Başarılı satış rakamlarıyla dikkat çeken modeller arasında
yer alan Renault Symbol, İstanbul Şile’de gerçekleştirilen Türkiye lansmanıyla
basına tanıtıldı. İlk kez 2012 İstanbul Autoshow Fuarı’nda otomobil severler
ile buluşan Renault Symbol 27.990 TL’den başlayan fiyatlar ile satışa sunuldu.
Yeni Tasarım Anlayışı
Her bakımdan Renault markasının genlerine sahip olan Symbol,
markanın yeni tasarım anlayışıyla yeniden yorumlandı. Yenilenen yeni yüzüyle
daha dinamik yapıya kavuşan model modern tasarımına kavuşmuş. Tasarıma
baktığımızda ön tarafta büyüyen marka logosu dikkat çekiyor. Önceki versiyonda
önden arkaya doğru uzanan ve yuvarlak tasarımlı far grubu ön panelde toplanmış.
Eski modele göre arkaya doğru alçalmayan bir tavan yapısı tercih edilmiş. Bu
sayede geçmiş modelin baş mesafesi sorunu giderilmiş.
Modern İç Mekan
İç mekâna geldiğimiz ise eski tasarıma göre daha şık bir
mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik önceki modele göre
iyileştirilmiş. Ancak sert plastik malzemelerin varlığı hala devam ediyor. Çift
renkli ön konsol yukarıda konumlandırılmış. Kapı kollarında ve orta konsolda
kullanılan piyano siyahı kaplamalar içeriye farklı bir hava katmış. İçerideki
misafirlere sunulan alan ideal seviyede. Paralel uzanan tavan çizgisiyse baş
mesafesini yeterli seviyede tutmayı başarmış. Arka koltukta yer alan yolculara
fazlasıyla geniş bir diz mesafesi sunarken, 510 litrelik bagaj hacmiyle de
sınıfındaki rakiplerine fark atar nitelikte.
Teknolojik Öğeler Gelmiş
Yeni Symbol, Renault’un uluslararası pazardaki
müşterilerinin de taleplerine bağlı olarak daha yüksek bir ekipman seviyesi ile
sunuluyor. Konfor ve teknoloji seviyesi ise 7’’ dokunmatik ekranlı Navigasyon
Multimedya Sistemi Renault R-Nav, elektronik klima ve tüm versiyonlarda
standart olarak sunulan USB ve bluetooth müzik ve telefon bağlantısı, hız ayar
ve sınırlayıcı, arka park sensörü gibi bir dizi yenilikle zenginleştirildi.
Güvenlik Artırılmış
Yeni Symbol’de güvenlik konusunda da tüm ihtiyaçlarınız düşünülmüş.
Tüm versiyonlarda standart olarak bulunan ABS, AFU, ESP, ASR, sürücü ve yolcu
hava yastıkları, ISOFIX çocuk koltuğu sabitleyici, emniyet kemeri ikazı gibi
donanımlar ile hem aktif hem pasif güvenlik unsurlarıyla tüm yolcuları için
etkin bir koruma sağlanıyor.
Artık Onda da Küçük Motor Var
Renault Symbol’de 0,9 ve 1,2 litre benzinli motorun yanı
sıra 1,5 litre dizel motor kullanılacak. 0.9 litrelik benzinli motor 90 bg, 1,2
litrelik diğer seçenek ise 75 bg güce sahip. Ekonomi konusunda başarısını
kanıtlamış 1,5 litrelik dizel ünite ise 75 bg güce sahip. Bu motorlar, Euro 5
çevre standartlarına uyum gösteriyorlar. Diğer yandan Eco sürüş modu ile yüzde
10’a kadar yakıt tasarrufu sağlanıyor. Yeni Symbol, gerek dizel gerekse
benzinli versiyonlarında son derece tutumlu: 1,5 dCi 75 bg motorda 100 km’de
sadece 3,9 lt (km’de 103 g CO2), 0,9 Turbo 90bg benzinli motor ise 100 km’de
5,2 lt (km’de 119 g CO2) tüketim değerleri sunuyor.
Sürüş İzlenimi – ALPER GÜLER
Yeni Clio Symbol’ü 0,9 litre benzinli ünite ile kullanma
şansı buldum. Tasarım anlamında yeni marka kimliği tüm ihtişamıyla kendini
gösteriyor. Büyüyen marka logosu güç simgesini ifade eder nitelikte. İç mekânda
rakiplerine oranla gerek teknoloji konusunda gerekse kalite anlamında bir adım
önde olduğunu rahat bir şekilde söyleyebilirim. Sürüşe geçtiğimizde ise bir
konunun altını çizmek istiyorum. Renault yeni tasarım anlayışı çerçevesinde
sürekli eleştiri alan direksiyon konusunda oldukça başarılı bir gelişim
göstermiş. Hisli direksiyon yol tutuşu konusunda size yardımcı olan detaylar
arasında. Bir diğer konu ise süspansiyonlar. Önceki modele göre iyileştirilmiş
bu detay virajlarda gövdenin fazla salınım yapmasına neden olsa da standart
olarak sunulan güvenlik donanımları sayesinde her zaman güvendesiniz. 0.9
litrelik benzinli motorun performansına baktığımızda ise bilinenlerin aksine
üst düzey bir performansla karşı karşıyasınız. Geçtiğimiz haftalarda Clio 4
testimizde beni şaşırtan bu motor karoser büyüse de kesilmeyen performansı ile
beni etkilemeyi sürdürüyor. Turbo beslemeli ünite alt devirleri fazla sevmese
de 2500 devirden sonra canlanmaya başlıyor. Bütün bu artı yönlerinin yanında
gerek performansı gerek yakıt tüketimi ve gerekse makul fiyatıyla Renault
Symbol B sedan segmentinin sembolü olmaya devam edecek gibi görünüyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder