Renault, Megane modeline yapmış olduğu makyajla otomobili
daha dinamik bir yapıya kavuşturdu. Makyaj ile yeni donanım seçeneklerine de
kavuşan model, özellikle GT-Line versiyonuyla dikkat çekiyor. Standart Megane
modellerine getirilen GT-Line paketi otomobilleri daha sportif kılarken, bu
versiyonun Coupe karoserinde de sunulması otomobile daha çekici bir yapı
katmış.
Tasarım
Megane Coupe ilk bakışta 5 kapılı versiyonuyla benzer bir
görüntü sunuyor. LED gündüz farları, ön tampon grubu bu durumu destekleyen
detaylar arasında. Peki, farklar nerede? Farklar ayrıntılarda gizli. Coupe
karoserin getirmiş olduğu daha uzun kapılar, şişkin arka çamurluklar, düşük
tavan çizgisi ilk bakışta dikkat çekici detaylardan. Arka bölüme geldiğimizde
ise şişkin çamurluklara doğru uzanan stop grubu göze çarparken, “U” şeklinde
konumlandırılmış arka cam sportif temayı desteklemiş. Büyük marka logosu ve
GT-Line logosu bu bölümde göze çarpan diğer detaylar arasında. Aracın
boyutlarına baktığımızda ise 4312 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1423 mm
yüksekliğe ve 2640 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz.
İç Mekân
Megane Coupe’nin kabinine geçtiğimizde ise 5 kapılı
versiyonuyla neredeyse aynı görsele sahip bir iç mekânla karşılaşıyoruz.
Malzeme kalitesi anlamında sert malzemeler biraz can sıkıyor. Rakipleri daha
kaliteli malzemeler kullanırken bu modelin bundan yoksun kalması şaşırtıcı.
GT-Line donanımının etkileri iç mekâna da yansımış. Kırmızı dikişli deri
direksiyon, “Renault Sport” logolu gösterge paneli, yan destekleri
belirginleşmiş koltuklar ve GT-Line
logoları iç mekânın sportiflik çıtasını yükselten detaylardan. Ön konsolun üst
bölümünde navigasyon özellikli bir bilgi ekranı yer alıyor. Bu bölüm
gerektiğinde geri görüş kamerası olarak da kullanılabiliyor. Orta konsola
yerleştirilen joystick ile bu bölümün kontrolü daha kullanışlı bir hale
getirilmiş. Ses sistemi konusunda sınıf ortalamalarında bir keyif sunan model,
diğer modellerde yer vermiş olduğu “Bose” marka ses sistemini arattırmadı
değil. Önde yer alan misafirlere yeterli baş ve diz mesafesi sunulurken, arka
bölümdeki misafirler içinse kısıtlı bir alan bulunuyor.
Motor
Megane Coupe GT-Line’ın kalbinde Renault markasının yeni
nesil motoru olan 1,6 litre lik dCi motor yer alıyordu. Bu motor 4000 d/d’da
130 Bg güç, 2000 d/d’da ise 320 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100
Km/s hızlanmasını 9,8 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s hız değerine
sahip. 1.6 litrelik bu yeni motor özellikle alt devirlerde sahip olduğu yüksek
torkun avantajını çok iyi kullanıyor. Bu sayede sürüş keyfinin yanı sıra
ekonomi de sağlarken, bunu ortalama yakıt tüketimi olan 4 litrelik değer ile
bize kanıtlıyor. Testimiz sırasında performanslı kullanımlarda 6,5 litreyi
görürken, sakin kullanımlarda fabrika verilerini tutturmak hayal değil.
Konfor ve Yol Tutuşu
Megane Coupe’de sert karakterli süspansiyonlar kullanılmış.
Bu özellik ona performans ve yol tutuşu anlamında artılar katarken, konfordan
ödün vermesini gerektirmiş. Yol ve rüzgâr sesini otoban hızlarında da
hissettirmezken, motor sesini ise neredeyse kabin içine hiç almıyor. Yol tutuş
konusunda sert süspansiyonun avantajını kullanarak başarılı bir performans
çizerken, direksiyonun biraz daha hisli olmasını beklerdik. Limitleri aşılınca
önden kayan Megane Coupe, ESP sistemi sayesinde durum kritikleştirmeden yoluna
dönüyor.
Güvenlik
Renault Megane, EuroNcap çarpışma testinden en yüksek değer
olan 5 yıldız ile ayrılarak ikinci nesilden devraldığı güvenlik bayrağını bir
adım ileri taşıdı.
Yorum-Alper GÜLER
Son makyajın ardından Renault Megane daha dinamik bir yapıya
kavuşmuş. Bu durum tasarımda çok rahat belli oluyor. Spor karoser olarak gördüğümüz
Coupe, GT-Line donanımıyla bu çıtayı daha yukarılara taşımış. Ancak tasarım
anlamında gerek içeride gerek dışarıda 5 kapılı kardeşinden daha farklı
detaylara sahip olmasını beklerdim. 1.5 litrelik dizel ünite ile ekonomi ve
performansın sürücülere üst seviyelerde sunmayı başaran marka, yeni 1,6
litrelik motoruyla da özellikle ekonomi konusunda bu geleneğini sürdürecek gibi
görünüyor. Bunu testimiz sırasında performanslı kullanımlarda dahi 6,5 litrelik
değer ile çok rahat görebiliyoruz. Konfor açısından gerek ince yanak lastikler
gerekse sert süspansiyon keyif kaçırabiliyor. Ancak unutulmamalı ki bu bir spor
otomobil. Viraj performansında sert süspansiyonlarıyla başarılı bir grafik
çizen model, sadece fazla hisli olmayan direksiyonuyla eleştirilebilir. Tasarım
ve performans anlamında HB ile Coupe karoser benzer özelliklere sahip. Ancak 2.
El piyasasında satış düşünüldüğünde Megane Coupe’nin ciddi değer kaybettiğini
söylememiz gerekiyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 dCi | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 130bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 320 bg 2000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,8 s | |
Maksimum Hız: | 200 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,8 lt | |
Şehir Dışı: | 3,6 lt | |
Karma: | 4 lt | |
Test: | 6,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 104 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4312 mm | |
Genişlik: | 1804 mm | |
Yükseklik: | 1423 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2640 mm | |
Bagaj Hacmi: | 334 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1205 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/50 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder