Spor otomobil tutkusunu sokağa yansıtmak isteyen Toyota,
Gt86 modelini ortaya çıkardı. Geçtiğimiz yıl Temmuz aylarında İstanbul Park’da
yapılan lansman ile basına tanıtılan araç, Toyota markasının tüm sportif
otomobil birikimini yansıtıyor. Spor otomobil severlerin merakla beklediği bu
araç test sayfalarımızın en ateşli konuğu oluyor.
Tasarım
GT86’nın tasarım anlamında basık ve yere yakın olduğunu
belirtmeliyiz. Bu yapı onun rüzgâra minimum direnmesini ve iyi yol tutmasını
sağlıyor. Ön tampon çıkıntıları, ön çamurluğa doğru uzanan farlar ve tavan
bölümünde yer alan çizgileriyle sade ve sportif bir yapıyı yansıtıyor. Yan
bölümde ise aracın geneli gibi sade. Bu bölümde sadece beş çift kollu jantlar
dikkat çekiyor. Arka bölüm belki de otomobilin sporcu ruhunu ön plana çıkaran
bir bölüm olmuş. Bagaj kapağı üzerine konumlandırılmış spoyler, şeffaf stop
grubu bu ruhun betimlenmiş hali. Ayrıca GT86 gövdeden ayrı renkte tasarlanmış
difüzör, çift çıkışlı egzoz sistemi ve sis farıyla dinamik bir yapının zirvelerine
ulaşıyor. Aslında tüm bu yapı ve detaylar otomobili ağırlıktan olduğunca
uzaklaştırırken aerodinamik yapıyı de beslemeyi başarmış.
İç mekan
Toyota GT86’ın iç mekânında sizi 2+2’lik bir oturma
düzeniyle karşılıyor. Diğer spor modeller gibi GT86’da öndeki misafirlerine
yeterli ve rahat bir alan sunarken aynı başarıyı arka koltuklarda başaramıyor.
Sürüş pozisyonuna geçtiğimizde ise bu otomobil sizi gerçekten
heyecanlandırıyor. Yan destekli spor koltuklar, ön gösterge tablosu heyecanı
hissettiren en büyük detaylardan. Ön konsol sürücü odaklı olarak tasarlanmış.
Bu sayede sürücü rahat bir şekilde aracın her özelliğini kullanabiliyor. Küçük
eşya gözü konusunda orta konsolda bölümler yer alırken kapı kenarlarında
sınırlıda olsa bir bölüme yer verilmiş.
Motor
GT86, üstün performansını 2,0 litre D-4S boxer motordan
alıyor. Bu motor 7000 d/d’da 200 bg güç, 6400 ila 6600 d/d’lar arasında ise 205
Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite
0-100 Km/s hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlarken, maksimum 210 Km/s’lik bir hız
değerine sahip. Spor otomobillerde yakıt tüketimi pek önemsenmez, ancak Toyota
GT86 sakin kullanımlarda 7,1 litrelik gibi dikkat çekici bir yakıt tüketimini
size sunuyor. Toyota GT86 bu değerler ile size muazzam bir performans sağlamayı
başarıyor. Turbo desteği olmayan bu motor "Sport" mod da bu
eksikliğini size hissettirmezken, hem alt devirde hem de üst devirlerde
çıkardığı kışkırtıcı seslerle sizi heyecanlandırıyor. Arkadan itişli bir
otomobil olması bizce aracın en heyecanlı detayı… Hatta bu detay sizi sürekli
boş bir parkurlarda eğlenme eğilimine davet ediyor. Bu konuda GT86 size iki mod
sunuyor. VSC Sport modunda GT86 size sınırlı kayma imkânı sınıyor. Bunu sınırlı
ve güvenli eğlence olarak tanımlayabiliriz. Ancak ikinci mod olarak
tanımladığımız tüm sistemler kapatıldığında otomobil bol bol simit
çizebileceğiniz, bol bol kayma yaşayabileceğiniz bir eğlence makinesine
dönüşüyor. Bu moddayken "Sport" modun açık olması ve şanzımanın
manuel konumda tutulması bu heyecanı daha da körükleyecektir.
Yol tutuş ve konfor
GT86 53’e 47 ağırlık dağılımı ve 460 mm’lik ağırlık
merkeziyle yol tutuşu konusunda çığır açıyor. 1775 mm’lik iz genişliği, geniş
tabanlı lastikleriyle bu otomobili yoldan çıkarmak neredeyse imkânsız hale
geliyor. Viraj dinamiklerine baktığımızda eğer GT86’yı doğru bir konumlandırma
ve doğru bir gaz ile virajın içine atarsanız tüm sistemler kapalı konumdayken
bile güvenli ve performanslı sürüş grafiği sağlıyor. Ve tabi ki GT86’yı çok
daha fazla zorlarsanız ESP sistemi orta sertlikte ve özellikle arkadan
kaymalarda en büyük yardımcınız konumuna geliyor.
Yorum-Alper GÜLER
“Drift Makinesi” diyorum çünkü bu otomobil ile düz gitmek
biraz zor. Aslında siz de benim gibi bu otomobili aldığınızda düz gitmek istemeyeceksiniz.
Tasarım anlamında bakışları üzerine çekerek kendi egonuzu, sağladığı performans
ile de adrenalin isteğinizi başarılı bir şekilde doyuruyor. Kabin tasarımı
eleştirimin odağında yer alsa da, sağladığı performans size bunu kısa sürede
unutturuyor. 2.0 litrelik atmosferik ünite 6 ileri otomatik şanzıman ile
desteklenmiş. Turbo desteği olmasa bile bu motor üst devirlerde kalarak size
iyi bir performans sağlıyor. Vites kolu üzerinden manuel olarak da
değiştirilebilen şanzıman, gerektiğinde direksiyon üzerindeki kulakçıklardan da
değiştirilebiliyor. Özellikle boş alanlarda drift çalışırken bu detayın önemi
daha da çok ön plana çıkıyor. Spor otomobillerde aradığım bir başka detay ise
devir kesici. Toyota GT86 bu konuda çok başarılı. Manuel konumda 7000 devir
bandının biraz daha üstüne kadar devir çevirmeme izin veriyor ve bir üst vitese
geçmeyerek dikkat dağıtmıyor. Bu detay size viraj performansını en üst düzeyde
yaşatmayı sağlıyor. Kısacası GT86 spor otomobil konusunda beklentileri
karşılıyor. 130.000 TL etiket fiyatı ve 2,0 litrelik motoru ile vergi çalımını
yese de başarılı performans size her şeyi unutturacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder