MPV sınıfı ailelerin olmazsa olmaz otomobilleri arasında yer
almaya başladı. 2005 yılından beri bu segmentin oyuncusu olan B Serisi, 2011
yılında ikinci nesline kavuştu. Mercedes-Benz B Serisi’nde dizel motor seçeneği
olarak 2.0 litre hacminde 109 Hp’lik motor sunuluyordu. Hem güçsüz hem de
Türkiye’deki vergiler ile bu motor cep yakıyordu. Markanın Renault ile yaptığı
anlaşmadan sonra bu seçeneklerin arasına 1.5 litre hacimli ünitede katıldı. İlk
olarak A serisinde kullanılan bu motor başarılı performansı ve ekonomik
yapısıyla göz dolduruyordu. Acaba bu ünite geniş ailelerinde gönlünde taht
kurabilecek mi?
Mercedes-Benz B180 CDI Elite Tasarım
Model tasarım anlamında ailedeki diğer modeller kadar
iddialı değil. Genel olarak oval hatlar ile tasarım akıcı kılınmış. Ön panjurun
kromajlı yapısı bu bölümü şık kılarken ızgaranın ortasındaki büyük marka logosu
siyah bir zemin üzerinde sunulmuş. LED far teknolojisi ise buradaki en
kışkırtıcı ayrıntılardan. Yan bölümde katlanan ve otomatik kararan aynalar göze
çarpıyor. Çok kollu jant grubu ve krom detaylar bölümün şıklık çıtasını
yükseltmiş. Arka bölümde yanlara uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bagaj kapağı
üzerine uzatılmış ve yükleme alanını engellemeyen detay işlevselliği arttırmış.
Logo altındaki krom detay dışında bu bölüm oldukça sade tutulmuş. Selefinden
yaklaşık 9 cm daha uzun hale gelen B serisi, 4359 mm’lik uzunluğu ile 5 kişiye
yetecek yaşam alanı sunabiliyor. 486 litrelik bagaj hacmi de gayet yeterli.
Mercedes-Benz B180 CDI Elite İç Mekan
Model içeride ailedeki kardeşleriyle benzer tasarıma sahip.
Kokpit A serisiyle birebir benzer dememiz yersiz olmaz. Havalandırma ve
direksiyon üzerindeki krom detaylar göz alıcı. Gösterge paneli okunaklı ve
oldukça sade. Vites kolunun direksiyon arkasında konumlandırılması orta
konsolda bolca eşya gözü olmasını sağlamış. Klima ve müzik sisteminin kullanımı
oldukça basit. İki sistemin de performansı beğenimizi kazandı. Ön panelin üst
kısmında yer alan ekran hala sonradan eklenmiş hissini kişide hissettiriyor.
Ekranın orta konsoldan kontrol edilebilmesi oldukça pratik ancak geri park
kamerası özellikli bu ekran müzik sistemi kapalıyken devreye ne yazık ki
girmiyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli. Arkaya doğru alçalan tavan
çizgisine rağmen bu bölümdeki baş mesafesinin başarılı olduğunu söylemeliyiz.
Mercedes-Benz B180 CDI Elite Motor
Mercedes-Benz B Serisi’nde, Renault’dan alınan 1.5 litre dCi
üniteye yer veriliyor. 1461 cc olan turbo, dizel motor 4000 d/d’de 109 PS güç,
1750 ile 2500 d/d aralığında 260 Nm tork değeri üretiyor. Bu güç değerleri ile
0-100 Km/s hızlanmasını 11.9 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız
değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.9 litre
olarak belirtilmiş. 7 ileri 7G-DCT şanzıman ile kombine edilen bu ünite ile
sakin kullanımlarda 5,8 litre, performanslı kullanımlarda ise 7.4 litrelik
değer elde ettik.
Mercedes-Benz B180 CDI Elite Konfor & Yol Tutuş
Mercedes B Serisi’nin yol tutuş konusunda üstün olabilmesi
için süspansiyonları sert olarak tasarlanmış. Bu durum asfalttaki irili ufaklı
birçok çukuru size hissettiriyor. Rüzgâr ve yol sesini kabin içine yansıtmayan
model, motor sesi konusunda da başarılı. Vücudu iyi saran koltuklar sert
yapısıyla uzun yolculuklarda yorulmayı geciktiriyor. Arka koltuktaki yolculara
sunulan havalandırma ızgarası da bir diğer konfor detayı oluyor.
Mercedes-Benz B180 CDI Elite Güvenlik
Mercedes Benz’in yenilediği B serisi girdiği EuroNcap
çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Teste giren aracın önden çarpışmada
yolcu kabini sağlam kaldı. Sürücü ve yolcunun vücutlarında iyi koruma
sağlandığı görüldü. Mercedes Benz benzer korumayı farklı boydaki mankenlerle ve
değişik oturma pozisyonlarında da gösterdi. B serisi maksimum puanları yan
bariyer çarpışma testinde aldı. Mankenler mükemmel korundu. Yan direk çarpışma
testinde vücudun geneli iyi korunurken mankenin göğüs bölgesinde ortalamanın
üzerinde koruma sağlandığı tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı
etkisine karşı B serisinin ön koltukları mükemmel bir koruma sağladı.
Mercedes-Benz B180 CDI Elite Yorum - Alper GÜLER
Model tasarım olarak değil ama işlevsel ve kalite anlamında
oldukça önde. Marka imajını zaten burada belirtmiyorum bile. Keza Mercedes-Benz
modellerinin sadece adının yettiğine inanan insanlara çevremizde sıkça
rastlıyoruz. Mercede-Benz B Serisi birçok konuda başarılı. Hele ki Renault’dan
aldığı motor ile başarısını katlayacak. İçeride süspansiyonlar sizi sesli
çalışmasıyla rahatsız edebilir. Ayrıca orta konsoldaki ekranın hala müzik
sistemi kapalıyken geri park kamerası olarak hizmet verememesi otomobilin diğer
bir eksi yönü. 7 ileri otomatik şanzıman, klasik otomatik seçeneklere göre
yavaş kalsa da, otomatikleştirilmiş rakiplerine göre çok daha iyi bir durumda.
Modelin fiyatı ise 110 bin TL seviyesini geçiyor. Bu paraya Mercedes B Serisi
alıp kalitelin ve prestiji mi, yoksa daha uygun fiyata konforlu bir MPV sahibi
olmak mı? Karar sizin…
Mercedes-Benz B180 CDI Elite Teknik Özellik
Motor: | 1.5 CDI | |
Motor Hacmi: | 1461 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 109 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 260 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 11,9 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 4,9 lt | |
Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
Karma: | 4,1 lt | |
Test: | 5,8 lt | |
CO2 Emisyonu | 119gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4359 mm | |
Genişlik: | 1552 mm | |
Yükseklik: | 1557 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2699 mm | |
Bagaj Hacmi: | 488 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1435 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/55 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder