Otomobil markaları tüm segmentleri dallandırıp
budaklandırmaya devam ediyor. Firmalar ara segmentler oluşturarak üst
segmentteki özellikleri ulaşılabilir araçlarda sunmayı hedefliyorlar. İşte bu
dallanan ve budaklanan segmentler arasında B-SUV grubunun temsilcisi Mokka test
köşemizin konuğu oluyor.
Tasarım
Opel, Mokka’da SUV segmentinin güçlü yönünü, sportif ruhu ve
akıcı tasarımı bir arada sunuyor. Ön bölümde özellikle büyük ızgara üzerine
nikelajla konumlandırılmış marka logosu dikkat çekiyor. Motor kapağı üzerindeki
keskin hatlar ve şişkin çamurluklar otomobilin kaslı yapısını vurguluyor.
Geriye doğru uzanan ön far grubu akıcı tasarımı desteklerken, ön çamurluktan
arkaya doğru uzanan keskin çizgi ise dinamik yapıya destek veriyor. Arka
bölümde ise ön tasarıma göre sadece bir görselle bizi karşılayan Mokka,
nikelajlı marka logosunu burada da vurguluyor. Tampon ile “U” şeklinde bütünlük
sağlayan stop grubu ve krom görünüm verilen difüzör arka bölümde dikkat çeken
detaylar arasında. Boyutlarına baktığımızda ise Opel Mokka 4278 mm uzunluğa,
1777 mm genişliğe, 1658 mm yüksekliğe ve 2555 mm aks mesafesine sahip. Bu
değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 143 mm daha uzun, 12 mm daha geniş ve 93 mm
daha yüksek bir yapıya sahip.
İç Mekân
Opel Mokka, iç mekân konusunda ailesindeki modeller gibi
benzer bir iç mekâna sahip. Kahverengi, siyah ve metal görünümlü detaylar ile
kabin farklı kılınmaya çalışılsa da benzerlik apaçık kendini gösteriyor! İç
mekân ergonomi anlamında sıkıntı yaratmazken, orta konsol daha önceki
modellerde eleştirdiğimiz gibi tuş karmaşasından bir türlü kurtulamamış. Orta
konsolda, kapı kenarlarında bolca irili ufaklı gözlere yer verilmiş. Sürüş
pozisyonu konusunda ayarlanabilir koltuk ve direksiyon ile kısa sürede
tercihinizi gerçekleştirebiliyorsunuz. Ayrıca koltukların yanlarında bulunan
destekler ideal sürüş pozisyonunuzu destekleyen başka bir detay. Bagaj hacmi
konusunda 356 litre ile rakibi Nissan Juke’dan daha geniş bir hacim sunmayı
başarıyor.
Performans
Opel Mokka’nın kalbinde 1,6 litre Ecotec motor bulunuyor. Bu
motor 6000 d/d’da 115 HP güç 4000 d/d’da 155 Nm tork değeri üretiyor. Turbo
desteksiz benzinli ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12,5 saniyede tamamlarken,
maksimum 174 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma
yakıt tüketim değeri ise 6,5 litre. Klasik benzinli motorlar klasmanında kalan
bu motor 1,4 Turbo benzinli seçeneğinin ön plana çıkmasını sağlıyor. Bu ünite
daha çok üst devirlerde canlı kalmayı başarıyor ancak bu limitlerde fazla
gezerseniz iki haneli yakıt tüketim değerlini çok rahat bir şekilde görmeniz
mümkün.
Konfor ve Yol Tutuşu
Opel, Mokka’da orta sertlikte süspansiyonlara yer vermiş.
İnce yanaklı lastiklerin eşliğinde bu sistem size yolda bulunan irili ufaklı
birçok çukuru hissettiriyor. Ses yalıtımı konusunda özellikle yüksek devirlerde
bolca motor sesi alan kabin rahatsız eder nitelikte! Yol tutuşu konusunda
yüksek yapısı ve dar iz genişliği nedeniyle başarılı grafik çizemeyen Mokka,
bolca önden kayma yaşamanıza sebep oluyor. Birde bunun üzerine eklenen hissiz
direksiyon, ESP varlığında bile güven sağlamayı başaramıyor. Hafif arazi karakterine
baktığımızda ise Mokka 10,9 derecelik yaklaşma, 24,3 derecelik uzaklaşma
açısına sahip. Arka alanda sunduğu açıyla sıkıntı yaratmayan Mokka, ön tampon
uzunda yer alan detay ile yaklaşma açısını törpülüyor.
Güvenlik
Opel’in küçük ailelere yönelik olarak ürettiği Mokka, Euro
Ncap’den 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpışmalarda kabini sabit kalan Mokka
yolcuya maksimum seviyede güvenlik sağlarken, sürücüye göğüs bölgesi hariç her
uzvuna maksimum seviyede güvenlik sağlamış. Yandan araç çarpışmalarında
güvenlik seviyesini üst düzeyde tutarken sabit bariyer çarpmalarında göğüs
bölgesi hariç tüm uzuvlara maksimum seviye güvenlik sağlanmıştır. Arkadan
çarpmalarda ise boyun bölgesinin iyi desteklenmesiyle yüksek puan alan Opel
Mokka, sürücü aktif hız sınırlaması, sürücü emniyet kemeri hatırlatıcısı ve
güvenlik asistanları ile 5 yıldız almayı başarmıştır.
Yorum-Alper GÜLER
“Asfalt SUV’si” bu şekilde ifade ediyorum çünkü Mokka gerek
yaklaşma açısının yetersizliği gerek 2 tekerlekten çekiş sistemine sahip olması
sebebiyle hafif arazide yeterli desteği veremiyor. Asfalt üzerinde rafine sürüş
sağlayan model, klasik benzinli ünitesiyle keyifsiz de olsa performans
sağlamaya çalışıyor. Ekonomik sürüş sağlamak isterseniz fazla sabırlı
olmalısınız. Eğer sabrınızı kaybederseniz iki haneli tüketim değerine
kavuşmanız içten bile değil. Dış tasarım anlamında kendine has kişiliği olan
aracın iç mekânında da kendine özgü bir tasarımı olmasını beklerdim. Hafif
arazi kabiliyetlerine baktığımızda ise yaklaşma açısının tampon altı
eklentisiyle neredeyse sıfıra getirilmiş olması can sıkıcı. Viraj
dinamiklerinde ise bolca önden kayan Mokka, yüksek yapısı ve hissiz
direksiyonuyla kayma anında fazlaca kontralar isteyebiliyor. Opel Mokka fiyat
konusunda da 59.500 TL’lere ulaşan bir etikete sahip. Rakipleri aynı fiyatta
dizel ve güçlü üniteler sunarken Opel Mokka’nın işinin özellikle bu ünite ile
zor olacağını belirtmeliyim.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6lt Ecotec | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 HP 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 155 Nm 4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,5 s | |
Maksimum Hız: | 174 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,4 lt | |
Şehir Dışı: | 5,4 lt | |
Karma: | 6,5 lt | |
Test: | 9.2 lt | |
CO2 Emisyonu | 153 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4278 mm | |
Genişlik: | 1777 mm | |
Yükseklik: | 1658 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2555 mm | |
Bagaj Hacmi: | 356 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 54 lt | |
Boş Ağırlık: | 1293 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder