Alman üreticiyi premium segmentteki büyük otomobilleriyle
hatırlarız. Ancak marka 1997 yılında kompakt sınıf temsilcisi olan W168 kasa
kodlu A 180’i piyasaya çıkardı. Alman üretici kompakt segmentteki müşterileri
bu model ile çalmayı düşünürken geyik testinde aracın devrilmesiyle bu model
başarısız oldu. Test ardından tüm modellerinde ESP sistemini standart olarak
sunan marka A serisinin 2004 yılındaki ikinci nesli ile de bekleneni veremedi.
Günümüzde ise W176 kasa kodlu üçüncü nesliyle tanıtılan A serisi dizel
motoruyla bu ay ki test köşemizin konuğu oluyor.
Tasarım
Mercedes-Benz A 180 CDI’ın tasarımına baktığımızda
otomobilin sportif yapısını ön plana çıkarabilmek için keskin hatlar
kullanılmış. Özellikle motor kapağı üzerinde ve ön far grubundan başlayıp
arkaya doğru uzanan çizgiler sportif kompozisyonu tamamlayan detaylardan. Arka
bölüme geldiğimizde ise büyük stop grubu, arka cam üzeri spoyler ve çift
çıkışlı krom egzoz sistemi aracın dinamik karakterini ön plana çıkaran diğer
detaylardan. Rakipleri arasında ilk akla gelen model olan BMW 1 serisiyle boyut
olarak karşılaştırdığımızda 4292 mm uzunluğuyla 45 mm daha kısa, 1780 mm
genişliğiyle 15 mm daha geniş, 1433 mm yüksekliğiyle 12 mm daha yüksek.
İç mekan
A serisinin iç mekanın ailedeki diğer üyelerin iç mekanıyla
büyük oranda benzeşiyor. Malzeme kalitesi anlamında aracın dört bölümünde
kullanılan her detay şıklık teması üzerine işlenmiş. Ön konsolun ortasında
renkli bir ekran kullanılmış. Bu konsol gerekli tüm multimedya işlemlerini
karşılıyor. Gerektiğinde geri vites kamera olarak da kullanılabiliyor. Ancak bu
ekranın özellikleri sonradan eklenti hissini ve dokunmatik olmaması eksikliğini
engelleyemiyor. Sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntısı yer alamayan A180 CDI
öndeki sürücü ve yolcuya yeterli alan sunarken arkadaki yolculara ise sınıf
standartlarında bir alan sunuyor. Ön görüş açılarında sıkıntısı bulunmayan
otomobilin arka görüş açılarıyla ilgili sıkıntısı büyük. C sütununun genişliği
sebebiyle arka çapraz açıları görmekte otomobil sıkıntı yaşatabiliyor. Bagaj
hacmi olarak 341 litre alan sunan A180 CDI bu hacim ile BMW 1 serisinden daha
küçük bir bagaj hacmine sahip oluyor.
Motor
A 180 CDI’ın kalbinde 1.5 litre dizel motora yer verilmiş.
Bu ünite 4000 d/d’da 109 beygir güç, 1750 ila 2500 d/d arasında ise 260 Nm tork
değeri üretiyor. Ünite altı ileri manuel
şanzıman ile desteklenmiş. Bu değerler ile 0-100 km/s hızlanmasını 11.3
saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre karma yakıt tüketim değeri 3.9 litre olarak belirlenmiş. Alt
devirlerde benzinli üniteden 60 Nm daha yüksek olan değer ile canlı kalmayı
başaran dizel moor 6 ileri manuel şanzıman ile ekonomik olmayı başarıyor. Biz
testimiz sırasında sakin kullanımlarda ECO modun verdiği avantaj ile 5.6 litre
değeri yakalarken performanslı kullanımlarda bu değer 7.2 litre olarak
kaydedildi.
Konfor ve yol tutuşu
Mercedes A180 CDI’da sert süspansiyona yer verilmiş. Bu
doğrultuda irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Viraj performansının
başarılı olduğunu belirtmeliyiz. Bu konuda sert süspansiyonun desteği büyük.
Virajlarda ilk kayma önden gelirken ESP sistemi sayesinde araç rayına tam
zamanında oturtuluyor. Konfor anlamında içerideki kullanılan malzemeler aracın
bu özelliğini ön plana çıkarmaya gayret gösteriyor. Ancak arka bölümde seyahat
edecek uzun boylu yolcular düşük tavan yapısı sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler.
Yorum-Alper GÜLER
Mercedes-Benz aklımda hep konforlu otomobilleriyle yer
bulmuştur. Dinamizm anlamında A 180 CDI tasarım olarak bizleri etkilemeyi
başarıyor. İç mekan da ise malzeme kalitesi Mercedes standartlarında. Ön
konsolda yer alan ekranın daha iyi bir konuma ve dokunmatik ekran olmasını
beklerdim. Rakiplerine baktığımızda ise Mercedes markasının performanslı yapısı
benzinli motorlar ile ön plana çıkıyor. Dizel ünite alt devirlerde size yeteri
kadar performans sunarken üst devirlerde benzinli üniteler kadar keyif
vermiyor. Malzeme kalitesi anlamında konfor sunan ve ekonomiyi bir arada
isteyenler için A 180 CDI iyi bir seçenek. Ancak benim gibi otomobilden her
saniye performans bekleyenler için benzinli üniteler biçilmiş kaftan.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.5 CDI BlueEFFICIENCY | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 109 Ps 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,3 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,5 lt | |
Karma: | 3,9 lt | |
Test: | 5,6 lt | |
CO2 Emisyonu | 102gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4292 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 1433 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2699 mm | |
Bagaj Hacmi: | 341 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50/6 lt | |
Boş Ağırlık: | 1395 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/65 R 15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder