“Ticaretin
Makam Aracı” sloganıyla yollara çıkan Tourneo Custom yeni tasarımı, şık
yapısıyla dikkat çekiyor. 2.2 litre motoruyla birlikte önden çekişli olarak
sunulan Tourneo Custom, 100 Km’de 6.5 litre ile de yakıt ekonomisinde iddialı
olduğunu gösteriyor.
Tasarım
Tourneo
Custom ilk bakışta geniş ön ızgara yapısı ve büyük marka logosuyla dikkat
çekiyor. Gerek far
tasarımı gerekse kaput üzerinde bulunan keskin hatlar araca
saldırgan bir bakış kazandırmış. Aslında bu tasarıma ailedeki B-Max’den aşina
gibiyiz. Donanım tablosunda gövde rengi
tamponlar olarak belirtilen bu bölümde sis farları golf sopasına benzer siyah
mat bir detay ile belirginleştirilmiş. Bu bölümün şıklık çıtası da marka
logosunun olduğu bölümde nikelaj detaylar ve sadece Titanium Plus paketinde
sunulan gövde rengi yan aynalar ile yükseltilmiş. Yan bölüme geldiğimizde ön
kısımdaki gibi keskin hatlar etkisini sürdürüyor. Önden arkaya doğru uzanan bu
çizgiler, şişkin çamurluklarla kombine edilmiş. Yan bölümde geniş camlar ile
ferah bir kabin hissi oluşturulmak istenmiş. Bu bölümde dikkat çeken bir başka
detay ise 16” büyüklüğünde 5 kollu jant grubu. Aracın tasarımı gibi farklılığı
vurgulanmak istenen jant grubu ilgi çekici ancak bu dinamik yapı için daha iyi
bir tasarım olmasını beklerdik. Arka bölüme geldiğimizde ise “L” şeklinde
yukarıdan aşağı doğru uzanan stop grubu göze çarpıyor. Bu detay arka bölüme
farklı bir hava katarken, “U” şeklindeki cam ve sadelikle bu hava desteklenmiş.
Aracın boyutlarına baktığımızda ise Tourneo Custom 5339 mm uzunluğa, 1986
genişliğe, 2022 yüksekliğe ve 3300 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile
en büyük rakibi olan Volkswagen Caravelle’den 47 mm daha uzun, 64 mm daha
geniş, 32 mm daha yüksek ve 100 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.
İç Mekan
Otomobilin
içerisine geçtiğimizde ise diğer yeni Ford modellerinden aşina olduğumuz bir
kokpit bizleri karşılıyor. Deri direksiyon nikelaj ve gri kaplamalar malzeme
kalitesi anlamında bu bölümün sorunsuz olduğunun göstergesi. Ford size küçük
eşya gözü konusunda sınırsız alan sunmayı başarmış. Kapı kenarlarında sürücünün
gösterge panelinin üzerinde ve vitesin hemen önünde irili ufaklı birçok göz
sunmuş. Hatta bununla da kalmayıp sürücü ve yolcunun yan camlarına yakın
bardaklık gözlerine bile yer verilmiş. Direksiyon üzerinden yol bilgisayarı,
müzik sistemi ve Bluetooth bağlantılı telefonunuzun bazı özelliklerini kontrol
edebiliyorsunuz. Direksiyon kolları üzerine monte edilmiş tuşlar görevini
başarılı bir şekilde yerine getiriyor ancak içeri yerleştirilmiş tuşların tam
manasıyla kullanılabilmesi alışkanlık gerektiriyor. Orta konsola göz atıyoruz
müzik sistemi ve klima havalandırma delikleri görünüyor. Ama durun bir dakika,
klima kontrol kumandaları nerede? Bu kontrol tuşları ön konsolun biraz daha
altında konumlandırılmış. Bu tuşların yer konumlaması tartışılır ancak
kullanışlılık açısından sürücünün gözünü yoldan ayırması gerekebilir. Küçük
ancak güvenlik için önemli bir detay. Arka bölümün klima kumandaları ise ön
bölümden ayrı tutularak ön koltukların hemen gerisindeki tavan bölümüne
yerleştirilmiş. Ancak ön klima kumandaları gibi buradaki tuşlarında güncel
tasarımları yakalaması şart. Sürücü ve yolculara yeteri kadar ferah bir alan
sunulmuş. Diz ve baş mesafesi konusunda ne önde ne de arkada hiçbir sorun yer
almıyor. Yükleme kapasitesine baktığımızda Tourneo Custom 3000 Kg’a kadar size
azami ağırlık değeri sunuyor. İstihap haddi ise 935 kg ile sınırlandırılmış.
Rakibi Caravel ile karşılaştırdığımızda azami ağırlık konusunda eşit değerler
sunuyor. Bagaj hacmi konusunda özellikle arka koltuklar 30 farklı kombinasyonla
size yeterli alan sunuyor. 8+1 oturma düzeninde 922 litre alan sunarken
gerektiğinde bu alan 6336 litreye çıkabiliyor.
Performans
Tourneo
Custom gücünü 2.2 litre Duratorq dizel motordan alıyor. Bu motor 3500 d/d’da
155 PS güç ve 1600 d/d’da 385 Nm tork değeri elde ediyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş
bu ünite 157 Km/s’lik maksimum hız değeri sağlarken fabrika verilerine göre 6.5
litre karma yakıt tüketime sahip. Bu değerler 2085 kg ağırlığındaki Tourneo
Custom’a yeterli performansı sağlıyor. Ticari araç olduğu düşünüldüğünde bu
verilerin yeterli olduğunu söylemek mümkün.
Konfor ve
Yol Tutuşu
Tourneo
Custom Ford markasının o ticari algısını bozar nitelikte bir konforu size
sunuyor. Yapılan başarılı yalıtım sayesinde kabin içerisine motor ve yol sesi
minimum düzeyde yansıtıyor. Süspansiyon sistemi özellikle arka koltuktaki
bireyler için konfor çıtasını yüksek tutuyor. Ticari bir araçtan yol tutuşu
konusunda fazla bir şey beklenmez ama Tourneo Custom, Dinamik Tork Kontrol
Sistemi ve standart ESP ile başarılı bir grafik çiziyor.
Güvenlik
Ticari
oyuncular arasında EuroNcap testine Ford Transit Custom ile katıldı. Çarpışma
testlerinde kabini sağlam kalan Ford Transit Custom, sürücüye göğüs baldır ve
sol kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlarken yolcuya ise göğüs ve iki
baldırı dışında maksimum koruma sağlamıştır.
Yandan araç
çarpışmalarında tüm uzuvlara gösterdiği maksimum koruma ile sağlamlığını
ispatlarken, sabit bariyer çarpışmalarında göğüs kafesi ve bel bölgesi dışında
tüm uzuvlara maksimum koruma sağlanmış. Ford Transit Custom arkadan çarpmalarda
ise sınırlı derecede koruma sağlamıştır. Yaya çarpışmalarında ise bazı
noktalarda sınırlı derecede koruma sağlasa bile EuroNcap testlerinden beş
yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper
GÜLER
Ford
özellikle turizm sektöründen de pay almak için Tourneo Custom’ı üretti. Ford bu
araçta süspansiyon siteminde ve iç mekanda ki küçük değişimler ile konfor
çıtasını yükseltmiş. Tasarım anlamında da ailedeki yeni bireylerden çağırışım
yapsa da bu yeni yüz bence başarılı. Performans anlamında 2.2 litre motor size
iyi bir grafik çiziyor. Transit modeli ile arkadan itişli hatırladığımız marka
Tourneo Custom’da önden çekişli bir yapı tercih etmiş. Ancak bu değişim
özellikle patinajda kaldığınızda süspansiyonların fazla ses yapmasına sebep
oluyor. Yakıt tüketim değerine baktığımızda 6.5 litrelik bir değer görüyoruz.
İddialı bir rakam olan bu değeri tutturmak hayal değil. Ancak yüklü ve
performanslı kullanımlarda iki haneli rakamlara kolaylıkla ulaşılıyor. Fiyat
disiplinine baktığımızda ise 76 bini geçkin bir etiket görüyoruz. Rakibi
Caravel’in ise 91 bini geçen satış etiketi bulunuyor. Bu fiyat farkında Tourneo
Custom rakiplerini kolaylıkla geride bırakacak.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.2 Duratorq | |
Motor Hacmi: | 2198 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 155 Bg 3500 d/d | |
Maksimum Tork: | 385 Nm 1600 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | ||
Maksimum Hız: | 157 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,3 lt | |
Şehir Dışı: | 6,1 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 7,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 172 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 5339 mm | |
Genişlik: | 1986 mm | |
Yükseklik: | 2022 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3300 mm | |
Bagaj Hacmi: | 922 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 80 lt | |
Boş Ağırlık: | 2085 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/65 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder