Frankfurt Fuarı’nda yapılan lansman ile tanıtılan model yeni
tasarımıyla oldukça iddialı geldi. Önceki versiyonu ile zaten adından fazlaca
söz ettiren Insignia geçtiğimiz aylarda sedan karoseriyle test köşemize konuk
olmuştu. Model bu kez Station Wagon versiyonu ve dizel otomatik kombinasyonuyla
test köşemizde. Ülkemizde çok da tutulmayan bir karoser tipi olan Station
Wagon, özelikle geniş bagaj ve iç hacim arayanlar için biçilmiş kaftan
olabiliyor. Insignia Sport Tourer son derece şık. Ancak ne kadar işlevsel gelin
birlikte inceleyelim…
Tasarım
Tasarım olarak hiç şüphe yok ki Insignia makyaj öncesi
modelden daha çekici. Bu çekicilik özellikle tamamen değiştirilmiş ön yüz
sayesinde oluşmuş. Krom detaylar ile şıklaştırılan ön yüzde daha çok oval
tasarım çizgileri kullanılmış. Yan bölümde 18 inç büyüklüğünde jantlar
kullanılmış. Modele sportif bir karakter katan jantlar istenilirse farklı
seçenekler ile değiştirilebiliyor. Ön yüzdeki gibi yan bölümde de oval hatlara
yer verilmiş. Model bu sayede akıcı bir tasarıma kavuşmuş. Tavanda kullanılan
raylar otomobilin daha da güçlü görünmesini sağlamış. Krom cam çıtaları göz
alıcı olmuş. Ancak kapılarda da kullanılması fazla abartıya kaçılmış hissi
uyandırmış. Arka bölüme geldiğimizde ise yana doğru uzatılmış stoplar göze
çarpıyor. Bu grup bagaj kapağında kullanılan nikelaj detay ile birleştirilip
bütünlük sağlanmış. Ortaya yerleştirilen büyük logo markanın güçlü kimliğinin
bir yansıması. Bagaj yükleme seviyesinin düşük tutulması eşya yüklemede
kolaylık sağlıyor. Ayrıca bagaj kapağının altına yerleştirilen diğer stoplar
özellikle karanlık yerlerde bagaj kapağı açık olsa bile sizi fark edilir
kılacaktır. Ufak bir detay gibi görünebilir ancak güvenlik için oldukça önemli.
Modelin boyutlarına baktığımızda Insignia Sport Tourer; 4920 mm uzunluğa, 1856
mm genişliğe ve1526 mm yüksekliğe sahip. Insignia Sport Tourer bu değerler ile
rakibi Passat Variant’dan 149 mm daha uzun 36 mm daha geniş, 10 mm daha yüksek.
İç Mekan
Motor
Modelin kalbinde Türkiye’de olmazsa olmaz hale gelen dizel
otomatik kombinasyonuna yer verilmiş. 2.0 litre hacmindeki dizel ünite 4000
d/d’de 163 Bg güç, 1750 ila 3000 d/d bandında 300 Nm tork değeri sağlıyor. Bu
değerler 1548 Kg ağırlığındaki araca 10.1 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma süresi
sunarken maksimum 210 Km/s hız değeri sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma
tüketim değeri ise 5.9 litre olarak belirlenmiş. Dizel ünite alt devirlerde
yüksek torku ile güç isteklerine olumlu cevap verirken üst devirlerde sağladığı
performans ile elinin boş olmadığını gösteriyor. Otomatik şanzıman geçişler
konusunda sarsıntısız ancak aracın performansını özellikle agresif sürüşlerde
törpülüyor. Hacmi büyük olan dizel ünite tüketim verileri ile sizi
şaşırtabilir. Sakin kullanımlarda 6.3 litre gibi iddialı bir değer yakalamamıza
izin veren bu ünite performanslı kullanımlarda 9.5 litre tüketime imza attı.
Konfor & Yol Tutuş
Modelde yumuşak
karakterli süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede Insignia size konforlu
yolculuklar yaşatıyor. Kabin ses yalıtımı konusunda da model başarılı. Yan
destekli koltuklar ve orta sertlikteki koltuklar rahat bir yolculuk için size
sonuna kadar destek oluyor. Yumuşak süspansiyonlar modelin viraj performansını
törpülüyor. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. ESP
bu konudaki en büyük destekçiniz.
Güvenlik
Opel Insignia, 2009
yılında katıldığı EuroNcap testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Çarpışma
esnasında kabini sağlam kalan model sürücü ve yolcunun göğüs kafesi dışında tüm
uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvları
koruyan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm
uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine
maksimum koruma sağlayan Opel Insignia çarpışma testlerinden 5 yıldızı kaptı.
Uzman Yorumu - Alper Güler
Station Wagon karoseri ülkemizde pek fazla tutulmadığı bir
gerçek. Bunun en büyük sebebi ise boyutları ve fiyat skalası. Boyutlarından
dolayı Türkiye gibi kalabalık metropollerde park problemi kaçınılmazınız
olabilir. Fiyat konusunda ise motor hacminin büyük olması ve ülkemizdeki
vergilendirme sistemi fazlasıyla bel büküyor. Bundan kurtulmak için turbo
benzinli ve otomatik kombinasyonunu tercih edebilirsiniz. Ancak abartılı yakıt
tüketimi değerleri sizin için korkutucu olabilir. Heleki dizel ünitenin
yakaladığı çarpıcı ortalama tüketim değerini gördükten sonra hiç
düşünmeyeceksiniz bile. Opel Zafira modeli ile 1.6 litre hacminde dizel motora
kavuştu. Bu ünite Insignia’da sunulursa rakiplerinin işi zorlaşabilir. Ve
gelelim fiyat kısmına. Insignia Sport Tourer 128 Bin TL’yi biraz geçkin
astronomik bir fiyat etiketine sahip. Tasarım anlamında çekici ve sağladığı
avantajlar ile sizi hep bir adım öteden tutmasını istediğiniz bir otomobil
ararsanız Opel Insignia Sport Tourer sizin için biçilmiş kaftan.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 2.0 CDTi | |
Motor Hacmi: | 1956 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 163 Bg 4000 d/d | |
Maksimum Tork: | 300 Nm 1750-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,1 s | |
Maksimum Hız: | 210 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,1 lt | |
Şehir Dışı: | 4,6 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 6,3 lt | |
CO2 Emisyonu | 155 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4920 mm | |
Genişlik: | 1856 mm | |
Yükseklik: | 1526 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2737 mm | |
Bagaj Hacmi: | 540 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 70 lt | |
Boş Ağırlık: | 1548 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/55 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder