Haberler

2 Eylül 2013 Pazartesi

Nissan Micra 1,2 Platinium CVT Test ve Yorumları

‘80’li yıllarda ilk kez yollara merhaba diyen Micra, sevimli yapısı ve farklı tasarımıyla tüm dikkatleri üzerine çekti. Nesilden nesile ufak değişimler geçiren ama o kendine has sevimliliği değişmeyen otomobil şimdi yeni yüzü ve pratik yapısıyla otomobil severlerin kullanımına sunuluyor.


Tasarım

Nissan Micra’nın sevimli bir tasarıma sahip olduğunu söyledik. Bunu, model far grubu, stop grubu ve genel tasarımıyla kanıtlıyor. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir detay ise modelin yıldan yıla daha olgun bir tasarıma sahip olması. Ön yüzde o dışarı doğru taşan far grubu yeni yüzde daha çok kaporta içerisine gömülmüş. Çift bölmeli ızgara sistemi yeni yüzde yerini bütünlük teması kazandıran bir tasarıma bırakmış. Önceki nesillerinde yer alan keskin hatlar artık daha yuvarlak. Bu detay aracın dinamizm yönünü törpülese de sonuç itibariyle bu otomobil şehir içi kullanım için yaratılmış bir araç. Yan bölüme geldiğimizde ise kurşun rengi jantlar ile otomobilin sporcu ruhu ortaya çıkarılmak istenmiş. Ön bölümdeki radikal değişimler arka bölümde de görülüyor. Eski nesilde üst üste sıralanmış yuvarlak görsele sahip stop grubu yerini bütünlük sağlamış bir tasarıma bırakmış. Burada bulunan cam üstü spoyler otomobilin sportif yönünü yansıtan bir başka detay. Aracın boyut disiplinine baktığımızda Nissan Micra 3780 mm uzunluğa, 1675 mm genişliğe, 1525 mm yüksekliğe ve 2450 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Fiesta’dan 189 mm kısa, 89 mm daha dar, 30 mm daha yüksek ve 39 mm daha kısa aks mesafesine sahip. 


İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde bolca sert plastiğin kullanıldığı bir iç mekân bizleri karşılıyor. İşçilik anlamında otomobilin içerisinde pek bir sıkıntı yer almazken, malzeme kalitesi anlamında rakiplerinin daha iyi bir iç mekân sunması Micra’nın bu kulvarda geri düşmesine sebep oluyor. Gümüş renkli kapı kolları ve plastik detaylar buna engel olamamış. Orta konsolda yer alan klima kumandaları kullanım açısından alışkanlık gerektiriyor. Küçük eşya gözü konusunda model sizlere gerek kapı kenarlarında gerek vitesin ön bölümünde yeterli sayıda alan sunmuş. Ancak özellikle orta konsolda vites bölümü biraz daha yukarıda konumlandırılabilseymiş bu bölümün kullanımını daha da arttırabilirmiş. İç hacim konusunda da önde ve arkada oturanlara yeterli alan sunmayı başaran model, 265 litrelik bagaj hacmi ile ne yazık ki rakiplerinin gerisinde kalıyor. 


Motor

Nissan Micra gücünü 1,2 litrelik benzinli motordan alıyor. CVT şanzıman ile desteklenmiş bu ünite 6000 d/d’da 80 PS güç, 4000 d/d’da ise 110 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 14,5 saniyede tamamlarken maksimum 161 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5,4 litre olarak belirlenmiş. Micra testimiz süresince ortalama 5,9 Lt/100 km yakıt tüketimine imza attı. Performans rakamları Micra’nın orta seviyenin altında bir performans çizdiğini gösteriyor. Zaten alt devirlerde cansız olan motor CVT şanzımanın geciktiği durumlarda can sıkabiliyor. Evet, CVT şanzıman sarsıntısız geçişleriyle ön plana çıkıyor ancak bu durum bu tablonun değişmesini sağlamıyor. 



Konfor ve Yol Tutuşu

Nissan Micra’da orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Asfalttan gelen darbeleri emme konusunda pekte başarılı olamayan bu sistem konfor anlamında fazla bir şey vaat edemiyor. Yol sesi konusunda da vasat bir performans çizen Micra, CVT şanzımandan dolayı iç mekâna bolca mekanik ses alıyor. Virajlarda sınırları zorlandığında önden kayan model standart ESP sistemi sayesinde sizi güvenli çizgide tutmayı başarıyor. 



Yorum - Alper GÜLER
B segmenti araçlar pratik kullanımlarıyla ön plana çıkıyor. Evet, Micra gerçekten pratik bir kullanıma sahip. Kemerinizi takıp vitesi D konumuna aldığınızda çoktan yola çıkmış oluyorsunuz. Ancak Micra’nın eksikleri yok mu? Elbette var. Fazla ses alan iç kabin, üst donanım olmasına rağmen manuel açılan arka camlar, kalite algısı düşük iç mekân bunlardan sadece bir kaçı. Artılarına baktığımızda ise rakiplerine nazaran daha geniş iç hacim, sarsıntısız geçişlere sahip CVT şanzıman ve standart sunulan ESP. Yakıt tüketimi konusunda da CVT şanzıman yarı otomatik şanzımanlar kadar ekonomik. Fiyat disiplinine baktığımızda ise 40 bin TL’yi geçen bir satış etiketi görmekteyiz. Fiyat ilk bakışta avantajlı görünse de rakipleri üst donanımlarda daha fazla özelliği cüzi fiyat farklarıyla sunarken Micra’nın işinin zor olduğunu söylemeliyim.
































Teknik Özellikler
Motor:1.2 CVT 
Motor Hacmi:1198 cc 
Silindir Adedi:3 
Maksimum Güç:80 Ps 6000 d/d 
Maksimum Tork: 110 bg 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma14,5 s
 Maksimum Hız:161 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,7 lt
 Şehir Dışı:4,6 lt
 Karma:5,4 lt
 Test:5,9 lt
 CO2 Emisyonu125 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:3780 mm
 Genişlik:1675 mm
 Yükseklik:1525 mm
 Dingil Mesafesi:2450 mm
 Bagaj Hacmi:265 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:41 lt
 Boş Ağırlık:940 kg
 Lastik Boyutu:175/60 R15



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder