çift bölmeli cam tavan ile de ferah bir kabin sunuyor. Ferah kabinin yanı sıra 540 litre bagaj hacmi sunarak rakibi A6’yı bu kulvarda geri bırakıyor. 


Performans

Mercedes-Benz E180’de tarihinde ilk kez 1.6 litrelik turbo benzinli motora yer verilmiş. Bu motor 5300 d/d’de 156 PS güç ve 1250 ila 4000 d/d arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. Mercedes-Benz ailesinde CLA’dan C serisine kadar pek çok modelde kullanılan bu motor E180’e 9.6 saniyelik 0-100 değeri sunarken maksimum 220 Km/s son hıza ulaşmasını sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6.3 litre olarak belirtilmiş. Bu motor gücünü 7 ileri otomatik şanzıman ile arka lastiklere iletiyor. Böylelikle rafine bir sürüş sunan E180 performans konusunda 2.0 litre benzinli versiyonu aratıyor. Biz testimiz sırasında tüketim ortalaması olarak  9.5 litrelik değer elde ettik. Ancak hassas, uzun yol kullanımda tüketimi 7.5 litre dolaylarına düşürmek mümkün. Benzinli ünite size yüksek devir çevirme opsiyonu sunmuş. Bu sayede üst devirlerde kalarak performanslı sürüşler yapmanızı sağlıyor. Bu konuda “Sport” şanzıman seçeneği en büyük yardımcınız. Tabii çift haneli tüketim değerlerini göze alarak…


Konfor ve Yol Tutuşu

Mercedes-Benz E180’de konfor odaklı yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem sayesinde E180 size maksimum düzeyde konforlu bir sürüş sağlıyor. Yumuşak süspansiyonlar aracın konfor yönünü ön plana çıkarsa da çok üst limitlerde viraj performansını biraz olsun törpülemiş. Ses yalıtımı konusunda E180 başarılı bir grafik çizerek ne yol sesini ne de motor sesini kabin içine almıyor. Sınırları zorlanan E180 ilk kayma eğilimini arkadan yapıyor. Ancak telaş yapmayın ESP sistemi sizi yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Hatta sistem eğlence yaşamaya hiç müsaade etmiyor. 

Güvenlik

Mercedes-Benz E- serisi 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.


Yorum-Alper GÜLER
Mercedes-Benz E serisi makyaj ile gizemli ve bir o kadarda çekici bir tasarıma kavuştu. Ön ve arkada Led destekli aydınlatma sistemleri bu otomobili gece karanlığında kışkırtıcı kılıyor. İç mekana geçiyoruz… Kalite konusunda bu mekan kusursuz. Gerek döşemeler gerekse kapı içleri ve ön konsol kaplamaları bunu bir kez daha ispatlıyor. Mercedes konfor odaklı otomobilleriyle ön planda. Bunu E serisinde de görmek mümkün. Yumuşak süspansiyonlar asfalttan gelen tüm darbeleri absorbe ediyor. E180’de en dikkat çekici yenilik ise 1.6 litre benzinli motor. Bu motor güç konusunda 2.0 litre benzinli seçeneğini aratıyor. Eğer ki arkadan itişli olmanın avantajını eğlenceye çevirmek isterseniz bu durum güç yetersizliğinden dolayı kısa sürebiliyor. Mercedes bu eğlenceye destek olmak için size ESP’yi kapatma opsiyonu da sunmuş ancak, araç kaymaya başladığında gücünüz belli bir noktada kesilebiliyor ve ardından da şiddetli kayma eğilimini hisseden ESP sisteme müdahale edince eğlenceniz yarım kalabiliyor. Şanzımanın “Eco” ve “Sport” modları bulunuyor. “Eco” modda sistem sürekli üst viteste kalarak en ekonomik sürüşü gerçekleştirmenizi sağlıyor. Ancak “Sport” moda aldığınız anda hemen bir alt vitese geçerek motor devrini yükseklerde tutuyor. Şanzıman bu modda hızlı görünse de konfor odaklı bir otomobil olduğunu size unutturmuyor.  Fiyat disiplinine baktığımızda E180 140 Bin TL’yi geçkin bir fiyat etiketine sahip. Baz donanımda otomobil birçok konfor özelliğinden mahrum olabiliyor. Şayet test aracımızdaki konfor donanımlarının hepsine sahip olmak istiyorsanız 26 Bin TL üzerinde bir rakamı gözden çıkarmanız gerekecek. 2.0 litrelik benzinli seçeneğinin baz donanımına göre fiyat olarak çok avantajlı. Eğer konfor düşkünü iseniz bu fiyat ile E180 sizin için biçilmiş kaftan.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 
Motor Hacmi:1595 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:156 Ps 5300 d/d 
Maksimum Tork: 250 bg 1250-4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,6 s
 Maksimum Hız:220 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8 lt
 Şehir Dışı:5,3 lt
 Karma:6,3 lt
 Test:9,5 lt
 CO2 Emisyonu147 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4879 mm
 Genişlik:1854 mm
 Yükseklik:1474 mm
 Dingil Mesafesi:2874 mm
 Bagaj Hacmi:540 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi: 
 Boş Ağırlık:1645 kg
 Lastik Boyutu:245/45 R 17









































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder