Haberler

10 Haziran 2013 Pazartesi

2013 Volkswagen Golf 1.6 TDI Test ve Yorumları


Volkswagen grubun en gözde otomobillerinden biri olan Golf, dördüncü jenerasyonundan itibaren kendini geliştirerek 7. nesline kadar ulaştı. 7. neslinde daha dinamik hatlara kavuşan model mütevazılığını ve genetik mirasını koruyarak günümüze kadar ulaştı. Yeni nesil TSI ve dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan Golf 7, test köşemize konuk oluyor.

Tasarım

Volkswagen grup, Golf’ü MQB platformu üzerine geliştirdi. Bu platform sayesinde yeni geliştirilen sistemler üst segmentlere rahatlıkla entegre edilecek ve maliyet konusunda tasarruf sağlanacak. Golf 7’nin tasarımına bakacak olursak, kullanılan keskin ve sert hatlar otomobile dinamizm katıyor. LED gündüz farı konusunda bekli de fenomen olan marka, Golf 7’de de bu detayı unutmamış. “U” şeklinde konumlandırılmış LED gündüz farları ön tasarımda en dikkat çekici detaylar arasında. Önden arkaya doğru alçalmadan ilerleyen tavan yapısı, özellikle arkadaki misafirlerine iyi bir baş mesafesi sunacağının sinyallerini veriyor. Golf 7’nin boyutlarına baktığımızda 4255 mm uzunluğa, 1799 mm genişliğe, 1452 mm yüksekliğe ve 2637 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile selefine göre 56 mm daha uzun bir yapı kazanırken, genişlik konusunda 28 mm’lik bir azalma göstermiş.

İç mekan


Volkswagen iç mekân konusunda sürekli benzer kabin yapısı sebebiyle eleştirilerin odak noktasında yer almıştır. Ancak markayı Golf 7’nin iç mekânı konusunda tebrik etmek gerekir. Tamamen değişim göstermese de iç mekân bu otomobile özel olarak yapılmış hissini veriyor. Bunun en büyük kanıtıysa direksiyon simidi. 3 kollu direksiyon simidi piyano siyahı kaplamalar ile şık bir görüntü kazanmış. Ayrıca bu kaplama üzerine konumlandırılmış fonksiyon tuşları sayesinde yol bilgisayarı ve multimedya işlemlerinizi ellerinizi direksiyondan çekmeden yapabiliyorsunuz. Gösterge tablosunun orta kısmı da bu otomobili özel hissettirecek şekilde tasarlanmış. Ama bunun dışındaki klima kumandaları, otomatik vites topuzu ve daha birçok detay aileden tanıdık geliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik çıtası üst seviyede tutulurken, önde ve arkada oturan yolculara sunulan alan ideal seviyede. Dış tasarımda yer alan alçalmayan tavan yapısı sayesinde arka koltuktaki misafirlere yeterli bir baş mesafesi sunulmuş. Volkswagen Golf 7’de birçok eşya gözüne yer vermiş. Orta konsol ve kapı kanarlarıyla sınırlı kalmayan eşya gözleri ön iki koltuk altına çekmece tarzında yapılan gizli gözler ile de desteklenmiş.

Motor ve performans


Volkswagen; 1.4 TSI 140 ps, 1.2 TSI 105 ps, 1.4 TSI 122 ps ve 1.6 TDI 105 ps motor seçeneklerini kullanıcıya sunmuş. Test konuğumuz olan Golf ise 1,6 TDI Bluemotion motora sahipti. Bu motor 3000 ila 4000 d/d arasında 105 ps güç, 1500 ila 2750 d/d’lar arasında ise 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri DSG şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7 sn’de tamamlarken, maksimum 192 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 3,9 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında normal kullanımlarda 5.6 litrelik bir kullanım elde ettik. Ancak dikkatli kullanımlarda fabrika verilerini tutturmak hayal değil. 1.6 litrelik bu ünitenin başarılı bir grafik çizdiğini rahatça belirtelim.  DSG şanzımanın hızlı ve sarsıntısız geçişleri bu konuda en büyük yardımcısı.

Konfor ve yol tutuşu

Volkswagen Golf 7’de konfor odaklı bir süspansiyona yer vermiş. Bu sayede asfalttan gelen şok darbelerini emmekte başarılı oluyor. İç mekân da kullanılan malzemeler ile konfor çıtasını yükseltirken, ses yalıtımı üzerine de dersini çalışan Volkswagen’in iyi işler başardığını rahatça söyleyebiliriz. Yol tutuş konusunda ise hisli direksiyon ve ESP en büyük yardımcılarınız arasında.

Güvenlik

Volkswagen markasının efsane modeli Golf, yedinci nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık bulunmamasından dolayı bu konuda eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı tartışmasız şekilde almayı başarıyor. Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı. Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik donanımlarıyla 5 yıldız almayı başardı.

Yorum-Alper GÜLER

“Fenomen Oyuncu” diyorum çünkü özellikle genç ve orta yaş Volkswagen severler bu otomobilden sıkça bahsederler. Konfor ve prestijiyle gönülleri fetheden Golf her neslinde bunu rahat bir şekilde başardı. Tasarım anlamında keskin hatlar ile sportif yapısı vurgulanan yeni model LED far teknolojisiyle özellikle ön bölümde daha yırtıcı bir yapıya bürünmüş. Yorumumu okuyanlar belki abartı diyecek ama dikiz aynasından bu otomobil arkanıza yaklaştığında şeytani bir görüntü ile karşı karşıya kalıyorsunuz. İç mekânda ise kısmen de olsa bu otomobili özel hissettirecek detayların olması mutluluk verici. Doğru sürüş pozisyonuna çok kısa sürede erişebiliyorsunuz. Otomobilin dinamiklerine baktığımızda 1,6 litre performanslı bir grafik çiziyor. Makul kullanımlarda ise ekonomik olmayı rahat bir şekilde başarıyor. Viraj dinamiklerinde ise son derece başarılı işler çıkaran Golf 7, bu özelliğini süspansiyon ve hisli direksiyonuna borçlu. Dinamizmin sınırlarını aştığınızda ise önden kayma eğilimi gösteren Golf 7, standart olarak sunulan ESP sistemi sayesinde güvende olduğunuzu hissettiriyor. Golf 7 her anlamda otomobil severlerin beğenisini rahat bir şekilde kazanıyor. Ancak ekstra donanımlara alınan ücretler olmasa, 42.900 TL fiyat etiketiyle daha yüksek satış rakamları yakalaması içten bile değil.

Teknik Özellikler
Motor:1.6 TDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 bg 3000-4000 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2750 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,7 s
 Maksimum Hız:192 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,6 lt
 Şehir Dışı:3,5 lt
 Karma:3,9 lt
 Test:5,6 lt
 CO2 Emisyonu102 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4255 mm
 Genişlik:1799 mm
 Yükseklik:1452 mm
 Dingil Mesafesi:2637 mm
 Bagaj Hacmi:380 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1313 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 17


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder