Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 MINI Cooper S Countryman All 4 Test ve Yorum

MINI Cooper’ı çoğumuz düşük ağırlık merkezi, sert süspansiyonu ve sıra dışı tasarımıyla hatırlıyoruz. MINI mühendisleri Go-Kart sürüş özelliğine sahip olan haylaz çocuğun kimyasını değiştirip daha yüksek yapılı, 4 kapılı ve yumuşak süspansiyonlu dört çeker bir otomobil haline getirmiş. Tasarım anlamında marka bilinirliğinin aksine biraz daha farklı yapısıyla trafikte sıkça dikkat çeken MINI Cooper S Countryman, dört çeker özelliği olan “All 4” ön adıyla test köşemizin bu haftaki konuğu oluyor.

Tasarım

Tasarım anlamında normal Cooper S’den farklı olan Countryman özellikle ön yüzünde bunu çok net bir şekilde yansıtıyor. Cooper S’de ki yuvarlak şirin far grubu yerini daha büyük ve arkaya doğru uzanan bir yapıya bırakmış. Ön ızgaradaki değişim göze çarparken, yan çamurluk üzerindeki nikelajlı parçalar ve “S” logoları diğer dikkat çekici detaylar arasında. Yandan bakıldığında ise en büyük farklılıklar ek gelen 2 kapı ve yerden yüksekliği oluyor. Ayrıca burada ön kapı altlarına yerleştirilmiş “All 4” logolar dikkat çeken bir başka detay oluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise yükseltilmiş omuz çizgisi, daralan arka cam dikkat çekerken, Cooper S’de ki ortada toplanan egzozlar burada 2 yan tarafa konumlandırılmış. Plakanın aşağıya konumlandırılmasıyla bagaj kapağının daha sade bir hal almasıda diğer dikkat çekici bir detay. 

İç Mekan

Otomobilin içerisine geçtiğimizde MINI modellerinde alışık olduğumuz bir iç mekan bizleri karşılıyor. Bir MINI klasiği olan hız göstergesinin orta konsola konumlanması ve devir saatinin direksiyon arkasına yerleştirilmesi hiç şaşırtıcı değil. Ancak burada orta konsolu yol bilgisayarı olarak tercih ederseniz alışıla gelmiş hız göstergesi bir anda sizi şaşırtabiliyor. Bu özellik sayesinde otomobilin bir çok özelliğini kontrol edebiliyorsunuz. Ergonomi anlamında sıkıntısı yer almayan otomobilin direksiyon üzerinden de bu konuda sürücüye destek olduğu aşikar. Ön koltuktaki cam açma ve sis farlarının kontrol kumandaları orta konsola uçaklardaki kokpitleri andıran bir görselde konumlandırılmış. Bu tasarım bir MINI klasiği olarak oldukça hoş. Malzeme kalitesi ve işçilik üst seviyelerde fakat deri koltuk tercihinizde döşeme temizliği önem taşıyor. Eğer buna uymazsanız bu döşeme tipi koku konusunda sıkıntı yaratabiliyor. Bunun dışında özellikler virajlarda misafirlerine destek veren koltuk çıkıntıları ve içeride sağladığı hacim ile göz dolduruyor. Otomobilin dört bölümünde irili ufaklı bölmelere yer verilmiş. Özellikle orta konsolda yer alan raylı bölme oldukça işlevsel. Bagaj konusunda da sağladığı 350 litrelik bagaj hacmi koltuklar yatırılmadan 450 litreye çıkıyor. 

Motor

MINI Cooper S Countryman All 4’da 1.6 litre benzinli ünite yer alıyor. Turbo destekli ünite 5500 d/d’da 184 bg güç, 1600 ila 5000 d/d arasında 240 Nm tork değeri sağlıyor. Overboost fonksiyonuyla bu değerin 260 Nm torka ulaşması göz dolduruyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen bu ünite 7.6 saniyede 0-100 Km/s hızlanmasını tamamlarken, maksimum 215 Km/s’lik bir hız değerine sahip. fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6,6 litre. Bu motor MINI Cooper S Countryman All 4’a Cooper S modelindeki gibi üstün bir performans sağlamayı başarmış. “Sport” modunda tamamen karakter değiştiren ve gaz tepkilerinize anında cevap veren bir ünite kişiliğine bürünüyor. Özellikle ara hızlanmalarda beğenimizi kazanan model performansının hakkını veren bir yakıt tüketimi değeri gösterirken, makul kullanımlarda 8,5 litre değerini elde etmemizi sağladı. 

Konfor ve Yol Tutuşu

MINI Cooper S Countryman All 4 konfor anlamında orta sertlikteki süspansiyonu ile Cooper S’den daha konforlu bir yapı sunmayı başarıyor. Özellikle hafif arazi şartlarında ve bozuk zeminlerde bu özelliğiyle ön plana çıkarken, ses yalıtımı konusunda da başarılı bir grafik çiziyor. Ancak motor sesi yalıtımı konusunda bolca ses alan kabin kimine göre rahatsız edici olabilir, ancak bizim keyfimizi doruklara çıkartmaya yetti. Yol tutuşu ters köşe yaptırabilir. MINI Cooper S Countryman All 4 yol tutuşu konusunda bilinenlerin aksine bir yapıyla karşımıza çıkıyor. Özellikle virajlarda yüksek yapısı sebebiyle sıkça arkadan kayma yaratan model, gövde salınımıyla da güven vermiyor. “All 4” özelliği virajda savrulan arka bölümü sonradan toplasa da bu durum alışılmadık. Neyse ki ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden gelen desteği gösteriyor. Spor otomobillerde görmek istediğimi ESP’nin tamamen kapatılması özelliği MINI Cooper S Countryman All 4’da da sunulmuş. Orta konsolun alt bölgesinden çekiş kontrol tuşuna uzun süreli basışlarınız da “ESC OFF” ışığını ekranda gördüğünüz andan itibaren deaktif oluyor. Ancak bu kadar gövde salınımı size bu moddayken uzun süreli yolculuklar yaptırmayacaktır! 

Güvenlik

MINI Countryman , 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.


Yorum-Alper GÜLER


“Alışılmışın dışında” bu şekilde ifade ediyorum çünkü MINI markasının alışılmış olan tasarım ve özelliklerinin bazılarına sahip bir yapı ile karşımıza çıkıyor MINI Cooper S Countryman All 4. Yüksek yapısı ve arka koltuklarda sunduğu hacim ile dikkat çekiyor. Tasarım anlamında dışarıdaki birkaç değişim aracın farklı karakterini dışarı yansıtmış. Bu haliyle şirin yapısından çok olgun bir bireyi yansıttığı aşikar. İç mekana geçtiğimizde ise MINI modellerinde görmeye alışık olduğumuz bir iç mekan bizleri karşılıyor. Dışarıda olduğu gibi içeride de birkaç özelliğin farklılık göstermesini beklerdim. Malzeme kalitesi ve işçilik çıtası üst seviyelerde.  Uçak kokpitini andıran bir çok tuş grubu göze hoş gelebiliyor. Ancak bu tuşlar bazen kullanım alışkanlığı gerektirdiğini size hissettirebiliyor. Bagaj hacmi konusunda da 350 litre ile göz doldurur bir değer ile MINI Cooper S Countryman All 4 artık bir çok bagajınızı dışarıda bırakmayacak. Aracın performansına baktığımda ise bu ünitenin başarısı apaçık ortaya çıkıyor. Ara hızlanmalar, anlık gaz tepkileri hepsi mükemmel seviyede. Şanzıman konusunda da aynı başarıyı gösteren bir yapı karşımıza çıkıyor. Bu şanzıman gerek vites kolu ile gerekse direksiyon arkasındaki kulakçıklarla değiştirilebiliyor. Performans anlamında göz dolduran model, viraj performansı konusunda yüksek yapısı yumuşak süspansiyonlarıyla başarılı bir performans çizemedi. Özellikle kombine virajlarda fazla kayan ve salınım yapan gövde güven vermiyor. Fiyat etiketi konusunda ise 3 haneli rakamlara ulaşan model moral bozsa da hafif arazide keyifli dakikalar yaşayıp, meraklı tüm bakışları üzerinize çekip ve performansı doruklarda yaşamak istiyorsanız MINI Cooper S Countryman All 4 sizin için iyi bir tercih olabilir.

Teknik Özellikler
Motor:1.6 
Motor Hacmi:1598 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:184 bg 5000 d/d 
Maksimum Tork: 240 Nm1600-5000 d/d (Overboost 260 Nm ) 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma7,6 s
 Maksimum Hız:215 km/s
   
Frenler  
 Ön:Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,3 lt
 Şehir Dışı:5,6 lt
 Karma:6,6 lt
 Test:8,5 lt
 CO2 Emisyonu154 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4110 mm
 Genişlik:1789 mm
 Yükseklik:1561 mm
 Dingil Mesafesi:2595 mm
 Bagaj Hacmi:350 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:47 lt
 Boş Ağırlık:1385 kg
 Lastik Boyutu:225/45 R 16







































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder