Honda uzun aradan sonra ‘Earth Dreams Technology’ motor
serisinin ilk ürünü olan 1,6 litrelik dizel üniteye sahip Civic HB modelini
Bodrumda gerçekleştirdiği bir lansman ile basına tanıttı. Yüksek motor ve tork
gücü ile ön plana çıkan model 100 Km’de 3,6 litrelik yakıt tüketimiyle de
dünyanın en tasarruflu motoru olduğunun da altını çiziyor. Model 20 Nisan’da
tüm Türkiye’de satışa çıkıyor.
Güçlü ve Dinamik Tasarım
Honda Civic HB bir önceki versiyona göre daha dinamik ve
keskin hatlara kavuşmuş. Özellikle ön yüzdeki tampon tasarımı, far grubu ve
kaput üzerindeki keskin çizgilerle bunu daha iyi görebiliyoruz. Tampon
altındaki geniş hava girişleri otomobile sportif bir hava katmaya devam
ederken, gündüz farlarının da hemen bu bölüme konumlandırılması otomobile şık
bir görüntü kazandırmış. Ön ızgara grubunun da siyah renkte sunulması bu bölüme
farklı bir hava katmış. Yan bölüme geldiğimizde ise sportif detaylar etkisini
sürdürüyor. Geniş çamurluklar ve kapı altlarındaki balık yüzgecini andıran detaylar
bunlardan bazıları. Arka bölüme geldiğimizde ise yine çizgi ile bagaj kapağını
ikiye bölerek birleştirilmiş stop grupları dikkat çekiyor. Önceki nesile göre
stop grupları dışarı doğru tasarlanmış. Bagaj kapağının bir çizgi ile ikiye
bölünmesi içeride görüş alanında sıkıntılar yaratsa da dışarıda daha şık bir
tasarım yaratmanın destekçisi olmuş.
Kalite Çıtası Arttırılmış İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğinizde bir Japon klasiği sert
malzemelerin dolu olduğu bir iç mekân ile karşılaşacağınızı ilk etapta
düşünebilirsiniz. Ancak hazır olun Civic HB’ de bu algı yumuşak malzemeler ile
yıkılmış. Özellikle kapı içlerinde ve kolçakta kullanılan kadife detaylar
otomobilin içerisindeki şıklık temasını yükseltmiş. İşçilik konusunda da
sıkıntı yaratmayan Honda Civic, ön konsolun bazı bölümlerinde ve gösterge
panelinde yine sert malzemelere yer vermiş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi
bir sıkıntı yer almıyor ancak, koltuğun biraz daha aşağıda konumlandırılmasını
beklerdim. Küçük eşya gözü konusunda Honda Civic HB gerek orta konsolda gerek
kapı kenarlarında irili ufaklı birçok göze yer vermiş. Bir Japon klasiği olan
el freni de yine yolcu koltuğuna yakın bir yere konumlandırılmış. Hacim
konusunda önde ve arkada oturan yolculara yeteri kadar alan sunulmasının yanı
sıra 407 litrelik bagaj hacmiyle de rakiplerine fark atıyor.
Güçlü Motor Ama..
Honda Civic HB modelinde 1,6 litre motora yer vermiş. “Earth
Dreams Technology” ile üretilen motor yüksek performansı ve düşük yakıt
tüketimiyle ön plana çıkıyor. 2.2 litre motorun işlenmesiyle oluşturulan bu
yeni ünite, alüminyum malzeme kullanılarak 2,2 litrelik üniteden 58 kg daha
hafif olarak tasarlanmış. Bu ünitenin değerlerine baktığımızda 4000 d/d’da 120
PS güç ve 2000 d/d’da 300 Nm tork üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s
hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlarken maksimum 207 Km/s’lik bir hız değerine
sahip. Bu performanslı verilere rağmen dizel ünitenin fabrika yakıt tüketim
değeri 3,6 litre olarak belirlenmiş. Bu motor kâğıt üzerinde güçlü görünüyor.
Ancak dizel ünite olmasına rağmen tork değerinin 2000 d/d’dan sonra 300 Nm
ulaşması gücün geç hissedilmesine sebep oluyor. Buda rakipleri tork değerlerini
1750 d/d’dan itibaren sunarken bu motorun 2000 d/d’dan sonra sunması sürüş
zevkini törpülüyor. Aracın yakıt tüketim
değeri ise 3,6 litre gibi iddialı bir değere sahip. Sakin kullanımlarda elde
edilebilecek bir değer olduğunu belirtmeliyim. Biz testimiz sırasında ise 6,5
litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik.
İçerisinde Duyduğunuz Tek Şey Müzik Sesi
Honda Civic HB yalıtım konusunda son derece başarılı
diyebilirim. Ne yol sesi nede motor sesi kabin içerisine girebiliyor. Bu konuda
özellikle çalışan Honda mühendisleri gerek süspansiyon sisteminde gerekse
gereksiz boşluklarda hummalı bir çalışma yapmışlar. Bu hummalı çalışma
meyvelerini vererek sessiz bir kabinin oluşmasını sağlamış. Süspansiyonlar
özellikle performanslı kullanımlarda kabine fazla ses yansıtmazken kasis
geçişlerinde süspansiyonun çok sesli çalıştığını söyleyebilirim.
Peki, Sürüş Nasıl Alınabilir mi?
Honda Civic HB sakin kullanımlarda son derece stabil bir
sürüşü sizlere sunmayı başarıyor. Performans odaklı kullanımlarda ise sert
süspansiyonların etkisi ön plana çıkıyor. Özellikle virajlarda ESP devredeyken
araç stabil sürüşünü bozmuyor. Ancak eğlence isterseniz ESP’yi tamamen
kapattıran Civic HB çok çabuk arkadan kopuyor. Frenle bile dengesi bozulabilen
aracın ESP kapalı durumda dengede tutabilmek için daha fazla kontra vermeniz
gerekiyor. Motor konusunda ise 2000 d/d’dan sonra canlanan motor can sıkabilir.
Bu doğrultuda doğru vitesi seçmek performans konusunda size yardımcı olacaktır.
Şu an için dizel otomatik seçeneği bulunmayan Civic HB bu beklentiye sahip
müşterileri üzecektir. Ayrıca sedan sever bir ülkede bu karosere dizel ünitenin
getirilmemesi ayrı bir tartışma konusu! Fiyat konusuna geldiğimizde ise Honda
1,4 benzinli Comfort modeli 48.900 TL’den, 1,6 dizel Comfort modeli 61.000
TL’den, 1,4 benzinli Sport modeli 51.900 TL’den, 1,6 dizel Sport modeli ise
64.000 TL’den satışa sunulacak. Fiyat disiplininde Renault Megane, GT-Line
versiyonunu daha güçlü motor ve daha iyi performans verileri ile 63.000 TL’den
satışa sunarken Honda Civic’in bu motoru sedanda sunmama ve dizel otomatik
seçeneğinin olmayışı gibi dezavantajlar ile işinin zor olacağını belirtmeliyim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder