Dacia,
Renault gibi iddialı ve çekici tasarımlar ortaya çıkarmaya başladı. 2007
yılında otomobil severlere merhaba diyen Sandero Stepway modeli, ikinci
nesliyle de ilk neslinde olduğu gibi ucuz fiyatı ve ekonomik yönüyle ön plana
çıkıyor. Stepway ön adıyla en üst donanımı simgeleyen bu model, standart
versiyondan sadece görünüş olarak farklı. Yüksek yapısıyla hafif arazide de
varlığını hissettiren model bakalım Renault markası ile ortak kullandığı motoru
ile nasıl bir performans çizecek?
Tasarım
Bir önceki nesline
göre daha dinamik hatlara kavuşan model, en büyük değişimi ön bölümde yaşamış.
Yuvarlak hatlı far grubu yerini kareyi andıran bir tasarıma bırakmış.
Genişleyen ızgara dikkat çekerken, marka logosunun büyük olması gücü
simgelemiş. Ön bölümün alt tarafında kullanılan mat krom renkli detay bu bölüme
şıklık katarken, bu detayın sis farları kenarında da kullanılması tasarımı
desteklemiş. Ayrıca kare farlar otomobile agresif bakışlar sağlamış. Yan bölüme
geldiğimizde tekerlek kemerlerinde ve marşpiyellerde kullanılan mat siyah
detaylar dikkat çekiyor. Bu görseller otomobile farklı hava katarken,
otomobilin hafif arazi karakterini de ön plana çıkarmış. Arka bölüme
geldiğimizde ise stop grubundaki değişimler göze çarpıyor. Önceki nesilde dikey
şekilde yukarı uzanan stop grubu yerini daha toplu bir tasarıma bırakmış.
İç Mekan
Otomobilin
içerisinde sert plastikten yaratılmış bir iç mekan bizleri karşılıyor. Son
derece sade olan iç mekan işçilik anlamında sıkıntı yaratmazken, malzeme
kalitesi anlamında vasat kalıyor. Tüm Dacia modellerinde neredeyse birebir
benzerlik taşıyan bu iç mekan tamamen maliyetleri düşürülmek için tasarlanmış.
Bunu cam açma kapama düğmelerinin hala daha ön konsolda olmasından
anlayabiliyoruz. Ancak burada bir detay ilgi çekiyor. Orta konsolda Dacia Media
NAV navigasyon ve multimedya sistemi yer alıyor. 7” büyüklüğündeki bu ekran
direksiyon arkasındaki tuşlar ile kumanda edilebiliyor. Radyo ve eller serbest
telefon kullanımının yanı sıra USB girişi ile bu sistem zenginleştirilmiş. Ancak
bu sistem opsiyonel olarak sizlere sunuluyor. İç mekanda yer alan misafirlerine
ferah bir hacim sunmayı başaran model, arka bölümde sunulan diz mesafesiyle de
beğenimizi kazandı.
Performans
Dacia
Sandero’nun kalbinde Renault tarafından geliştirilmiş 0.9 litre turbo benzinli
bir ünite yer alıyor. Sadece Stepway versiyonunda satın alınabilinen bu motor 5
ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş. Bu motor 5250 d/d’da 90 bg güç ve
2500 d/d’da 135 Nm tork değeri üretiyor. Kağıt üzerindeki bu veriler ile 0-100
Km/s hızlanmasını 11.1 saniyede tamamlarken maksimum 175 Km/s’lik bir hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre aracımızın karma yakıt tüketim değeri
ise 5.4 litre olarak belirlenmiş. 0.9 litrelik bu motor akıllara “Bu ünite bu
kasayı çeker mi?” sorularını getirebilir. Ancak yeni geliştirilmiş motor
turbonun da desteği ile ilk kullanımdan itibaren bu soruları akıldan siliyor.
Torku alt devirlerde veremediği için daha çok üst devirlerde canlı kalan motor
doğru devir aralıklarında tüm gücünü size sunmayı başarıyor.
Konfor ve
Yol Tutuşu
Dacia,
Sandero’da sert süspansiyonlara yer vermiş. Yüksek yapısı sebebiyle kullanılan
bu süspansiyonların sesli çalıştığını belirtmeliyiz. Asfalt zeminde irili
ufaklı birçok çukuru hissettiriyor. Yalıtım yüksek devirlerde motor sesini ve
yüksek hızlarda yol sesini optimum düzeye indirgiyor. Ancak hız arttıkça iç
mekanda bolca yol sesi duyulduğu bir gerçek. Sert koltuklar uzun yolculuklarda
sizi yormasa da konfor açısından rakiplerine göre geride kalıyor.
Güvenlik
Çarpışma
sırasında kabini sağlam kalan Sandero, Sürücünün göğüs kafesi ve iki kaval
kemiği dışındaki tüm uzuvlarına maksimum koruma sağladı. Yandan araç ve sabit
bariyer çarpmalarında göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlara maksimum koruma
sağladı. Arkadan çarpmalarda ise orta seviye bir koruma sağlayan Sandero
EuroNcap’den 4 yıldız ile ayrıldı.Stepway’in ayrı bir katılımı bulunmuyor.
Yorum-Alper
GÜLER
Dacia
markası ekonomi ve ulaşılabilir fiyat prensibiyle ön plana çıkıyor. Aracın
tasarımı çekici ve albenisini arttırıyor. Bu kadar güzel bir tasarıma karşı
içeride bir o kadar hayal kırıklığı yaşatan bir mekan sizleri karşılıyor. Sert
malzemeler keyif kaçırıyor. Direksiyonun yükseklik ve derinlik ayarının
olmayışı, cam açma kapama düğmelerinin orta konsolda konumlandırılışı ve son
olarak en üst donanıma sahip bir araç olsa da arka camların hala manuel olarak
açılması işin tuzu biberi oluyor. Orta konsolda Media NAV sistemi bulunuyor. Bu
özelliğin olması iç mekan için avantaj ancak bu sisteme verilecek olan ekstra
para ile 4 camın otomatik, cam açma kapama düğmelerinin kapı kollarında, yan
aynaların otomatik ayarlanmasını ve malzeme kalitesi olarak biraz daha iyi bir
iç mekanın olmasını tercih ederim. 0.9 litrelik ünite araca stabil bir
performans sağlıyor. Daha önce Renault Clio’da test ettiğimiz bu ünite yavaş
yavaş insanların kafasındaki soru işaretlerini siliyor. Viraj dinamiklerinde
fazla zorlandığında ilk kayma eğilimi önden gelirken standart olarak sunulan
ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Fiyat
disiplininde 31 bin TL’yi biraz geçen etiket çok iddialı görünüyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 0.9 Tce | |
Motor Hacmi: | 898 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 90 Bg 5250 d/d | |
Maksimum Tork: | 135 Nm 2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,1 s | |
Maksimum Hız: | 175 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 6,7 lt | |
Şehir Dışı: | 4,6 lt | |
Karma: | 5,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 124 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4057 mm | |
Genişlik: | 1733 mm | |
Yükseklik: | 1523 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2589 mm | |
Bagaj Hacmi: | 320 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 941 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder