Alman üreticiyi konforlu ve sürüş dinamiğine sahip
otomobilleriyle sıkça hatırlıyoruz. A4 bu bahsettiğimiz başlıklardan ikisine de
uyuyor. 3 farklı karoser seçeneğiyle otomobil severlere sunulan bu model,
AllRoad versiyonuyla test konuğumuz oluyor
Tasarım
Audi A4 AllRoad’un tasarımına baktığımızda standart
versiyonundan yüksek yapısı ve geniş çamurluklarıyla dikkat çekiyor. Standart
modele göre 37 mm daha yukarıda olan bu tasarım, gövde renginden farklı renkte
olan şişkin çamurluklarıyla güçlü görünüyor. Otomobilin ön bölümünde standart
A4 Avant tasarımından farklı olarak ızgara grubunda yatay çizgiler yerine dikey
çizgiler tercih edilmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise A4 AllRoad, tampon
üzerindeki siyah renkli detay ve difüzör sistemiyle Avant modelinden ayrılıyor.
Bunun yanı sıra alüminyum görselli tavan rayları, yan basamak bölümündeki
çıkıntılar ve çok kollu jant grubu otomobilin dışındaki diğer dikkat çeken
detaylar arasında. Aracın boyutlarına baktığımızda Audi A4 AllRoad 4721 mm
uzunluğa, 1841 mm genişliğe ve 1495 mm yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesiyse
2805 mm.
İç Mekân
Audi A4 AllRoad ailenin diğer üyelerini hatırlatan
detayların yer aldığı bir iç mekânla karşımıza çıkıyor. Malzeme kalitesi ve
işçilik başarıyı her zamanki gibi hak ediyor. Otomobilin içerisinde kullanılan
koltuk döşemelerinin açık renkli olması içeriye ferah bir atmosfer sunarken, ön
konsolun otomobilin dış rengiyle aynı olması sahip olması bu ferah havayı
törpülüyor. Ergonomi anlamında sıkıntı yaşanmazken, direksiyon üzerinde yer
alan tuşlar ile aracın birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Multimedya sistem
size her daim keyifli dakikalar yaşatmayı başarsa da bu sistemin USB ve AUX
bağlantısı olmayışı şaşırtıcı! Önde ve arkada yolculara sunulan alan yeterli
seviyede. Ancak arka orta bölümde oturan kişi yüksek şaft çıkıntısı sebebiyle
sıkıntı çekebiliyor. Yaşam alanı konusunda geniş bir alan sunan Audi A4
AllRoad, 490 litrelik bagaj hacmiyle dikkat çekiyor.
Motor
Audi A4 AllRoad gücünü 2,0 litrelik dizel motordan alıyor. 7
ileri S-Tronic şanzıman ve dört tekerden çekiş sistemiyle kombine edilmiş bu
ünite, 4200 d/d’da 177 Hp güç ve 1750 ila 2500 d/d'lar arasında 380 Nm tork
değeri sağlıyor. Bu değerler ile Audi A4 AllRoad, 0-100 Km/s hızlanmasını 8,1
saniyede tamamlarken maksimum 210 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre karma yakıt tüketim değeriyse 6 litre olarak belirlenmiş.
Testimiz boyunca asfalt üzerinde 6,8 litre yakıt tüketim değerlerini rahat bir
şekilde elde ederken, hafif arazide 8,5 litrelik değerlerleri gördük.
Konfor ve Yol Tutuşu
Audi A4 AllRoad değişken karakterli süspansiyon sistemiyle
dinamik ve konforlu sürüşü bir arada sunmayı başarıyor. Asfalt sürüşlerinde
neredeyse yol ve rüzgâr sesi almayan araç, hafif arazide konfordan ödün
vermiyor. S-Tronic şanzıman, hisli direksiyon ve 4 tekerlekten çekiş sistemini
çok iyi şekilde kombine eden otomobil, size maksimum düzeyde viraj performansı
sağlıyor. Ancak 4 çeker olmasına rağmen fazla zorladığınızda arkadan kopmalar
yaşatabiliyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden
geleni yapıyor.
Güvenlik
EuroNcap çarpışma testlerine Audi A4 sedan modeliyle 2009
yılında katıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan Audi A4 sürücüye göğüs
ve bacakları haricinde yolcuya ise sol kaval kemiği haricinde maksimum koruma
sağladı. Yandan araç çarpmalarında vücudun her bölgesine maksimum koruma
sağlanırken, sabit bariyer çarpışmalarda ise göğüs kafesi haricindeki tüm
uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine
sağladığı maksimum koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı.
Yorum-Alper GÜLER
Konfor, hafif arazide de peşinizi bırakmıyor. Çünkü Audi A4
AllRoad şartlar ne olursa olsun konforu size başarılı bir şekilde sunuyor.
Şişkin çamurluklar otomobilin güçlülük temasını ön plana çıkarırken, bu detay
yüksek karoser yapısıyla desteklenmiş. İç mekanda ise her şey neredeyse dört
dörtlük. Asfalt kullanımlarda motor ve yol sesi almayan kabin, hafif arazide
cam tavanın azizliğine uğrayabiliyor. Viraj dinamiklerine baktığımızda 4 çeker
olmanın avantajını çok iyi kullanan Audi A4 AllRoad, uzun karoser yapısına
rağmen başarılı grafik çiziyor. Audi A4 AllRoad’u rayından çıkarmak güç ancak
çok fazla zorlarsanız arkadan kopmalar hissediliyor. Dizel üniteye sahip araç ile sakin kullanımlarda
yakıt ekonomisi rahat bir şekilde sağlanabiliyor. Yakıt konusunda sürücüye
sıkıntı yaratmayan araç vergi ve fiyat konusunda moral bozabilir. Araca
ödenecek bedelle gerçek bir D segment yol otomobili ve onun yanında gerçek bir
arazı aracı almak mümkün. Karar sizin...
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 TDI | |
Motor Hacmi: | 1968 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 177 Bg 4200 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 bg 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,1 s | |
Maksimum Hız: | 210 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7 lt | |
Şehir Dışı: | 5,4 lt | |
Karma: | 6 lt | |
Test: | 5,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 156 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4721 mm | |
Genişlik: | 1841 mm | |
Yükseklik: | 1495 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2805 mm | |
Bagaj Hacmi: | 490 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 61 lt | |
Boş Ağırlık: | 1745 kg | |
Lastik Boyutu: | 245/45 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder