Markalar, üst segmen özellikleri ulaşılabilir kılmak için
ara sınıf araçlar çıkarmaya başladı. Opel’in de bu durumdaki temsilcisi Mokka
oluyor. Geçtiğimiz aylarda 1,6 litre motoruyla konuğumuz olan model, bu kez 1,4
litre Turbo motor ile karşımızda.
Tasarım
Opel, Mokka ile SUV segmentinin birçok özelliğini sunmayı
başarıyor. Ön bölümde aracı güçlü gösteren marka logosu ve geniş ızgara dikkat
çekiyor. Şişkin çamurluklar ve geniş hatlar heybetli yapıyı oluştururken,
aracın dört bölümündeki keskin çizgiler dinamik yapıyı destekliyor. Tampon ile
“U” şeklinde bütünlük sağlayan stop grubu ve krom görünümlü difüzör arka
bölümde dikkat çeken detaylar arasında. Boyutlarına baktığımızda ise Opel Mokka
4278 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1658 mm yüksekliğe ve 2555 mm aks
mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 143 mm daha uzun, 12
mm daha geniş ve 93 mm daha yüksek.
İç Mekân
Opel iç mekânda aynı olmakta ısrarcı. Neredeyse tüm
modellerinde aynı iç görseli kullanan marka Mokka’da da geleneğini sürdürmüş.
Siyah ve turuncu renklerin kombine edildiği iç mekân içeriye şıklık katsa da
yenilik gerektiriyor. Yine orta konsol tuş karmaşasından kurtulamamış. İçeride
yer alan bireylere sunulan alan ideal seviyede. Küçük eşya gözü konusunda Mokka
yüzünüzü güldürüyor. Gerek orta konsolda gerek kapı kenarların da bolca eşya
gözüne rastlamak mümkün. Sürüş pozisyonu konusunda ayarlanabilir koltuk ve
direksiyon ile kısa sürede tercihinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ayrıca
koltukların yanlarında bulunan destekler ideal sürüş pozisyonunuzu destekleyen
başka bir detay. Mokka, bagaj hacmi konusunda 356 litre ile rakibi Nissan
Juke’dan daha geniş bir hacim sunmayı başarıyor.
Motor
Opel Mokka gücünü 1,4 litre turbo motordan alıyor. Bu motor
4900 d/d’da 140 Hp güç, 1850 d/d’den itibaren 200 Nm tork değeri üretiyor.
Veriler odağında Mokka, 0-100 Km/s hızlanmasını 9,9 saniyede tamamlarken
maksimum 195 Km/s’lik bir son hız değerine sahip. 1.6 motora göre 0-100 Km/s
hızlanması 2,6 saniye daha iyileşen modelin ortalama yakıt tüketim değeri ise
6,4 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında performanslı kullanımlarda
8,4 litrelik bir ortalama yakaladık.
Orta sertlikteki süspansiyon ve ince yanaklı lastikler size
konfor anlamında yeterli performansı sunamıyor. Orta sertlikteki süspansiyonun
viraj dinamiği açısından olumlu olacağını düşünenler bu işi bir kez daha
düşünsünler. Keza Opel Mokka bu konuda güven vermiyor. Bir de bunun üzerine
eklenen hissiz direksiyon, ESP varlığında bile güvenli hissettirmiyor. Hafif
arazi karakterine baktığımızda ise Mokka 10,9 derecelik yaklaşma, 24,3
derecelik uzaklaşma açısına sahip. Arka alanda sunduğu açıyla sıkıntı yaratmayan
Mokka, ön tamponuyla yaklaşma açısını törpülüyor.
Güvenlik
Opel’in küçük ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro
Ncap’den 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka
yolcuya maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her
uzvuna maksimum seviyede güvenlik sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında
güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs
bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye güvenlik sağlanmıştır. Arkadan çarpmalarda
ise boyun bölgesinin iyi desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel Mokka, sürücü
aktif hız sınırlaması, sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve güvenlik
asistanları ile 5 yıldız almayı başarmıştır.
Yorum-Alper GÜLER
Opel Mokka tasarım anlamında gerçekten başarılı. Ancak
sadece dış tasarım yaparak bir otomobilin başarılı satış rakamları yakalamasını
bekleyemezsiniz. Sürüş dinamikleri de iyi olmalı. Keza teknoloji anlamında
yenilikçi olacak, yakıt konusunda ekonomik ve Türkiye’de satış yapabilmen için tüketicilere
ürünü ulaşılabilir fiyata sunmak şart. Mokka bu başlıklardan hangilerini
karşılıyor derseniz dış tasarım konusunda yenilikçiliği, yakıt konusunda
ekonomikliği karşılıyor diyebiliriz. Ancak Opel, Mokka için biraz daha
çalışmalı! Her zaman belirttiğim gibi iç mekânın o belirgin benzerliği göz
alıcı dış tasarıma göre çok sıradan. 4x4 model olmasına rağmen yol tutuşu
konusunda eksikleri var. Bir de buna eklenen hissiz direksiyon ile bolca önden
kayan model, ESP sistemi sayesinde sizi güvende tutmayı başarıyor. Gelelim
hafif arazi karakterine. Aracın bu doğrultuda geliştirmesi arazi açılarının çok
üst seviyelerde olacağını göstermez ama Nissan Juke gibi güçlü rakibinin bile
26 derecelik yaklaşma açısı sunmasına karşı Mokka’nın bunu daha düşük tutması şaşırtıcı!
Opel Mokka’nın 4x4 modeli 61 bin TL’nin üzerinde bir fiyat etiketine sahip. Bu
parayı verip hafif araziye bile girerken sıkıntı yaşayacaksam ben bir kez daha
düşünürüm.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 T Ecotec | |
Motor Hacmi: | 1364 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 140 Hp 4900 d/d | |
Maksimum Tork: | 200 Nm 1850-4900 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,9 s | |
Maksimum Hız: | 195 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Hava Kanalllı Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8 lt | |
Şehir Dışı: | 5,5 lt | |
Karma: | 6,4 lt | |
Test: | 8,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 149 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4278 mm | |
Genişlik: | 1777 mm | |
Yükseklik: | 1658 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2555 mm | |
Bagaj Hacmi: | 356 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 54 lt | |
Boş Ağırlık: | 1386 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder