Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Volkswagen Beetle 1,2 TSI Test ve Yorum

Vosvos, tosbağa ve buna benzer birçok kelimeyle bu arabaya hatırlayanınız çoktur. Takma adları ve her nesildeki şirin yapısıyla ön plana çıkan modelin mazisi 1938 yılına dayanıyor. Bu sevimli tosbağa sadece tasarımıyla değil 20 milyonun üzerindeki satış rakamlarıyla da her zaman dikkat çeker oldu. Yepyeni tasarımıyla test köşemizin konuğu olan Volkswagen Beetle’ın bir de misafiri vardı. 1974 model Beetle….

Tasarım

Üçüncü nesliyle karşımızda olan Beetle tasarım anlamında önceki versiyonlarından daha dinamik bir yapıya kavuşmuş. Bombeli hatlar yerini keskin detaylara bırakmış. Ön bölümde boydan boya uzanan geniş bir ağzı andıran ızgara dikkat çekerken, Led gündüz farlarıyla süslenmiş sistem otomobilin şirin yapısını ön plana çıkarmış. İlk nesil de o ışıl ışıl parlayan Amerikan tamponların yerini,  yeni nesilde güncel tasarıma sahip tampona bırakmış. Yan bölüme geldiğimizde ise camlar önceki iki versiyona göre daha dar bir yapıya kavuşmuş. Yan bölümde göze çarpan bir başka detay ise 5 kollu jant grubu oluyor. Siyah ve metal renklerin kombine edildiği bu jant grubu otomobilin sportif yönünü vurgulamış.  Arka bölümde yine keskin hatlar etkisini sürdürürken, çift çıkışlı egzoz sistemi göze çarpan diğer detaylardan. 

İç Mekân

İç mekâna geldiğimizde son derece modern ve şık bir tasarım bizleri karşılıyor. Önceki nesilden izlerin yer aldığı kabinde en dikkat çekici detay ise ince direksiyon. Direksiyon günümüz teknolojisine ayak uydurup küçülmüş ve sportif özellik kazanması için altı düzleştirilmiş. Ancak ona dokunduğunuz anda ince yapısı sizi hemen maziye götürüyor. Gösterge tablosu, kapı iç döşemeleri ve koltuklar günümüz teknolojisine kavuşan diğer iç detaylardan. Kapı kenarlarından başlayıp ön konsol boyunca bir şerit şeklinde uzanan ve dış renk ile değişim gösteren bu yapı içeriye sportif bir hava katmış. Dilerseniz bunu 5 farklı renk seçeneğiyle kişiselleştirebilirsiniz. Koltuk renkleri ve dış renkler istenildiğinde bu kişiselleştirmeye dâhil olabiliyor. Ön gösterge tablolarına ek olarak orta konsolun üst bölümüne konumlandırılmış yağ basıncı, turbo basıncı ve kronometre göstergeleri, içerinin sportiflik detayını güçlendiriyor. Dokunmatik ekranlı müzik sistemi gerektiğinde geri park sensörünü gösteren bir ekran olarak kullanılabilirken, USB destekli olmaması belki de en büyük eksikliği. Ön bölümde çift gözlü torpido kutusu, orta konsol ve kapı kenarlarında irili ufaklı gözlere yer verilmiş. Volkswagen Beetle özellikle öndeki misafirlerine yeterli hacim sunarken, arka bölümdeki misafirlerine ise tek kapı otomobillerin o klasik sınırlı hacmini hissettiriyor. Otomobilde yer alan cam tavan otomobilin içerisine ferah bir hava katıyor. 

Motor

Volkswagen Beetle motor konusunda da yeni teknolojiye kavuşmuş. Aracın kalbinde  1,2 litre TSI benzinli motor görev yapıyor. Bu motor Beetle’a 5000 d/d’de 105 PS güç, 1550 ila 4100 d/d’lar arası 175 Nm tork değeri sağlıyor. 7 ileri DSG şanzıman ile gücü tekerleklere ileten ulaşan Beetle 0-100 Km/s hızlanmasını 10,9 sn’de tamamlarken 180 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketimi 5,9 litre olarak açıklanıyor. 1.2 litrelik küçük gözüken ünite 105 PS güç ile birlikte Beetle’a beklenilen performansı sağlıyor. TSI motor güç beklendiği takdirde güç, ekonomi beklendiği takdirde 7 ileri DSG şanzıman ile ekonomi yapmayı sağlıyor. Testimiz boyunca yakaladığımız 6,8 litrelik değer daha dikkatli kullanımlarda fabrika verilerine çok rahat bir şekilde yaklaşabiliyor.


Konfor ve Yol Tutuşu

Beetle’da sert süspansiyon kullanılmış. Konfor anlamında sınırlı performans gösterse de sportif kullanımlar daha çok ön plana çıkıyor. Ses yalıtımı konusunda neredeyse hiç yol sesi almayan model ancak 5000 d/d’dan sonra kabine motor sesi alıyor. Ancak bu ses TSI motorun çıkardığı tatlı bir homurtu olarak algılanabilir. Viraj dinamiklerine baktığımızda 1578 mm iz genişliği ve 215/60 R16 boyutundaki lastikler ile ideal bir yol tutuşu sağlayan Beetle fazla zorlandığından önden kayma yaşatıyor. ESP sistemi bunu optimum düzeyde engelliyor ve sistem kayma anındaki müdahaleleri sürücüye neredeyse bunu hissettirmiyor. 

Güvenlik

Beetle, 2011 yılında katıldığı çarpışma testinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışmada kabini sağlam kalan Beetle sürücünün göğüs baldır ve sağ kaval kemiği dışında her uzvuna maksimum koruma sağlarken, yolcuya ise sağ kaval kemiği dışında maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesi haricindeki her noktaya maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum performans ile çarpışma testlerinde başarılı olan Beetle 5 yıldızın sahibi oldu. 

Yorum-Alper GÜLER

Öncelikle baba yadigârı 1974 model vosvosuyla bizlere bu testimizde eşlik eden Özlem ALBAYRAK’a yaptığı katkılardan dolayı teşekkürlerimi bir borç bilirim. Biraz geçmişten çokça da günümüzden tasarım ve teknolojinin bir araya gelmiş halidir Beetle. Şirin tasarımıyla meraklı ve tutkulu bakışların odak noktası olan Beetle, aynı şıklıkta bir iç mekâna sahip. Kendine has iç detaylarının yanında ailedeki otomobilleri hatırlatan detayları da mevcut. İnce yapılı direksiyon, kapı küçük eşya gözleri bunlardan sadece bir kaçı. Aslında iki versiyonda da dikkat çekici iki detay var. Birinci detay o gürültülü, güçsüz ve benzin canavarı motor, zaman içinde evrim geçirerek düşük hacimli ama bir o kadarda verimli ve ekonomik üniteye kavuşmuş olması. Yakıt konusunda yakınan başta Özlem ALBAYRAK’a yeni Beetle’ı şiddetle tavsiye ediyorum. İkinci dikkat çekici detay ise son iki nesilde de  motorun ön tarafa taşınması. Bu detay ile otomobil günümüz araçlarının yapısına kavuşmuş.  Viraj performansı konusunda Beetle abartılacak sıkıntı yaratmasa da şu iki noktada beklentimi karşılayamadı. Birinci konu direksiyon yeteri kadar hisli değil. Bu tarz otomobillerde hisli bir direksiyon bence ilk tercilerden olmalı. Ancak Beetle konfor odaklı oluşundan dolayı mıdır bilinmez yüksek hızlarda ani direksiyon tepkilerinize biraz geç cevap verebiliyor. Diğer bir konu ise ESP sistemi. Bu sistem müdahalelerini size neredeyse hissettirmeden gerçekleştiriyor. Bir MINI Cooper gibi daha sert müdahaleler beklerdim. “Çok Şirin Ama Çok Pahalı…” Sosyal medya mecralarımızdan Facebook üzerinden yaptığımız paylaşımlarda ortak nokta bu aracın çok güzel olması ancak aynı zamanda çok pahalı olması. 23.000 Euro’yu geçkin başlangıç fiyatıyla korkutucu olabiliyor. Bunlara ek olarak metalik renk ve elektrikli panaromik cam tavan isterseniz bunlara da ekstra ücret ödemeniz gerekecek!

Teknik Özellikler
Motor:1.2 TSI 
Motor Hacmi:1197 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 bg 5000 d/d 
Maksimum Tork: 175 Nm 1500-4100 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,9 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7,3 lt
 Şehir Dışı:5,0 lt
 Karma:5,9 lt
 Test:6,8 lt
 CO2 Emisyonu137 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4278 mm
 Genişlik:1808 mm
 Yükseklik:1486 mm
 Dingil Mesafesi:2537 mm
 Bagaj Hacmi:310 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1297 kg
 Lastik Boyutu:235 45R 18

































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder