Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Mazda MX-5 2.0 MZR Test ve Yorum


Roadster otomobil keyfini sürüş boyunca üst seviyelerde tutmayı başaran Mazda MX-5, 1989 yılından günümüze kadar başarılı bir çizgiyle geldi. O yıllardan günümüze kadar aynı şasi ve gövde tipini korumayı başaran model, gerek farklı tasarımı, gerekse performansıyla meraklı bakışları üzerine çekmeyi başarıyor.

Tasarım

Mazda MX-5 her detayında Japon ruhunu tüm ayrıntılarıyla yansıtıyor. Çekik far grubu, plakanın altında yer alan ızgara bu otomobilin şirin yapısını vurguluyor. Otomobilin genelinde yuvarlak hatlar yer alırken şişkin çamurluklar ve motor kapağı üzerindeki oval detay dikkat çekiyor. Yan bölüme geldiğimizde ise 10 kollu geniş jantlar otomobilin sportif karakterini vurgularken, çıtasız camlar otomobilin roadster karakterini yansıtıyor. Seçenek olarak metal ve kumaş tavan olarak satın alınabilen MX-5’i, metal tavan olarak satın alırsanız kumaş tavana göre daha ağır bir gövde yapısına sahip oluyorsunuz. Arka bölüme geldiğimizde ise ön bölümde ki far grubuna benzer bir stop grubu yer alıyor. Alt bölümde yer alan gövde renginden farklı difüzör sistemi ve çift çıkışlı egzoz sportiflik çizgisini üst çizgide tutmayı başarıyor. 


İç Mekan

Otomobilin içerisinde sadece iki özel kişiye yer ayrılmış. Sürücü koltuğundaki kişiye yeterli koltuk opsiyonu sağlanırken, yolcu koltuğunda uzun boylu bireyler seyahat ederken sıkıntı yaşayabilir. Ancak bu ayrıntı roadster bir otomobilde keyifli dakikalar geçirirken pek önemsenmiyor. Deri koltuklar içerideki kalite çıtasını yükseltirken, ön konsol ve kapı kenarlarında kullanılan sert malzeme çok kaliteli görünmüyor. İdeal sürüş pozisyonuna ulaşmada sıkıntı bulunmuyor. Ergonomi anlamında sıkıntı bulunmayan MX-5’de direksiyon üzerinde bulunan kumandalar sayesinde direksiyondan elinizi çekmeden birçok özelliği kullanma fırsatı sunuluyor. Bir Japon klasiği el freni de yolcu koltuğuna yakın konumlandırılmış. Mazda MX-5 ile dolaşırken üstü açık konumu daha çok tercih edeceğinizden eminiz. Eğlence seviyesini maksimuma çıkaran bu konuma ulaşmanız için kabin içinde tavan üzerinde bulunan kilidi açmanız gerekiyor. Daha sonrasında ön konsolun orta kısmına konumlandırılmış düğmeyi kullanarak aracın üstünü açabiliyorsunuz. Ancak bu işlemi gerçekleştirmek için aracın durması ve vites kolunun “P” konumda olması gerekiyor. MX-5 üstü açık konumlarda 120 Km/s’ye kadar rahat sürüş sağlayabiliyor. Bu konuda iki koltuk kafalığı arasına konumlandırılmış rüzgar kesiciden yardım alıyor. Araç içerisinde vites kolu önünde ve orta konsolda irili ufaklı küçük eşya gözlerine yer verilmiş. Bunların dışında biraz daha alana ihtiyacınız olduğunda MX-5 size bu konuda da yardımcı oluyor. İki koltuk arasına konumlandırılmış geniş bölme sayesinde büyük boyutlu eşyalarınızı konumlandırabiliyorsunuz. Ayrıca buradaki başka bir detay ise benzin kapağını açan kol da bu bölme içerisine konumlandırılmış. 


Performans ve Motor

Mazda, MX-5’de 2.0 litre atmosferik ünite kullanılıyor. Bu motor 6700 d/d’da 160 PS güç, 5000 188 Nm tork üretiyor. Bu değerlere bakıldığında atmosferik ünitelerinin genel karakteri olan düşük devirleri sevmeyen bir senaryo ile karşılaşıyoruz. Ancak aracın çıkardığı egzoz ve motor sesi zaten sizi hep üst devirlerde sürmeye davet edecek. Mazda MX-5, 0’dan 100 Km/s hıza 8.9 saniyede çıkarken 194 Km/s’lik bir son hız değerine sahip. 2.0 litrelik üniteye 6 ileri otomatik şanzıman destek veriyor. Devir kesiciye girmeyen bu şanzıman istenildiğinde direksiyon üzerindeki kulakçıklardan da kontrol edilebiliyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri 8 litre olarak belirlenmiş. Biz testimiz boyunca 8 litrelik bu değeri sakin kullanımlarda yakaladık. Ancak performanslı kullanımlarda 10 litrenin üzerinde ki değerlere çıkılabiliyor. 


Konfor ve Yol Tutuşu

Mazda MX-5 sert süspansiyonu ve ince yanak lastikleriyle yoldaki irili ufaklı birçok çukuru size hissettiriyor. Ancak dezavantaj gibi görünen bu detay, yüksek hızlarda ve virajlarda size yol tutuşu anlamında avantaj sağlıyor. Güvenlik sistemleri tamamen kapatılabilen MX-5, bu konumda bile size maksimum yol tutuşu sağlıyor. Tüm sistemler kapalıyken boş bir alanda eğlenirken araçta önden kaymaları görmek mümkün. Ancak ayağınızı biraz fazla gaz pedalı üzerinde unutursanız ilk kayma arkadan gelecektir. Ufak kontralar sayesinde bu durum sıkıntı yaşatmadan toparlanabildiği gibi ESP aktifken sistem sizi tehlike oluşmadan önce çizgide tutmayı başarıyor. Bu aracı satın aldığınızda güvenlik sistemlerini açık tutmak isteyecek misiniz? Bizce hayır… 


Yorum-Alper GÜLER

Mazda MX-5 sürüş karakteriyle onunla olduğunuz her anı değerli kılıyor. Gerek kırmızı rengi gerekse tasarımıyla gittiğimiz her yerde meraklı bakışları üzerine çekmeyi başardı. İç mekanda roadster standartlarında bir iç hacim sunan MX-5 sürücüye sıkıntı yaşatmazken, uzun bacaklı bireyler yolcu koltuğunda sıkıntı yaşayabiliyor. ESP sistemini kapattığınız özellikle dönüşlerde gaz pedalını ayarlayamazsanız sıkça arkadan kayma yaşayabilirsiniz ancak  MX-5 ile boş alanlarda bu durum keyifli dakikalar yaşatabiliyor. Metal tavanıyla 1300 kg’a kadar ulaşan ağırlığı ve 2.0 litrelik atmosferik üniteyle yeterli performans sunmayı başarıyor.  Ancak ülkemizdeki vergi ve yakıt giderleri bu araç için acilen düşük hacimli ve turbo motorlu ünitelere ihtiyacın öncelikli olduğunu vurguluyor.

Teknik Özellikler
Motor:2.0 MZR 
Motor Hacmi:1999 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:160 Ps 6700 d/d 
Maksimum Tork: 188 Nm 5000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma8,9 s
 Maksimum Hız:194 km/s
   
Frenler  
 Ön:Havalandırmalı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:11,1 lt
 Şehir Dışı:6,2 lt
 Karma:8,0 lt
 Test:9,4 lt
 CO2 Emisyonu188 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4020 mm
 Genişlik:1720mm
 Yükseklik:1245 mm
 Dingil Mesafesi:2330 mm
 Bagaj Hacmi:150 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:50 lt
 Boş Ağırlık:1186 kg
 Lastik Boyutu:205/45 R17






































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder