Station Wagonlar Türkiye pazarında fazla ilgi görmese de,
geniş otomobil arayan ve hafif ticarilerden daha dinamik görsele sahip bir
otomobil almak isteyen kişilerin tercihlerinin başında geliyor. Chevrolet
markasının bu segmentteki oyuncusu ise Cruze SW. Şu an sadece tek donanım,
şanzıman ve motor seçeneğiyle satın alınabilen model test köşemizin konuğu
oluyor.
Tasarım
İç Mekân
Motor
Konfor ve Yol Tutuşu
Chevrolet Cruze konfor anlamında gerek yumuşak
süspansiyonlarıyla gerekse kalın yanaklı lastikleriyle size sarsıntısız bir
sürüş vaat ediyor. Yol ve motor sesini başarılı bir yalıtım ile minimize eden
model, bu konuda beğenimizi kazanıyor. Konfor anlamında başarılı olan model
aynı performansı yol tutuşu konusunda gösteremiyor. Yumuşak süspansiyonlarından
dolayı fazla karoser salınımı yapan otomobil virajlarda korku yaşatabiliyor.
Limitleri aşıldığında ise önden kayan model ESP sistemi sayesinde sizi dengede
tutmak için elinden geleni yapıyor.
EuroNcap
Chevrolet Cruze Sedan karoseriyle katıldığı çarpışma
testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sabit kalan
modelin sürücü ve yolcunun her uzvuna maksimum seviyede koruma gösterdi. Yandan
otomobil çarpmalarında da maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer
çarpmalarında sadece göğüs kafesine yeterli seviyede koruma sağlarken diğer
bütün uzuvlara maksimum seviye koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise
boyun bölgesine maksimum koruma sağlayarak 5 yıldızı kaptı.
Yorum-Alper GÜLER
Station Wagonlar Türkiye pazarında pek de parlak bir yere
sahip değiller. Bunun en büyük etkenlerinden biri park probleminin olması.
Neredeyse 5 metreye yakın boylarıyla bu tarz araçlara park yeri bulmak son
derece sıkıntı. Hele ki kalabalık metropollerde oturuyorsanız işiniz çok zor…
Ancak geniş bir bagaj hacmi ve ferah bir iç hacim arayanlar bu tarz
otomobilleri tercih ediyor. Ancak “hafif ticari araçlarda size geniş bir iç
mekân ve bagaj hacmi sunabiliyor” sözlerini duyar gibiyim. Evet, bu konuda size
hak veriyorum. Ancak yazının başında da belirtildiği gibi bu araçlar “geniş
otomobil arayan ve hafif ticarilerden daha dinamik görsele sahip bir otomobile
almak isteyen kişilerin tercihlerinin başında geliyor.” Bir de bunun yanında
hafif ticari sahiplerinin K1 ve SRC belgesi gibi ek giderleri olmakta. Bu
sebepten ötürü SW karoserli araçlar daha çok ön plana çıkıyor. Chevrolet Cruze
bu karoser ile ilk etapta avantajlı görülebilir. Ancak aracın tek donanım
paketiyle satılması büyük dezavantaj. Ayrıca rakipleri Türkiye’de belki de
artık olmazsa olmaz kriterler arasında olan dizel otomatik seçeneğini sunarken
Cruze’ın bunu sunmaması büyük bir eksiklik. 50 bin TL’ye yakın fiyatına MyLink
donanımını da dâhil eden model avantajlı görünse de donanım, motor ve şanzıman
konusunda müşterilerine seçenek sunamaması tartışma konusu.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 T | |
Motor Hacmi: | 1364 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 Ps 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1850 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,5 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5,7 lt | |
Test: | 7 lt | |
CO2 Emisyonu | 134 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4681 mm | |
Genişlik: | 1797 mm | |
Yükseklik: | 1521 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685 mm | |
Bagaj Hacmi: | 500 lt / 1478 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1405 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/50 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder