1976 yılında sınırlı üretim kararıyla ortaya çıkan Golf GTI
aslında bir efsanenin de başlamasına vesile oldu. GTI simgesi o otomobilin daha
ateşli ve daha dinamik olduğunu ifade ediyordu. Model kısa sürede popüler
olarak bu akımın kardeşi Polo’ya ve diğer markalara da geçmesini sağladı. 7
nesildir üretimde olan model son görünümü ile test konuğumuz.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Tasarım
Golf GTI’ın tasarımında standart versiyondan bariz
farklılıklar bulunmuyor. Farklılaştırılan tampon tasarımı onu standart modelden
ayırıyor. Tampon yanlarındaki üçlü keskin hatlar dikey konumlandırılmış sis
farlarını bölümlere ayırmış. Daha dinamik bir görüntü sunan bu durum ön
ızgaradaki GTI logolarıyla desteklenmiş. Izgara altındaki kırmızı çizgi de onu
standart modelden ayıran diğer detaylardan. Yan bölümde göze çarpan 18 inç
büyüklüğündeki Austin jantlar standart
olarak sunuluyor. Bu jantların ardındaki kırmızı kaliperler de otomobili çekici
kılıyor. Ön çamurlukta yer alan GTI logoları kırmızı font üzerine yazılarak
dinamizm ruhunu hissetmemizi sağlamış. Ancak bizim gibi aracınızın rengi
kırmızı ise bu logolar gölgede kalabiliyor.
Bu rengi beğenmezseniz model size 8 opsiyonel 2 tanede standart olmak
üzere 10 adet renk seçeneği de sunuyor.
Arka bölüme gelindiğinde koyulaştırılmış LED destekli stoplar göze
çarpıyor. Ayrıca spoyler, difizör ve çift çıkışlı egzoz sistemi onu arkadan
daha sportif gösteriyor. VW Golf GTI, 4268 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1442
mm yükseliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart modelden 13 mm daha uzun
olan Golf GTI, 9 mm daha dar, 10 mm daha alçak ve 6 mm daha kısa aks mesafesine
sahip.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI İç Mekan
Golf GTI spor koltuklarıyla dikkat çekiyor. Uzun yan
destekleri otomobil ile virajlarda eğlenirken sizi koltuğa kenetlemek için
tasarlanmış. Kırmızı dikişli detaylar da onun ateşli bir hatchback olduğunu
hatırlatıyor. Altı düz ve GTI logolu direksiyon hem efsaneyi hem de sportifliği
niteliyor. Gösterge panelleri standart model ile aynı. Burada GTI efsanesine
yakışır bir panel beklerdik. Orta konsoldaki dokunmatik ekran son derece
işlevsel. Sürüş modları, tüketim değerleri ve benzeri birçok bilgiye buradan
erişmek mümkün. Buradaki bilgilere gösterge panelinin ortasındaki ekrandan da
erişilebiliyor. Model eşya gözü konusunda da oldukça cömert. Kapı iç
ceplerinde, orta konsolda ve bunlara ek olarak koltuk altlarındaki çekmeceler
fazlasıyla size yetiyor. Paralel uzanan tavan yapısı sayesinde baş mesafesi
konusunda sıkıntı yaşamayan misafirlerin yaşam alanının da yeterli olduğunu
belirtelim. Model standart versiyon ile aynı olan 380 litrelik bagaj hacmine
sahip. Bu alan koltuklar yatırıldığında 1270 litreye kadar çıkarılabiliyor.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Motor
Golf GTI’da 2.0 litre turbo beslemeli TSI motor bulunuyor.
EA888 kodlu bu motor 4500 ila 6200 d/d arasında 220 PS güç üretiyor. 1500 ila
4400 d/d arasında ise 350 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s
hızlanmasını 6.5 saniye gibi başarılı bir sürede tamamlayan aracın maksimum
hızı 244 Km/s. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.4 litre
olarak belirlenmiş. Motor Euro 6 emisyon normlarını şimdiden yakalıyor. 6 ileri
DSG şanzıman direksiyon üzerindeki kulakçıklardan ve vites kolu üzerinden de
kontrol edilebiliyor. Yüksek tork alt devirlerde de sizinle birlikte oluyor.
Modelde dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise sunulan 5 farklı sürüş modu.
“Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Individual” olarak adlandırılan bu
modlarda araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. Gaz pedalının tepkilerini
ayarlayan bu seçenekler içinde “Eco” modunda maksimum ekonomi yapılabilirken,
“Sport” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu
kendiniz yaratmak isterseniz “Individual” modu tam size göre. Bu modda
direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz.
Model ile sakin kullanımlarda 8 litre, performanslı kullanımlarda da 14.3
litrelik tüketim değerleri elde ettik.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Konfor & Yol Tutuş
Modelde sert süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı
lastiklerin birleşmesiyle asfalt üzerindeki neredeyse her çukuru
hissedebiliyorsunuz. Yol ve rüzgâr sesi yalıtımı konusunda başarılı olan model
motor ve egzoz sesini iç mekâna yansıtıyor. Bu durumu GTI’da kimsenin sorun
etmeyeceği aşikâr. Yan destekli koltuklar size fazlasıyla destek oluyor.
Modelin baldır desteği ise başarılı. Sert süspansiyon ve hisli direksiyon sizi
virajlarda üstün kılıyor. Çok zorlandığında önden kayan model ESP’nin
yardımıyla sizi yolda tutuyor. Bunların yanı sıra modelde yer alan Elektronik
dinamik diferansiyel kilidi (XDS) ESP’nin yükünü hafifletiyor. Bu sistem
virajın içerisindeki tekerin yükü azaldığında ESP hidroliği sayesinde bu
lastiğe fren basıncı uyguluyor. Uygulan basınç 5 ila 15 bar basınç arasında
değişiyor. Bu sayede ESP’ye ihtiyaç duyulmadan güvenli ve hızlı bir şekilde
virajları alabiliyorsunuz.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Güvenlik
VW Golf, yedinci nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine
katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık bulunmamasından dolayı bu konuda
eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı tartışmasız şekilde almayı başarıyor.
Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği
sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu
model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı.
Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik
donanımlarıyla 5 yıldız almayı başardı.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Yorum - Alper GÜLER
GTI efsanesini bilmeyeniniz yoktur. 1976 yılında başlayan bu
akım başarılı bir şekilde uzunca bir süredir yollarda. GTI’ın tasarımı ne yazık
ki ufak detaylarla normal Golf modellerinden ayrışıyor. Bu konuda ne demek
istediğimi Renault Megane ile Megane R.S. Trophy modelleri arasındaki tasarım
farkını bilenler daha iyi anlayacaktır. İçeride ise koltuk ve GTI logolu altı
düz direksiyonun dışında onu standart modelden ayırt edecek detay ne yazık ki
çok az. Kalite tamam ama özgünlük ve sportif tatlar eksik. Koltukların yan
yükseltilerinin bu araç ile virajlarda eğlenirken fazlasıyla size destek
olduğunu belirtmeliyim. 2.0 litre ünite 220 Ps gücünde. Bu güç ilk kalkıştan
itibaren sizi koltuğunuza yapıştırıyor. Kalkışlarda güç aktarımı konusunda çok
az bir sıkıntı yaşıyorsunuz. ESP ışığı gösterge panelinde adeta çıldırıyor. 6
ileri DSG şanzıman motor ile başarılı bir birliktelik sunuyor. Geçiş hızı
beğenimi kazandı. Golf GTI ile virajlar da çok eğlenceli. XDS yani Elektronik
dinamik diferansiyel kilidi ile keskin virajları daha hızlı alabiliyorsunuz.
Sistemin çalışma performansını kısaca açıklarsak; viraj içinde önden kaymaya
başladığınızda ESP hidroliği sayesinde viraj içindeki lastiğe fren uygulanıyor.
Bu sayede eğer kayma şiddetlenmediği sürece ESP müdahalesi gelmeden hızlı bir
viraj çizgisi tutturuyorsunuz. Bu durum sadece sınırlı kaymalarda ve daha çok
kuru zeminde işinize yarıyor. Islak zeminde model ile hızlı viraj almak biraz
zor.
Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI Teknik Özellik
Motor: | 2.0 TSI | |
Motor Hacmi: | 1984 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 220 PS 4500-6200 d/d | |
Maksimum Tork: | 350 Nm 1500-4400 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 6,5 s | |
Maksimum Hız: | 244 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,1 lt | |
Şehir Dışı: | 5,3 lt | |
Karma: | 6,4 lt | |
Test: | 8 lt | |
CO2 Emisyonu | 148 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4268 mm | |
Genişlik: | 1790 mm | |
Yükseklik: | 1442 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2631 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1370 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder