Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Renault Megane Coupe GT-Line Test ve Yorum

Renault, Megane modeline yapmış olduğu makyajla otomobili daha dinamik bir yapıya kavuşturdu. Makyaj ile yeni donanım seçeneklerine de kavuşan model, özellikle GT-Line versiyonuyla dikkat çekiyor. Standart Megane modellerine getirilen GT-Line paketi otomobilleri daha sportif kılarken, bu versiyonun Coupe karoserinde de sunulması otomobile daha çekici bir yapı katmış.

Tasarım

Megane Coupe ilk bakışta 5 kapılı versiyonuyla benzer bir görüntü sunuyor. LED gündüz farları, ön tampon grubu bu durumu destekleyen detaylar arasında. Peki, farklar nerede? Farklar ayrıntılarda gizli. Coupe karoserin getirmiş olduğu daha uzun kapılar, şişkin arka çamurluklar, düşük tavan çizgisi ilk bakışta dikkat çekici detaylardan. Arka bölüme geldiğimizde ise şişkin çamurluklara doğru uzanan stop grubu göze çarparken, “U” şeklinde konumlandırılmış arka cam sportif temayı desteklemiş. Büyük marka logosu ve GT-Line logosu bu bölümde göze çarpan diğer detaylar arasında. Aracın boyutlarına baktığımızda ise 4312 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1423 mm yüksekliğe ve 2640 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. 

İç Mekân

Megane Coupe’nin kabinine geçtiğimizde ise 5 kapılı versiyonuyla neredeyse aynı görsele sahip bir iç mekânla karşılaşıyoruz. Malzeme kalitesi anlamında sert malzemeler biraz can sıkıyor. Rakipleri daha kaliteli malzemeler kullanırken bu modelin bundan yoksun kalması şaşırtıcı. GT-Line donanımının etkileri iç mekâna da yansımış. Kırmızı dikişli deri direksiyon, “Renault Sport” logolu gösterge paneli, yan destekleri belirginleşmiş  koltuklar ve GT-Line logoları iç mekânın sportiflik çıtasını yükselten detaylardan. Ön konsolun üst bölümünde navigasyon özellikli bir bilgi ekranı yer alıyor. Bu bölüm gerektiğinde geri görüş kamerası olarak da kullanılabiliyor. Orta konsola yerleştirilen joystick ile bu bölümün kontrolü daha kullanışlı bir hale getirilmiş. Ses sistemi konusunda sınıf ortalamalarında bir keyif sunan model, diğer modellerde yer vermiş olduğu “Bose” marka ses sistemini arattırmadı değil. Önde yer alan misafirlere yeterli baş ve diz mesafesi sunulurken, arka bölümdeki misafirler içinse kısıtlı bir alan bulunuyor. 

Motor

Megane Coupe GT-Line’ın kalbinde Renault markasının yeni nesil motoru olan 1,6 litre lik dCi motor yer alıyordu. Bu motor 4000 d/d’da 130 Bg güç, 2000 d/d’da ise 320 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 9,8 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine sahip. 1.6 litrelik bu yeni motor özellikle alt devirlerde sahip olduğu yüksek torkun avantajını çok iyi kullanıyor. Bu sayede sürüş keyfinin yanı sıra ekonomi de sağlarken, bunu ortalama yakıt tüketimi olan 4 litrelik değer ile bize kanıtlıyor. Testimiz sırasında performanslı kullanımlarda 6,5 litreyi görürken, sakin kullanımlarda fabrika verilerini tutturmak hayal değil. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Megane Coupe’de sert karakterli süspansiyonlar kullanılmış. Bu özellik ona performans ve yol tutuşu anlamında artılar katarken, konfordan ödün vermesini gerektirmiş. Yol ve rüzgâr sesini otoban hızlarında da hissettirmezken, motor sesini ise neredeyse kabin içine hiç almıyor. Yol tutuş konusunda sert süspansiyonun avantajını kullanarak başarılı bir performans çizerken, direksiyonun biraz daha hisli olmasını beklerdik. Limitleri aşılınca önden kayan Megane Coupe, ESP sistemi sayesinde durum kritikleştirmeden yoluna dönüyor.  

Güvenlik

Renault Megane, EuroNcap çarpışma testinden en yüksek değer olan 5 yıldız ile ayrılarak ikinci nesilden devraldığı güvenlik bayrağını bir adım ileri taşıdı. 

Yorum-Alper GÜLER


Son makyajın ardından Renault Megane daha dinamik bir yapıya kavuşmuş. Bu durum tasarımda çok rahat belli oluyor. Spor karoser olarak gördüğümüz Coupe, GT-Line donanımıyla bu çıtayı daha yukarılara taşımış. Ancak tasarım anlamında gerek içeride gerek dışarıda 5 kapılı kardeşinden daha farklı detaylara sahip olmasını beklerdim. 1.5 litrelik dizel ünite ile ekonomi ve performansın sürücülere üst seviyelerde sunmayı başaran marka, yeni 1,6 litrelik motoruyla da özellikle ekonomi konusunda bu geleneğini sürdürecek gibi görünüyor. Bunu testimiz sırasında performanslı kullanımlarda dahi 6,5 litrelik değer ile çok rahat görebiliyoruz. Konfor açısından gerek ince yanak lastikler gerekse sert süspansiyon keyif kaçırabiliyor. Ancak unutulmamalı ki bu bir spor otomobil. Viraj performansında sert süspansiyonlarıyla başarılı bir grafik çizen model, sadece fazla hisli olmayan direksiyonuyla eleştirilebilir. Tasarım ve performans anlamında HB ile Coupe karoser benzer özelliklere sahip. Ancak 2. El piyasasında satış düşünüldüğünde Megane Coupe’nin ciddi değer kaybettiğini söylememiz gerekiyor.

Teknik Özellikler
Motor:1.6 dCi 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:130bg 4000 d/d 
Maksimum Tork: 320 bg 2000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma9,8 s
 Maksimum Hız:200 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,8 lt
 Şehir Dışı:3,6 lt
 Karma:4 lt
 Test:6,5 lt
 CO2 Emisyonu104 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4312 mm
 Genişlik:1804 mm
 Yükseklik:1423 mm
 Dingil Mesafesi:2640 mm
 Bagaj Hacmi:334 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt
 Boş Ağırlık:1205 kg
 Lastik Boyutu:205/50 R 17















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder