Trafikte fark edilmenin yeni yolu farklı tasarıma sahip
otomobiller satın almak. Bir de bu otomobiller yoğun trafikte pratikliğiyle
size yardımcı oluyorsa değmeyin keyfinize. Müşterilerin talepleri markaları bu
tasarıma sahip otomobiller üretmeye itti. Opel’de “Bir Otomobil Birçok Kişilik”
sloganıyla Adam’ı yarattı. Jam - Glam - Slam olmak üzere üç farklı model
seçeneğiyle satışa çıkan ADAM, sadece 70 HP güç üreten 1.2 lt benzinli motor
ile satışa sunulmuş. Tüm modellerde beş ileri manuel şanzıman ile satılan Adam
“Glam” donanımıyla test konuğumuz oluyor.
Tasarım

Adam’ın tasarımına baktığımızda diğer Opel modellerinden
farklı bir görsele sahip olduğunu fark ediyoruz. Hatta ön ızgaradaki logoyu
kaldırırsanız bu aracın hangi markaya ait olduğunu çözmeniz güç. Ön bölümde
geniş ızgaraya yer verilmiş. Bu ızgara iki yana çizgi şeklinde uzanmış krom
detay ile süslenmiş. Bu çizginin iki ucunda yuvarlak şeklinde sis farları
konumlandırılmış. Farların kenarlarında kullanılan piyano siyahı detaylar bu
bölümün şıklık temasını ön plana çıkarmış. Kaput üzerinde ve ön tamponda yer
alan keskin çizgiler otomobilin dinamizm ruhunu nitelerken, öne doğru uzatılmış
far grubu da aracın agresif bakışlara kavuşmasını sağlamış. Yan bölümde siyah
ve beyaz renklerin kombine edildiği jant grubu otomobile sportif yönünü ortaya
koymuş. Aslında Adam’ın buradaki en büyük farkı kişiselleştirilebilir
detaylarının olması. Siyah, Extreme ve Twisted paketleriyle tavan renginde,
otomobilin üzerindeki çıkartmalarda ve ön ızgarada değişimler yapabiliyorsunuz.
Ayrıca bu detaylar seçtiniz donanım versiyonuna göre de farklılık
gösterebiliyor. Arka bölüme geldiğinizde ise yine keskin haltaların yer aldığı
bir tasarım sizleri karşılıyor. Tampon bölümünün iki kenarına konumlandırılan
sis farı ve geri vites ışığı buraya farklı bir hava katmış. Opel Corsa ile aynı
platform üzerinde yükselen Adam, 3698 mm uzunluğa, 1720 mm genişliğe, 1484 mm
yüksekliğe ve 2311 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile Adam en büyük
rakibi rakibi Fiat 500’den 152 mm daha uzun, 93 mm daha geniş, 4 mm daha alçak
ve 11 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.
İç mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde kendine has bir iç mekân
tasarımı bizleri karşılıyor. 3 kollu deri direksiyon ve üzerindeki kontrol
düğmeleri klasik olsa da nikelajlı eklentiler ile farklılaştırılmış. Ön konsol
vişneçürüğünün iki farklı tonuyla kombine edilmiş. Bu renkler içeride basık bir
mekân izlenimi sunsa da Adam’ın kişiselleştirilebilir özelliği bu renklerin
değişebilmesine olanak vermiş. Bu özellik ile ön konsol, vites, direksiyon ve
el freni üzerindeki kaplamalar değiştirilebiliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik
konusunda sıkıntı yer almazken test aracımızdaki gibi deri koltuk tercihi
yaparsanız temizlik konusunda fazla titiz olmanız gerekiyor. Eğer buna dikkat
etmezseniz koltuklarınız kötü bir görüntüye bürünebilir. Okunaklı göstergeler,
kırmızı detaylar ile dinamizm ruhunu sürücüye aktarıyor. Orta konsolda
“IntelliLink” adı altında bir multimedya sisteme yer verilmiş. Android ve iOS
destekli bu sistem sayesinde akıllı telefonlarınızı bu ekrana entegre etmeniz
mümkün. 7 inç büyüklüğündeki bu ekran dokunmatik özellikli olup direksiyon
üzerinden de kumanda edilebiliyor. Bu sistemin çalışma prensibi ve ses kalitesi
göz dolduruyor. Bu ekranın sağında ve solunda koltuk ısıtma, kapı kilidi,
direksiyon ısıtma ve City direksiyon modu tuşlarına yer verilmiş. City modunu
açtığınızda yumuşayan direksiyon dar sokaklarda manevraları zorlanmadan
yapmanızı sağlıyor. İç hacim konusunda ise öndekilere rahat bir alan sunarken
arkada oturanlar bilhassa bacak mesafesi konusunda sıkıntı yaşayacaklar.
Performans

Opel Adam gücünü Corsa modelinden tanıdığımız 1.2 litre
benzinli motordan alıyor. Ancak Adam’da motorun gücü bir miktar törpülenmiş.
Motor 5600 d/d’de 70 bg güç 4000 d/d’de ise 115 Nm tork değerine sahip. Bu
değerler ile 0-100 km/s hızlanmasını 14.9 saniyede tamamlayan Adam, maksimum
165 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim
değeri ise 5.3 litre olarak belirlenmiş. Adam çekici tasarımının yanında buna
yakışmayan bir sürüş izlenimi sergiliyor. Alt devirleri sevmeyen ünite üst
devirlerde de fazla bir etki gösteremiyor. Bunu 14.9 saniyelik 0-100 Km/s hızlanmasından
anlamak da mümkün. Performans verileri iyi olmayan motorun ekonomik olacağını
düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Testimiz sırasında elde ettiğimiz 8,5 litrelik
yakıt tüketimi bu iddiamızı doğruluyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Adam’da orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Bu
süspansiyonlar irili ufaklı çukurları size hissettirmiyor. Yapısı sebebiyle
Adam virajlarda çok güven vermiyor. Limitleri fazla zorlandığında Adam önden
kayma yaşatıyor. Ancak yine de A segmentinde bir otomobil olduğu düşünüldüğünde
başarılı sürüş dinamiklerine sahip olduğunu belirtmeliyiz. Konfor konusunda
deri ve yan destekli koltuklar göz dolduruyor. Adam ses yalıtımı konusunda da
sınıf ortalamalarında bir performans sunuyor.
Yorum-Alper GÜLER
Farklı tasarıma sahip otomobilleri trafikte çok fazla
görmeye başladık. Otomobil tutkunları pratik kullanımları ve trafikte fark
edilmek için bu tarz otomobilleri satın alıyorlar. Bu tarz otomobiller
tasarımları kadar performanslarıyla da ön planda olmalı. Ancak Adam bu konuda
size yardımcı olamıyor. 1.2 litrelik motor performans konusunda yetersiz
kalırken ekonomik olmayı da başaramıyor. Adam çok daha iyi bir motoru hak
ediyor. Aracın viraj dinamiğine baktığımızda orta sertlikteki süspansiyon ve
hissiz direksiyon size parlak bir performans çizdirmiyor. Fiyat disiplinine
baktığımızda Adam 43 Bin TL’yi geçkin satış etiketine sahip. Rakibi Fiat 500’e
göre daha ucuz. Adam’ın kişiselleştirme seçenekleri bu fiyat farkını absorbe
ediyor ancak verimsiz motor ve otomatik şanzıman seçeneğinin olmayışı rakibi
karşısındaki en güçsüz noktaları.
Teknik Özellikler |
Motor: | 1.2 Ecotec | |
Motor Hacmi: | 1229 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 70 bg 5600 d/d | |
Maksimum Tork: | 115 Nm 4000 d/d | |
Performans | | |
| 0-100 km/s Hızlanma | 14,9 s |
| Maksimum Hız: | 165 km/s |
| | |
Frenler | | |
| Ön: | Hava Kanallı Disk |
| Arka: | Kampana |
| | |
Yakıt Türü | | Benzin |
Yakıt Tüketimi | | |
| Şehir İçi: | 7,1 lt |
| Şehir Dışı: | 4,2 lt |
| Karma: | 5,3 lt |
| Test: | 8,5 lt |
| CO2 Emisyonu | 124 gr/km |
Boyutlar | | |
| Uzunluk: | 3698 mm |
| Genişlik: | 1720 mm |
| Yükseklik: | 1484 mm |
| Dingil Mesafesi: | 2311 mm |
| Bagaj Hacmi: | 170 lt |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 38 lt |
| Boş Ağırlık: | 1068 kg |
| Lastik Boyutu: | 215/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder