Haberler

2 Temmuz 2013 Salı

Yeni 2013 Opel Mokka 1.4 Turbo Cosmo Test ve Yorumları


Markalar, üst segmen özellikleri ulaşılabilir kılmak için ara sınıf araçlar çıkarmaya başladı. Opel’in de bu durumdaki temsilcisi Mokka oluyor. Geçtiğimiz aylarda 1,6 litre motoruyla konuğumuz olan model, bu kez 1,4 litre Turbo motor ile karşımızda.

Tasarım

Opel, Mokka ile SUV segmentinin birçok özelliğini sunmayı başarıyor. Ön bölümde aracı güçlü gösteren marka logosu ve geniş ızgara dikkat çekiyor. Şişkin çamurluklar ve geniş hatlar heybetli yapıyı oluştururken, aracın dört bölümündeki keskin çizgiler dinamik yapıyı destekliyor. Tampon ile “U” şeklinde bütünlük sağlayan stop grubu ve krom görünümlü difüzör arka bölümde dikkat çeken detaylar arasında. Boyutlarına baktığımızda ise Opel Mokka 4278 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1658 mm yüksekliğe ve 2555 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 143 mm daha uzun, 12 mm daha geniş ve 93 mm daha yüksek. 

İç Mekân

Opel iç mekânda aynı olmakta ısrarcı. Neredeyse tüm modellerinde aynı iç görseli kullanan marka Mokka’da da geleneğini sürdürmüş. Siyah ve turuncu renklerin kombine edildiği iç mekân içeriye şıklık katsa da yenilik gerektiriyor. Yine orta konsol tuş karmaşasından kurtulamamış. İçeride yer alan bireylere sunulan alan ideal seviyede. Küçük eşya gözü konusunda Mokka yüzünüzü güldürüyor. Gerek orta konsolda gerek kapı kenarların da bolca eşya gözüne rastlamak mümkün. Sürüş pozisyonu konusunda ayarlanabilir koltuk ve direksiyon ile kısa sürede tercihinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ayrıca koltukların yanlarında bulunan destekler ideal sürüş pozisyonunuzu destekleyen başka bir detay. Mokka, bagaj hacmi konusunda 356 litre ile rakibi Nissan Juke’dan daha geniş bir hacim sunmayı başarıyor.
  
Motor

Opel Mokka gücünü 1,4 litre turbo motordan alıyor. Bu motor 4900 d/d’da 140 Hp güç, 1850 d/d’den itibaren 200 Nm tork değeri üretiyor. Veriler odağında Mokka, 0-100 Km/s hızlanmasını 9,9 saniyede tamamlarken maksimum 195 Km/s’lik bir son hız değerine sahip. 1.6 motora göre 0-100 Km/s hızlanması 2,6 saniye daha iyileşen modelin ortalama yakıt tüketim değeri ise 6,4 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında performanslı kullanımlarda 8,4 litrelik bir ortalama yakaladık. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Orta sertlikteki süspansiyon ve ince yanaklı lastikler size konfor anlamında yeterli performansı sunamıyor. Orta sertlikteki süspansiyonun viraj dinamiği açısından olumlu olacağını düşünenler bu işi bir kez daha düşünsünler. Keza Opel Mokka bu konuda güven vermiyor. Bir de bunun üzerine eklenen hissiz direksiyon, ESP varlığında bile güvenli hissettirmiyor. Hafif arazi karakterine baktığımızda ise Mokka 10,9 derecelik yaklaşma, 24,3 derecelik uzaklaşma açısına sahip. Arka alanda sunduğu açıyla sıkıntı yaratmayan Mokka, ön tamponuyla yaklaşma açısını törpülüyor. 

Güvenlik

Opel’in küçük ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro Ncap’den 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka yolcuya maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her uzvuna maksimum seviyede güvenlik sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye güvenlik sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesinin iyi desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel Mokka, sürücü aktif hız sınırlaması, sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve güvenlik asistanları ile 5 yıldız almayı başarmıştır. 

Yorum-Alper GÜLER

Opel Mokka tasarım anlamında gerçekten başarılı. Ancak sadece dış tasarım yaparak bir otomobilin başarılı satış rakamları yakalamasını bekleyemezsiniz. Sürüş dinamikleri de iyi olmalı. Keza teknoloji anlamında yenilikçi olacak, yakıt konusunda ekonomik ve Türkiye’de satış yapabilmen için tüketicilere ürünü ulaşılabilir fiyata sunmak şart. Mokka bu başlıklardan hangilerini karşılıyor derseniz dış tasarım konusunda yenilikçiliği, yakıt konusunda ekonomikliği karşılıyor diyebiliriz. Ancak Opel, Mokka için biraz daha çalışmalı! Her zaman belirttiğim gibi iç mekânın o belirgin benzerliği göz alıcı dış tasarıma göre çok sıradan. 4x4 model olmasına rağmen yol tutuşu konusunda eksikleri var. Bir de buna eklenen hissiz direksiyon ile bolca önden kayan model, ESP sistemi sayesinde sizi güvende tutmayı başarıyor. Gelelim hafif arazi karakterine. Aracın bu doğrultuda geliştirmesi arazi açılarının çok üst seviyelerde olacağını göstermez ama Nissan Juke gibi güçlü rakibinin bile 26 derecelik yaklaşma açısı sunmasına karşı Mokka’nın bunu daha düşük tutması şaşırtıcı! Opel Mokka’nın 4x4 modeli 61 bin TL’nin üzerinde bir fiyat etiketine sahip. Bu parayı verip hafif araziye bile girerken sıkıntı yaşayacaksam ben bir kez daha düşünürüm.

Teknik Özellikler
Motor:1.4 T Ecotec 
Motor Hacmi:1364 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:140 Hp 4900 d/d 
Maksimum Tork: 200 Nm 1850-4900 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,9 s
 Maksimum Hız:195 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Hava Kanalllı Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8 lt
 Şehir Dışı:5,5 lt
 Karma:6,4 lt
 Test:8,4 lt
 CO2 Emisyonu149 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4278 mm
 Genişlik:1777 mm
 Yükseklik:1658 mm
 Dingil Mesafesi:2555 mm
 Bagaj Hacmi:356 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:54 lt
 Boş Ağırlık:1386 kg
 Lastik Boyutu:215/55 R 18


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder