Konfor denince aklınıza ne geliyor? Lüks donanımlar,
teknoloji paketleri... Şimdi tüm bildiğiniz otomobilleri unutun. Çünkü test
konuğumuz olan BMW 520 GT size bambaşka bir dünya sunuyor.
Tasarım
BMW 520 GT klasik far grubu, böbrek ızgaraları ve devasa
boyutuyla dikkat çekiyor. Kaput üzerinden ön cama doğru uzanan keskin çizgiler
otomobile agresif bakışlar ve dinamizm ruhu katmış. Yan bölüme geldiğimizde
önden arkaya doğru uzanan keskin çizgiler, kapı kollarıyla kombine edilmiş.
Şıklık teması ise cam kenarlarındaki çıtalar ile arttırılmış. Ayrıca burada
önemli bir detay var mı BMW 520 GT’ye Cabrio ruhu da katmak için camlar
çerçevesiz imal edilmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise otomobilin dört bölümünde
yer aldığı gibi nikelaj ve keskin hatlar bu alanda da bulunuyor. Çizgili stop
grubu ve çift çıkışlı egzoz borusu dikkat çeken diğer detaylar arasında. Aracın
boyutlarına baktığımızda BMW 520 GT, 4998 mm uzunluğa, 1901 mm genişliğe, 1559
mm yüksekliğe ve 3070 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi olan Audi
A5 Sportback’den 286 mm daha uzun, 47mm daha geniş, 168 mm daha yüksek ve 260
mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İç Mekân
BMW 520 GT, konfor konusunu en iyi iç mekânda işlemiş. Ön
konsola baktığımızda klasik bir görsel bizi karşılıyor. Konsol ahşap detay ile
süslenmiş. Malzeme kalitesi ve işçilik başarılı. Küçük eşya gözü konusunda BMW
520 GT size orta konsolda ve kapı kenarlarında yeterli alan sunmuş. Orta
konsolun üst bölümüne küçük bir ekran yerleştirilmiş. Bu ekrandan gereken bütün
multimedya ve araç bilgilendirmesi hakkında bilgi alabiliyorsunuz. Vites
kolunun hemen yanındaki buton ile de bu bölümün kontrolü kolaylaştırılmış.
Konfor odaklı bir otomobil olan BMW 520 GT iç hacim konusunda da sıkıntı
yaratmıyor. Otomobilde konfor detayları saymakla bitmiyor. 4 koltuğun tuşlar
yardımıyla konumları değiştirilebilirken, arka camların güneşliklerinin de bir
tuşla otomatik çıkması dikkat çekiyor. BMW 520 GT sunduğu iç hacmin yanı sıra
440 litrelik bir bagaj hacmi sağlarken, koltuklar yatırıldığında bu alanı 1700
litreye çıkıyor.
Motor
Aracın kalbinde 2,0 litre bir motor bulunuyor. Bu motor 4000
d/d da 184 Bg güç, 1750 d/d da ise 380 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile
0-100 Km/s hızlanmasını 8,9 saniyede tamamlarken maksimum 213 Km/s’lik bir hız
değerine sahip. Performanslı olduğu kadar ekonomik de olmayı başaran ünite 5,3
litrelik karma yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor. BMW 520 GT, Sport+ ve Eco Pro arasında
değişen sürüş stillerini size sunuyor. Bu modlar sayesinde aracın sürüş
karakterini değiştirerek dinamizm istediğinde dinamizmi, ekonomi istediğinizde
ekonomiyi size sunmayı başarıyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
BMW 520 GT konfor konusunda son derece başarılı. Ne yol sesi
ne de motor sesini kabin içine almıyor. Konfor odaklı süspansiyonlarıyla yol
üstündeki hiçbir çukuru size hissettirmiyor. Yumuşak süspansiyonlarına rağmen
yol tutuşu konusunda da başarılı olan BMW 520 GT, virajlarda karoser salınımı
yapabiliyor. Ancak bu durumu Sport+ sürüş moduyla ortadan kaldırabiliyorsunuz.
Bu mod da sertleşen süspansiyon sayesinde aracın tüm karakteri değişiyor. BMW
520 GT’nin limitleri zorlandığında ise önden kaymalar yaşanırken, ESP
sisteminin zamanında ve hissettirmeden devreye girmesi sizi güvende tutmaya
yetiyor.
Yorum-Alper GÜLER
BMW modellerini dinamik ruhlarıyla hatırlarım. Ama BMW 520
GT dinamizmden çok konforlu yönüyle dikkat çekiyor. Devasa boyutlarıyla ön
planda olan bu aracın tasarımında şıklık teması çok iyi işlenmiş. Ancak bu
tasarımı herkesin beğenmesi güç. İçeriye geçiyoruz ve 2+2 oturma şekline sahip
bir iç mekân bizleri karşılıyor. İç mekân tasarımı ailedeki diğer otomobillerle
benzer görünüme sahip. Ancak burada şuna değinmeliyim ki BMW 520 GT’yi bambaşka
bir otomobil yapmak istiyorsanız diğer BMW modellerinden farklı bir iç mekâna
sahip olmasını sağlamalısınız. Özellikle bu konuda orta konsolun değişimi şart.
Konfor detaylarından bir tanesi de bagajın otomatik açılması. Şimdi herkes
diyecek “E bu sistem herkeste var!!” Evet, yavaş yavaş birçok otomobilde
görmeye başladığımız bu sistemdeki tek fark, orta konsoldaki ekrandan bu
kapağın açılış seviyesini ayarlayabilmeniz. Bu sayede alçak bir otoparka
girerseniz bagaj kapağı açma sorununuz bu özellik sayesinde ortadan kalkıyor.
Sürüş konusunda da gayet konforlu olan araç gerektiğinde Sport+ konumunda adeta
bir canavara dönüşebiliyor. Güçlü motor 8 ileri otomatik şanzıman ile desteklenmiş.
Bu şanzımanın geçişleri özellikle manuel modda çok hızlı. Ekonomi konusunda
fabrika değerleri biraz hayal düşüncesi akla gelebilir. Ancak motor ve şanzıman
ikilisinin başarılı birlikteliğiyle testimiz sırasında 6,2 litrelik yakıt
tüketim değeri elde ettik. BMW kısa süre önce 3 serisi GT modeliyle de merak
uyandırdı. Bakalım abi kardeş rekabetinde neler olacak hep birlikte göreceğiz.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 Twin Power Turbo | |
Motor Hacmi: | 1995 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 184 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 Nm 1750 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,9 s | |
Maksimum Hız: | 213 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Hava Kanallı Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,9 lt | |
Şehir Dışı: | 5 lt | |
Karma: | 5,3 lt | |
Test: | 6,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 139 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4998 mm | |
Genişlik: | 1901 mm | |
Yükseklik: | 1559 mm | |
Dingil Mesafesi: | 3070 mm | |
Bagaj Hacmi: | 440 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 70 lt | |
Boş Ağırlık: | 1950 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/50 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder