Haberler

27 Haziran 2013 Perşembe

Yeni 2013 Peugeot 2008 Fransa Lansman ve Yorumları


Peugeot 2008 Fransa’da gerçekleştirilen lansman ile basına tanıtıldı. Türk ve yabancı basın mensuplarının katıldığı lansmana ilgi büyüktü. Peugeot, 2008 modeli ile B segmentinde yepyeni bir otomobil arzını yaratmayı hedefliyor. 2013 yılı bahar ayında Avrupa’da ve yaz sonu Türkiye pazarında satışa sunulacak olan Peugeot 2008, “1.2L VTi 82 Hp”, “1.6L HDi 92 Hp” ve “1.6L VTi 120 Hp” olmak üzere 3 motor seçeneği, manuel ve otomatik versiyonları ile Türk tüketicisinin beğenisine sunulacak. “Grip Control” sistemiyle de asfalt yollardan çıkma özgürlüğünü sunan model, benzersiz bir sürüş deneyimi ile güçlü tasarımı ve kullanım avantajlarını bir araya getiriyor. Amaç bu DNA’yı dünya müşterilerine yönelik bir modelin üç farklı coğrafi bölgede tasarlanmasına dahil etmek oldu. Avrupa’da satışa sunulan 2008’ler Fransa’da Mulhouse fabrikasında üretilecek. YAZI:ALPER GÜLER

Kendine Has Tasarım
208 ile başlayan yeni marka yüzü, 2008 ile devam ediyor. Otomobildeki ön yüz yine marka kodlarını yansıtan tipten. Son derece sade olan bu tasarım geniş ön ızgara, büyük marka logosu ve keskin hatlar ile dikkat çekiyor. Bu detaylar 2008’in şık ve güçlülük ifadesini ön plana çıkarıyor. Akabinde 208’den alışkın olduğumuz LED gündüz farları burada göze çarpıyor. Yan bölüme geldiğimizde sade tasarım etkisini sürdürüyor. Aracın yüksek yapısı hafif arazi karakterini ön plana çıkarırken, kapı altlarına konumlandırılmış siyah renkli detaylar bunu vurgulamaya devam ettiriyor. Aslında burada dikkat çeken en büyük detay, arkaya doru uzanan tavan çizgisinin yükselmesi oluyor. Tavanın dinamik ve şık hareketi aynı zamanda profili de biçimlendiriyor. Tavanın dalga biçimi arka koltukların tam üzerinden doğarak sanki metal içinde yontuluymuş gibi özel bir dekoru sahneye koyuyor. Şık tavan barları 2008’in dinamizm ve keyif çağrışımlarını tamamlıyorlar. Ayrıca panaromik cam tavan içerideki ferah bir kabin habercisi. Arka bölüme geldiğimizde yine kendine has bir tasarım karşımızda. Stop grupları yan bölüme uzatılarak akıcılık hissi sağlanmış. Yan bölümde rastladığımız kapı altındaki siyah detaylar arka bölümde tamamen tamponu kaplamış. Buna ek olarak difizör bölümü olarak betimlediğimiz yer kom görselli bir eklenti ile belirtilmiş. Bu ve cam üstü spoyler aracın sportif karakterini ön plana çıkaran diğer öğeler arasında.


İç Mekan’ın Görsel Şöleni
Peugeot 2008’in iç mekanı size ilk etapta 208 modelinin tasarımını hatırlatabilir. Evet, bu doğru ön konsol bu konuda 208 çağrıştırır nitelikte. Ancak 2008 detaylara gizlediği tasarımlar ile 208’den ayrılıyor. En üst donanım seçeneğinde iki renk olarak sunulan ön konsol kaplamları dikkat çekiyor. Bunlar kahverengi ve siyah olarak ayrılıyor. Üzerindeki desenler ile karbon fiber havası katılan bu tasarıma ek olarak kapı kolları içinde krom ve kahverengi olmak üzere iki seçenek sunulmuş. Biz bu detaylardan siyah renkli ön konsol ve krom kaplı yan kapı kollarını daha çok sevdik. Ön konsolda 208’den hatırladığımız küçük direksiyon ve gösterge panellerini görüyoruz. Bu direksiyon şehir içinde pratiklik sağlıyor. Ancak burada direksiyonun gösterge panelini kapatması 208 ile aynı problem yaşamamızı sağlıyor. Fakat koltuğunuzu yükseltir veya direksiyonunuz alt konuma indirirseniz bu sorun ortadan kalkıyor. İkinci donanım seviyesinden itibaren SMEG 7 inç dokunmatik ekran sunuluyor. Torpido panelinden başlayan yarı yüksek orta konsol, yapısı sayesinde sürücü bölümündeki alanı serbest bırakan uçak tipi el frenini sürücünün hizmetine sunuyor. Zarif ve sağlam konsol, üst versiyonlarda dikişli deri ile kaplanıyor. Her zaman konsolun üzerinde konumlandırılan panoramik açılır tavanın perdesinin kumandası ise Grip Control düğmesi ile yan yana. Torpido panelinin gövdesi ipeksi bir malzeme ile kaplandı. Havalandırma menfezleri, el freni kumandası, küçük direksiyonun alt dekoru, vites kolu topuzunun kulakları, dokunmatik ekranın kaplamalarını oluşturan yarı parlak krom parçalar bu alanı canlandırıyor. Özel ışıklı imza sayesinde kabinde benzersiz bir atmosfer var. Üst versiyonlarda çepeçevre LED’li mavi renkli aydınlatmalı gösterge paneli, yumuşak mavi bir ışık yayan LED çerçeveli panoramik cam tavan. Yeni Peugeot 2008 tavanı ile de eşsiz bir ambiyans sunuyor. Araç lazer kesimle elde edilen çok hassas çizimli motiflerle süslü bir cam tavan ile yenilik yapıyor. Gece, “Peugeot LED Track” cam tavan LED’lerle yayılan yumuşak beyaz bir ışıkla parıldıyor. İç hacim konusunda da 2540 mm aks mesafesiyle üst düzey bir mekân sunuyor. Önde ve arkada oturan yolcular baş ve diz mesafesi konusunda sıkıntı çekmiyor. Sürücü ve yolculara sunulan geniş ala sunan Peugeot 2008 birde 60 cm yükleme alanına sahip 360 litrelik bagajı hizmetinize sunuyor. Koltukları zorlanmadan bir tuş yardımıyla yatırdığınızda bu alan 1194 litreye kadar uzanıyor. 

Derin Bilgi Birikimi Otomobilin Her Yerinde
Peugeot, 3008’in başarısının ardından şehirli SUV konusunda derin bir bilgi birikimi kazandı. Bunu daha da geliştirerek sınıfında dinamik sürüş özelliği konusunda referans olacak olan 2008’i yarattı. Proje kapsamında süspansiyon ve yürüyen aksam üzerinde ki değişimler ile 1045 kg’a düşürülen model 208’den sadece 60 Kg daha ağır. Ağırlık azaltma çalışmalarında özellikle McPherson tipi ön takım ile helezon yaylı şekil değiştirebilir arka kiriş ve direksiyon sistemi ile özel olarak ayarlanmış amortisörler üzerinde çalışılmış. Böylece 2008 konfor, stabilite ve dinamizm arasında üst seviye bir senteze ulaştı. Sürücü, böylece bir yandan yolcularının konforunu sağlarken, tepkisel bir sürüşün keyfini çıkarabilecek. 

Yeni Nesil Motorlar

Tamamen PSA grup tarafından geliştirilen bu 3 silindirli motorlar hem hafifliği sağlarken hemde otomobilin performansının zirvesine ulaşmak için çalışıyor. Örneğin 1.2 VTi eşdeğer güçteki 4 silindirli bir motora göre 21 kilogram daha hafif. Bu yeni nesil motorların performansı bir yandan Stop&Start kullanımı diğer yandan direkt enjeksiyonla eşleşen turbo aşırı besleme ile önemli oranda arttırılmış. Yeni nesil motorlar 1,2 e-THP 110 beygir ve 1,2 litre e-THP 130 beygir olarak piyasaya çıkacak. Sırasıyla 205 ve 230 Nm torka sahip olacak bu motorlar sürüş keyfini daha da arttıracak. Ayrıca Start&stop sisteminin de sunulacağı bu motorlar düşük yakıt tüketimi konusunda da sürücüye destek olacak. İleri teknoloji ürünü 1,2 e-THP, bir turbo ve daha büyük bir soğutma sistemine sahip olsa da, eşdeğer güçteki atmosferik bir 4 silindirliye göre 12 kg daha hafif ve % 45 arttırılmış torkuyla uyumlu dinamik performans sunuyor. Yakıt tüketiminden kazanç ise versiyonlara göre % 15 ve 20 arasında değişiyor. 

Grip Control İle Asfalttan Araziye
PSA grubunun geliştirdiği bu sistem zayıf tutunma karakterinin sergilendiği zeminlerde en büyük yardımcınız. Bu sistem 16 cm’lik yüksek karoser ve çamur kar tipi lastikler ile size geliyor. 4 farklı seçenek olarak getirilen modlar; Kar, Arazi, Kum, ESP Off olarak sıralanıyor. Bu seçenekler sayesinde uygun konuma göre belirlenen sürüş modları sayesinde birçok engeli aşabiliyorsunuz. 

Park Sorunu “Park Asist” İle Ortadan Kalkıyor
Özellikle kalabalık şehirlerde park problemi gün geçtikçe artıyor. Peugeot 2008 bu sorunu ortadan kaldırmak için size “Park Asist” sistemini sunuyor. Çalışma prensibinden biraz bahsedersek bu sistem direksiyonun sol tarafındaki bir tuş ile aktif hale getiriliyor. Orta konsoldaki dokunmatik ekrandan park etme seçeneğini seçiyor ve hangi yöne park etmek istiyorsanız sinyalinizi o yöne doğru veriyorsunuz. 20 Km/s hızı geçmeyecek şekilde ilerliyorsunuz. Sistem bu sırada radar sistem ile uygun alan aramaya başlıyor. Uygun alan bulununca orta konsoldaki ekrandan vitesi geriye doğru takma emri geliyor.  Bu andan itibaren direksiyona dokunmada sadece gaz ve freni kontrol ederek park etme işlemini sağlıyorsunuz. Bu sistem size ileri ve geri vitese takmanız konusunda bilgi vermiyor. Bu sebepten dolayı çevrenizi iyi kontrol etmeniz gerekecek. İleri ve geri vitese takmanız halinde direksiyon hareketleri kendiliğinden otomatik olarak gerçekleştiriliyor. Park işlemini tamamladığınızda sitem devreden çıkıyor. Park etme işlemini tamamladınız ancak dar park alanından çıkmanız sorunsa telaş yapmayın 2008 sizi park ettiğiniz yerden de çıkarıyor. Yine direksiyonun sol tarafından aktif ettiğiniz sistem orta konsolda beliriyor. Dokunmatik ekranda çıkış seçeneğini seçmeniz ve direksiyon ayarlarını yine sisteme bırakmanız gerekiyor. 5 Km/s hızı geçmeyecek şekilde ve çevreyi iyi kontrol ederek sistem sizi buradan çıkarmanıza yardım ediyor. 

Güvenlik Her Zaman Ön Planda
2008 sürüş ve kullanım kolaylığı özelliklerine yüksek güvenlik seviyesini de ekliyor. Böylece, sürücü tüm versiyonlarda standart hız sabitleyici-sınırlayıcı ile gelişmiş şasi ayarlarına ve çok sayıda başka donanıma gönül rahatlığıyla güvenebilecektir. 2008’in tüm versiyonlarında ASR anti patinaj sistemi, CDS denge kontrolü, AFU acil fren yardımı ve EBD elektronik fren dağıtıcı gibi çok sayıda fonksiyonu bir araya getiren ve 50 km/saate kadar servis dışı bırakılabilen ESP standart olarak bulunuyor. Bu fonksiyonların tamamı performans ve dayanıklılık açısından daha iyi özellikler sağlayacak şekilde farklı motor seçeneklerine adapte edilen fren diskleri üzerine etki ediyor. Önde, hava kanalcıklı diskler 266 x 22 mm ve daha güçlü versiyonlar için 283 x 26 mm olmak üzere iki farklı boyutta sunuluyor. Arkada ise, tüm versiyonlar 249 x 9 mm dolu disklerle donatıldı. Çarpışma durumunda, yolcular iki ön, iki yan, iki perde olmak üzere altı hava yastığı grubu ile korunuyor. Ön koltuk sırtlıklarında bulunan yan hava yastıkları, koltukların ayarı ne olursa olsun ideal bir koruma sağlıyor. Çocukların güvenliği için, ön yolcu hava yastığı kullanım dışı bırakılabiliyor ve arka yan koltuklarda üç bağlantı noktalı Isofix sabitleme sistemi bulunuyor. 

Tercih Nedeniniz Birden Fazla Olabilir
Lansman boyunca 1,6 litre VTi 120 beygir, 1,6 e-HDi 115 beygir ve 1,2 VTi 82 beygir motorları kullanma şansı elde ettik. Tüm bu motorların performansının yeterli olduğunu söylemeliyim. Dizel motor kasanında hafif olmasıyla birlikte özellikle alt devirlerde 285 Nm torku iyi bir şekilde hissettiriyor. Özelikle bol virajlı bir rotada kullandığımız 2008 yol tutuşuyla beni gerçekten etkiledi. Yüksek yapısı nedeniyle ilk etapta fazla savrulacağını düşünebilirsiniz. Ancak lastik, süspansiyon ve direksiyon sistemi bu algıyı ilk virajdan itibaren bozuyor. Birçok virajı ESP devreye girmeden düzgün bir çizgide alabiliyorsunuz ancak bu dinamikleri fazla zorlarsanız ilk kayma eğilimi önden geliyor. Bu durum ESP sistemiyle kolayca engelleniyor. Bu sınıfta rakip olarak 2008’in karşısına Mini Countryman ve Nissan Juke çıkıyor. İki otomobilde gerek tasarım anlamında gerekse marka bilinirliği anlamında müşterilere hitap ediyor. Ancak Peugeot, 2008 ile bu iki kanıyıda bir arada sunmuş. Dizel ünitedeki yakıt ekonomisi ve performansı her zamanki gibi takdir edilir nitelikte. Biz testimiz sırasında dizel ünitede 4 ile 6 litre arasında benzinli ünitede ise 6,5 ila 8 litre arasında değişen değerler elde ettik. Yeni nesil motorlar ile de yakıt ekonomisi ve performansı bir arada tutmak isteyen Peugeot, bu otomobili uygun bir fiyattan sunarsa başarılı satış rakamları yakalaması içten bile değil.























































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder