Çarpık kentleşme giderek yolların daralmasına sebep oluyor.
Daralan yollara bir de her gün trafiğe çıkan yeni araçlar eklenince trafik
çilesi başlıyor. Bu durum araç alacakları pratik kullanımlı ekonomik ve küçük
araçlaraitiyor. Bu süper minik araçlar sevimli yapısı ve özellikle şehir
içinde pratik kullanımlarıyla ön plana çıkıyor. Skoda Citigo’da bu özellikleri
taşıyan otomobiller arasında yer alıyor. Şirin yapısıyla dikkatleri üzerine
çeken otomobil test konuğumuz oluyor.
Tasarım
Skoda Citigo tasarım anlamında keskin hatlara sahip. Ön
ızgara ve logo markanın kimliğini yansıtıyor. Yan bölüme geldiğimizde ise arka
kapı camının tamamen açılmaması otomobile 3 kapılı hissi katmış. Ancak hemen
camın altında yer alan kapı kolu sizi bu düşünceden hemen uzaklaştırıyor. Arka
bölümde ise dikey konumlandırılmış stop grubu ve büyük marka logosu dikkat
çeken detaylar arasında. Citigo’nun boyutlarına baktığımızda 3563 mm uzunluğa,
1645 mm genişliğe,1478 mm yüksekliğe ve 2420 mm aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Otomobilin içine geçtiğimizde açık renklerin baskın olduğu
ferah bir kabin bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi anlamında sert malzemeler
ve kapı iç döşemesi olmayan bölümler can sıkıcı. İşçilik anlamında aracın herhangi bir
sıkıntısı yer almıyor. Ön konsolun orta bölümünde havalandırma sistemi ve müzik
sistemi bir arada konumlandırılmış. Bu bölüm kullanışlılık açısında başarılı.
Citigo boyutlarıyla küçük görünebilir ancak içeride size bol miktarda küçük
eşya gözü sunmuş. Ön koltukta oturan yolculara yeterli alan sunulurken arka
koltuktaki misafirler alan konusunda sıkıntı çekebilir. Hele ki arka koltukta 3
kişi oturuyorsanız trafikte uzun yolculuklar sizin için çekilmez olabilir.
Skoda Citigo bagaj kısmında da 234 litrelik bir alan sunuyor.
Motor
Skoda Citigo kalbinde 1.0 litrelik 3 silindirli benzinli bir
motora yer vermiş. Bu motor 5.000-6.000 d/d’lar arasında 60 hp güç ve
3.000-4.300 d/d’lar arasında ise 95 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile
0-100 Km/s hızlanmasını 15,3 saniyede tamamlarken maksimum 160 Km/s hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.4 litre. 1.0
litrelik bu motor şehir içi kullanımlarda yeterli performansı ve ekonomiyi
sunabiliyor. Bunu 6.2 litrelik test tüketim verisiyle tescilliyor. 5 ileri ASG
şanzımanın geçişleri biraz sarsıntılı ve otomobilin performansını törpülüyor.
Ancak şehir içi kullanımlar düşünüldüğünde bu birliktelik yeterli performans sunmayı
başarıyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Skoda, Citigo modelinde sert bir süspansiyon kullanmış. Bu
özellikle irili ufaklı birçok çukur iç mekanda hissediliyor. Ses yalıtımı
konusunda yol sesi alan kabin yüksek devirlerde motor sesini de fazlaca içeri
sızdırıyor. Şehir içi otomobili olduğu için performans anlamında pek de bir şey
beklemediğimiz model sınıf ortalamalarında bir viraj performansı sunuyor.
Limitleri aşılınca bolca önden kayan model ESP sistemiyle fazla korku
yaratmadan bu durumu engelliyor.
EuroNcap
Güvenlik testine Skoda Citigo ile alt yapıları tamamen aynı
olan Volkswagen Up katıldı. Tamamen aynı altyapıya sahip modeller ayrı ayrı
teste sokulmadı. Çarpışma testine giren VW modelinin önden çarpışma testinde
yolcu kabini sağlam kaldı. Yolcuyu mükemmel koruyan araç sürücünün göğüs ve diz
bölgesini iyi geri kalan kısımlarını mükemmel korudu. Değişik boylardaki
mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında da aynı korumayı gösteren otomobil
iyi puanlar almayı başardı. Yan bariyer çarpışma testinde mankenin vücudunun
büyük kısmında iyi koruma gözlemlendi. Yan direk çarpışma testinde ise göğüs
bölgesinde ortalama puanlar alabilecek bir koruma sağlandığı görüldü. Arkadan
çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı VW Up! koltukları mükemmel bir
koruma gösterdi.
Yorum-Alper GÜLER
Artan kullanım bedelleri ve trafik keşmekeşi A segmenti
otomobillerinin ön plana çıkmasını sağladı. Bu segment otomobiller pratik
kullanımları ve ekonomik yönleriyle dikkat çekiyor. Aslında Citigo’nun en
beğendiğim yanı küçük bir otomobil olup hemen hemen her yere sığabilmesi oldu.
Bu özellik sayesinde test ettiğim süre boyunca park problemi neredeyse hiç
yaşamadım. Küçük olduğu için arka plana atılan bir araç olarak görmeyin. Gerek
sevimli yapısı gerekse fıstık yeşili rengiyle tüm dikkatleri üzerine çekmeyi
başardı. Performans konusunda ise 1.0 litrelik 3 silindirli motor şehir içi
kullanımlarda yeterli oluyor. Ancak ASG şanzıman bu aracın daha performanslı
olmasını törpülüyor. Sarsıntılı geçişleri ve özellikle yokuşlarda şanzıman
gecikmeleri biraz can sıkıcı. Günlük kullanımda Skoda Citigo gayet başarılı. Bu
özellikleri, şirin yapısı ve 27.390 TL’lik başlangıç fiyatıyla şehir içi
kullanımlarda ideal bir seçenek olduğunu düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.0 MPI | |
Motor Hacmi: | 999 cc | |
Silindir Adedi: | 3 | |
Maksimum Güç: | 60 Bg 5.000-6.000 d/d | |
Maksimum Tork: | 95 Nm 3.000-4.300 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 15,3 s | |
Maksimum Hız: | 160 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzinli | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,3 lt | |
Şehir Dışı: | 3,9 lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 6,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 103 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3563 mm | |
Genişlik: | 1645 mm | |
Yükseklik: | 1478 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2420 mm | |
Bagaj Hacmi: | 234 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 35 lt | |
Boş Ağırlık: | 929 kg | |
Lastik Boyutu: | 175/65 R 14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder