Mercedes-Benz denince akla konfor ve güvenlik başlıkları
gelir. E serisi de bu başlıkları en iyi temsil eden modeller arasında. İlk
olarak 1984 yılında pazara giren model, 1996 yılında ikinci nesliyle
sergilendi. 2002 yılında daha modern bir yapı kazanan otomobil, 2009 yılında
güncel W212 kasa kodlu modelle karşımıza çıktı. Geçtiğimiz aylarda makyaj
operasyonuyla otomobil severlerin ilgisini bir anda üzerine toplayan otomobil
2.0 litrelik benzinli motoruyla vergi mağduriyeti yüzünden 170 Bin lirayı
geçkin fiyat etiketine sahipti. Marka E serisini daha ulaşılabilir kılmak için
1.6 litre benzinli seçeneğini getirdi. Bu motor ile yaklaşık 30 Bin TL’ye yakın
fiyat ve vergi avantajı sağlayan E180 bakalım nasıl bir performans grafiği
çizecek.
Tasarım
Mercedes-Benz E serisine yapılan makyaj operasyonu ön
bölümde bariz bir biçimde hissediliyor. Değişimlerden en önemlisi hiç kuşkusuz
ayrık far grubu yerine Led teknolojisiyle donatılmış farların kullanılması
olmuş. Ön bölümde geniş havalandırma kanalları otomobilin dinamik görünümünü
vurguluyor. Büyük logo dikkat çekerken, nikelajlı detaylar bu bölümü şık
kılmış. Yan tasarımda akıcı tasarım dili dikkat çekerken keskin hatlara yer
verilmiş.. Bu bölümün gerek cam çıtalarında, gerekse etek kısmında kullanılan
nikelaj parçalar ile şıklık teması ön plana çıkarılmak istenmiş. Arka bölümde
LED destekli stop grubu gece karanlığında çekici bir tasarım vaat ederken, nikelajlı
egzoz ve difüzör bu bölüme sportiflik katan detaylar arasında. Boyut
disiplinine baktığımızda Mercedes-Benz E180, 4879 mm uzunluğa, 1854 mm
genişliğe, 1474 mm yüksekliğe ve 2874 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile
rakibi Audi A6’dan 36 mm daha kısa, 20 mm daha dar, 21 mm daha yüksek ve 38 mm
daha kısa aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Mercedes-Benz E serisinin içerisine geçtiğinizde diğer
modellerle benzer bir iç tasarım sizleri karşılıyor. Radikal tasarıma sahip
olmayan iç mekan malzeme kalitesi ve işçilik konusunda kusursuz. İçeride
kullanılan mat ve ahşap görünümlü detaylar şıklık seviyesini arttırmış. Ahşap
kaplama için ekstra ödeme yapılması gerektiğini de hatırlatmak isteriz.
Özellikle ön konsolun üst bölümünde kullanılan saat şık görünüyor. Orta
konsolda yer alan iki tuş bu aracın tamamen konfor odaklı bir otomobil olduğunu
açıklamaya yetiyor. Bunlardan birincisi arka cam üzerinde yer alan güneşliği
kontrol etmek için. Bu sayede arkadaki misafirlerinizi fazla güneş rahatsız
etmeyecek. İkincisi ise arka yolcu koltuk kafalarını kontrol eden tuş oluyor.
Arka koltuk kafalıkları en üst düzeydeyken arka görüş açısını kapatabiliyor.
Çoğu markada manuel olarak ayarlanan bu kafalıklar orta konsoldaki bir tek tuş
ile tamamen indirilebiliyor. İdeal sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir
sıkıntı yer almıyor. Kapı içlerine yerleştirilmiş kontrol tuşlarıyla koltuklar,
direksiyonun altına yerleştirilen bir kol ile elektronik olarak direksiyon
ayarları yapılabiliyor. Ancak bu rahatlığa sahip olmak için ekstra ücret
ödemeniz gerekecek. E180 boyutlarıyla sizi korkutabilir. Özellikle park etmekte
zorluk yaşayan bireyler bu otomobil ön yargılı bakabilir. Ancak Mercedes
mühendisleri bu durumu önlemek için Park Paketi kapsamında 360 derece kamera
sistemini sunmuş. Bu sistem aracın dört bir yanını kuş bakışı olarak Comand
Online Multimedya ekranına aktarıyor. Bu sayede park etmek veya dar sokaklar
sorun olmaktan çıkıyor. Model size küçük eşya gözü anlamında orta konsolda,
kolçakta ve koltuk kenarlarında bolca alan sunmuş. Ayrıca büyük su şişeleriniz
için ayarlanabilir fileli bir cebin de yolcu koltuğunun ayak bölümüne
konumlandırıldığını söylemeliyiz. Önde ve arkada sunulan alan gayet yeterli.
Paralel uzanan tavan yapısı sebebiyle baş mesafesinde de sıkıntı yaratmayan
E180, açık renkli döşemeler ve çift bölmeli cam tavan ile de ferah bir kabin
sunuyor. Ferah kabinin yanı sıra 540 litre bagaj hacmi sunarak rakibi A6’yı bu
kulvarda geri bırakıyor.
Performans
Mercedes-Benz E180’de tarihinde ilk kez 1.6 litrelik turbo
benzinli motora yer verilmiş. Bu motor 5300 d/d’de 156 PS güç ve 1250 ila 4000
d/d arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. Mercedes-Benz ailesinde CLA’dan C
serisine kadar pek çok modelde kullanılan bu motor E180’e 9.6 saniyelik 0-100
değeri sunarken maksimum 220 Km/s son hıza ulaşmasını sağlıyor. Fabrika
verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6.3 litre olarak belirtilmiş. Bu
motor gücünü 7 ileri otomatik şanzıman ile arka lastiklere iletiyor. Böylelikle
rafine bir sürüş sunan E180 performans konusunda 2.0 litre benzinli versiyonu
aratıyor. Biz testimiz sırasında tüketim ortalaması olarak 9.5 litrelik değer elde ettik. Ancak hassas,
uzun yol kullanımda tüketimi 7.5 litre dolaylarına düşürmek mümkün. Benzinli
ünite size yüksek devir çevirme opsiyonu sunmuş. Bu sayede üst devirlerde
kalarak performanslı sürüşler yapmanızı sağlıyor. Bu konuda “Sport” şanzıman
seçeneği en büyük yardımcınız. Tabii çift haneli tüketim değerlerini göze
alarak…
Konfor ve Yol Tutuşu
Mercedes-Benz E180’de konfor odaklı yumuşak süspansiyonlara
yer verilmiş. Bu sistem sayesinde E180 size maksimum düzeyde konforlu bir sürüş
sağlıyor. Yumuşak süspansiyonlar aracın konfor yönünü ön plana çıkarsa da çok
üst limitlerde viraj performansını biraz olsun törpülemiş. Ses yalıtımı
konusunda E180 başarılı bir grafik çizerek ne yol sesini ne de motor sesini
kabin içine almıyor. Sınırları zorlanan E180 ilk kayma eğilimini arkadan
yapıyor. Ancak telaş yapmayın ESP sistemi sizi yolda tutmak için elinden gelen
her şeyi yapıyor. Hatta sistem eğlence yaşamaya hiç müsaade etmiyor.
Güvenlik
Mercedes-Benz E- serisi 2010 yılında girdiği EuroNcap
çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum-Alper GÜLER
Mercedes-Benz E serisi makyaj ile gizemli ve bir o kadarda
çekici bir tasarıma kavuştu. Ön ve arkada Led destekli aydınlatma sistemleri bu
otomobili gece karanlığında kışkırtıcı kılıyor. İç mekana geçiyoruz… Kalite
konusunda bu mekan kusursuz. Gerek döşemeler gerekse kapı içleri ve ön konsol
kaplamaları bunu bir kez daha ispatlıyor. Mercedes konfor odaklı
otomobilleriyle ön planda. Bunu E serisinde de görmek mümkün. Yumuşak
süspansiyonlar asfalttan gelen tüm darbeleri absorbe ediyor. E180’de en dikkat
çekici yenilik ise 1.6 litre benzinli motor. Bu motor güç konusunda 2.0 litre
benzinli seçeneğini aratıyor. Eğer ki arkadan itişli olmanın avantajını
eğlenceye çevirmek isterseniz bu durum güç yetersizliğinden dolayı kısa
sürebiliyor. Mercedes bu eğlenceye destek olmak için size ESP’yi kapatma
opsiyonu da sunmuş ancak, araç kaymaya başladığında gücünüz belli bir noktada
kesilebiliyor ve ardından da şiddetli kayma eğilimini hisseden ESP sisteme
müdahale edince eğlenceniz yarım kalabiliyor. Şanzımanın “Eco” ve “Sport”
modları bulunuyor. “Eco” modda sistem sürekli üst viteste kalarak en ekonomik
sürüşü gerçekleştirmenizi sağlıyor. Ancak “Sport” moda aldığınız anda hemen bir
alt vitese geçerek motor devrini yükseklerde tutuyor. Şanzıman bu modda hızlı
görünse de konfor odaklı bir otomobil olduğunu size unutturmuyor. Fiyat disiplinine baktığımızda E180 140 Bin
TL’yi geçkin bir fiyat etiketine sahip. Baz donanımda otomobil birçok konfor
özelliğinden mahrum olabiliyor. Şayet test aracımızdaki konfor donanımlarının
hepsine sahip olmak istiyorsanız 26 Bin TL üzerinde bir rakamı gözden
çıkarmanız gerekecek. 2.0 litrelik benzinli seçeneğinin baz donanımına göre
fiyat olarak çok avantajlı. Eğer konfor düşkünü iseniz bu fiyat ile E180 sizin
için biçilmiş kaftan.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1595 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 Ps 5300 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 bg 1250-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,6 s | |
Maksimum Hız: | 220 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3 lt | |
Karma: | 6,3 lt | |
Test: | 9,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 147 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4879 mm | |
Genişlik: | 1854 mm | |
Yükseklik: | 1474 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2874 mm | |
Bagaj Hacmi: | 540 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | ||
Boş Ağırlık: | 1645 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder