‘80’li yıllarda ilk kez yollara merhaba diyen Micra, sevimli
yapısı ve farklı tasarımıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Nesilden nesile ufak
değişimler geçiren ama o kendine has sevimliliği değişmeyen otomobil şimdi yeni
yüzü ve pratik yapısıyla otomobil severlerin kullanımına sunuluyor.
Tasarım

Nissan Micra’nın sevimli bir tasarıma sahip olduğunu
söyledik. Bunu, model far grubu, stop grubu ve genel tasarımıyla kanıtlıyor.
Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir detay ise modelin yıldan yıla daha
olgun bir tasarıma sahip olması. Ön yüzde o dışarı doğru taşan far grubu yeni
yüzde daha çok kaporta içerisine gömülmüş. Çift bölmeli ızgara sistemi yeni
yüzde yerini bütünlük teması kazandıran bir tasarıma bırakmış. Önceki
nesillerinde yer alan keskin hatlar artık daha yuvarlak. Bu detay aracın
dinamizm yönünü törpülese de sonuç itibariyle bu otomobil şehir içi kullanım
için yaratılmış bir araç. Yan bölüme geldiğimizde ise kurşun rengi jantlar ile
otomobilin sporcu ruhu ortaya çıkarılmak istenmiş. Ön bölümdeki radikal
değişimler arka bölümde de görülüyor. Eski nesilde üst üste sıralanmış yuvarlak
görsele sahip stop grubu yerini bütünlük sağlamış bir tasarıma bırakmış. Burada
bulunan cam üstü spoyler otomobilin sportif yönünü yansıtan bir başka detay.
Aracın boyut disiplinine baktığımızda Nissan Micra 3780 mm uzunluğa, 1675 mm
genişliğe, 1525 mm yüksekliğe ve 2450 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile
rakibi Fiesta’dan 189 mm kısa, 89 mm daha dar, 30 mm daha yüksek ve 39 mm daha
kısa aks mesafesine sahip.
İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde bolca sert plastiğin
kullanıldığı bir iç mekân bizleri karşılıyor. İşçilik anlamında otomobilin
içerisinde pek bir sıkıntı yer almazken, malzeme kalitesi anlamında
rakiplerinin daha iyi bir iç mekân sunması Micra’nın bu kulvarda geri düşmesine
sebep oluyor. Gümüş renkli kapı kolları ve plastik detaylar buna engel
olamamış. Orta konsolda yer alan klima kumandaları kullanım açısından
alışkanlık gerektiriyor. Küçük eşya gözü konusunda model sizlere gerek kapı
kenarlarında gerek vitesin ön bölümünde yeterli sayıda alan sunmuş. Ancak
özellikle orta konsolda vites bölümü biraz daha yukarıda
konumlandırılabilseymiş bu bölümün kullanımını daha da arttırabilirmiş. İç
hacim konusunda da önde ve arkada oturanlara yeterli alan sunmayı başaran
model, 265 litrelik bagaj hacmi ile ne yazık ki rakiplerinin gerisinde kalıyor.
Motor

Nissan Micra gücünü 1,2 litrelik benzinli motordan alıyor.
CVT şanzıman ile desteklenmiş bu ünite 6000 d/d’da 80 PS güç, 4000 d/d’da ise
110 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 14,5
saniyede tamamlarken maksimum 161 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5,4 litre olarak belirlenmiş.
Micra testimiz süresince ortalama 5,9 Lt/100 km yakıt tüketimine imza attı.
Performans rakamları Micra’nın orta seviyenin altında bir performans çizdiğini
gösteriyor. Zaten alt devirlerde cansız olan motor CVT şanzımanın geciktiği
durumlarda can sıkabiliyor. Evet, CVT şanzıman sarsıntısız geçişleriyle ön
plana çıkıyor ancak bu durum bu tablonun değişmesini sağlamıyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Nissan Micra’da orta sertlikte bir süspansiyona yer
verilmiş. Asfalttan gelen darbeleri emme konusunda pekte başarılı olamayan bu
sistem konfor anlamında fazla bir şey vaat edemiyor. Yol sesi konusunda da
vasat bir performans çizen Micra, CVT şanzımandan dolayı iç mekâna bolca
mekanik ses alıyor. Virajlarda sınırları zorlandığında önden kayan model
standart ESP sistemi sayesinde sizi güvenli çizgide tutmayı başarıyor.
Yorum - Alper GÜLER
B segmenti araçlar pratik kullanımlarıyla ön plana çıkıyor.
Evet, Micra gerçekten pratik bir kullanıma sahip. Kemerinizi takıp vitesi D
konumuna aldığınızda çoktan yola çıkmış oluyorsunuz. Ancak Micra’nın eksikleri
yok mu? Elbette var. Fazla ses alan iç kabin, üst donanım olmasına rağmen
manuel açılan arka camlar, kalite algısı düşük iç mekân bunlardan sadece bir
kaçı. Artılarına baktığımızda ise rakiplerine nazaran daha geniş iç hacim,
sarsıntısız geçişlere sahip CVT şanzıman ve standart sunulan ESP. Yakıt
tüketimi konusunda da CVT şanzıman yarı otomatik şanzımanlar kadar ekonomik.
Fiyat disiplinine baktığımızda ise 40 bin TL’yi geçen bir satış etiketi
görmekteyiz. Fiyat ilk bakışta avantajlı görünse de rakipleri üst donanımlarda
daha fazla özelliği cüzi fiyat farklarıyla sunarken Micra’nın işinin zor
olduğunu söylemeliyim.

Teknik Özellikler |
Motor: | 1.2 CVT | |
Motor Hacmi: | 1198 cc | |
Silindir Adedi: | 3 | |
Maksimum Güç: | 80 Ps 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 110 bg 4000 d/d | |
Performans | | |
| 0-100 km/s Hızlanma | 14,5 s |
| Maksimum Hız: | 161 km/s |
| | |
Frenler | | |
| Ön: | Hava Kanallı Disk |
| Arka: | Kampana |
| | |
Yakıt Türü | | Benzinli |
Yakıt Tüketimi | | |
| Şehir İçi: | 6,7 lt |
| Şehir Dışı: | 4,6 lt |
| Karma: | 5,4 lt |
| Test: | 5,9 lt |
| CO2 Emisyonu | 125 gr/km |
Boyutlar | | |
| Uzunluk: | 3780 mm |
| Genişlik: | 1675 mm |
| Yükseklik: | 1525 mm |
| Dingil Mesafesi: | 2450 mm |
| Bagaj Hacmi: | 265 lt |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 41 lt |
| Boş Ağırlık: | 940 kg |
| Lastik Boyutu: | 175/60 R15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder