Sedan otomobil aşkının hat safhalarda yaşandığı ülkemizde
Opel, Astra modelinin sedan karoseriyle bu segmentte iddialı olduğunu
gösteriyor. Yeni tasarım ile baştan aşağı yenilenen model selefine göre daha
sportif bir yapıya kavuşmuş.
Tasarım
Opel Astra’nın ön tasarımına baktığımızda far grubundaki
değişim ve selefine göre geniş bir ağzı andıran tampon ızgarası dikkat çekiyor.
Devamında logonun bulunduğu bölgedeki kromajlar tek parça haline getirilerek
bütünlük sağlanmış. Önceki tasarımda yer alan kaput çizgilerine de burada
rastlamamız mümkün. Arka bölüme geldiğimizde ise en büyük farklılıklar stop
grubu ve bagaj kapağı üzerindeki çıkıntı oluyor. Hatchback versiyonundaki
tasarımı hatırlatan stop grubu önceki tasarıma göre daha sportif bir duruş
sağlamış. Boyutlara baktığımızda ise yeni Astra sedan 4658 mm uzunluk ile
selefinden 71 mm daha uzun. Genişlik anlamında da 1814 mm ile selefinden daha geniş
olan model, 1500 mm yükseklik değerine sahip.
İç Mekân
Makyajlı Opel Astra iç mekânda aşina olduğumuz bir tasarım
ile bizleri karşılıyor. Kullanılan deri ve yumuşak malzemeler iç mekânın kalite
çıtasını yükseltmiş. Orta konsolda yer alan müzik sistemi diğer modellerde
olduğu gibi tuş karmaşası yaşatmaya devam ediyor. Bu bölümü ve klima sistemini
kullanmak için gözlerinizi yoldan ayırmanız gerekebiliyor. Kapı kenarlarında,
orta konsolda ve vitesin hemen önünde irili ufaklı birçok göz yer alıyor. Bu
detaylar içerinin kullanışlılığını arttırmış. Hacim anlamında da içerideki
misafirlerine ferah bir kabin sunan model 460 litrelik bagaj hacmiyle de rakibi
Focus sedandan 39 litre daha fazla bir hacme sahip.
Motor ve performans
Test konuğumuz olan Astra sedanın kalbinde 1.3 litre CDTi
motor bulunuyor. Bu motor 4000 d/d’da 95 bg güç, 1750 ila 3250 d/d’da ise 190
Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 14.6 saniyede
tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine
göre ise karma yakıt tüketim değeri 4.1 litre. Performans verilerine
baktığımızda 1.3 litrelik bu ünite 190 Nm tork değeri ile alt devirleri
sevmeyen bir motor izlenimi veriyor. Ancak test boyunca elde ettiğimiz 5.2 değerlik
yakıt tüketimi ve devir tasarruf devri prensibini dikkate alınca bu motorun
başarılı olduğunu belirtmemiz gerekir.
Konfor ve Yol Tutuşu
Astra sedan da orta sertlikte bir süspansiyon kullanılmış.
Bu sayede araç bozuk zeminlerde bile darbeleri emmekte zorlanmıyor.
Süspansiyonlar özellikle virajlarda fazla gövde salınımına sebep olsa da,
ekonomi odaklı bir araç da fazla dinamizm yaşamayacağınız için bu durum pekte
rahatsız edici bir detay olmayacaktır. Ancak daha dinamik sürüş arıyorsanız
kesinlikle FlexRide şasi yani sürüşe duyarlı şasi sitemini tercih etmelisiniz.
Bu sistem sayesinde ön konsol üzerindeki tek bir tuşa dokunarak aracınızın
sürüş karakterini tamamen değiştirebiliyorsunuz. Sistem sürüş karakterinize
göre süspansiyon sertliklerini, otomatik olarak 4 kanallı ABS, çekiş kontrol ve
ESP sistemini otomatik ayarlayarak maksimum performans da bir sürüş yaşamanıza
yardımcı oluyor. Fakat bu sistem sadece benzinli motorlarda opsiyonel olarak
alınabiliyor, dizel versiyonlarda sunulmuyor.
Yorum-Alper GÜLER
Sedan otomobilleri seven bir ülkede yaşıyoruz. Bu doğrultuda
markaların bu karoser üzerinde daha hummalı çalıştıklarını görüyoruz. Opel
Astra’da bu hummalı çalışmalardan biri olmuş. Yeni tasarım diliyle Astra
sportif bir görünüme kavuşmuş. Gerek ön tasarım gerek arka tasarım bu konunun
en büyük destekleyicisi. İç mekâna geldiğimizde ise görsel anlamda alışılmış
bir kokpit beni rahatsız ediyor. Dış tasarım dili yenilenen bir aracın kokpiti
için de değişikliklerle gelmesini beklerdim. İç mekânda rahatsız eden bir başka
nokta ise orta konsoldaki tuş karmaşası. Zaten değişim olmayan kokpitteki bu
karmaşa kafa karıştırıyor. Sürüş konusunda da ekonomi odaklı bir motorla
karşılaşıyoruz. 95 bg gücündeki bu motor alt devirleri pek sevmiyor. 2500 d/d
bandından sonra canlanmaya başlayan bu ünite sakin kullanımlarda ekonomik
olmayı başarıyor. Gerek tasarımı gerekse ekonomik motoruyla otomobil severlerin
ilgisini çekse de dizel otomatik seçeneğinin olmaması rakiplerinin arasında en
büyük eksikliği.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.3lt CDTI | |
Motor Hacmi: | 1248 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 95 bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 190 Nm 1750 - 3250 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 14,6 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Soğutmalı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,3 lt | |
Şehir Dışı: | 3,6 lt | |
Karma: | 4,2 lt | |
Test: | 5,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 111gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4658 mm | |
Genişlik: | 1814 mm | |
Yükseklik: | 1500 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2685 mm | |
Bagaj Hacmi: | 420 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 56 lt | |
Boş Ağırlık: | 1396 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/50R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder