Volkswagen grubun en gözde otomobillerinden biri olan Golf,
dördüncü jenerasyonundan itibaren kendini geliştirerek 7. nesline kadar ulaştı.
7. neslinde daha dinamik hatlara kavuşan model mütevazılığını ve genetik
mirasını koruyarak günümüze kadar ulaştı. Yeni nesil TSI ve dizel motor
seçenekleriyle satışa sunulan Golf 7, test köşemize konuk oluyor.
Tasarım
Volkswagen grup, Golf’ü MQB platformu üzerine geliştirdi. Bu
platform sayesinde yeni geliştirilen sistemler üst segmentlere rahatlıkla
entegre edilecek ve maliyet konusunda tasarruf sağlanacak. Golf 7’nin
tasarımına bakacak olursak, kullanılan keskin ve sert hatlar otomobile dinamizm
katıyor. LED gündüz farı konusunda bekli de fenomen olan marka, Golf 7’de de bu
detayı unutmamış. “U” şeklinde konumlandırılmış LED gündüz farları ön tasarımda
en dikkat çekici detaylar arasında. Önden arkaya doğru alçalmadan ilerleyen
tavan yapısı, özellikle arkadaki misafirlerine iyi bir baş mesafesi sunacağının
sinyallerini veriyor. Golf 7’nin boyutlarına baktığımızda 4255 mm uzunluğa,
1799 mm genişliğe, 1452 mm yüksekliğe ve 2637 mm dingil mesafesine sahip. Bu
değerler ile selefine göre 56 mm daha uzun bir yapı kazanırken, genişlik
konusunda 28 mm’lik bir azalma göstermiş.
İç mekan
Volkswagen iç mekân konusunda sürekli benzer kabin yapısı
sebebiyle eleştirilerin odak noktasında yer almıştır. Ancak markayı Golf 7’nin
iç mekânı konusunda tebrik etmek gerekir. Tamamen değişim göstermese de iç
mekân bu otomobile özel olarak yapılmış hissini veriyor. Bunun en büyük
kanıtıysa direksiyon simidi. 3 kollu direksiyon simidi piyano siyahı kaplamalar
ile şık bir görüntü kazanmış. Ayrıca bu kaplama üzerine konumlandırılmış
fonksiyon tuşları sayesinde yol bilgisayarı ve multimedya işlemlerinizi
ellerinizi direksiyondan çekmeden yapabiliyorsunuz. Gösterge tablosunun orta
kısmı da bu otomobili özel hissettirecek şekilde tasarlanmış. Ama bunun
dışındaki klima kumandaları, otomatik vites topuzu ve daha birçok detay aileden
tanıdık geliyor. Malzeme kalitesi ve işçilik çıtası üst seviyede tutulurken,
önde ve arkada oturan yolculara sunulan alan ideal seviyede. Dış tasarımda yer
alan alçalmayan tavan yapısı sayesinde arka koltuktaki misafirlere yeterli bir
baş mesafesi sunulmuş. Volkswagen Golf 7’de birçok eşya gözüne yer vermiş. Orta
konsol ve kapı kanarlarıyla sınırlı kalmayan eşya gözleri ön iki koltuk altına
çekmece tarzında yapılan gizli gözler ile de desteklenmiş.
Motor ve performans
Volkswagen; 1.4 TSI 140 ps, 1.2 TSI 105 ps, 1.4 TSI 122 ps
ve 1.6 TDI 105 ps motor seçeneklerini kullanıcıya sunmuş. Test konuğumuz olan
Golf ise 1,6 TDI Bluemotion motora sahipti. Bu motor 3000 ila 4000 d/d arasında
105 ps güç, 1500 ila 2750 d/d’lar arasında ise 250 Nm tork değeri üretiyor. 7
ileri DSG şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 10,7
sn’de tamamlarken, maksimum 192 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 3,9 litre olarak belirlenmiş.
Biz testimiz sırasında normal kullanımlarda 5.6 litrelik bir kullanım elde
ettik. Ancak dikkatli kullanımlarda fabrika verilerini tutturmak hayal değil.
1.6 litrelik bu ünitenin başarılı bir grafik çizdiğini rahatça belirtelim. DSG şanzımanın hızlı ve sarsıntısız geçişleri
bu konuda en büyük yardımcısı.
Konfor ve yol tutuşu
Volkswagen Golf 7’de konfor odaklı bir süspansiyona yer
vermiş. Bu sayede asfalttan gelen şok darbelerini emmekte başarılı oluyor. İç
mekân da kullanılan malzemeler ile konfor çıtasını yükseltirken, ses yalıtımı
üzerine de dersini çalışan Volkswagen’in iyi işler başardığını rahatça
söyleyebiliriz. Yol tutuş konusunda ise hisli direksiyon ve ESP en büyük
yardımcılarınız arasında.
Güvenlik
Volkswagen markasının efsane modeli Golf, yedinci nesliyle
Euro Ncap çarpışma testlerine katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık
bulunmamasından dolayı bu konuda eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı
tartışmasız şekilde almayı başarıyor. Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil,
sürücü ve yolculara gerekli güvenliği sağlamayı başarıyor. Yandan araç
çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu model sabit bariyer
çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı. Arkadan çarpmalarda
ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik donanımlarıyla 5 yıldız
almayı başardı.
Yorum-Alper GÜLER
“Fenomen Oyuncu” diyorum çünkü özellikle genç ve orta yaş
Volkswagen severler bu otomobilden sıkça bahsederler. Konfor ve prestijiyle
gönülleri fetheden Golf her neslinde bunu rahat bir şekilde başardı. Tasarım
anlamında keskin hatlar ile sportif yapısı vurgulanan yeni model LED far
teknolojisiyle özellikle ön bölümde daha yırtıcı bir yapıya bürünmüş. Yorumumu
okuyanlar belki abartı diyecek ama dikiz aynasından bu otomobil arkanıza
yaklaştığında şeytani bir görüntü ile karşı karşıya kalıyorsunuz. İç mekânda
ise kısmen de olsa bu otomobili özel hissettirecek detayların olması mutluluk
verici. Doğru sürüş pozisyonuna çok kısa sürede erişebiliyorsunuz. Otomobilin
dinamiklerine baktığımızda 1,6 litre performanslı bir grafik çiziyor. Makul
kullanımlarda ise ekonomik olmayı rahat bir şekilde başarıyor. Viraj
dinamiklerinde ise son derece başarılı işler çıkaran Golf 7, bu özelliğini
süspansiyon ve hisli direksiyonuna borçlu. Dinamizmin sınırlarını aştığınızda
ise önden kayma eğilimi gösteren Golf 7, standart olarak sunulan ESP sistemi
sayesinde güvende olduğunuzu hissettiriyor. Golf 7 her anlamda otomobil
severlerin beğenisini rahat bir şekilde kazanıyor. Ancak ekstra donanımlara
alınan ücretler olmasa, 42.900 TL fiyat etiketiyle daha yüksek satış rakamları
yakalaması içten bile değil.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 bg 3000-4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,7 s | |
Maksimum Hız: | 192 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,5 lt | |
Karma: | 3,9 lt | |
Test: | 5,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 102 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4255 mm | |
Genişlik: | 1799 mm | |
Yükseklik: | 1452 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2637 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1313 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder