Audi S3 2.0 TFSI Sportback Tasarım
İlk bakışta modelin birebir A3 Sportback’e benzediğini
düşünebilirsiniz. Ancak S3 logoları ve krom detaylı büyük ızgara onu
kardeşinden ayırıyor. Diğer bir başka ayrıntı ise far grubu oluyor. Ailedeki
modellerden alıştığımız mercekli farlar yerine, LED farlar kullanılmış. Bu
sayede enerji tasarrufu sağlayan farlar hem öndeki aracı rahatsız etmiyor hem
de başarılı bir aydınlatma sağlıyor. Ayrıca LED gündüz farlarının da eşsiz
olduğunu belirtmek gerek. Modelde keskin hatlar dikkat çekiyor. Fakat bu
otomobilin diğer modellerden bariz ayıran detayların olasını beklerdik. Yan
bölümde 18 inç karartılmış jantlar göze çarpıyor. Geniş yüzeyli diskler ve
büyük fren kaliperleri sportif bir görünüm sağlamış. Yan aynalar yine krom
görüntü veren detaylara sahip. A3 modellerinde gövde rengi olan bu detay sadece
S3 modelinde bu şekilde satın alınabiliyor. Arka bölümde LED stop grubu
otomobilin teknolojik yapısını vurguluyor. Onun ateşli hatchback olduğunu
destekleyen S3 logosu, dörtlü egzoz çıkışı ve gövdeden farklı difizör arka
bölümde yerini almış. Audi S3, 4324 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe, 1404 mm
yüksekliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart A3 Sportback’den 14 mm
daha uzun olan model, 21 mm daha alçak ve 5 mm daha kısa aks mesafesine sahip.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback İç Mekan
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Motor
Audi S3 kusursuz gücünü 1984 cc hacimli TFSI motordan
alıyor. 5500 devirde aralıklarında 285 beygir güç üreten model, 1800 ila 5500
devir aralıklarında 380 Nm tork değeri sağlıyor. S3 Sportback bu ünite ile
0-100 Km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlarken maksimum 250 Km/s hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.9 litre olarak
belirlenmiş. Turbo destekli ünite her devir aralığında size maksimum güç
sağlıyor. Gaza ilk bastığınız andan itibaren sizi koltuğa yapıştırarak hızlanan
S3, durmak içinse geniş disk frenlerden yardım alıyor. Audi S3 performans
istediğinizde yakıt tüketimi konusunda iki haneli rakamlara ulaşabiliyor.
Performanslı kullanımlarda 14.3 litre gibi bir değer elde ederken, sakin
kullanımlarda 7,4 litrelik değer yakaladık. Ayrıca otomobil size “efficiency”,
“comfort”, “auto”, “dynamic”, “individual” olmak üzere 5 farklı sürüş modu
sunmuş. S3 “efficiency” modda size maksimum ekonomi yaptırırken, “dynamic”
modda performansını sürekli zirvede tutuyor. Eğer ben tüm ayarlarımı kendim
yapmak istiyorum derseniz “individual” tam size göre.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Konfor & Yol Tutuş
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Güvenlik
Model girdiği
Euroncap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu
ile giren A3’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı.
Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Audi benzer korumayı
farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı.
Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun
tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde
mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5 yıldızı
rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine
karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback - Yorum: Alper GÜLER
Ateşli hatchback otomobili kim sevmez? Bu soruma “ben
sevmem” diyen çıkan az olur. Audi S3 performans ve dinamizm konusunda belki de
beklentilerinizi tam anlamıyla karşılayacak tipten. 2.0 litrelik TFSI ünite
gaza ilk bastığınız andan itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor. G kuvvetini
vücudunuzda rahat bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Quattro sistem sayesinde
virajlara korkusuzca girebiliyorsunuz. Ancak otomobili fazla zorlarsanız ESP
sistemi sizi güvende tutuyor olacak. Benim eleştireceğim kısmı ise neden bu
otomobil çok fazla A3 Sportback’e benziyor? Otomobilin dışında ve içinde neden
bu otomobili daha özel hissettirecek detaylar yok? Bu otomobilin önündeki diğer
bir engel ise 183 Bin TL’yi geçen fiyat etiketi. Modelin neredeyse çıplak
fiyatı kadar vergisinin olması S3’ün elini zayıflatıyor. Sürüş modları ise
oldukça başarılı. Modele artılar katıyor. Individual moda ise motor, şanzıman,
direksiyon ve hatta motor sesiyle bile oynamanız mümkün. Kışkırtıcı bir detay
olan patırdayan egzozu da es geçmemem gerek. Bu sistem Mercedes A45 AMG’deki
egzozu aratmıyor. Özellikle gençlerin hayallerini süsleyen Audi S3 fiyat
sebebiyle can sıkabilir. Ancak o fiyattan 30 Bin TL daha aşağı Golf GTI
alınabileceği haberi heyecan arayan otomobil severler için oldukça sevindirici.
Audi S3 2.0 TFSI Sportback Teknik Özellik
Motor: | 2.0 TFSI | |
Motor Hacmi: | 1984 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 285 Bg 5500 - 6200 d/d | |
Maksimum Tork: | 380 Nm 1800 - 5500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 4,9 s | |
Maksimum Hız: | 250 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,5 lt | |
Şehir Dışı: | 5,9 lt | |
Karma: | 6,9 lt | |
Test: | 7,4 lt | |
CO2 Emisyonu | 159 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4324 mm | |
Genişlik: | 1785 mm | |
Yükseklik: | 1404 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2631 mm | |
Bagaj Hacmi: | 340 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Lastik Boyutu: | 225/40 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder