B sütununun olmamasıyla uzun süre tartışma konusu olan Ford
B-Max, küçük sınıf MPV segmentinin son temsilcisi. Makyajlanacak Fiesta ile
büyük orandaki benzerliğiyle dikkat çeken model iç mekanda da güncel model ile
benzer noktalar taşıyor. Ford MPV segmentinde geniş ailelere C-Max ve Grand
C-Max ile hitap ederken, B-Max modeliyle çekirdek ailelerin gözdesi olmayı
hedefliyor.
Tasarım
Ford B-Max tasarım anlamında ailedeki Fiesta ile büyük
oranda benzerlik taşıyor. Gerek ön ızgara gerek motor kapağı tasarımıyla bu
benzerlik net bir şekilde kendini gösteriyor. Ön bölümde yer alan keskin hatlar
otomobile agresif bir yüz yapısı ve dinamiklik kazandırmış. Yan bölüme
geldiğimizde ise yan aynaların yine Fiesta ile benzerliği gözden kaçmıyor. Ford
B-Max arka tasarım olarak ise kendine özgü bir yapıya sahip. Arka stop grubu
biraz daha incelerek aracın yan bölümüne kadar uzanıyor. Otomobilin genelinde
yer alan keskin hatlara burada da rastlamamız mümkün. Boyutlarına baktığımızda
ise 4077 mm uzunluğu ile Hyundai ix20’den 23 mm, Opel Meriva’dan ise 211 mm
daha kısa. 1751 mm genişlik ile ix20’den 14 mm, Meriva’dan 61 mm daha dar
kalıyor. Yükseklikte ise 1604 mm ile ix20 den daha uzun olan B-Max, 1615 mm
yüksekliğe sahip Meriva’dan küçük kalıyor.
İç Mekan
B-Max dışarıda olduğu gibi içeride de Fiesta’ya büyük oranda
benziyor. Özellikle direksiyon ve gösterge
tablosu bunun en büyük destekçisi.
Malzeme kalitesi ve işçilik ideal seviyede. Ön konsolda kullanılan yumuşak
malzemeler ve deri detaylar içerinin şıklık çıtasını yükseltmiş. Ön konsolun
orta bölümüne geldiğimizde müzik sistemini görüyoruz. Hemen üst bölümünde yer
alan ekrandan multimedya özelliklerinin tümünü takip edebiliyorsunuz.
Gerektiğinde bu bölüm geri park kamerası olarak da kullanılıyor. Alt bölümde
ise çift bölmeli klima sistemi yer alıyor. Bu sistemin farklı tasarımı
alışkanlık gerektiriyor. Zira bu bölümle ilgilenmeniz için gözünüzü yoldan
ayırmak zorunda kalabilirsiniz. Sürüş pozisyonuna erişim kolay bir şekilde
sağlanabiliyor ancak koltuğun biraz daha aşağıda konumlanmasını beklerdik. Ford
B-Max B sütununu ortadan kaldırarak arka bölüme geçişleri daha basit hale
getirmiş. Ön kapı ve arka sürgülü kapı açık şekilde arka koltuklara binmek çok
kolay. Burada değinmemiz gereken görünmeyen B sütunu hakkında olacaktır. Ford
aslında B sütununu ortadan kaldırmamış ön ve arka kapıların uç noktalarına
konumlandırmış. Ön ve arka kapı kapandığında aracın normal bir B sütunundan
daha kalın bir yapıya sahip olması aşikar. Bu bağlamda hem kullanışlılık
sağlanırken güvenlik de elden bırakılmamış. Bagaj kısmına geldiğimizde ise
bagaj hacmi belki de tek olumsuz nokta diyebiliriz. Rakipleri 400 litreye kadar
bagaj hacmi sunarken B-Max 304 litrede kalıyor.
Motor
Otomobilin kalbinde 1.5 litre hacme sahip yepyeni bir dizel
ünite bulunuyor. Bu ünite 3750 d/d’da 75 ps güç üretirken, 1700 d/d’da 185 Nm
tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 16.5 saniyede
tamamlarken, maksimum 157 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine
göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz
sırasında 6 litrelik bir yakıt tüketim değeri elde ettik.
Konfor ve Yol Tutuşu
B-Max modelinde Ford alışılmış sert süspansiyonlarının
yerine daha yumuşak süspansiyonlara yer vermiş. Bu doğrultuda maksimum düzeyde
konfor sağlarken kendine has yol tutuş karakterini biraz olsun törpülemiş.
Viraj içerisinde ilk kopmanın arkadan gelmesi şaşırtmazken ESP sayesinde bu
durum zamanında müdahale ile sıkıntı olmaktan çıkıyor.
Güvenlik
Kayar açılan arka kapısı ve B sütununda olmayan direk
nedeniyle çarpışma testi sonuçları merakla beklenen Ford B-MAX testten alnının
akıyla çıktı. Dizel baz versiyonu ile teste giren B-MAX’in, önden çarpışma
testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk
bölgesinde iyi koruma sağlandı. Ford benzer korumayı farklı boylardaki
mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer
çarpışma testinde B-MAX yolcu tarafı için maksimum puanları aldı. Mankenin
vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma
testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalama şekilde koruyan Ford B-MAX 5
yıldızı rahatlıkla aldı. Ford B-MAX, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı
etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Yorum-Alper GÜLER
Ford B-Max B sütununun olmamasıyla ilk etapta ön yargılara
sebep oldu. Ancak iki kapı ucuna yerleştirilen ve kapılar kapandığında normal
bir B sütunundan daha büyük olan yapı tüm ön yargıları kırdı. B-Max
karakteriyle Fiesta’ya mı benziyor? Tasarım anlamında evet ama sürüş karakteri
için hayır. Yol tutuşu anlamında Fiesta gibi keyif vermiyor. Gerek yumuşak
süspansiyonları gerekse yüksek yapısıyla virajlarda karoser salınımı fazla olan
B-Max, ESP sistemine ihtiyaç duyuyor. İç
mekanda ise B-Max’in farklı tasarıma sahip olması daha iyi olurdu. Ancak büyük
oranda Fiesta’yı andıran ön konsol farklılık yaratmıyor. Bunun yanı sıra vites
topuzunun konumu ve büyüklüğü C-Max’de ki vites topuzunu aratır nitelikte.
B-Max çekirdek ailelere sunduğu fonksiyonelliğinin yanı sıra fiyat ekonomisiyle
ön planda. Rakipleri gördüğümüz Meriva ve ix20 40.000 TL’nin üzerinde
fiyatlardan başlarken, 37.840 TL’lik satış fiyatıyla B-Max bu sınıfta iyi bir
tercih.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.5 Duratorq | |
Motor Hacmi: | 1498 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 75 PS 3750 d/d | |
Maksimum Tork: | 185 Nm tork 1700 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 16,5 s | |
Maksimum Hız: | 157 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 3,8 lt | |
Karma: | 4,1 lt | |
Test: | 6.0 lt | |
CO2 Emisyonu | 109gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4077 mm | |
Genişlik: | 1751 mm | |
Yükseklik: | 1604 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2489 mm | |
Bagaj Hacmi: | 304 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 47 lt | |
Boş Ağırlık: | 1307 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/55 R 16 H |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder