Yoğun trafik, park sorunu ve artan kullanım maliyetleri
küçük sınıf modellerini iyiden iyiye ön plana çıkardı. Hyundai’nin gururu olan
i10 ise bu başlıkların neredeyse tamamını karşılıyor. Tamamen yenilenen model
daha şirin ve daha çekici bir yapı kazanmış. Küçük boyutlarıyla özellikle park
problemi konusunda büyük avantaj sağlayan model otomatik vites seçeneğiyle de
İstanbul gibi metropollerdeki sıkışık trafiğe çare olmayı amaçlıyor.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Tasarım
Model selefine göre çok yol kat etmiş. Oval hatlar yerini
daha belirgin ve keskin hatlara bırakmış. Geriye doğru uzatılmış farlar ve
geniş ağzı andıran ön ızgara dikkat çeken detaylardan. Keskin hatlara çamurluk
kenarlarında ve yan bölümde de rastlamak mümkün. Balık yüzgecini andıran ve mat
siyah renge sahip olan kapı altındaki detay ile modele farklı bir hava
katılması istenmiş. Ancak aracın rengi gereği bu detay göze çarpmıyor. Arka bölümde
ise selefine göre küçültülerek konumlandırılmış stoplar göze çarpıyor. Arka
camların C sütunu hizasına gelen bölümlerde kullanılan parlak siyah detaylar bu
bölüme bütünlük sağlamış. Hyundai i10; 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe,
1500 mm yüksekliğe ve 2385 mm dingil mesafesine sahip. Yüksüz ağırlığı 1008 Kg
olan i10, 252 litrelik bagaj alanına sahip. Bir önceki versiyona göre daha uzun
olan yeni i10, genişlik disiplininde de selefine göre artış göstermiş.
Yüksekliği azalan model dingil mesafesinde de artış yaşamış.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik İç Mekan
Çift renkli ön panel içeride en dikkat çekici detaylardan.
Özellikle turuncuya çalan ayrıntıların siyah ile kombine edilmesi görsel açıdan
otomobile artı katmış. İsterseniz bu kombinasyonu sunulan farklı renklerle
değiştirmeniz mümkün. Direksiyon üzerindeki kumandalar ile otomobilin yol
bilgisayarı, ses sistemi gibi birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Ses sistemi
konusunda modelden çok şey beklememek gerek. Kendisi gibi ortalama bir
performans sunuyor. Kapı kenarlarında, vites önünde küçük eşyalarınız için
birçok yer sunulmuş. Eğer yetersiz gelirse torpido gözü de size yardımcı
olabilir. Müzik sisteminin hemen altında yer alan klima kumandaları ise erişim
anlamında sıkıntısız. Sistemin kullanımı kolay ve performansı başarılı. Önde
oturan yolcular hacim anlamında sıkıntı yaşamazken arka koltuktaki uzun boylu
yolcular diz mesafesi konusun da sorun yaşayabilirler. Modelde 252 litrelik
bagaj hacmi sunulmuş. Selefine göre bu değer 27 litre artış göstermiş.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Motor
Kendisi gibi 1.0 litre küçük hacme sahip olan Hyundai i10,
5500 d/’de 66 Bg güç 3500 d/d’de ise 95 Nm tork değeri üretiyor. 4 ileri
otomatik şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 16.8
saniyede tamamlarken maksimum 145 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine
göre karma tüketim değeri ise 6 litre olarak belirlenmiş. Atmosferik olan bu
küçük ünite alt devirleri hiç ama hiç sevmiyor. Üst devirlerde de “benim
sınırlarım var “ diyen motor ile sakin kullanımlarda 7 litre performanslı kullanımlarda
ise 8.3 litrelik değer elde ettik. 4 kademeli otomatik şanzıman ise sarsıntılı
geçişlerle keyif kaçırabiliyor.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Konfor & Yol Tutuş
Kısa aks mesafesi ve orta sertlikteki süspansiyonlar ile
konfor anlamında düşük seyahatler yaşatan i10 keyif kaçırabilir. Sert
süspansiyonların virajlarda avantajlı olması beklenirken bu sistemin size
destek olamaması ve hissiz direksiyonunda bu duruma eklenmesi moral bozuyor.
İlk kaymayı önden başlatan i10, ESP sistemi sayesinde rayından ayrılmıyor. Eğer
aracı karakterine göre kullanırsanız sorun yaşamıyorsunuz. Sert koltuklar uzun
yolculuklarda yorulmayı geciktirirken modelin selefine göre daha az yol ve
rüzgâr sesi aldığının altını çizmek gerekiyor.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Güvenlik
Hyundai i10 katıldığı çarpışma testlerinden 4 yıldız ile
ayrıldı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücünün sürünün sadece
iki baldır ve kafa kısmına tam koruma sağlarken, yolcunun ise kaval kemikleri
dışından tüm vücuduna tam koruma sağlamıştır. Yandan otomobil ile çarpışmalarda
tüm uzuvlara tam koruma sağlayan Hyundai i10, sabit bariyer çarpmalarında göğüs
kafesi ve bel bölgesi dışında tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. Arkadan
çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı tam koruma ile EuroNcap çarpışma
testlerinden 4 yıldız almayı başardı.
Hyundai i10 1.0 Style Otomatik Teknik Özellik
Motor: | 1.0 | |
Motor Hacmi: | 998 cc | |
Silindir Adedi: | 3 | |
Maksimum Güç: | 66 Bg 5500 d/d | |
Maksimum Tork: | 95 Nm 3500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 16,8 s | |
Maksimum Hız: | 145 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 7,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5 lt | |
Karma: | 6 lt | |
Test: | 7 lt | |
CO2 Emisyonu | 137 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3665 mm | |
Genişlik: | 1660 mm | |
Yükseklik: | 1500 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2385 mm | |
Bagaj Hacmi: | 252 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 40 lt | |
Boş Ağırlık: | 1027 kg | |
Lastik Boyutu: | 175/65 R 14 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder