Tasarımlarıyla dikkat çeken Subaru modelleri aynı başarıyı
satış rakamlarında ne yazık ki Türkiye piyasasında gösteremiyor. Bu nedenle
sınırlı alıcı kitlesine sahip olan Subaru, Japon sürüş karakterini en iyi
yansıtan otomobiller arasında. Forester ve Outback gibi modeller Türkiye
pazarında vergilendirme sistemi ve yakıt giderleri gibi kriterlerden dolayı hak
ettiği değeri görmediğini fark eden marka Subaru XV’yi üretme ihtiyacı
hissetti. 1.6 litre üniteyle vergi avantajı yakalamak isteyen marka atmosferik
bir üniteyi kullanıyor. Boxer tarzı motora yer verilen model 3 farklı donanım
ile satın alınabiliyor.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Tasarım
Keskin hatlara sahip model geriye doğru uzatılmış farlarıyla
Japon tasarım ruhunu sergiliyor. Izgaraya doğru incelen farlar agresif
bakışların destekleyicisi. Geniş ızgara, krom detaylarla oldukça hoş. Ön
tamponun altında ve çamurluk kenarlarında bulunan gövdeden farklı detaylar
otomobilin arazi karakterini vurgulamış. Ayrıca bu ayrıntıların karbon fiber
görüntüye sahip olması dikkat çekici. Yan bölümde de keskin hatlar göze
çarpıyor. Şişirilmiş çamurluklar heybetli bir görünüm kazandırmış. Çift renkli
17 inç jantlar ise sportif duruşun destekçisi. Arka bölümde ise yine yan bölüme
uzatılmış stop grubu görüyoruz. Tasarım olarak ön farlara göre daha toplu olan
stoplar sade bir görünüme sahip. Büyük arka tampon alt bölümdeki difizör ile
sportif bir duruş kazanmış. Ayrıca F1 yarış aracı tipi arka sis farı dikkat
çekici. Subaru XV, 4450 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1615 mm yüksekliğe ve
2635 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Qashqai’den daha
büyük ölçülere sahip. Subaru XV’nin sunduğu 380 litrelik bagaj hacmi ise
rakibinden 50 litre daha az.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium İç Mekan
Japon otomobillerinde alışık olduğumuz sert malzemeli bir iç
mekân bizleri karşılıyor. 3 kollu deri direksiyon sportif görünüyor. Direksiyon
üzerindeki kumandalar kullanışlı. Okunaklı gösterge paneli iç mekânın diğer
artılarından. Orta konsolun üst bölümünde küçük bir ekran göze çarpıyor.
Buradan araç ile ilgili tüketim değeri, sürekli dört çeker sistemi ve benzeri
bilgiler görülebiliyor. Vites “R” konumunda bu ekran geri park kamerası olarak
kullanılabiliyor. Özellikle yağmurlu sürüşlerde kamera hızlı kirlenerek
kullanılmaz hale gelebiliyor. Hemen altında ise dokunmatik özellikli bir ekran
yer alıyor. Parrot marka ekran otomobile büyük artılar katmış. Türkcell ile
yapılan bir anlaşma ile Akıllı otomobilim yazılımı yüklenen bu ekrandan anlık
trafik bilgisi, en yakın eczane ve otopark gibi bilgiler alınabiliyor. Tablet
mantığında çalışan bu ekran facebook, twitter ve benzeri birçok uygulamaya da
sahip. Turkcel’den alacağınız Vınn modem sayesinde internete bağlanan bu sistem
oldukça mantıklı ancak bu modemin uzun bir kablo ile torpido da yer alması hoş
bir görüntü değil. Eşya gözü konusunda
vites önünde ve kapı içlerinde bolca alan mevcut. Önde ve arka sunulan alan ise
yeterli.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Motor
Modelde markanın ün kazanmış Boxer tipi motoru kullanılmış.
1.6 litre hacimli atmosferik, benzinli motor 6000 d/d’de 114 PS güç ve 4000
d/d’de 150 Nm tork değeri sağlıyor. CVT şanzıman ve atmosferik ünitenin
birleşmesi modele 13.8 saniyelik 0-100 hızlanma ve 175 Km/s maksimum hız değeri
sunmuş. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.3 litre olarak
açıklanıyor. Atmosferik ünite alt devirleri hiç sevmiyor. Güç için üst
devirlere çıkma ihtiyacı hissettiren ünite CVT şanzıman ile verimsiz bir
performans sergiliyor. Yakıt tüketimi konusunda ise performanslı kullanımlarda
9.4 litre ortalamaya imza atan bu ünite sakin kullanımlarda 7.5 litre gibi
makul değerlere çekilebiliyor.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Konfor & Yol Tutuş
Modelde simetrik dört çeker sistemine yer verilmiş. 1972
yılından beri geliştirilen bu sistem değişken yol koşullarında bile maksimum
tutunma sağlıyor. Orta konsoldaki ekrandan da takip edilen bu sistem gücünü tek
lastiğe kadar aktarabiliyor. Ek olarak anlık yüzey değişimlerine rağmen
maksimum performans sunan sistem size etkileyici bir denge vaat ediyor.
Otomobil, virajlarda zorlandığında simetrik AWD sistemi sayesinde ESP’ye fazla
ihtiyaç duyulmuyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar konfor konusunda eli boş değil. Zorlu arazi koşullarında bile
maksimum konforu size sağlıyor. Yol ve rüzgâr sesini kabin içine yansıtan model
CVT şanzımanın çalışma sesini de hissettiriyor.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Güvenlik
Subaru XV çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Çarpışma anında kabini sağlam kalan model sürücünün iki baldır, kaval kemiği ve
ayakları dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlarken yolcunun ise iki
baldır ve sol kaval kemiği dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır.
Yandan otomobil ile çarpmalarda tüm vücuda maksimum koruma sağlayan model,
sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesine zayıf koruma sağlamış. Arkadan
çarpmalarda ise boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan Subaru XV çarpışma
testlerinden 5 yıldızı kaptı.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Yorum - Alper GÜLER
Subaru özellikle Türkiye pazarında sunduğu motorlar ve
vergilendirme sistemi gereği hak ettiği yeri ne yazık ki bulamıyor. Tasarım
oldukça güzel. Test aracımızdaki renk veya turuncu rengi tercih ederseniz
trafikte fark yaratmanız içten bile değil. Bagaj hacmi konusunda rakiplerinden
geri kalan model iç hacim konusunda ise sıkıntı yaşatmıyor. Gelelim Türkcell
ile yapılan ortak anlaşmaya. Parrot marka ekranın orta konsola şık bir şekilde
konumlandırılmış olması başarılı. Ekranın size sunduğu avantajlar ise göz
dolduruyor. Özellikle en yakın park alanı ve trafik bilgisinin birebir size
aktarılmış olması oldukça etkileyici. Ekranın internete bağlı olması onun bir
başka artı özelliği. Ancak Vınn modemin uzun bir kablo ile torpido gözünde
konumlandırılması yerine sistem üzerine entegre edilmiş olsaydı onu daha
etkileyici olurdu. 1.6 litrelik boxer motor ise atmosferik olmasından dolayı
sürüş sırasında keyif vermiyor. Alt devirlerde özellikle sürücüye üzen motor
üst devirlerde de CVT şanzıman sebebi ile gücü törpüleniyor. Şanzımanın manuel
kullanım modu bulunmuyor. Sadece “L” modunda üst devirlerde kalan motor
maksimum performansı sunmak için elinden geleni yapmaya çalışıyor. Şanzımanın
en azından kulakçıklarla kontrol edilebilmesini beklerdim. Simetrik dört çeker
sistemi ise oldukça başarılı. Gerek hafif arazide gerekse değişken zeminlerde
size maksimum tutunma sağlıyor. Günümüzde şirketler özellikle motor konusunda
ciddi evlilikler yapıyor. Subaru’nun buna benzer bir birlikteliği markanın
satış rakamlarını önemli ölçüde etkileyeceğini düşünüyorum.
Subaru XV 1.6 AWD CVT Premium Teknik Özellik
Motor: | 1.6 i boxer | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 114 Bg 6000 d/d | |
Maksimum Tork: | 150 Nm 4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 13,8 s | |
Maksimum Hız: | 175 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,9 lt | |
Şehir Dışı: | 5,5 lt | |
Karma: | 6,3 lt | |
Test: | 7,5 lt | |
CO2 Emisyonu | 146 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4450 mm | |
Genişlik: | 1780 mm | |
Yükseklik: | 1615 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2635 mm | |
Bagaj Hacmi: | 380 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1405 kg | |
Lastik Boyutu: | 225/55-R17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder