Peugeot B
segmentinde 208 modeliyle fark yaratmayı başardı. Marka bu segmentte ki
çekişmeyi daha da kızıştırmak ve GTI versiyonuna erişemeyenler için bu 3 kapılı
versiyonu yarattı. Gücünü PSA-BMW ortaklığıyla yaratılan 1.6 litre turbo
motordan alan otomobil performans verileriyle göz dolduruyor. Bu haftaki test
konuğumuz olan 208 THP, GTI efsanesinin ruhunu bakalım yansıtabilecek mi?
Tasarım
Peugeot 208
tasarımıyla B segmentinin en dinamik ve en sportif modelleri arasında yer
alıyor. 3 kapılı tasarımıyla daha da sportif bir görünüme bürünen model, ön
tampon tasarımı ve LED gündüz farlarıyla dikkat çekiyor. Otomobilin 4 bölümünde
yer alan keskin hatlar aracın dinamik görünümünü desteklerken önden arkaya doğru
uzanan krom cam çıtaları modele şıklık katmış. Arka bölümde yer alan cam üzeri
rüzgarlık ve krom egzoz borusu otomobilin dışındaki dikkat çekici detaylar
arasında. Boyutlarına baktığımızda Peugeot 208; 3962 mm uzunluğa, 1829 mm
genişliğe, 1460 mm yüksekliğe ve 2538 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile
Polo GTI’dan 14 mm daha kısa, 147 mm daha geniş, 8 mm daha yüksek ve 70 mm daha
geniş bir aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Otomobilin
içerisine geçtiğimizde standart 208 ile aynı görsele sahip bir iç mekan bizleri
karşılıyor. Direksiyon ve vites üzerindeki krom detaylar içeriye şıklık
katarken, piyano siyahı kaplamalar da bu havayı desteklemiş. Malzeme kalitesi
deri detaylarla desteklenerek arttırılmış; iç mekanda herhangi bir işçilik
sorunu yer almıyor. İçeride dikkat çeken bir başka detay küçük direksiyon
simidi oluyor. Bu direksiyona alışmak biraz zaman alırken, gösterge panelini
engellemesi can sıkıcı bir detay oluyor. 3 kapılı bir model olmasına rağmen
önde ve arkada yer alan bireylere yeterli hacim sunulmasının yanı sıra, küçük
eşyalarınız içinde irili ufaklı gözler unutulmamış. Sürüş pozisyonuna erişimde
herhangi bir sıkıntı yer almazken, yan destekli deri koltuklar özellikle
virajlarda size daha fazla destek oluyor. Spor otomobilde bagaj hacmi önemli
bir ayrıntı olmasa da Peugeot burada da size 286 litrelik bir hacim sunuyor.
Motor
Gücünü
BMW-PSA ortaklığında üretilen 1.6 litre turbo motordan alan 208, 6000 d/d’da
156 bg güç, 1750 ila 4000 d/d’lar arasında 260 Nm tork üretiyor. Bu değerler
ile 0-100 Km/s hızlanmasını 7.3 saniyede tamamlarken maksimum 215 Km/s’lik bir
hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5.8
litre olarak belirlenmiş. Performans anlamında alt devirleri sevmeyen turbo
motor 3000 d/d’dan sonra daha canlı bir karaktere bürünüyor. Fabrika tüketim
değerleri bu tarz performanslı bir araç için imkansız görünse de dikkatli
kullanımlarda bu değerlere yaklaşmak mümkün. Biz testimiz sırasında ise
performans odaklı kullanımlarda 9 litrelik ortalama elde ettik.
Konfor ve
Yol Tutuşu
Peugeot
208’de serte dönük süspansiyona yer verilmiş. İnce yanaklı lastikler ile
kombine edilmiş sistem yoldaki irili ufaklı birçok çukuru sizlere
hissettiriyor. Ses yalıtımı konusunda motor sesini almayan iç mekan rüzgar sesi
konusunda aynı başarıyı gösteremiyor. Sert süspansiyon otomobilin konfor yönünü
törpülerken, araca daha iyi bir viraj performansı sağlamış. Bu konuda küçük
çaplı ve hisli direksiyonun etkisi büyük. Virajlarda fazla zorlandığında
arkadan kopmalar görünürken ESP sisteminin zamanında müdahalesiyle güvenlik
tehlikeye düşmüyor. ESP sistemi tamamen kapatılabilmesi özellikle virajlarda
eğlenceyi maksimum seviyeye çıkartırken, aracı kontrol altında tutabilmeniz
için daha fazla kontraya ihtiyaç duyabilirsiniz.
EuroNcap
Peugeot’nun
207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız
aldı.
Önden
çarpışma testinde 208’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun
tamamına yakını iyi şekilde korundu. Peugeot, benzer korumayı değişik oturma
pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma
testinde göğüs bölgesi yeterli şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında
mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin
göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi.
208’in
koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin
boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.
Yorum-Alper
GÜLER
Peugeot 208,
3 kapılı versiyonuyla GTI efsanesini yeniden canlandırdı. Gerek tasarım
anlamında gerekse performans anlamında zirvelerde olan model müşterilerini
etkiliyor. 3 kapılı versiyonu sadece 1.6 Turbo motor ile satın alınabilen 208,
performans konusunda başarılı grafik çiziyor.
Türkiye’de yeni satışa sunulan GTI modeline erişemeyenlerin isteklerini
karşılayabilir. Belki de şu an için en büyük rakiplerinden biri Polo GTI, düşük
hacimli motor ve yüksek motor gücüyle 208’den üstün görünüyor. Ancak tasarım
anlamında Polo’dan daha dikkat çeken 208, fiyat disiplininde de Polo GTI’dan
2800 TL daha ucuz. Türkiye’de yakın zamanda piyasaya çıkan 208 GTI, Peugeot RCZ
Asphalt’tan hatırladığımız 1.6 litre 200 bg motor ile gelecek.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 THP | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 156 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1750-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,3 s | |
Maksimum Hız: | 215 Km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Hava Kanallı Disk | |
Yakıt Türü | Benzinli | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,9 lt | |
Şehir Dışı: | 4,5 lt | |
Karma: | 5,8 lt | |
Test: | 9 lt | |
CO2 Emisyonu | 135 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1829 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 286 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1090 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder