Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Audi A4 AllRoad 2,0 TDI Quattro S Tronic Test ve Yorum

Alman üreticiyi konforlu ve sürüş dinamiğine sahip otomobilleriyle sıkça hatırlıyoruz. A4 bu bahsettiğimiz başlıklardan ikisine de uyuyor. 3 farklı karoser seçeneğiyle otomobil severlere sunulan bu model, AllRoad versiyonuyla test konuğumuz oluyor

Tasarım

Audi A4 AllRoad’un tasarımına baktığımızda standart versiyonundan yüksek yapısı ve geniş çamurluklarıyla dikkat çekiyor. Standart modele göre 37 mm daha yukarıda olan bu tasarım, gövde renginden farklı renkte olan şişkin çamurluklarıyla güçlü görünüyor. Otomobilin ön bölümünde standart A4 Avant tasarımından farklı olarak ızgara grubunda yatay çizgiler yerine dikey çizgiler tercih edilmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise A4 AllRoad, tampon üzerindeki siyah renkli detay ve difüzör sistemiyle Avant modelinden ayrılıyor. Bunun yanı sıra alüminyum görselli tavan rayları, yan basamak bölümündeki çıkıntılar ve çok kollu jant grubu otomobilin dışındaki diğer dikkat çeken detaylar arasında. Aracın boyutlarına baktığımızda Audi A4 AllRoad 4721 mm uzunluğa, 1841 mm genişliğe ve 1495 mm yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesiyse 2805 mm. 

İç Mekân

Audi A4 AllRoad ailenin diğer üyelerini hatırlatan detayların yer aldığı bir iç mekânla karşımıza çıkıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik başarıyı her zamanki gibi hak ediyor. Otomobilin içerisinde kullanılan koltuk döşemelerinin açık renkli olması içeriye ferah bir atmosfer sunarken, ön konsolun otomobilin dış rengiyle aynı olması sahip olması bu ferah havayı törpülüyor. Ergonomi anlamında sıkıntı yaşanmazken, direksiyon üzerinde yer alan tuşlar ile aracın birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Multimedya sistem size her daim keyifli dakikalar yaşatmayı başarsa da bu sistemin USB ve AUX bağlantısı olmayışı şaşırtıcı! Önde ve arkada yolculara sunulan alan yeterli seviyede. Ancak arka orta bölümde oturan kişi yüksek şaft çıkıntısı sebebiyle sıkıntı çekebiliyor. Yaşam alanı konusunda geniş bir alan sunan Audi A4 AllRoad, 490 litrelik bagaj hacmiyle dikkat çekiyor. 

Motor

Audi A4 AllRoad gücünü 2,0 litrelik dizel motordan alıyor. 7 ileri S-Tronic şanzıman ve dört tekerden çekiş sistemiyle kombine edilmiş bu ünite, 4200 d/d’da 177 Hp güç ve 1750 ila 2500 d/d'lar arasında 380 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile Audi A4 AllRoad, 0-100 Km/s hızlanmasını 8,1 saniyede tamamlarken maksimum 210 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeriyse 6 litre olarak belirlenmiş. Testimiz boyunca asfalt üzerinde 6,8 litre yakıt tüketim değerlerini rahat bir şekilde elde ederken, hafif arazide 8,5 litrelik değerlerleri gördük. 

Konfor ve Yol Tutuşu

Audi A4 AllRoad değişken karakterli süspansiyon sistemiyle dinamik ve konforlu sürüşü bir arada sunmayı başarıyor. Asfalt sürüşlerinde neredeyse yol ve rüzgâr sesi almayan araç, hafif arazide konfordan ödün vermiyor. S-Tronic şanzıman, hisli direksiyon ve 4 tekerlekten çekiş sistemini çok iyi şekilde kombine eden otomobil, size maksimum düzeyde viraj performansı sağlıyor. Ancak 4 çeker olmasına rağmen fazla zorladığınızda arkadan kopmalar yaşatabiliyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sizi güvende tutmak için elinden geleni yapıyor. 

Güvenlik

EuroNcap çarpışma testlerine Audi A4 sedan modeliyle 2009 yılında katıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan Audi A4 sürücüye göğüs ve bacakları haricinde yolcuya ise sol kaval kemiği haricinde maksimum koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında vücudun her bölgesine maksimum koruma sağlanırken, sabit bariyer çarpışmalarda ise göğüs kafesi haricindeki tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı maksimum koruma ile çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. 

Yorum-Alper GÜLER


Konfor, hafif arazide de peşinizi bırakmıyor. Çünkü Audi A4 AllRoad şartlar ne olursa olsun konforu size başarılı bir şekilde sunuyor. Şişkin çamurluklar otomobilin güçlülük temasını ön plana çıkarırken, bu detay yüksek karoser yapısıyla desteklenmiş. İç mekanda ise her şey neredeyse dört dörtlük. Asfalt kullanımlarda motor ve yol sesi almayan kabin, hafif arazide cam tavanın azizliğine uğrayabiliyor. Viraj dinamiklerine baktığımızda 4 çeker olmanın avantajını çok iyi kullanan Audi A4 AllRoad, uzun karoser yapısına rağmen başarılı grafik çiziyor. Audi A4 AllRoad’u rayından çıkarmak güç ancak çok fazla zorlarsanız arkadan kopmalar hissediliyor.  Dizel üniteye sahip araç ile sakin kullanımlarda yakıt ekonomisi rahat bir şekilde sağlanabiliyor. Yakıt konusunda sürücüye sıkıntı yaratmayan araç vergi ve fiyat konusunda moral bozabilir. Araca ödenecek bedelle gerçek bir D segment yol otomobili ve onun yanında gerçek bir arazı aracı almak mümkün. Karar sizin...


Teknik Özellikler
Motor:2.0 TDI 
Motor Hacmi:1968 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:177 Bg 4200 d/d 
Maksimum Tork: 380 bg 1750-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,1 s
 Maksimum Hız:210 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:7 lt
 Şehir Dışı:5,4 lt
 Karma:6 lt
 Test:5,6 lt
 CO2 Emisyonu156 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4721 mm
 Genişlik:1841 mm
 Yükseklik:1495 mm
 Dingil Mesafesi:2805 mm
 Bagaj Hacmi:490 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:61 lt
 Boş Ağırlık:1745 kg
 Lastik Boyutu:245/45 R 18

















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder