Peugeot 2008 Fransa’da gerçekleştirilen lansman ile basına
tanıtıldı. Türk ve yabancı basın mensuplarının katıldığı lansmana ilgi büyüktü.
Peugeot, 2008 modeli ile B segmentinde yepyeni bir otomobil arzını yaratmayı
hedefliyor. 2013 yılı bahar ayında Avrupa’da ve yaz sonu Türkiye pazarında
satışa sunulacak olan Peugeot 2008, “1.2L VTi 82 Hp”, “1.6L HDi 92 Hp” ve “1.6L
VTi 120 Hp” olmak üzere 3 motor seçeneği, manuel ve otomatik versiyonları ile
Türk tüketicisinin beğenisine sunulacak. “Grip Control” sistemiyle de asfalt
yollardan çıkma özgürlüğünü sunan model, benzersiz bir sürüş deneyimi ile güçlü
tasarımı ve kullanım avantajlarını bir araya getiriyor. Amaç bu DNA’yı dünya
müşterilerine yönelik bir modelin üç farklı coğrafi bölgede tasarlanmasına
dahil etmek oldu. Avrupa’da satışa sunulan 2008’ler Fransa’da Mulhouse
fabrikasında üretilecek. YAZI:ALPER GÜLER
Kendine Has Tasarım
208 ile başlayan yeni marka yüzü, 2008 ile devam ediyor.
Otomobildeki ön yüz yine marka kodlarını yansıtan tipten. Son derece sade olan
bu tasarım geniş ön ızgara, büyük marka logosu ve keskin hatlar ile dikkat
çekiyor. Bu detaylar 2008’in şık ve güçlülük ifadesini ön plana çıkarıyor.
Akabinde 208’den alışkın olduğumuz LED gündüz farları burada göze çarpıyor. Yan
bölüme geldiğimizde sade tasarım etkisini sürdürüyor. Aracın yüksek yapısı
hafif arazi karakterini ön plana çıkarırken, kapı altlarına konumlandırılmış
siyah renkli detaylar bunu vurgulamaya devam ettiriyor. Aslında burada dikkat
çeken en büyük detay, arkaya doru uzanan tavan çizgisinin yükselmesi oluyor.
Tavanın dinamik ve şık hareketi aynı zamanda profili de biçimlendiriyor.
Tavanın dalga biçimi arka koltukların tam üzerinden doğarak sanki metal içinde
yontuluymuş gibi özel bir dekoru sahneye koyuyor. Şık tavan barları 2008’in
dinamizm ve keyif çağrışımlarını tamamlıyorlar. Ayrıca panaromik cam tavan
içerideki ferah bir kabin habercisi. Arka bölüme geldiğimizde yine kendine has
bir tasarım karşımızda. Stop grupları yan bölüme uzatılarak akıcılık hissi
sağlanmış. Yan bölümde rastladığımız kapı altındaki siyah detaylar arka bölümde
tamamen tamponu kaplamış. Buna ek olarak difizör bölümü olarak betimlediğimiz
yer kom görselli bir eklenti ile belirtilmiş. Bu ve cam üstü spoyler aracın
sportif karakterini ön plana çıkaran diğer öğeler arasında.
İç Mekan’ın Görsel Şöleni
Peugeot 2008’in iç mekanı size ilk etapta 208 modelinin
tasarımını hatırlatabilir. Evet, bu doğru ön konsol bu konuda 208 çağrıştırır
nitelikte. Ancak 2008 detaylara gizlediği tasarımlar ile 208’den ayrılıyor. En
üst donanım seçeneğinde iki renk olarak sunulan ön konsol kaplamları dikkat
çekiyor. Bunlar kahverengi ve siyah olarak ayrılıyor. Üzerindeki desenler ile
karbon fiber havası katılan bu tasarıma ek olarak kapı kolları içinde krom ve
kahverengi olmak üzere iki seçenek sunulmuş. Biz bu detaylardan siyah renkli ön
konsol ve krom kaplı yan kapı kollarını daha çok sevdik. Ön konsolda 208’den
hatırladığımız küçük direksiyon ve gösterge panellerini görüyoruz. Bu
direksiyon şehir içinde pratiklik sağlıyor. Ancak burada direksiyonun gösterge
panelini kapatması 208 ile aynı problem yaşamamızı sağlıyor. Fakat koltuğunuzu
yükseltir veya direksiyonunuz alt konuma indirirseniz bu sorun ortadan
kalkıyor. İkinci donanım seviyesinden itibaren SMEG 7 inç dokunmatik ekran
sunuluyor. Torpido panelinden başlayan yarı yüksek orta konsol, yapısı
sayesinde sürücü bölümündeki alanı serbest bırakan uçak tipi el frenini
sürücünün hizmetine sunuyor. Zarif ve sağlam konsol, üst versiyonlarda dikişli
deri ile kaplanıyor. Her zaman konsolun üzerinde konumlandırılan panoramik
açılır tavanın perdesinin kumandası ise Grip Control düğmesi ile yan yana.
Torpido panelinin gövdesi ipeksi bir malzeme ile kaplandı. Havalandırma
menfezleri, el freni kumandası, küçük direksiyonun alt dekoru, vites kolu
topuzunun kulakları, dokunmatik ekranın kaplamalarını oluşturan yarı parlak
krom parçalar bu alanı canlandırıyor. Özel ışıklı imza sayesinde kabinde
benzersiz bir atmosfer var. Üst versiyonlarda çepeçevre LED’li mavi renkli
aydınlatmalı gösterge paneli, yumuşak mavi bir ışık yayan LED çerçeveli panoramik
cam tavan. Yeni Peugeot 2008 tavanı ile de eşsiz bir ambiyans sunuyor. Araç
lazer kesimle elde edilen çok hassas çizimli motiflerle süslü bir cam tavan ile
yenilik yapıyor. Gece, “Peugeot LED Track” cam tavan LED’lerle yayılan yumuşak
beyaz bir ışıkla parıldıyor. İç hacim konusunda da 2540 mm aks mesafesiyle üst
düzey bir mekân sunuyor. Önde ve arkada oturan yolcular baş ve diz mesafesi
konusunda sıkıntı çekmiyor. Sürücü ve yolculara sunulan geniş ala sunan Peugeot
2008 birde 60 cm yükleme alanına sahip 360 litrelik bagajı hizmetinize sunuyor.
Koltukları zorlanmadan bir tuş yardımıyla yatırdığınızda bu alan 1194 litreye
kadar uzanıyor.
Derin Bilgi Birikimi Otomobilin Her Yerinde
Peugeot, 3008’in başarısının ardından şehirli SUV konusunda
derin bir bilgi birikimi kazandı. Bunu daha da geliştirerek sınıfında dinamik
sürüş özelliği konusunda referans olacak olan 2008’i yarattı. Proje kapsamında
süspansiyon ve yürüyen aksam üzerinde ki değişimler ile 1045 kg’a düşürülen
model 208’den sadece 60 Kg daha ağır. Ağırlık azaltma çalışmalarında özellikle
McPherson tipi ön takım ile helezon yaylı şekil değiştirebilir arka kiriş ve
direksiyon sistemi ile özel olarak ayarlanmış amortisörler üzerinde çalışılmış.
Böylece 2008 konfor, stabilite ve dinamizm arasında üst seviye bir senteze
ulaştı. Sürücü, böylece bir yandan yolcularının konforunu sağlarken, tepkisel
bir sürüşün keyfini çıkarabilecek.
Yeni Nesil Motorlar
Tamamen PSA grup tarafından geliştirilen bu 3 silindirli
motorlar hem hafifliği sağlarken hemde otomobilin performansının zirvesine
ulaşmak için çalışıyor. Örneğin 1.2 VTi eşdeğer güçteki 4 silindirli bir motora
göre 21 kilogram daha hafif. Bu yeni nesil motorların performansı bir yandan
Stop&Start kullanımı diğer yandan direkt enjeksiyonla eşleşen turbo aşırı
besleme ile önemli oranda arttırılmış. Yeni nesil motorlar 1,2 e-THP 110 beygir
ve 1,2 litre e-THP 130 beygir olarak piyasaya çıkacak. Sırasıyla 205 ve 230 Nm
torka sahip olacak bu motorlar sürüş keyfini daha da arttıracak. Ayrıca
Start&stop sisteminin de sunulacağı bu motorlar düşük yakıt tüketimi
konusunda da sürücüye destek olacak. İleri teknoloji ürünü 1,2 e-THP, bir turbo
ve daha büyük bir soğutma sistemine sahip olsa da, eşdeğer güçteki atmosferik
bir 4 silindirliye göre 12 kg daha hafif ve % 45 arttırılmış torkuyla uyumlu
dinamik performans sunuyor. Yakıt tüketiminden kazanç ise versiyonlara göre %
15 ve 20 arasında değişiyor.
Grip Control İle Asfalttan Araziye
PSA grubunun geliştirdiği bu sistem zayıf tutunma
karakterinin sergilendiği zeminlerde en büyük yardımcınız. Bu sistem 16 cm’lik
yüksek karoser ve çamur kar tipi lastikler ile size geliyor. 4 farklı seçenek
olarak getirilen modlar; Kar, Arazi, Kum, ESP Off olarak sıralanıyor. Bu
seçenekler sayesinde uygun konuma göre belirlenen sürüş modları sayesinde
birçok engeli aşabiliyorsunuz.
Park Sorunu “Park Asist” İle Ortadan Kalkıyor
Özellikle kalabalık şehirlerde park problemi gün geçtikçe
artıyor. Peugeot 2008 bu sorunu ortadan kaldırmak için size “Park Asist”
sistemini sunuyor. Çalışma prensibinden biraz bahsedersek bu sistem
direksiyonun sol tarafındaki bir tuş ile aktif hale getiriliyor. Orta
konsoldaki dokunmatik ekrandan park etme seçeneğini seçiyor ve hangi yöne park
etmek istiyorsanız sinyalinizi o yöne doğru veriyorsunuz. 20 Km/s hızı
geçmeyecek şekilde ilerliyorsunuz. Sistem bu sırada radar sistem ile uygun alan
aramaya başlıyor. Uygun alan bulununca orta konsoldaki ekrandan vitesi geriye
doğru takma emri geliyor. Bu andan
itibaren direksiyona dokunmada sadece gaz ve freni kontrol ederek park etme
işlemini sağlıyorsunuz. Bu sistem size ileri ve geri vitese takmanız konusunda
bilgi vermiyor. Bu sebepten dolayı çevrenizi iyi kontrol etmeniz gerekecek.
İleri ve geri vitese takmanız halinde direksiyon hareketleri kendiliğinden
otomatik olarak gerçekleştiriliyor. Park işlemini tamamladığınızda sitem
devreden çıkıyor. Park etme işlemini tamamladınız ancak dar park alanından
çıkmanız sorunsa telaş yapmayın 2008 sizi park ettiğiniz yerden de çıkarıyor.
Yine direksiyonun sol tarafından aktif ettiğiniz sistem orta konsolda
beliriyor. Dokunmatik ekranda çıkış seçeneğini seçmeniz ve direksiyon
ayarlarını yine sisteme bırakmanız gerekiyor. 5 Km/s hızı geçmeyecek şekilde ve
çevreyi iyi kontrol ederek sistem sizi buradan çıkarmanıza yardım ediyor.
Güvenlik Her Zaman Ön Planda
2008 sürüş ve kullanım kolaylığı özelliklerine yüksek
güvenlik seviyesini de ekliyor. Böylece, sürücü tüm versiyonlarda standart hız
sabitleyici-sınırlayıcı ile gelişmiş şasi ayarlarına ve çok sayıda başka
donanıma gönül rahatlığıyla güvenebilecektir. 2008’in tüm versiyonlarında ASR
anti patinaj sistemi, CDS denge kontrolü, AFU acil fren yardımı ve EBD
elektronik fren dağıtıcı gibi çok sayıda fonksiyonu bir araya getiren ve 50
km/saate kadar servis dışı bırakılabilen ESP standart olarak bulunuyor. Bu
fonksiyonların tamamı performans ve dayanıklılık açısından daha iyi özellikler
sağlayacak şekilde farklı motor seçeneklerine adapte edilen fren diskleri
üzerine etki ediyor. Önde, hava kanalcıklı diskler 266 x 22 mm ve daha güçlü
versiyonlar için 283 x 26 mm olmak üzere iki farklı boyutta sunuluyor. Arkada
ise, tüm versiyonlar 249 x 9 mm dolu disklerle donatıldı. Çarpışma durumunda,
yolcular iki ön, iki yan, iki perde olmak üzere altı hava yastığı grubu ile
korunuyor. Ön koltuk sırtlıklarında bulunan yan hava yastıkları, koltukların
ayarı ne olursa olsun ideal bir koruma sağlıyor. Çocukların güvenliği için, ön
yolcu hava yastığı kullanım dışı bırakılabiliyor ve arka yan koltuklarda üç
bağlantı noktalı Isofix sabitleme sistemi bulunuyor.
Tercih Nedeniniz Birden Fazla Olabilir
Lansman boyunca 1,6 litre VTi 120 beygir, 1,6 e-HDi 115
beygir ve 1,2 VTi 82 beygir motorları kullanma şansı elde ettik. Tüm bu
motorların performansının yeterli olduğunu söylemeliyim. Dizel motor kasanında
hafif olmasıyla birlikte özellikle alt devirlerde 285 Nm torku iyi bir şekilde
hissettiriyor. Özelikle bol virajlı bir rotada kullandığımız 2008 yol tutuşuyla
beni gerçekten etkiledi. Yüksek yapısı nedeniyle ilk etapta fazla savrulacağını
düşünebilirsiniz. Ancak lastik, süspansiyon ve direksiyon sistemi bu algıyı ilk
virajdan itibaren bozuyor. Birçok virajı ESP devreye girmeden düzgün bir
çizgide alabiliyorsunuz ancak bu dinamikleri fazla zorlarsanız ilk kayma
eğilimi önden geliyor. Bu durum ESP sistemiyle kolayca engelleniyor. Bu sınıfta
rakip olarak 2008’in karşısına Mini Countryman ve Nissan Juke çıkıyor. İki
otomobilde gerek tasarım anlamında gerekse marka bilinirliği anlamında
müşterilere hitap ediyor. Ancak Peugeot, 2008 ile bu iki kanıyıda bir arada
sunmuş. Dizel ünitedeki yakıt ekonomisi ve performansı her zamanki gibi takdir
edilir nitelikte. Biz testimiz sırasında dizel ünitede 4 ile 6 litre arasında
benzinli ünitede ise 6,5 ila 8 litre arasında değişen değerler elde ettik. Yeni
nesil motorlar ile de yakıt ekonomisi ve performansı bir arada tutmak isteyen
Peugeot, bu otomobili uygun bir fiyattan sunarsa başarılı satış rakamları
yakalaması içten bile değil.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder