Haberler

11 Haziran 2013 Salı

2013 Skoda Citigo Elegance 1.0 ASG Test ve Yorum

Çarpık kentleşme giderek yolların daralmasına sebep oluyor. Daralan yollara bir de her gün trafiğe çıkan yeni araçlar eklenince trafik çilesi başlıyor. Bu durum araç alacakları pratik kullanımlı ekonomik ve küçük araçlaraitiyor. Bu süper minik araçlar sevimli yapısı ve özellikle şehir içinde pratik kullanımlarıyla ön plana çıkıyor. Skoda Citigo’da bu özellikleri taşıyan otomobiller arasında yer alıyor. Şirin yapısıyla dikkatleri üzerine çeken otomobil test konuğumuz oluyor.

Tasarım


Skoda Citigo tasarım anlamında keskin hatlara sahip. Ön ızgara ve logo markanın kimliğini yansıtıyor. Yan bölüme geldiğimizde ise arka kapı camının tamamen açılmaması otomobile 3 kapılı hissi katmış. Ancak hemen camın altında yer alan kapı kolu sizi bu düşünceden hemen uzaklaştırıyor. Arka bölümde ise dikey konumlandırılmış stop grubu ve büyük marka logosu dikkat çeken detaylar arasında. Citigo’nun boyutlarına baktığımızda 3563 mm uzunluğa, 1645 mm genişliğe,1478 mm yüksekliğe ve 2420 mm aks mesafesine sahip.

İç Mekan

Otomobilin içine geçtiğimizde açık renklerin baskın olduğu ferah bir kabin bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi anlamında sert malzemeler ve kapı iç döşemesi olmayan bölümler can sıkıcı.  İşçilik anlamında aracın herhangi bir sıkıntısı yer almıyor. Ön konsolun orta bölümünde havalandırma sistemi ve müzik sistemi bir arada konumlandırılmış. Bu bölüm kullanışlılık açısında başarılı. Citigo boyutlarıyla küçük görünebilir ancak içeride size bol miktarda küçük eşya gözü sunmuş. Ön koltukta oturan yolculara yeterli alan sunulurken arka koltuktaki misafirler alan konusunda sıkıntı çekebilir. Hele ki arka koltukta 3 kişi oturuyorsanız trafikte uzun yolculuklar sizin için çekilmez olabilir. Skoda Citigo bagaj kısmında da 234 litrelik bir alan sunuyor.

Motor

Skoda Citigo kalbinde 1.0 litrelik 3 silindirli benzinli bir motora yer vermiş. Bu motor 5.000-6.000 d/d’lar arasında 60 hp güç ve 3.000-4.300 d/d’lar arasında ise 95 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 15,3 saniyede tamamlarken maksimum 160 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.4 litre. 1.0 litrelik bu motor şehir içi kullanımlarda yeterli performansı ve ekonomiyi sunabiliyor. Bunu 6.2 litrelik test tüketim verisiyle tescilliyor. 5 ileri ASG şanzımanın geçişleri biraz sarsıntılı ve otomobilin performansını törpülüyor. Ancak şehir içi kullanımlar düşünüldüğünde bu birliktelik yeterli performans sunmayı başarıyor.

Konfor ve Yol Tutuşu

Skoda, Citigo modelinde sert bir süspansiyon kullanmış. Bu özellikle irili ufaklı birçok çukur iç mekanda hissediliyor. Ses yalıtımı konusunda yol sesi alan kabin yüksek devirlerde motor sesini de fazlaca içeri sızdırıyor. Şehir içi otomobili olduğu için performans anlamında pek de bir şey beklemediğimiz model sınıf ortalamalarında bir viraj performansı sunuyor. Limitleri aşılınca bolca önden kayan model ESP sistemiyle fazla korku yaratmadan bu durumu engelliyor. 

EuroNcap

Güvenlik testine Skoda Citigo ile alt yapıları tamamen aynı olan Volkswagen Up katıldı. Tamamen aynı altyapıya sahip modeller ayrı ayrı teste sokulmadı. Çarpışma testine giren VW modelinin önden çarpışma testinde yolcu kabini sağlam kaldı. Yolcuyu mükemmel koruyan araç sürücünün göğüs ve diz bölgesini iyi geri kalan kısımlarını mükemmel korudu. Değişik boylardaki mankenler ve farklı oturma pozisyonlarında da aynı korumayı gösteren otomobil iyi puanlar almayı başardı. Yan bariyer çarpışma testinde mankenin vücudunun büyük kısmında iyi koruma gözlemlendi. Yan direk çarpışma testinde ise göğüs bölgesinde ortalama puanlar alabilecek bir koruma sağlandığı görüldü. Arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı VW Up! koltukları mükemmel bir koruma gösterdi.

Yorum-Alper GÜLER


Artan kullanım bedelleri ve trafik keşmekeşi A segmenti otomobillerinin ön plana çıkmasını sağladı. Bu segment otomobiller pratik kullanımları ve ekonomik yönleriyle dikkat çekiyor. Aslında Citigo’nun en beğendiğim yanı küçük bir otomobil olup hemen hemen her yere sığabilmesi oldu. Bu özellik sayesinde test ettiğim süre boyunca park problemi neredeyse hiç yaşamadım. Küçük olduğu için arka plana atılan bir araç olarak görmeyin. Gerek sevimli yapısı gerekse fıstık yeşili rengiyle tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Performans konusunda ise 1.0 litrelik 3 silindirli motor şehir içi kullanımlarda yeterli oluyor. Ancak ASG şanzıman bu aracın daha performanslı olmasını törpülüyor. Sarsıntılı geçişleri ve özellikle yokuşlarda şanzıman gecikmeleri biraz can sıkıcı. Günlük kullanımda Skoda Citigo gayet başarılı. Bu özellikleri, şirin yapısı ve 27.390 TL’lik başlangıç fiyatıyla şehir içi kullanımlarda ideal bir seçenek olduğunu düşünüyorum.

Teknik Özellikler
Motor:1.0 MPI 
Motor Hacmi:999 cc 
Silindir Adedi:3 
Maksimum Güç:60 Bg 5.000-6.000 d/d 
Maksimum Tork: 95 Nm 3.000-4.300 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma15,3 s
 Maksimum Hız:160 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Kampana
   
Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:5,3 lt
 Şehir Dışı:3,9 lt
 Karma:4,4 lt
 Test:6,2 lt
 CO2 Emisyonu103 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:3563 mm
 Genişlik:1645 mm
 Yükseklik:1478 mm
 Dingil Mesafesi:2420 mm
 Bagaj Hacmi:234 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:35 lt
 Boş Ağırlık:929 kg
 Lastik Boyutu:175/65 R 14



































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder