MINI Cooper’ı çoğumuz düşük ağırlık merkezi, sert
süspansiyonu ve sıra dışı tasarımıyla hatırlıyoruz. MINI mühendisleri Go-Kart
sürüş özelliğine sahip olan haylaz çocuğun kimyasını değiştirip daha yüksek
yapılı, 4 kapılı ve yumuşak süspansiyonlu dört çeker bir otomobil haline
getirmiş. Tasarım anlamında marka bilinirliğinin aksine biraz daha farklı
yapısıyla trafikte sıkça dikkat çeken MINI Cooper S Countryman, dört çeker
özelliği olan “All 4” ön adıyla test köşemizin bu haftaki konuğu oluyor.
Tasarım
Tasarım anlamında normal Cooper S’den farklı olan Countryman
özellikle ön yüzünde bunu çok net bir şekilde yansıtıyor. Cooper S’de ki
yuvarlak şirin far grubu yerini daha büyük ve arkaya doğru uzanan bir yapıya
bırakmış. Ön ızgaradaki değişim göze çarparken, yan çamurluk üzerindeki
nikelajlı parçalar ve “S” logoları diğer dikkat çekici detaylar arasında.
Yandan bakıldığında ise en büyük farklılıklar ek gelen 2 kapı ve yerden
yüksekliği oluyor. Ayrıca burada ön kapı altlarına yerleştirilmiş “All 4”
logolar dikkat çeken bir başka detay oluyor. Arka bölüme geldiğimizde ise
yükseltilmiş omuz çizgisi, daralan arka cam dikkat çekerken, Cooper S’de ki
ortada toplanan egzozlar burada 2 yan tarafa konumlandırılmış. Plakanın aşağıya
konumlandırılmasıyla bagaj kapağının daha sade bir hal almasıda diğer dikkat
çekici bir detay.
İç Mekan
Otomobilin içerisine geçtiğimizde MINI modellerinde alışık
olduğumuz bir iç mekan bizleri karşılıyor. Bir MINI klasiği olan hız
göstergesinin orta konsola konumlanması ve devir saatinin direksiyon arkasına
yerleştirilmesi hiç şaşırtıcı değil. Ancak burada orta konsolu yol bilgisayarı
olarak tercih ederseniz alışıla gelmiş hız göstergesi bir anda sizi
şaşırtabiliyor. Bu özellik sayesinde otomobilin bir çok özelliğini kontrol
edebiliyorsunuz. Ergonomi anlamında sıkıntısı yer almayan otomobilin direksiyon
üzerinden de bu konuda sürücüye destek olduğu aşikar. Ön koltuktaki cam açma ve
sis farlarının kontrol kumandaları orta konsola uçaklardaki kokpitleri andıran
bir görselde konumlandırılmış. Bu tasarım bir MINI klasiği olarak oldukça hoş.
Malzeme kalitesi ve işçilik üst seviyelerde fakat deri koltuk tercihinizde
döşeme temizliği önem taşıyor. Eğer buna uymazsanız bu döşeme tipi koku
konusunda sıkıntı yaratabiliyor. Bunun dışında özellikler virajlarda
misafirlerine destek veren koltuk çıkıntıları ve içeride sağladığı hacim ile
göz dolduruyor. Otomobilin dört bölümünde irili ufaklı bölmelere yer verilmiş.
Özellikle orta konsolda yer alan raylı bölme oldukça işlevsel. Bagaj konusunda
da sağladığı 350 litrelik bagaj hacmi koltuklar yatırılmadan 450 litreye
çıkıyor.
Motor
MINI Cooper S Countryman All 4’da 1.6 litre benzinli ünite
yer alıyor. Turbo destekli ünite 5500 d/d’da 184 bg güç, 1600 ila 5000 d/d
arasında 240 Nm tork değeri sağlıyor. Overboost fonksiyonuyla bu değerin 260 Nm
torka ulaşması göz dolduruyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile desteklenen bu
ünite 7.6 saniyede 0-100 Km/s hızlanmasını tamamlarken, maksimum 215 Km/s’lik
bir hız değerine sahip. fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise
6,6 litre. Bu motor MINI Cooper S Countryman All 4’a Cooper S modelindeki gibi
üstün bir performans sağlamayı başarmış. “Sport” modunda tamamen karakter
değiştiren ve gaz tepkilerinize anında cevap veren bir ünite kişiliğine
bürünüyor. Özellikle ara hızlanmalarda beğenimizi kazanan model performansının
hakkını veren bir yakıt tüketimi değeri gösterirken, makul kullanımlarda 8,5
litre değerini elde etmemizi sağladı.
Konfor ve Yol Tutuşu
MINI Cooper S Countryman All 4 konfor anlamında orta
sertlikteki süspansiyonu ile Cooper S’den daha konforlu bir yapı sunmayı başarıyor.
Özellikle hafif arazi şartlarında ve bozuk zeminlerde bu özelliğiyle ön plana
çıkarken, ses yalıtımı konusunda da başarılı bir grafik çiziyor. Ancak motor
sesi yalıtımı konusunda bolca ses alan kabin kimine göre rahatsız edici
olabilir, ancak bizim keyfimizi doruklara çıkartmaya yetti. Yol tutuşu ters
köşe yaptırabilir. MINI Cooper S Countryman All 4 yol tutuşu konusunda
bilinenlerin aksine bir yapıyla karşımıza çıkıyor. Özellikle virajlarda yüksek
yapısı sebebiyle sıkça arkadan kayma yaratan model, gövde salınımıyla da güven
vermiyor. “All 4” özelliği virajda savrulan arka bölümü sonradan toplasa da bu
durum alışılmadık. Neyse ki ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden gelen
desteği gösteriyor. Spor otomobillerde görmek istediğimi ESP’nin tamamen
kapatılması özelliği MINI Cooper S Countryman All 4’da da sunulmuş. Orta
konsolun alt bölgesinden çekiş kontrol tuşuna uzun süreli basışlarınız da “ESC
OFF” ışığını ekranda gördüğünüz andan itibaren deaktif oluyor. Ancak bu kadar
gövde salınımı size bu moddayken uzun süreli yolculuklar yaptırmayacaktır!
Güvenlik
MINI Countryman , 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma
testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Yorum-Alper GÜLER
“Alışılmışın dışında” bu şekilde ifade ediyorum çünkü MINI
markasının alışılmış olan tasarım ve özelliklerinin bazılarına sahip bir yapı
ile karşımıza çıkıyor MINI Cooper S Countryman All 4. Yüksek yapısı ve arka
koltuklarda sunduğu hacim ile dikkat çekiyor. Tasarım anlamında dışarıdaki
birkaç değişim aracın farklı karakterini dışarı yansıtmış. Bu haliyle şirin
yapısından çok olgun bir bireyi yansıttığı aşikar. İç mekana geçtiğimizde ise
MINI modellerinde görmeye alışık olduğumuz bir iç mekan bizleri karşılıyor.
Dışarıda olduğu gibi içeride de birkaç özelliğin farklılık göstermesini beklerdim.
Malzeme kalitesi ve işçilik çıtası üst seviyelerde. Uçak kokpitini andıran bir çok tuş grubu göze
hoş gelebiliyor. Ancak bu tuşlar bazen kullanım alışkanlığı gerektirdiğini size
hissettirebiliyor. Bagaj hacmi konusunda da 350 litre ile göz doldurur bir
değer ile MINI Cooper S Countryman All 4 artık bir çok bagajınızı dışarıda
bırakmayacak. Aracın performansına baktığımda ise bu ünitenin başarısı apaçık
ortaya çıkıyor. Ara hızlanmalar, anlık gaz tepkileri hepsi mükemmel seviyede.
Şanzıman konusunda da aynı başarıyı gösteren bir yapı karşımıza çıkıyor. Bu
şanzıman gerek vites kolu ile gerekse direksiyon arkasındaki kulakçıklarla
değiştirilebiliyor. Performans anlamında göz dolduran model, viraj performansı
konusunda yüksek yapısı yumuşak süspansiyonlarıyla başarılı bir performans
çizemedi. Özellikle kombine virajlarda fazla kayan ve salınım yapan gövde güven
vermiyor. Fiyat etiketi konusunda ise 3 haneli rakamlara ulaşan model moral
bozsa da hafif arazide keyifli dakikalar yaşayıp, meraklı tüm bakışları
üzerinize çekip ve performansı doruklarda yaşamak istiyorsanız MINI Cooper S
Countryman All 4 sizin için iyi bir tercih olabilir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 184 bg 5000 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 Nm1600-5000 d/d (Overboost 260 Nm ) | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,6 s | |
Maksimum Hız: | 215 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,3 lt | |
Şehir Dışı: | 5,6 lt | |
Karma: | 6,6 lt | |
Test: | 8,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 154 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4110 mm | |
Genişlik: | 1789 mm | |
Yükseklik: | 1561 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2595 mm | |
Bagaj Hacmi: | 350 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 47 lt | |
Boş Ağırlık: | 1385 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/45 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder