Haberler

27 Haziran 2013 Perşembe

2013 Honda Civic HB 1.6 Dizel Lansman ve Yorumları


Honda uzun aradan sonra ‘Earth Dreams Technology’ motor serisinin ilk ürünü olan 1,6 litrelik dizel üniteye sahip Civic HB modelini Bodrumda gerçekleştirdiği bir lansman ile basına tanıttı. Yüksek motor ve tork gücü ile ön plana çıkan model 100 Km’de 3,6 litrelik yakıt tüketimiyle de dünyanın en tasarruflu motoru olduğunun da altını çiziyor. Model 20 Nisan’da tüm Türkiye’de satışa çıkıyor.

Güçlü ve Dinamik Tasarım
Honda Civic HB bir önceki versiyona göre daha dinamik ve keskin hatlara kavuşmuş. Özellikle ön yüzdeki tampon tasarımı, far grubu ve kaput üzerindeki keskin çizgilerle bunu daha iyi görebiliyoruz. Tampon altındaki geniş hava girişleri otomobile sportif bir hava katmaya devam ederken, gündüz farlarının da hemen bu bölüme konumlandırılması otomobile şık bir görüntü kazandırmış. Ön ızgara grubunun da siyah renkte sunulması bu bölüme farklı bir hava katmış. Yan bölüme geldiğimizde ise sportif detaylar etkisini sürdürüyor. Geniş çamurluklar ve kapı altlarındaki balık yüzgecini andıran detaylar bunlardan bazıları. Arka bölüme geldiğimizde ise yine çizgi ile bagaj kapağını ikiye bölerek birleştirilmiş stop grupları dikkat çekiyor. Önceki nesile göre stop grupları dışarı doğru tasarlanmış. Bagaj kapağının bir çizgi ile ikiye bölünmesi içeride görüş alanında sıkıntılar yaratsa da dışarıda daha şık bir tasarım yaratmanın destekçisi olmuş.

Kalite Çıtası Arttırılmış İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğinizde bir Japon klasiği sert malzemelerin dolu olduğu bir iç mekân ile karşılaşacağınızı ilk etapta düşünebilirsiniz. Ancak hazır olun Civic HB’ de bu algı yumuşak malzemeler ile yıkılmış. Özellikle kapı içlerinde ve kolçakta kullanılan kadife detaylar otomobilin içerisindeki şıklık temasını yükseltmiş. İşçilik konusunda da sıkıntı yaratmayan Honda Civic, ön konsolun bazı bölümlerinde ve gösterge panelinde yine sert malzemelere yer vermiş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor ancak, koltuğun biraz daha aşağıda konumlandırılmasını beklerdim. Küçük eşya gözü konusunda Honda Civic HB gerek orta konsolda gerek kapı kenarlarında irili ufaklı birçok göze yer vermiş. Bir Japon klasiği olan el freni de yine yolcu koltuğuna yakın bir yere konumlandırılmış. Hacim konusunda önde ve arkada oturan yolculara yeteri kadar alan sunulmasının yanı sıra 407 litrelik bagaj hacmiyle de rakiplerine fark atıyor.

Güçlü Motor Ama..
Honda Civic HB modelinde 1,6 litre motora yer vermiş. “Earth Dreams Technology” ile üretilen motor yüksek performansı ve düşük yakıt tüketimiyle ön plana çıkıyor. 2.2 litre motorun işlenmesiyle oluşturulan bu yeni ünite, alüminyum malzeme kullanılarak 2,2 litrelik üniteden 58 kg daha hafif olarak tasarlanmış. Bu ünitenin değerlerine baktığımızda 4000 d/d’da 120 PS güç ve 2000 d/d’da 300 Nm tork üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlarken maksimum 207 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Bu performanslı verilere rağmen dizel ünitenin fabrika yakıt tüketim değeri 3,6 litre olarak belirlenmiş. Bu motor kâğıt üzerinde güçlü görünüyor. Ancak dizel ünite olmasına rağmen tork değerinin 2000 d/d’dan sonra 300 Nm ulaşması gücün geç hissedilmesine sebep oluyor. Buda rakipleri tork değerlerini 1750 d/d’dan itibaren sunarken bu motorun 2000 d/d’dan sonra sunması sürüş zevkini törpülüyor.  Aracın yakıt tüketim değeri ise 3,6 litre gibi iddialı bir değere sahip. Sakin kullanımlarda elde edilebilecek bir değer olduğunu belirtmeliyim. Biz testimiz sırasında ise 6,5 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik.

İçerisinde Duyduğunuz Tek Şey Müzik Sesi
Honda Civic HB yalıtım konusunda son derece başarılı diyebilirim. Ne yol sesi nede motor sesi kabin içerisine girebiliyor. Bu konuda özellikle çalışan Honda mühendisleri gerek süspansiyon sisteminde gerekse gereksiz boşluklarda hummalı bir çalışma yapmışlar. Bu hummalı çalışma meyvelerini vererek sessiz bir kabinin oluşmasını sağlamış. Süspansiyonlar özellikle performanslı kullanımlarda kabine fazla ses yansıtmazken kasis geçişlerinde süspansiyonun çok sesli çalıştığını söyleyebilirim.

Peki, Sürüş Nasıl Alınabilir mi?
Honda Civic HB sakin kullanımlarda son derece stabil bir sürüşü sizlere sunmayı başarıyor. Performans odaklı kullanımlarda ise sert süspansiyonların etkisi ön plana çıkıyor. Özellikle virajlarda ESP devredeyken araç stabil sürüşünü bozmuyor. Ancak eğlence isterseniz ESP’yi tamamen kapattıran Civic HB çok çabuk arkadan kopuyor. Frenle bile dengesi bozulabilen aracın ESP kapalı durumda dengede tutabilmek için daha fazla kontra vermeniz gerekiyor. Motor konusunda ise 2000 d/d’dan sonra canlanan motor can sıkabilir. Bu doğrultuda doğru vitesi seçmek performans konusunda size yardımcı olacaktır. Şu an için dizel otomatik seçeneği bulunmayan Civic HB bu beklentiye sahip müşterileri üzecektir. Ayrıca sedan sever bir ülkede bu karosere dizel ünitenin getirilmemesi ayrı bir tartışma konusu! Fiyat konusuna geldiğimizde ise Honda 1,4 benzinli Comfort modeli 48.900 TL’den, 1,6 dizel Comfort modeli 61.000 TL’den, 1,4 benzinli Sport modeli 51.900 TL’den, 1,6 dizel Sport modeli ise 64.000 TL’den satışa sunulacak. Fiyat disiplininde Renault Megane, GT-Line versiyonunu daha güçlü motor ve daha iyi performans verileri ile 63.000 TL’den satışa sunarken Honda Civic’in bu motoru sedanda sunmama ve dizel otomatik seçeneğinin olmayışı gibi dezavantajlar ile işinin zor olacağını belirtmeliyim.
































































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder