1996 yılından günümüze kadar başarılı bir ivme ile devam
eden A3 serisinin ateşli versiyonu olan S3 ile birlikteyiz. Tasarımları
birbirine benzer olarak üretilmesi otomobil piyasasında çokça rastladığımız bir
durum. S3 de ilk bakışta A3 Sportback modeline fazlasıyla benziyor. Ancak
detaylara inildiğinde farkları ortaya çıkıyor. S3 logoları, 285 beygir gücü,
4.9 saniye 0-100 hızlanma değeri ve tabiî ki moral bozan 183 Bin TL’yi geçen
fiyatı ile diğer modellerden ayrılıyor.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Tasarım
İlk bakışta modelin birebir A3 Sportback’e benzediğini
düşünebilirsiniz. Ancak S3 logoları ve krom detaylı büyük ızgara onu
kardeşinden ayırıyor. Diğer bir başka ayrıntı ise far grubu oluyor. Ailedeki
modellerden alıştığımız mercekli farlar yerine, LED farlar kullanılmış. Bu
sayede enerji tasarrufu sağlayan farlar hem öndeki aracı rahatsız etmiyor hem
de başarılı bir aydınlatma sağlıyor. Ayrıca LED gündüz farlarının da eşsiz
olduğunu belirtmek gerek. Modelde keskin hatlar dikkat çekiyor. Fakat bu
otomobilin diğer modellerden bariz ayıran detayların olasını beklerdik. Yan
bölümde 18 inç karartılmış jantlar göze çarpıyor. Geniş yüzeyli diskler ve
büyük fren kaliperleri sportif bir görünüm sağlamış. Yan aynalar yine krom
görüntü veren detaylara sahip. A3 modellerinde gövde rengi olan bu detay sadece
S3 modelinde bu şekilde satın alınabiliyor. Arka bölümde LED stop grubu
otomobilin teknolojik yapısını vurguluyor. Onun ateşli hatchback olduğunu
destekleyen S3 logosu, dörtlü egzoz çıkışı ve gövdeden farklı difizör arka
bölümde yerini almış. Audi S3, 4324 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe, 1404 mm
yüksekliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart A3 Sportback’den 14 mm
daha uzun olan model, 21 mm daha alçak ve 5 mm daha kısa aks mesafesine sahip.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback İç Mekan
Model içeride A3 Sportback ile neredeyse birebir bir kokpit
ile bizleri karşılıyor. Farklılık olarak ise direksiyondaki S3 logosu ve daha
büyük, kromaj ile desteklenmiş kulakçıklar oluyor. Gösterge paneli okunaklı ve
direksiyondan orta kısımdaki yol bilgisayarına müdahale edilebiliyor. Modeli
özel hissettiren S3 logosu devir saatinin hemen altında da göze çarpıyor.
Ayrıca burada turbo tepkilerini ölçen bir göstergeye de rastlamak mümkün. Uçak
motorlarından esinlenerek tasarlanmış havalandırma ızgaraları da oldukça şık.
Bunlardan herhangi birini kapatmak için ızgara dışındaki kromajlı parçayı
çevirmek yeterli oluyor. Konsolun üstünde 7 inç büyüklüğünde MMI sisteme yer
verilmiş. Bu ekrandan tüm multimedya işlemlerini yapabiliyor ve buna ek olarak
otomobiliniz ile ilgili birçok bilgiye buradan ulaşabiliyorsunuz. Ekranın
kontrolü vitesin hemen gerisindeki tuşlar yardımıyla yapılıyor. Bu tuşlar
ergonomi anlamında size destek olsa da alışkanlık gerektiriyor. Eğer sürüş
esnasında bu ekranı görmek istemiyorsanız klima kumandalarının hemen üzerindeki
bir tuş ile ekranı ön konsola saklayabiliyorsunuz. Klima kumandaları erişim ve
kullanım açısından başarılı. Ayrıca kromaj detaylarla süslenmesi kalite
algısını arttırmış. Model yaşam alanı konusunda öndeki yolculara sıkıntı
yaşatmazken, arka bölümde azalan aks mesafesi sebebiyle diz mesafesi de düşmüş.
Ayrıca A3 Sportback’e göre daha alçak olan S3, baş mesafesi konusunda da moral
bozabilir. Model bagaj alanı olarak da 340 litrelik bir hacim sunuyor. Bu
alanın standart versiyondan 40 litre daha az olduğunun altını çizelim.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Motor
Audi S3 kusursuz gücünü 1984 cc hacimli TFSI motordan
alıyor. 5500 devirde aralıklarında 285 beygir güç üreten model, 1800 ila 5500
devir aralıklarında 380 Nm tork değeri sağlıyor. S3 Sportback bu ünite ile
0-100 Km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlarken maksimum 250 Km/s hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.9 litre olarak
belirlenmiş. Turbo destekli ünite her devir aralığında size maksimum güç
sağlıyor. Gaza ilk bastığınız andan itibaren sizi koltuğa yapıştırarak hızlanan
S3, durmak içinse geniş disk frenlerden yardım alıyor. Audi S3 performans
istediğinizde yakıt tüketimi konusunda iki haneli rakamlara ulaşabiliyor.
Performanslı kullanımlarda 14.3 litre gibi bir değer elde ederken, sakin
kullanımlarda 7,4 litrelik değer yakaladık. Ayrıca otomobil size “efficiency”,
“comfort”, “auto”, “dynamic”, “individual” olmak üzere 5 farklı sürüş modu
sunmuş. S3 “efficiency” modda size maksimum ekonomi yaptırırken, “dynamic”
modda performansını sürekli zirvede tutuyor. Eğer ben tüm ayarlarımı kendim
yapmak istiyorum derseniz “individual” tam size göre.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Konfor & Yol Tutuş
Model sert süspansiyonlara sahip. Standart modelden 15 mm
daha alçaltılmış bu sistem yol tutuş konusunda size fazlasıyla artı katıyor.
Konfor anlamında ise üzücü olan bu durum bu otomobilde pek de aranmıyor
denebilir. Quattro 4x4 sistemi araçta sunuluyor. Bu sistem akslardan birindeki
tekerlekte çekiş kaybı hissettiğinde tekerleklere bağlı anlık kontrol sistemi
dağıtıcı kutusu ve Haldex sistemi
sayesinde gücü çekiş kuvveti yüksek olan lastiğe aktarıyor. Öne ve arkaya
sürekli olarak dağılan bu güç sayesinde yüksek hızda virajlar rahat bir şekilde
alınabiliyor. ESP’ye bu doğrultuda fazla ihtiyaç duymayan sistem fazla
zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. Yol sesini ve rüzgâr sesini başarılı
bir şekilde absorbe eden araç bolca motor ve egzoz sesini kabin içine alıyor.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Güvenlik
Model girdiği
Euroncap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu
ile giren A3’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı.
Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Audi benzer korumayı
farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı.
Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun
tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde
mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5 yıldızı
rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine
karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback - Yorum: Alper GÜLER
Ateşli hatchback otomobili kim sevmez? Bu soruma “ben
sevmem” diyen çıkan az olur. Audi S3 performans ve dinamizm konusunda belki de
beklentilerinizi tam anlamıyla karşılayacak tipten. 2.0 litrelik TFSI ünite
gaza ilk bastığınız andan itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor. G kuvvetini
vücudunuzda rahat bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Quattro sistem sayesinde
virajlara korkusuzca girebiliyorsunuz. Ancak otomobili fazla zorlarsanız ESP
sistemi sizi güvende tutuyor olacak. Benim eleştireceğim kısmı ise neden bu
otomobil çok fazla A3 Sportback’e benziyor? Otomobilin dışında ve içinde neden
bu otomobili daha özel hissettirecek detaylar yok? Bu otomobilin önündeki diğer
bir engel ise 183 Bin TL’yi geçen fiyat etiketi. Modelin neredeyse çıplak
fiyatı kadar vergisinin olması S3’ün elini zayıflatıyor. Sürüş modları ise
oldukça başarılı. Modele artılar katıyor. Individual moda ise motor, şanzıman,
direksiyon ve hatta motor sesiyle bile oynamanız mümkün. Kışkırtıcı bir detay
olan patırdayan egzozu da es geçmemem gerek. Bu sistem Mercedes A45 AMG’deki
egzozu aratmıyor. Özellikle gençlerin hayallerini süsleyen Audi S3 fiyat
sebebiyle can sıkabilir. Ancak o fiyattan 30 Bin TL daha aşağı Golf GTI
alınabileceği haberi heyecan arayan otomobil severler için oldukça sevindirici.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Teknik Özellik
Motor: | 2.0 TFSI | |
Motor Hacmi: | 1984 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 285 Bg 5500 - 6200 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 Nm 1800 - 5500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 4,9 s | |
Maksimum Hız: | 250 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5,9 lt | |
Karma: | 6,9 lt | |
Test: | 7,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 159 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4324 mm | |
Genişlik: | 1785 mm | |
Yükseklik: | 1404 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2631 mm | |
Bagaj Hacmi: | 340 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder