Haberler

1 Temmuz 2013 Pazartesi

Yeni 2013 Ford Tourneo Custom Titanium Plus 300 L Test ve Yorumları

“Ticaretin Makam Aracı” sloganıyla yollara çıkan Tourneo Custom yeni tasarımı, şık yapısıyla dikkat çekiyor. 2.2 litre motoruyla birlikte önden çekişli olarak sunulan Tourneo Custom, 100 Km’de 6.5 litre ile de yakıt ekonomisinde iddialı olduğunu gösteriyor.

Tasarım

Tourneo Custom ilk bakışta geniş ön ızgara yapısı ve büyük marka logosuyla dikkat çekiyor. Gerek far
tasarımı gerekse kaput üzerinde bulunan keskin hatlar araca saldırgan bir bakış kazandırmış. Aslında bu tasarıma ailedeki B-Max’den aşina gibiyiz.  Donanım tablosunda gövde rengi tamponlar olarak belirtilen bu bölümde sis farları golf sopasına benzer siyah mat bir detay ile belirginleştirilmiş. Bu bölümün şıklık çıtası da marka logosunun olduğu bölümde nikelaj detaylar ve sadece Titanium Plus paketinde sunulan gövde rengi yan aynalar ile yükseltilmiş. Yan bölüme geldiğimizde ön kısımdaki gibi keskin hatlar etkisini sürdürüyor. Önden arkaya doğru uzanan bu çizgiler, şişkin çamurluklarla kombine edilmiş. Yan bölümde geniş camlar ile ferah bir kabin hissi oluşturulmak istenmiş. Bu bölümde dikkat çeken bir başka detay ise 16” büyüklüğünde 5 kollu jant grubu. Aracın tasarımı gibi farklılığı vurgulanmak istenen jant grubu ilgi çekici ancak bu dinamik yapı için daha iyi bir tasarım olmasını beklerdik. Arka bölüme geldiğimizde ise “L” şeklinde yukarıdan aşağı doğru uzanan stop grubu göze çarpıyor. Bu detay arka bölüme farklı bir hava katarken, “U” şeklindeki cam ve sadelikle bu hava desteklenmiş. Aracın boyutlarına baktığımızda ise Tourneo Custom 5339 mm uzunluğa, 1986 genişliğe, 2022 yüksekliğe ve 3300 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile en büyük rakibi olan Volkswagen Caravelle’den 47 mm daha uzun, 64 mm daha geniş, 32 mm daha yüksek ve 100 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

İç Mekan

Otomobilin içerisine geçtiğimizde ise diğer yeni Ford modellerinden aşina olduğumuz bir kokpit bizleri karşılıyor. Deri direksiyon nikelaj ve gri kaplamalar malzeme kalitesi anlamında bu bölümün sorunsuz olduğunun göstergesi. Ford size küçük eşya gözü konusunda sınırsız alan sunmayı başarmış. Kapı kenarlarında sürücünün gösterge panelinin üzerinde ve vitesin hemen önünde irili ufaklı birçok göz sunmuş. Hatta bununla da kalmayıp sürücü ve yolcunun yan camlarına yakın bardaklık gözlerine bile yer verilmiş. Direksiyon üzerinden yol bilgisayarı, müzik sistemi ve Bluetooth bağlantılı telefonunuzun bazı özelliklerini kontrol edebiliyorsunuz. Direksiyon kolları üzerine monte edilmiş tuşlar görevini başarılı bir şekilde yerine getiriyor ancak içeri yerleştirilmiş tuşların tam manasıyla kullanılabilmesi alışkanlık gerektiriyor. Orta konsola göz atıyoruz müzik sistemi ve klima havalandırma delikleri görünüyor. Ama durun bir dakika, klima kontrol kumandaları nerede? Bu kontrol tuşları ön konsolun biraz daha altında konumlandırılmış. Bu tuşların yer konumlaması tartışılır ancak kullanışlılık açısından sürücünün gözünü yoldan ayırması gerekebilir. Küçük ancak güvenlik için önemli bir detay. Arka bölümün klima kumandaları ise ön bölümden ayrı tutularak ön koltukların hemen gerisindeki tavan bölümüne yerleştirilmiş. Ancak ön klima kumandaları gibi buradaki tuşlarında güncel tasarımları yakalaması şart. Sürücü ve yolculara yeteri kadar ferah bir alan sunulmuş. Diz ve baş mesafesi konusunda ne önde ne de arkada hiçbir sorun yer almıyor. Yükleme kapasitesine baktığımızda Tourneo Custom 3000 Kg’a kadar size azami ağırlık değeri sunuyor. İstihap haddi ise 935 kg ile sınırlandırılmış. Rakibi Caravel ile karşılaştırdığımızda azami ağırlık konusunda eşit değerler sunuyor. Bagaj hacmi konusunda özellikle arka koltuklar 30 farklı kombinasyonla size yeterli alan sunuyor. 8+1 oturma düzeninde 922 litre alan sunarken gerektiğinde bu alan 6336 litreye çıkabiliyor. 

Performans


Tourneo Custom gücünü 2.2 litre Duratorq dizel motordan alıyor. Bu motor 3500 d/d’da 155 PS güç ve 1600 d/d’da 385 Nm tork değeri elde ediyor.  6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 157 Km/s’lik maksimum hız değeri sağlarken fabrika verilerine göre 6.5 litre karma yakıt tüketime sahip. Bu değerler 2085 kg ağırlığındaki Tourneo Custom’a yeterli performansı sağlıyor. Ticari araç olduğu düşünüldüğünde bu verilerin yeterli olduğunu söylemek mümkün. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Tourneo Custom Ford markasının o ticari algısını bozar nitelikte bir konforu size sunuyor. Yapılan başarılı yalıtım sayesinde kabin içerisine motor ve yol sesi minimum düzeyde yansıtıyor. Süspansiyon sistemi özellikle arka koltuktaki bireyler için konfor çıtasını yüksek tutuyor. Ticari bir araçtan yol tutuşu konusunda fazla bir şey beklenmez ama Tourneo Custom, Dinamik Tork Kontrol Sistemi ve standart ESP ile başarılı bir grafik çiziyor. 

Güvenlik

Ticari oyuncular arasında EuroNcap testine Ford Transit Custom ile katıldı. Çarpışma testlerinde kabini sağlam kalan Ford Transit Custom, sürücüye göğüs baldır ve sol kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlarken yolcuya ise göğüs ve iki baldırı dışında maksimum koruma sağlamıştır.
Yandan araç çarpışmalarında tüm uzuvlara gösterdiği maksimum koruma ile sağlamlığını ispatlarken, sabit bariyer çarpışmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlanmış. Ford Transit Custom arkadan çarpmalarda ise sınırlı derecede koruma sağlamıştır. Yaya çarpışmalarında ise bazı noktalarda sınırlı derecede koruma sağlasa bile EuroNcap testlerinden beş yıldız almayı başardı. 

Yorum-Alper GÜLER


Ford özellikle turizm sektöründen de pay almak için Tourneo Custom’ı üretti. Ford bu araçta süspansiyon siteminde ve iç mekanda ki küçük değişimler ile konfor çıtasını yükseltmiş. Tasarım anlamında da ailedeki yeni bireylerden çağırışım yapsa da bu yeni yüz bence başarılı. Performans anlamında 2.2 litre motor size iyi bir grafik çiziyor. Transit modeli ile arkadan itişli hatırladığımız marka Tourneo Custom’da önden çekişli bir yapı tercih etmiş. Ancak bu değişim özellikle patinajda kaldığınızda süspansiyonların fazla ses yapmasına sebep oluyor. Yakıt tüketim değerine baktığımızda 6.5 litrelik bir değer görüyoruz. İddialı bir rakam olan bu değeri tutturmak hayal değil. Ancak yüklü ve performanslı kullanımlarda iki haneli rakamlara kolaylıkla ulaşılıyor. Fiyat disiplinine baktığımızda ise 76 bini geçkin bir etiket görüyoruz. Rakibi Caravel’in ise 91 bini geçen satış etiketi bulunuyor. Bu fiyat farkında Tourneo Custom rakiplerini kolaylıkla geride bırakacak.


Teknik Özellikler
Motor:2.2 Duratorq  
Motor Hacmi:2198 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:155 Bg 3500 d/d 
Maksimum Tork: 385 Nm 1600 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma 
 Maksimum Hız:157 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,3 lt
 Şehir Dışı:6,1 lt
 Karma:6,5 lt
 Test:7,8 lt
 CO2 Emisyonu172 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:5339 mm
 Genişlik:1986 mm
 Yükseklik:2022 mm
 Dingil Mesafesi:3300 mm
 Bagaj Hacmi:922 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:80 lt
 Boş Ağırlık:2085 kg
 Lastik Boyutu:215/65 R 16




























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder