Roadster otomobil keyfini sürüş boyunca üst seviyelerde
tutmayı başaran Mazda MX-5, 1989 yılından günümüze kadar başarılı bir çizgiyle
geldi. O yıllardan günümüze kadar aynı şasi ve gövde tipini korumayı başaran
model, gerek farklı tasarımı, gerekse performansıyla meraklı bakışları üzerine
çekmeyi başarıyor.
Tasarım
Mazda MX-5 her detayında Japon ruhunu tüm ayrıntılarıyla
yansıtıyor. Çekik far grubu, plakanın altında yer alan ızgara bu otomobilin
şirin yapısını vurguluyor. Otomobilin genelinde yuvarlak hatlar yer alırken
şişkin çamurluklar ve motor kapağı üzerindeki oval detay dikkat çekiyor. Yan
bölüme geldiğimizde ise 10 kollu geniş jantlar otomobilin sportif karakterini
vurgularken, çıtasız camlar otomobilin roadster karakterini yansıtıyor. Seçenek
olarak metal ve kumaş tavan olarak satın alınabilen MX-5’i, metal tavan olarak
satın alırsanız kumaş tavana göre daha ağır bir gövde yapısına sahip
oluyorsunuz. Arka bölüme geldiğimizde ise ön bölümde ki far grubuna benzer bir
stop grubu yer alıyor. Alt bölümde yer alan gövde renginden farklı difüzör
sistemi ve çift çıkışlı egzoz sportiflik çizgisini üst çizgide tutmayı
başarıyor.
İç Mekan
Otomobilin içerisinde sadece iki özel kişiye yer ayrılmış.
Sürücü koltuğundaki kişiye yeterli koltuk opsiyonu sağlanırken, yolcu
koltuğunda uzun boylu bireyler seyahat ederken sıkıntı yaşayabilir. Ancak bu
ayrıntı roadster bir otomobilde keyifli dakikalar geçirirken pek önemsenmiyor.
Deri koltuklar içerideki kalite çıtasını yükseltirken, ön konsol ve kapı
kenarlarında kullanılan sert malzeme çok kaliteli görünmüyor. İdeal sürüş
pozisyonuna ulaşmada sıkıntı bulunmuyor. Ergonomi anlamında sıkıntı bulunmayan
MX-5’de direksiyon üzerinde bulunan kumandalar sayesinde direksiyondan elinizi
çekmeden birçok özelliği kullanma fırsatı sunuluyor. Bir Japon klasiği el freni
de yolcu koltuğuna yakın konumlandırılmış. Mazda MX-5 ile dolaşırken üstü açık
konumu daha çok tercih edeceğinizden eminiz. Eğlence seviyesini maksimuma
çıkaran bu konuma ulaşmanız için kabin içinde tavan üzerinde bulunan kilidi
açmanız gerekiyor. Daha sonrasında ön konsolun orta kısmına konumlandırılmış
düğmeyi kullanarak aracın üstünü açabiliyorsunuz. Ancak bu işlemi
gerçekleştirmek için aracın durması ve vites kolunun “P” konumda olması
gerekiyor. MX-5 üstü açık konumlarda 120 Km/s’ye kadar rahat sürüş
sağlayabiliyor. Bu konuda iki koltuk kafalığı arasına konumlandırılmış rüzgar
kesiciden yardım alıyor. Araç içerisinde vites kolu önünde ve orta konsolda
irili ufaklı küçük eşya gözlerine yer verilmiş. Bunların dışında biraz daha
alana ihtiyacınız olduğunda MX-5 size bu konuda da yardımcı oluyor. İki koltuk
arasına konumlandırılmış geniş bölme sayesinde büyük boyutlu eşyalarınızı
konumlandırabiliyorsunuz. Ayrıca buradaki başka bir detay ise benzin kapağını
açan kol da bu bölme içerisine konumlandırılmış.
Performans ve Motor
Mazda, MX-5’de 2.0 litre atmosferik ünite kullanılıyor. Bu
motor 6700 d/d’da 160 PS güç, 5000 188 Nm tork üretiyor. Bu değerlere
bakıldığında atmosferik ünitelerinin genel karakteri olan düşük devirleri
sevmeyen bir senaryo ile karşılaşıyoruz. Ancak aracın çıkardığı egzoz ve motor
sesi zaten sizi hep üst devirlerde sürmeye davet edecek. Mazda MX-5, 0’dan 100
Km/s hıza 8.9 saniyede çıkarken 194 Km/s’lik bir son hız değerine sahip. 2.0
litrelik üniteye 6 ileri otomatik şanzıman destek veriyor. Devir kesiciye
girmeyen bu şanzıman istenildiğinde direksiyon üzerindeki kulakçıklardan da
kontrol edilebiliyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri 8
litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz boyunca 8 litrelik bu değeri sakin
kullanımlarda yakaladık. Ancak performanslı kullanımlarda 10 litrenin üzerinde
ki değerlere çıkılabiliyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Mazda MX-5 sert süspansiyonu ve ince yanak lastikleriyle
yoldaki irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Ancak dezavantaj gibi
görünen bu detay, yüksek hızlarda ve virajlarda size yol tutuşu anlamında
avantaj sağlıyor. Güvenlik sistemleri tamamen kapatılabilen MX-5, bu konumda
bile size maksimum yol tutuşu sağlıyor. Tüm sistemler kapalıyken boş bir alanda
eğlenirken araçta önden kaymaları görmek mümkün. Ancak ayağınızı biraz fazla
gaz pedalı üzerinde unutursanız ilk kayma arkadan gelecektir. Ufak kontralar
sayesinde bu durum sıkıntı yaşatmadan toparlanabildiği gibi ESP aktifken sistem
sizi tehlike oluşmadan önce çizgide tutmayı başarıyor. Bu aracı satın
aldığınızda güvenlik sistemlerini açık tutmak isteyecek misiniz? Bizce hayır…
Yorum-Alper GÜLER
Mazda MX-5 sürüş karakteriyle onunla olduğunuz her anı
değerli kılıyor. Gerek kırmızı rengi gerekse tasarımıyla gittiğimiz her yerde
meraklı bakışları üzerine çekmeyi başardı. İç mekanda roadster standartlarında
bir iç hacim sunan MX-5 sürücüye sıkıntı yaşatmazken, uzun bacaklı bireyler
yolcu koltuğunda sıkıntı yaşayabiliyor. ESP sistemini kapattığınız özellikle
dönüşlerde gaz pedalını ayarlayamazsanız sıkça arkadan kayma yaşayabilirsiniz
ancak MX-5 ile boş alanlarda bu durum
keyifli dakikalar yaşatabiliyor. Metal tavanıyla 1300 kg’a kadar ulaşan
ağırlığı ve 2.0 litrelik atmosferik üniteyle yeterli performans sunmayı
başarıyor. Ancak ülkemizdeki vergi ve
yakıt giderleri bu araç için acilen düşük hacimli ve turbo motorlu ünitelere
ihtiyacın öncelikli olduğunu vurguluyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 MZR | |
Motor Hacmi: | 1999 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 160 Ps 6700 d/d | |
Maksimum Tork: | 188 Nm 5000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 8,9 s | |
Maksimum Hız: | 194 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Havalandırmalı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 11,1 lt | |
Şehir Dışı: | 6,2 lt | |
Karma: | 8,0 lt | |
Test: | 9,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 188 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4020 mm | |
Genişlik: | 1720mm | |
Yükseklik: | 1245 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2330 mm | |
Bagaj Hacmi: | 150 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1186 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/45 R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder