Vosvos, tosbağa ve buna benzer birçok kelimeyle bu arabaya
hatırlayanınız çoktur. Takma adları ve her nesildeki şirin yapısıyla ön plana
çıkan modelin mazisi 1938 yılına dayanıyor. Bu sevimli tosbağa sadece
tasarımıyla değil 20 milyonun üzerindeki satış rakamlarıyla da her zaman dikkat
çeker oldu. Yepyeni tasarımıyla test köşemizin konuğu olan Volkswagen Beetle’ın
bir de misafiri vardı. 1974 model Beetle….
Tasarım
Üçüncü nesliyle karşımızda olan Beetle tasarım anlamında
önceki versiyonlarından daha dinamik bir yapıya kavuşmuş. Bombeli hatlar yerini
keskin detaylara bırakmış. Ön bölümde boydan boya uzanan geniş bir ağzı andıran
ızgara dikkat çekerken, Led gündüz farlarıyla süslenmiş sistem otomobilin şirin
yapısını ön plana çıkarmış. İlk nesil de o ışıl ışıl parlayan Amerikan
tamponların yerini, yeni nesilde güncel
tasarıma sahip tampona bırakmış. Yan bölüme geldiğimizde ise camlar önceki iki
versiyona göre daha dar bir yapıya kavuşmuş. Yan bölümde göze çarpan bir başka
detay ise 5 kollu jant grubu oluyor. Siyah ve metal renklerin kombine edildiği
bu jant grubu otomobilin sportif yönünü vurgulamış. Arka bölümde yine keskin hatlar etkisini
sürdürürken, çift çıkışlı egzoz sistemi göze çarpan diğer detaylardan.
İç Mekân
İç mekâna geldiğimizde son derece modern ve şık bir tasarım
bizleri karşılıyor. Önceki nesilden izlerin yer aldığı kabinde en dikkat çekici
detay ise ince direksiyon. Direksiyon günümüz teknolojisine ayak uydurup
küçülmüş ve sportif özellik kazanması için altı düzleştirilmiş. Ancak ona
dokunduğunuz anda ince yapısı sizi hemen maziye götürüyor. Gösterge tablosu,
kapı iç döşemeleri ve koltuklar günümüz teknolojisine kavuşan diğer iç
detaylardan. Kapı kenarlarından başlayıp ön konsol boyunca bir şerit şeklinde
uzanan ve dış renk ile değişim gösteren bu yapı içeriye sportif bir hava
katmış. Dilerseniz bunu 5 farklı renk seçeneğiyle kişiselleştirebilirsiniz.
Koltuk renkleri ve dış renkler istenildiğinde bu kişiselleştirmeye dâhil
olabiliyor. Ön gösterge tablolarına ek olarak orta konsolun üst bölümüne
konumlandırılmış yağ basıncı, turbo basıncı ve kronometre göstergeleri,
içerinin sportiflik detayını güçlendiriyor. Dokunmatik ekranlı müzik sistemi
gerektiğinde geri park sensörünü gösteren bir ekran olarak kullanılabilirken,
USB destekli olmaması belki de en büyük eksikliği. Ön bölümde çift gözlü torpido
kutusu, orta konsol ve kapı kenarlarında irili ufaklı gözlere yer verilmiş.
Volkswagen Beetle özellikle öndeki misafirlerine yeterli hacim sunarken, arka
bölümdeki misafirlerine ise tek kapı otomobillerin o klasik sınırlı hacmini
hissettiriyor. Otomobilde yer alan cam tavan otomobilin içerisine ferah bir
hava katıyor.
Motor
Volkswagen Beetle motor konusunda da yeni teknolojiye
kavuşmuş. Aracın kalbinde 1,2 litre TSI
benzinli motor görev yapıyor. Bu motor Beetle’a 5000 d/d’de 105 PS güç, 1550
ila 4100 d/d’lar arası 175 Nm tork değeri sağlıyor. 7 ileri DSG şanzıman ile
gücü tekerleklere ileten ulaşan Beetle 0-100 Km/s hızlanmasını 10,9 sn’de
tamamlarken 180 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma
yakıt tüketimi 5,9 litre olarak açıklanıyor. 1.2 litrelik küçük gözüken ünite
105 PS güç ile birlikte Beetle’a beklenilen performansı sağlıyor. TSI motor güç
beklendiği takdirde güç, ekonomi beklendiği takdirde 7 ileri DSG şanzıman ile
ekonomi yapmayı sağlıyor. Testimiz boyunca yakaladığımız 6,8 litrelik değer
daha dikkatli kullanımlarda fabrika verilerine çok rahat bir şekilde
yaklaşabiliyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Beetle’da sert süspansiyon kullanılmış. Konfor anlamında
sınırlı performans gösterse de sportif kullanımlar daha çok ön plana çıkıyor.
Ses yalıtımı konusunda neredeyse hiç yol sesi almayan model ancak 5000 d/d’dan
sonra kabine motor sesi alıyor. Ancak bu ses TSI motorun çıkardığı tatlı bir
homurtu olarak algılanabilir. Viraj dinamiklerine baktığımızda 1578 mm iz
genişliği ve 215/60 R16 boyutundaki lastikler ile ideal bir yol tutuşu sağlayan
Beetle fazla zorlandığından önden kayma yaşatıyor. ESP sistemi bunu optimum
düzeyde engelliyor ve sistem kayma anındaki müdahaleleri sürücüye neredeyse
bunu hissettirmiyor.
Güvenlik
Beetle, 2011 yılında katıldığı çarpışma testinden 5 yıldız
almayı başardı. Çarpışmada kabini sağlam kalan Beetle sürücünün göğüs baldır ve
sağ kaval kemiği dışında her uzvuna maksimum koruma sağlarken, yolcuya ise sağ
kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm
uzuvlara maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs
bölgesi haricindeki her noktaya maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan
çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum performans ile çarpışma
testlerinde başarılı olan Beetle 5 yıldızın sahibi oldu.
Yorum-Alper GÜLER
Öncelikle baba yadigârı 1974 model vosvosuyla bizlere bu
testimizde eşlik eden Özlem ALBAYRAK’a yaptığı katkılardan dolayı
teşekkürlerimi bir borç bilirim. Biraz geçmişten çokça da günümüzden tasarım ve
teknolojinin bir araya gelmiş halidir Beetle. Şirin tasarımıyla meraklı ve
tutkulu bakışların odak noktası olan Beetle, aynı şıklıkta bir iç mekâna sahip.
Kendine has iç detaylarının yanında ailedeki otomobilleri hatırlatan detayları
da mevcut. İnce yapılı direksiyon, kapı küçük eşya gözleri bunlardan sadece bir
kaçı. Aslında iki versiyonda da dikkat çekici iki detay var. Birinci detay o
gürültülü, güçsüz ve benzin canavarı motor, zaman içinde evrim geçirerek düşük
hacimli ama bir o kadarda verimli ve ekonomik üniteye kavuşmuş olması. Yakıt
konusunda yakınan başta Özlem ALBAYRAK’a yeni Beetle’ı şiddetle tavsiye ediyorum.
İkinci dikkat çekici detay ise son iki nesilde de motorun ön tarafa taşınması. Bu detay ile
otomobil günümüz araçlarının yapısına kavuşmuş.
Viraj performansı konusunda Beetle abartılacak sıkıntı yaratmasa da şu
iki noktada beklentimi karşılayamadı. Birinci konu direksiyon yeteri kadar
hisli değil. Bu tarz otomobillerde hisli bir direksiyon bence ilk tercilerden
olmalı. Ancak Beetle konfor odaklı oluşundan dolayı mıdır bilinmez yüksek
hızlarda ani direksiyon tepkilerinize biraz geç cevap verebiliyor. Diğer bir
konu ise ESP sistemi. Bu sistem müdahalelerini size neredeyse hissettirmeden
gerçekleştiriyor. Bir MINI Cooper gibi daha sert müdahaleler beklerdim. “Çok
Şirin Ama Çok Pahalı…” Sosyal medya mecralarımızdan Facebook üzerinden
yaptığımız paylaşımlarda ortak nokta bu aracın çok güzel olması ancak aynı
zamanda çok pahalı olması. 23.000 Euro’yu geçkin başlangıç fiyatıyla korkutucu
olabiliyor. Bunlara ek olarak metalik renk ve elektrikli panaromik cam tavan
isterseniz bunlara da ekstra ücret ödemeniz gerekecek!
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.2 TSI | |
Motor Hacmi: | 1197 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 bg 5000 d/d | |
Maksimum Tork: | 175 Nm 1500-4100 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,9 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,3 lt | |
Şehir Dışı: | 5,0 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 6,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 137 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4278 mm | |
Genişlik: | 1808 mm | |
Yükseklik: | 1486 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2537 mm | |
Bagaj Hacmi: | 310 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1297 kg | |
Lastik Boyutu: | 235 45R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder