Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Mercedes Benz A 180 CDI Style Test ve Yorum


Alman üreticiyi premium segmentteki büyük otomobilleriyle hatırlarız. Ancak marka 1997 yılında kompakt sınıf temsilcisi olan W168 kasa kodlu A 180’i piyasaya çıkardı. Alman üretici kompakt segmentteki müşterileri bu model ile çalmayı düşünürken geyik testinde aracın devrilmesiyle bu model başarısız oldu. Test ardından tüm modellerinde ESP sistemini standart olarak sunan marka A serisinin 2004 yılındaki ikinci nesli ile de bekleneni veremedi. Günümüzde ise W176 kasa kodlu üçüncü nesliyle tanıtılan A serisi dizel motoruyla bu ay ki test köşemizin konuğu oluyor.

Tasarım

Mercedes-Benz A 180 CDI’ın tasarımına baktığımızda otomobilin sportif yapısını ön plana çıkarabilmek için keskin hatlar kullanılmış. Özellikle motor kapağı üzerinde ve ön far grubundan başlayıp arkaya doğru uzanan çizgiler sportif kompozisyonu tamamlayan detaylardan. Arka bölüme geldiğimizde ise büyük stop grubu, arka cam üzeri spoyler ve çift çıkışlı krom egzoz sistemi aracın dinamik karakterini ön plana çıkaran diğer detaylardan. Rakipleri arasında ilk akla gelen model olan BMW 1 serisiyle boyut olarak karşılaştırdığımızda 4292 mm uzunluğuyla 45 mm daha kısa, 1780 mm genişliğiyle 15 mm daha geniş, 1433 mm yüksekliğiyle 12 mm daha yüksek.

İç mekan

A serisinin iç mekanın ailedeki diğer üyelerin iç mekanıyla büyük oranda benzeşiyor. Malzeme kalitesi anlamında aracın dört bölümünde kullanılan her detay şıklık teması üzerine işlenmiş. Ön konsolun ortasında renkli bir ekran kullanılmış. Bu konsol gerekli tüm multimedya işlemlerini karşılıyor. Gerektiğinde geri vites kamera olarak da kullanılabiliyor. Ancak bu ekranın özellikleri sonradan eklenti hissini ve dokunmatik olmaması eksikliğini engelleyemiyor. Sürüş pozisyonuna erişimde sıkıntısı yer alamayan A180 CDI öndeki sürücü ve yolcuya yeterli alan sunarken arkadaki yolculara ise sınıf standartlarında bir alan sunuyor. Ön görüş açılarında sıkıntısı bulunmayan otomobilin arka görüş açılarıyla ilgili sıkıntısı büyük. C sütununun genişliği sebebiyle arka çapraz açıları görmekte otomobil sıkıntı yaşatabiliyor. Bagaj hacmi olarak 341 litre alan sunan A180 CDI bu hacim ile BMW 1 serisinden daha küçük bir bagaj hacmine sahip oluyor.

Motor

A 180 CDI’ın kalbinde 1.5 litre dizel motora yer verilmiş. Bu ünite 4000 d/d’da 109 beygir güç, 1750 ila 2500 d/d arasında ise 260 Nm tork değeri üretiyor.  Ünite altı ileri manuel şanzıman ile desteklenmiş. Bu değerler ile 0-100 km/s hızlanmasını 11.3 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri 3.9 litre olarak belirlenmiş. Alt devirlerde benzinli üniteden 60 Nm daha yüksek olan değer ile canlı kalmayı başaran dizel moor 6 ileri manuel şanzıman ile ekonomik olmayı başarıyor. Biz testimiz sırasında sakin kullanımlarda ECO modun verdiği avantaj ile 5.6 litre değeri yakalarken performanslı kullanımlarda bu değer 7.2 litre olarak kaydedildi.

Konfor ve yol tutuşu

Mercedes A180 CDI’da sert süspansiyona yer verilmiş. Bu doğrultuda irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Viraj performansının başarılı olduğunu belirtmeliyiz. Bu konuda sert süspansiyonun desteği büyük. Virajlarda ilk kayma önden gelirken ESP sistemi sayesinde araç rayına tam zamanında oturtuluyor. Konfor anlamında içerideki kullanılan malzemeler aracın bu özelliğini ön plana çıkarmaya gayret gösteriyor. Ancak arka bölümde seyahat edecek uzun boylu yolcular düşük tavan yapısı sebebiyle sıkıntı yaşayabilirler.

Yorum-Alper GÜLER

Mercedes-Benz aklımda hep konforlu otomobilleriyle yer bulmuştur. Dinamizm anlamında A 180 CDI tasarım olarak bizleri etkilemeyi başarıyor. İç mekan da ise malzeme kalitesi Mercedes standartlarında. Ön konsolda yer alan ekranın daha iyi bir konuma ve dokunmatik ekran olmasını beklerdim. Rakiplerine baktığımızda ise Mercedes markasının performanslı yapısı benzinli motorlar ile ön plana çıkıyor. Dizel ünite alt devirlerde size yeteri kadar performans sunarken üst devirlerde benzinli üniteler kadar keyif vermiyor. Malzeme kalitesi anlamında konfor sunan ve ekonomiyi bir arada isteyenler için A 180 CDI iyi bir seçenek. Ancak benim gibi otomobilden her saniye performans bekleyenler için benzinli üniteler biçilmiş kaftan. 








































Teknik Özellikler
Motor:1.5 CDI BlueEFFICIENCY 
Motor Hacmi:1461 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:109 Ps 4000 d/d 
Maksimum Tork: 260 Nm 1750-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,3 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4,6 lt
 Şehir Dışı:3,5 lt
 Karma:3,9 lt
 Test:5,6 lt
 CO2 Emisyonu102gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4292 mm
 Genişlik:1780 mm
 Yükseklik:1433 mm
 Dingil Mesafesi:2699 mm
 Bagaj Hacmi:341 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50/6 lt
 Boş Ağırlık:1395 kg
 Lastik Boyutu:195/65 R 15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder