Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Skoda Rapid 1,6 TDI Elegance Test ve Yorum

B sedan segmenti her yeni modellin eklenmesiyle git gide kızışıyor. Skoda’nın Türkiye’de ilk kez İstanbul Autoshow 2012’de tanıttığı iddialı sedan modeli Rapid, tasarımı ve ekonomik motorlarıyla dikkat çekiyor. Üç farklı donanım paketi ve dört motor seçeneğiyle piyasaya sunulan Rapid’in tasarımıyla kendinden sonraki modellere ışık tutacağı düşünülüyor.

Tasarım

Skoda, Volkswagen alt yapısına geçtikten sonra tasarım anlamında başarılı modeller çıkarmaya başladı. Seat Toledo ile aynı platformu paylaşan model, tasarım anlamında da benzer yönleriyle dikkat çekiyor. Genel yapıya baktığımızda keskin hatlarıyla otomobil dinamik bir yapıya sahip. Ön ızgaranın dik çizgilerle tasarlanması ve dikdörtgen şeklindeki far tasarımı otomobile agresif bir bakış sağlamış. Yan bölümde ön çamurluktan arka stoplara kadar uzanan keskin çizgi dinamik yapıyı desteklemiş. Arka bölüme geldiğimizde ise Skoda ailesindeki diğer model Octavia ile benzer bir tasarım bizleri karşılıyor. Buradaki en dikkat çekici detay ise bagaj kapağının hatchback otomobiller gibi camla birlikte açılması. Skoda Rapid bu özelliği sayesinde bavullarınızı rahat indirip bindirmenize yardımcı oluyor.

İç Mekân

Skoda Rapid’in iç mekânına geçtiğimizde açık renkli ön konsol ve döşemelerle kaplı ferah bir kokpit bizleri karşılıyor. Sert malzemeler biraz keyif kaçırsa da Skoda Rapid sınıf ortalamalarında bir malzeme kalitesi ve işçilik sunuyor. Özellikle gösterge panelinin orta kısmına ve orta konsola Volkswagen grubundan aşinayız. Skoda Rapid cam açma kapama tuşlarını kapı kollarında konumlandırması ve orta konsolda daha fazla eşya gözü sunmasıyla rakiplerinden ayrılıyor.  Eşya gözü bakımından beğenimizi kazanan Skoda Rapid, önde ve arkada oturan bireylere ideal baş ve diz mesafesi de sağlamış. Bu kadar geniş ve ferah kabine bir de 530 litre bagaj hacmi ekleyen Rapid, koltuklar yatırıldığında bu alanı 1470 litreye kadar taşıyabiliyor.

Motor


Skoda Rapid’in kalbinde 1,6 litre dizel bir ünite bulunuyor. Bu motor 4400 d/d’da 105 Bg güç, 1500-2500 d/d’lar arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 10,6 saniyede tamamlarken, maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse 4,4 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 5,7 litre gibi bir değer elde ettik.

Konfor ve Yol tutuşu

Skoda, Rapid’de serte dönük süspansiyonlara yer vermiş. Bu özellik Rapid’in yol tutuşuna katkı sağlarken konfor özelliğini biraz olsun törpülemiş. Yüksek hızlarda yol ve motor sesi alan kabin sakin sürüşlerde yalıtım konusunda başarılı. Kombine ve keskin virajlarda sert süspansiyonun avantajını kullanan Rapid, rakiplerine göre daha az gövde salınımı yaparak başarılı bir grafik çiziyor. Ancak limitlerini çok zorlarsanız bolca önden kayma yaşayabilirsiniz. ESP sistemi bu kaymalar esnasında sizi güvende tutmayı başarıyor. Ancak rakipleri ESP sistemini her donanımda standart olarak sunarken Skoda Rapid Ambition donanımdan itibaren ESP’yi standart olarak sunuyor.

EuroNcap

Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücüye sağ kaval kemiği haricinde maksimum koruma sağlarken, yolcununsa tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında da tüm uzuvlara mükemmel koruma sağlayan Rapid, aynı başarıyı sabit bariyer çarpmalarında gösterememiştir. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağlamış olduğu maksimum koruma ile EuroNcap’den 5 yıldız almayı başarmıştır.

Yorum-Alper GÜLER

B sedan segmenti iyiden iyiye kızışıyor. Bu segment geniş kabin ve bagaj hacminin yanı sıra ekonomik yönleriyle ön plana çıkıyor. Tasarım anlamında segmentinin en çekici otomobilleri arasında olan model, keskin hatlarıyla insanın çerisinde dinamizm ruhunu tetikliyor. Sürüşten bahsetmek gerekirse 1,6 litre dizel ünite bu kasayı başarılı bir şekilde taşıyor. 105 Bg gücünde ünite başarılı bir performans çizmesini sağlarken ekonomik olmayı da başarıyor. 5 ileri manuel şanzıman otomobilin performansına büyük destek olurken, kemikli geçişleriyle sportif şanzımanları hatırlatıyor. Direksiyon tepkilerinin rakiplerine göre daha başarılı bir performans çizdiğini söylemeliyim. Ancak fiyat disiplininde rakipleri full donanımlı versiyonları 43.00 TL civarında sunarken Skoda’nın Rapid için belirlemiş olduğu 49.900 TL’lik fiyatın otomobilin satış rakamlarını törpüleyeceğini düşünüyorum.

Teknik Özellikler
Motor:1.6 TDI 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 Hp 4400 d/d 
Maksimum Tork: 250 Nm 1500-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma10,6 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,6 lt
 Şehir Dışı:3,7 lt
 Karma:4,4 lt
 Test:5,7 lt
 CO2 Emisyonu114gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4483 mm
 Genişlik:1706 mm
 Yükseklik:1461 mm
 Dingil Mesafesi:2602 mm
 Bagaj Hacmi:530 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:55 lt
 Boş Ağırlık:1190 kg
 Lastik Boyutu:215/45/R16












































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder