Haberler

17 Eylül 2013 Salı

Kia Cee’d 1,6 Otm İle Uzun Yol Test ve Yorumları

Uzun dönem test köşemizin yeni konuğu Kia Cee’d. Daha önce Rio modeliyle uzun dönem köşemize konuk olan ve düşük yakıt tüketimiyle beğenimizi kazanan marka aynı başarıyı Kia Cee’d ile gerçekleştirebilecek mi? 
YAZI: ALPER GÜLER

1997 yılında Asya’da yaşanan kriz ile sekteye uğrayan marka, 1998 yılında hissesinin büyük bir bölümünü Hyundai’nin satın almasının ardından bambaşka bir kimliğe büründü. Koreli üretici son zamanlarda hem tasarım hem de teknoloji anlamında yükselişiyle göz dolduruyor. Bunu Kia markasının ürettiği yeni modeller ile çok net görüyoruz. Uzun dönem test konuğumuz olan Kia Cee’d ile hem şehir içi hem de şehir dışı toplamı 3000 Km olan sürüş izlenimimizi bu ay yayınlıyoruz. Bakalım Kia Cee’d klasik otomatik şanzımanı ve dizel motoruyla kullanıcılara neler sunuyor?
 
Tasarım
Kia Cee’d tasarımıyla segmentinin sportif ve yakışıklı imalarını birebir karşılamayı başarmış modeller arasında. Akıcı tasarım, aracın her detayında gizlenmiş. Geriye doğru konumlandırılmış farlar ve sis farları bunun en büyük destekçisi oluyor. Geniş bir ağzı andıran ızgara tasarımı nikelaj ile belirtilmiş. Ayrıca otomobilin dört bir tarafında yer alan nikelajlar araca farklı bir hava katmış. Önden arkaya doğru paralel uzanan tavan çizgisi otomobilin sportif tasarımı desteklerken, arka bölümde yer alan misafirlerine iyi bir baş mesafesinin habercisi gibi görünüyor. Arka bölüme geldiğimizde ise akıcı tasarım etkisini hissettirmeye devam ediyor. Stop grubu bagaj kapağı ile ana gövde arasında paylaştırılmış. Böylelikle kapalı konumda arka bölüme bütünlük hissi sağlıyor. Otomobilin sportif yönünü arka bölümde yer alan krom egzoz başlığı ve cam üstü spoyler iyi bir şekilde yansıtıyor.
 
İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğimizde sürücü odaklı bir ön konsol bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda beğenimizi rahat bir şekilde kazanıyor. Piyano siyahı detaylar ve siyah renk konsol ve kırmızı gösterge panelleriyle başarılı bir şekilde kombine edilmiş. Sürücü odaklı bir konsol dedik… Bu özellik ergonomi anlamında sürücüyü destekliyor. Ekstradan direksiyon üzerine konumlandırılmış düğmeler ile bu özellik pekiştirilmiş. Orta konsolda multimedya sistem ve klima sistemi üst üste konumlandırılmış. Çoğu araçta bu bölge tuş karmaşasıyla karşı karşıya kalırken, Cee’d ‘ de bu bölge gerçekten sade bir tasarımla dizayn edilmiş. Kardeşi Hyundai i30 gibi Kia Cee’d’de de USB ve ipod bağlantılarını görüyoruz. Bu detaylar otomobilin içinde keyifli dakikalar geçirmenizi sağlayacak. Gerek kapı kenarlarında gerek orta konsolda ve vites kolunun hemen önünde yeteri kadar irili ufaklı gözlere yer verilmiş. Uzun yolculuğumuz boyunca bu gözelerin ve bunlara ek olarak kolçak kısmındaki bölge çokça işimize yaradı. Yaşam alanı olarak önde ve arkadaki misafirlerine yeterli alan sunmayı başarıyor. Özellikle öndeki misafirleri sıkıştırmadan arka bölümde sunulan diz mesafesi bu sınıftaki pek çok rakibinin önünde.
 
Motor
Uzun dönem test aracımızda 1,6 litre dizel ünite bulunuyor. Bu ünite 4000 d/d’da 128 PS güç 1900 ile 2750 d/d arasında 260 Nm tork değeri üretiyor.  Klasik bir 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,9 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5,5 litre. Bu değerler Cee’d ‘e rafine bir sürüş için yeterli performans sağlıyor. Klasik olmasına rağmen şanzımanın geçişleri fazla rahatsız etmiyor ancak aracın performansını törpülediğinin altını çizmeliyiz. Otomatik şanzımanın etkisiyle bizim şehir içinde yakaladığımız ortalama yakıt tüketimi 7 litre dolaylarındaydı. Şehir dışındaysa 5 litrelere düştüğünü gördük.
 
Konfor ve Yol Tutuşu
Kia Cee’d önde viraj demirli McPherson, arkada ise çok nokta bağlantıya sahip süspansiyon sistemiyle konforlu olmayı başarıyor. Yumuşak karakterli bu sistem gövdenin fazla salınım yapmasını sağlasa da güvenlik konusunda pek bir sıkıntı yaratmıyor. Konfor konusunda Kia Cee’d, sürücüye 3 farklı direksiyon seçeneği sunarak da destek veriyor. Bunlar; Sport, Normal ve Comfort olarak sıralanıyor. Comfort mod da dar sokaklarda manevralar fazla efor gerektirmeden aşılırken, Sport modda ise hisliliği ardan direksiyon virajın her noktasında sürücüyle iletişim halinde kalmayı başarıyor. Yol tutuşu konusunda Kia Cee’d konfor odaklı süspansiyonlarıyla elinden geleni yapmaya çalışıyor. Yumuşak olan süspansiyon özellikle virajlarda gövdenin fazla salınımından dolayı soru işaretleri yaratabilir. Ancak korkmayın ESP sistemi bu konuda size yardımcı oluyor.

3000 Km nasıl geçti?

Kia Cee’d ile yaptığımız toplam 3000 Km, yarı şehir içi yarı şehir dışı olarak gerçekleştirildi. Şehir içi kullanımlarında otomatik şanzıman ve Comfort modlu direksiyon özellikle yoğun trafik keşmekeşinde en büyük yardımcım oldu. Yakıt tüketimi konusunda sakin kullanımlarda 6 litrelik değeri yakalayabildik. Ancak çok çok dikkatli kullanımlarda fabrika verilerine yakın veriler üretmek mümkün. Kuşadası’na yaptığımız uzun yol turumuzda ise rafine bir sürüş gerçekleştiren Kia Cee’d, yüksek hızlarda yalıtım konusunda eksik kalabiliyor. Yaşam alanı konusunda önde ve arkada ki misafirlerine yeterli bir alan sunmayı rahat bir şekilde başarırken, arka alandaki diz ve baş mesafesi göz dolduruyor. Uzun dönem test konuğumuz olan Kia Cee’d fiyat ve teknoloji konusunda kimine göre zevk vermeyebilir. Ancak yakıt ekonomisi, tasarımı ve iç mekân kalitesi düşünüldüğünde alınabilecekler listesinde üst sıralara pik yapabilir.
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder