Altıncı jenerasyonuyla özellikle genç kullanıcıların
ilgisini çeken BMW 3 Serisi uzun yıllar iddialı bir model oldu. Marka bu
başarılı serinin daha ulaşılabilir hale gelmesi için 1.6 litrelik benzinli
motoru sunmaya başladı. İlk zamanlar yadırganan ve “performans problemi
oluşturur mu?” gibi soruları akla getiren bu ünite 170 hp güç değerine sahip.
BMW 320i ED Modern Line Tasarım
Son jenerasyon 5 serisi ile benzerlik taşıyan model ‘Angel
Eye’ farlarıyla dikkat çekiyor. Bu farlar özellikle gece sürüşlerinde
etkileyici bir görsel oluşturuyor. Uzun motor kaputu, böbrek ızgara, BMW
karakteristiğinin en büyük göstergeleri. Kaput üzerindeki hatlar ve incelen far
yapısı ona agresif bakışlar kazandırmış. Yan bölümde önden arkaya doğru uzanan
keskin hatlar kapı kollarıyla bütünleşerek tek parça gibi görünüyor. 5 kollu
jant grubu oldukça sportif ancak test aracımızdaki gibi 16 inç jantlarla size
sportif görünüşten çok konforlu bir sürüş vaat ediyor. Model, 4624 mm uzunluğa, 1811 mm genişliğe,
1429 mm yüksekliğe ve 2810 mm aks mesafesine sahip. Rakibi Mercedes-Benz C180’e göre 62 mm daha
kısa, 1 mm daha geniş, 13 mm daha alçak olan model; 30 mm daha dar aks mesafesine
sahip.
BMW 320i ED Modern Line İç Mekan
BMW 320i ED iç mekânda ailesindeki otomobilleriyle benzer
bir iç mekân sunuyor. Ön konsol bunun bizzat göstergesi. Seçtiğiniz donanım
seviyesine göre değişim gösteren iç mekân, malzeme kalitesi konusunda başarılı.
Açık renkli döşemeler içeriye ferahlık katmış. Ön konsoldaki kahve renk tonlu
sert plastik detaylar şıklık çıtasını yükseltmiş. Direksiyon üzerindeki
kumandalar ve orta konsoldaki ekranı kontrol eden joystick ergonomi anlamında modele
artı katıyor. Hemen bu kumanda yanında sürüş modlarını kontrol eden buton yer
alıyor. Bu sayede EcoPro ve Sport arasında değişen sürüş karakterlerini
kullanabilme imkânı size sunuluyor. Standart müzik sistemine yer verilen aracın
ses kalitesi konusunda başarılı. Sistem Bluetooth üzerinden veya USB aracılığı
ile müzik çalabiliyor. Önde sunulan baş ve diz mesafesi başarılı. Ancak arka
bölümde ortada oturacak olan birey yüksek şaft tüneli sebebiyle sıkıntı
yaşayabilir. BMW 320i ED, bagajda 480 litrelik bir alana yer vermiş. Bu alan en
dişli rakibi Mercedes-Benz C Serisi’yle aynı.
BMW 320i ED Modern Line Motor
Modelde 1.6 litrelik turbo beslemeli bir motora yer
verilmiş. Bu motor 4800 d/d’de 170 Bg güç, 1500 d/d’de 250 Nm tork değeri sağlıyor.
1485 Kg ağırlığındaki modele 7,6 saniyelik hızlanma değeri sağlayan motor ile
aracın maksimum hızı 230 Km/s. Modelin karma tüketim değeri ise 5.4 litre
olarak kayıtlara geçmiş. Modelde sürüş modlarına yer verilmiş. 1.6 litrelik
ünite Eco Pro, Comfort ve Sport modlara sahip. Sport Plus modu burada yer
almıyor. BMW 320i ED, Eco Pro modunda maksimum ekonomi sunarken Sport modunda
performansının zirvesine çıkıyor. Model
ile sakin kullanımlarda 7.9 litrelik performanslı kullanımlarda ise 11.4
litrelik tüketim değeri elde ettik. Hacim küçülse dahi tüketim değerlerinin
aşağı indirilememesi ekonomi konusunda kafada soru işareti bırakıyor.
BMW 320i ED Modern Line Konfor & Yol Tutuş
Modelde orta sertlikte süspansiyona yer verilmiş. Kalın
yanaklı lastikler ile kombine olan bu yapı sürüş konusunda maksimum konfor
vadediyor. Model yalıtım konusunda da motor, yol ve rüzgâr sesini iç mekâna
yansıtmıyor. Kumaş ve deri karışımı koltuklar uzun yolculuklarda bile sizi
yormuyor. Ancak yan destekleri yetersiz olan koltuklar sportif sürüşlerde can
sıkabiliyor. ESP yol tutuş konusunda en büyük yardımcınız. Kapalı alanlarda
eğlenmek isterseniz model size bunu tamamen kapatma opsiyonu da sunmuş. ESP’yi
kapatsanız dahi model ile dengeli viraj almak oldukça kolay. Buna arkadan
itişin ve hisli direksiyonun katkısı büyük.
BMW 320i ED Modern Line Güvenlik
BMW’nin yeni nesil 3 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5
yıldızla ayrılmayı başardı. Mankenlerin vücudu mükemmel şekilde korundu. BMW,
benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de
tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde 3 serisi, içerisindekilerin vücudunun
tamamını mükemmel korudu ve maksimum puanları aldı. Tekrarlı yan direk çarpışma
testinde ise mankenin göğüs bölgesinde yeterli kafa ve karnının alt kısmında
ise mükemmel koruma sağladığı tespit edildi. 3 serisini koltukları arkadan
çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini
mükemmel şekilde korudu.
BMW 320i ED Modern Line Yorum - Alper GÜLER
Motor küçültme trendi markaların stratejilerini
değiştiriyor. 5 serisinde bile kullanılmaya başlayan 170 Bg gücündeki ünite 3
serisinde de başarılı işler çıkarıyor. Tüketim değerleri kimi için makul
gelmeyebilir. Özellikle benzinlin 5 TL’yi çoktan geçtiği şu günlerde özellikle
sorun kaynağı olabilir. Fakat aracın hızlanma değerleri ve performansı
sarfiyatı az da olsa unutturur nitelikte. BMW modellerindeki en beğendiğim
özellik ise çift kademeli ESP. Özellikle kapalı alanlarda ESP’nin tamamen
kapatılması eğlenceli dakikaları size sağlıyor. Virajlarda sorun yaşamanız
neredeyse imkânsız. Burada arkadan itiş avantajı ve hisli direksiyon öne
çıkıyor. BMW 320i ED’yi bu paket ile tercih ederseniz 134 Bin TL’yi biraz
geçkin satış bedelini ödemeniz gerekecek. Hatta satış temsilcilerinden daha
cazip fiyatlarda alınabilir. En dişli rakibi Mercedes-Benz C180’nin fiyatı ise
148 Bin TL civarında. Aradaki fiyat farkından, kapatılabilen ESP ve sportif
yapıdan dolayı BMW daha cazip görünüyor. Ancak rakibinin her versiyonda
standart sunduğu ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve çekici tasarımı göz ardı
edilemez. BMW’deki 8 ileri şanzıman rakibinin şanzımanından daha fazlasını
sunuyor. Modellerin kendine göre sunduğu birçok etkileyici avantajı mevcut.
Seçim fazlasıyla zor olacak. Ben burada kararımı BMW’den yana kullanıyorum.
Rakibinden daha iyi yol tutuşu, ESP’nin kapatılabilmesiyle sunulan eğlence,
daha güçlü motor ve hızlı şanzıman kararımı BMW yapan detaylardan.
BMW 320i ED Modern Line Teknik Özellik
Motor: | 1.6 | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 170 Bg 4800 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 7,6 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,3 lt | |
Şehir Dışı: | 4,4 lt | |
Karma: | 5,4 lt | |
Test: | 7,9 lt | |
CO2 Emisyonu | 127gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4624 mm | |
Genişlik: | 1811 mm | |
Yükseklik: | 1429 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2810 mm | |
Bagaj Hacmi: | 480 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 60 lt | |
Boş Ağırlık: | 1485 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/60 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder