Peugeot 208 GTI Bodrum’da düzenlenen lansman ile basına
tanıtıldı. Kompakt boyu, tutumluluğu ve tasarımıyla dikkat çeken model size
sportif bir sürüş zevki vaat ediyor.
2012 yılında yapılan lansmanın ardından 300 bin adet üretim
rakamına ulaşan ve Şubat ayında 25 bin 600 adet sipariş ile rekor bir seviye
elde eden Peugeot 208, aynı zamanda sportif B segmentine de hızlı bir giriş
yapıyor… 208 GTi bu sportif segmente konfor, çok yönlü kullanım ve iç mekan
genişliği gibi nitelikler getiriyor. Bu seçkin model, bir spor otomobilin güçlü
ifadesini dışa vuruyor. 1 yılda tam 10 bin adet satış rakamı hedeflenen Peugeot
208 GTi, Türkiye pazarına Haziran ayı başında 57.900 TL’den başlayan fiyatlar
ile sunulacak.
Dinamik Tasarım
Peugeot 208’in tasarımıyla otomobil severlerin beğenisini
kazanmıştı. Bunun akabinde GTI ile 208’e dinamizm katan tasarımı da ekleyerek
sunuyor. Ön bölümde ilk etapta dikkat çeken ızgara oluyor. Damalı bayrak
görüntüsü veren bu detay otomobilin sporcu kimliğinin dışarı vurulmasını
sağlamış. Gece ve gündüz dikkat çeken, adeta 208’e özel bir detay olan halojen
farlar ön bölüme büyüleyici bir hava katmış. Bunlara ek olarak dikdörtgen bir
yapıya sahip olan farlarda, sinyal lambalarında ve gündüz aydınlatma sisteminde
LED teknolojisi kullanılıyor. Bu sofistike far yapısı 208 GTi’nin bakışlarına
güç katıyor. Yan bölümde akıcı tasarımı ve dinamikliği ifade eden keskin hatlar
göze çarpıyor. Aslında burada en çok ön plana çıkan detay C sütunu üzerinde ki
GTI amblemi oluyor. Bu detayla aslında 208 GTI bir zamanların efsane modeli
olan ve kendisinin doğum kaynağı olan 205 GTI’a atıfta bulunuyor. Seçilen
karoseri rengi hangisi olursa olsun, detaylardaki kırmızı renkler otomobili
karakterize ediyor: Fren kaliperleri, panjur alt çıtası, arka kanat ve
panjurdaki Peugeot yazısı. Ayrıca parlak siyah ızgaranın içinde kromajlı
kaplamalarla birlikte dama şeklinde bir 3D motifi bulunuyor. Sportif hava arka
bölüme de yansıtılmış.
Şeytan Kırmızı Sever
208 GTI içeride kırmızı ve siyah renkler ile kombine edilmiş
bir kokpit ile karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik kusursuz. İç mekan
Türkiye’de satılan 3 kapılı THP modeli andırıyor. Ancak GTI efsanesinin ruhu
detaylara gizlenmiş. Piyano siyahı üzerine kırmızı detaylar ile derinlik
kazanan iç mekan direksiyon üzerindeki kırmızı çizgi, alt bölümde yer alan GTI
logosu ve krom kaplı vites ile süslenmiş. Alüminyum pedallar ve gösterge paneli
kenarlarını süsleyen kırmızı LED ışık sportifliği arttıran detaylar arasında.
Koltukların yanında bulunan destekler 3 kapılı 208 THP modeline göre 1 cm daha
uzatılmış. Bu sayede girilen sert virajlarda siz koltukta tutmayı başarıyor. İç
mekan sadece sportif değil; aynı zamanda ergonomik ve sürücünün hizmetinde.
Ellerini doğal olarak küçük direksiyon simidi üzerine koymuş olan sürücü birçok
bağlantıya sahip (AUX, USBgirişleri Bluetooth) 7” dokunmatik ekrana parmak
uçlarıyla kumanda ediyor.
Evinden işine kadar sürekli olarak, favori müziğini mobil
cihazından streaming modunda ve altı hoparlör sayesinde yüksek kaliteli olarak
dinleyebiliyor.
Enerjisi Hiç Bitmiyor
208 GTI gücünü RCZ Asphalt modelinden hatırlayacağınız 1.6
litre motordan alıyor. Bu motor 200 hp güç ve 275 Nm tork değerine sahip. Bu
değerler ile 0-100 hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyor. Bu performanslar
aracın ağırlığında sağlanan kazançlardan olumlu etkilendi. Ağırlığı 1160 kg’a
indirilerek hafifleyen 208 GTi kilometrede sadece 139 g CO2 yayarak gerçek bir
çevre dostu olduğunu kanıtlıyor.
Peki ya Sürüş
GTI efsanesi geri dönüyor. Bu sözü nasıl mı söylüyorum?
Lansman boyunca 205 efsanesinin bu güne kadar iyi bir şekilde korunmuş bir
otomobilini de kullanma fırsatı yakalayarak. Gerek motor sesi gerekse
otomobilin verdiği dinamizm keyfi paha biçilemez. 208 GTI’ın sürüşüne geçtiğimizde
tam manasıyla diğer 208 modellerinden daha sert bir karakter ile karşı karşıya
kalıyorum. Ancak süspansiyonlar o kadar mükemmel ayarlanmış ki konfor anlamında
da sizi tatmin ediyor. Bol miktarda virajlarda kullanma şansı bulduğum GTI yola
değim yerindeyse zamk gibi yapışıyor. Bu konuda en büyük yardımcısı sert
süspansiyon ve hisli direksiyon. Viraj dinamiği zorlandığında ilk kaymayı önden
gerçekleştiriyor. Ancak korkmayın ESP sistemi siz güvende tutmak için elinden
geleni yapıyor. Burada en sevdiğim detay ise ESP sisteminin kapatılıyor olması.
Bu sayede eğlencenin dozunu arttırabilirsiniz. Ancak bu sistem aktifken de 208
GTI sizi heyecanlandıracak sürüşü sağlıyor. 57.900 TL fiyat ilk etapta biraz
pahalı gelebilir. Ancak bu kararınız 208 GTI kullandıktan sonra değişecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder