Haberler

9 Haziran 2014 Pazartesi

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi - Test

Frankfurt Fuarı’nda yapılan lansman ile tanıtılan model yeni tasarımıyla oldukça iddialı geldi. Önceki versiyonu ile zaten adından fazlaca söz ettiren Insignia geçtiğimiz aylarda sedan karoseriyle test köşemize konuk olmuştu. Model bu kez Station Wagon versiyonu ve dizel otomatik kombinasyonuyla test köşemizde. Ülkemizde çok da tutulmayan bir karoser tipi olan Station Wagon, özelikle geniş bagaj ve iç hacim arayanlar için biçilmiş kaftan olabiliyor. Insignia Sport Tourer son derece şık. Ancak ne kadar işlevsel gelin birlikte inceleyelim…

Tasarım

Tasarım olarak hiç şüphe yok ki Insignia makyaj öncesi modelden daha çekici. Bu çekicilik özellikle tamamen değiştirilmiş ön yüz sayesinde oluşmuş. Krom detaylar ile şıklaştırılan ön yüzde daha çok oval tasarım çizgileri kullanılmış. Yan bölümde 18 inç büyüklüğünde jantlar kullanılmış. Modele sportif bir karakter katan jantlar istenilirse farklı seçenekler ile değiştirilebiliyor. Ön yüzdeki gibi yan bölümde de oval hatlara yer verilmiş. Model bu sayede akıcı bir tasarıma kavuşmuş. Tavanda kullanılan raylar otomobilin daha da güçlü görünmesini sağlamış. Krom cam çıtaları göz alıcı olmuş. Ancak kapılarda da kullanılması fazla abartıya kaçılmış hissi uyandırmış. Arka bölüme geldiğimizde ise yana doğru uzatılmış stoplar göze çarpıyor. Bu grup bagaj kapağında kullanılan nikelaj detay ile birleştirilip bütünlük sağlanmış. Ortaya yerleştirilen büyük logo markanın güçlü kimliğinin bir yansıması. Bagaj yükleme seviyesinin düşük tutulması eşya yüklemede kolaylık sağlıyor. Ayrıca bagaj kapağının altına yerleştirilen diğer stoplar özellikle karanlık yerlerde bagaj kapağı açık olsa bile sizi fark edilir kılacaktır. Ufak bir detay gibi görünebilir ancak güvenlik için oldukça önemli. Modelin boyutlarına baktığımızda Insignia Sport Tourer; 4920 mm uzunluğa, 1856 mm genişliğe ve1526 mm yüksekliğe sahip. Insignia Sport Tourer bu değerler ile rakibi Passat Variant’dan 149 mm daha uzun 36 mm daha geniş, 10 mm daha yüksek.


İç Mekan

Model iç mekânda şık bir iç kabin sunmuş. İçerideki en belirgin değişim orta konsolda Intelli Link dokunmatik özellikli 8 inç ekran. Multimedya işlemlerinizi başarılı bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olan bu ekran USB ve Bluetooth bağlantı ile zenginleştirilmiş. Müzik kalitesi konusunda da takdiri hak ediyor. Ekran orta konsolda yer alan Touch Pad benzeri bir kontrol paneli ile de yönetilebiliyor. Dokunmatik özelliği son çıkan cep telefonları kadar hassas olmasa da başarılı. Touch Pad’i el işareti olan bir tuş ile çizim yapabileceğiniz bir alana çevirebiliyorsunuz. Bu sayede sisteme harf veya sayı girişi de yapabiliyorsunuz. Orta konsol tuş karmaşasından kurtarılmış. Klima kumandalarının bir arada tutulması kalabalık görünümü azaltırken, bazı ayarların da dokunmatik olarak yapılması kalite algısını yükseltmiş. Ancak sıcaklık ayar düğmelerinin dokunmatik algısı çok hassas değil. Model iç hacim konusunda son derece başarılı. Hatta sedan karoserinde arkada oturan yolcuların baş ve diz mesafesinde yaşadığı sıkıntı burada tamamen ortadan kaldırılmış. Model bagaj hacmi olarak ise 540 litrelik bir alan sunmuş. Bagaj ile ilgili dikkat çekici bir diğer ayrıntı ise kapağın açılış seviyesinin kapı iç cebine konumlandırılmış bir düğme ile ayarlayabiliyor olması. Bu sayede özellikle alçak otoparklarda bagajı kullanabilme imkanı size sunulmuş. Sedan karoserinden 40 litre daha fazla olan bu değer rakibi Passat Variant’ın sağladığı değerden düşük kalıyor.



Motor

Modelin kalbinde Türkiye’de olmazsa olmaz hale gelen dizel otomatik kombinasyonuna yer verilmiş. 2.0 litre hacmindeki dizel ünite 4000 d/d’de 163 Bg güç, 1750 ila 3000 d/d bandında 300 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler 1548 Kg ağırlığındaki araca 10.1 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma süresi sunarken maksimum 210 Km/s hız değeri sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.9 litre olarak belirlenmiş. Dizel ünite alt devirlerde yüksek torku ile güç isteklerine olumlu cevap verirken üst devirlerde sağladığı performans ile elinin boş olmadığını gösteriyor. Otomatik şanzıman geçişler konusunda sarsıntısız ancak aracın performansını özellikle agresif sürüşlerde törpülüyor. Hacmi büyük olan dizel ünite tüketim verileri ile sizi şaşırtabilir. Sakin kullanımlarda 6.3 litre gibi iddialı bir değer yakalamamıza izin veren bu ünite performanslı kullanımlarda 9.5 litre tüketime imza attı.


Konfor & Yol Tutuş

Modelde yumuşak karakterli süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede Insignia size konforlu yolculuklar yaşatıyor. Kabin ses yalıtımı konusunda da model başarılı. Yan destekli koltuklar ve orta sertlikteki koltuklar rahat bir yolculuk için size sonuna kadar destek oluyor. Yumuşak süspansiyonlar modelin viraj performansını törpülüyor. Sınırları zorlanan model ilk kaymayı arkadan gerçekleştiriyor. ESP bu konudaki en büyük destekçiniz.

Güvenlik


Opel Insignia, 2009 yılında katıldığı EuroNcap testinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sağlam kalan model sürücü ve yolcunun göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvları koruyan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine maksimum koruma sağlayan Opel Insignia çarpışma testlerinden 5 yıldızı kaptı.

Uzman Yorumu - Alper Güler
Station Wagon karoseri ülkemizde pek fazla tutulmadığı bir gerçek. Bunun en büyük sebebi ise boyutları ve fiyat skalası. Boyutlarından dolayı Türkiye gibi kalabalık metropollerde park problemi kaçınılmazınız olabilir. Fiyat konusunda ise motor hacminin büyük olması ve ülkemizdeki vergilendirme sistemi fazlasıyla bel büküyor. Bundan kurtulmak için turbo benzinli ve otomatik kombinasyonunu tercih edebilirsiniz. Ancak abartılı yakıt tüketimi değerleri sizin için korkutucu olabilir. Heleki dizel ünitenin yakaladığı çarpıcı ortalama tüketim değerini gördükten sonra hiç düşünmeyeceksiniz bile. Opel Zafira modeli ile 1.6 litre hacminde dizel motora kavuştu. Bu ünite Insignia’da sunulursa rakiplerinin işi zorlaşabilir. Ve gelelim fiyat kısmına. Insignia Sport Tourer 128 Bin TL’yi biraz geçkin astronomik bir fiyat etiketine sahip. Tasarım anlamında çekici ve sağladığı avantajlar ile sizi hep bir adım öteden tutmasını istediğiniz bir otomobil ararsanız Opel Insignia Sport Tourer sizin için biçilmiş kaftan.

Teknik Özellikler
Motor:2.0 CDTi
Motor Hacmi:1956 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:163 Bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 300 Nm 1750-2500 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma10,1 s
Maksimum Hız:210 km/s
Frenler
Ön:Hava Kanallı Disk
Arka:Disk
Yakıt TürüDizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi:8,1 lt
Şehir Dışı:4,6 lt
Karma:5,9 lt
Test:6,3 lt
CO2 Emisyonu155 gr/km
Boyutlar
Uzunluk:4920 mm
Genişlik:1856 mm
Yükseklik:1526 mm
Dingil Mesafesi:2737 mm
Bagaj Hacmi:540 lt
Yakıt Depo Kapasitesi:70 lt
Boş Ağırlık:1548 kg
Lastik Boyutu:215/55 R 18































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder