Haberler

9 Haziran 2014 Pazartesi

Mazda 3 Power Sense Skyactiv-g 1.5 120 PS A/T - Test

Geçtiğimiz günlerde yapılan lansmanla basına tanıtılan Mazda 3, KODO tasarım dili ile tamamen yenilendi. Selefine göre daha çekici olan model sedan ve hatchback karoserler ile satın alınabiliyor. Sedan da 4 farklı, Hb karoserinde ise 3 farklı donanım paketi sunulmuş. Yenilenmesine rağmen Türkiye’de artık neredeyse olmazsa olmazlar arasında yer alan dizel otomatik kombinasyonunu marka Mazda 3’te sunmamış. Peki, benzinli ve otomatik seçeneği ile test konuğumuz olan model ne kadar başarılı?

Tasarım

Her nesliyle çekici olan Mazda3, selefine göre iddialı bir tasarıma kavuşmuş. KODO felsefesinin burada payı büyük. LED destekli Xenon farlar oldukça kışkırtıcı. Ağabeyi Mazda6’dan hatırladığımız geniş ızgaraya Mazda 3’te de yer verilmiş. Otomobilin genelinde oval hatlar kullanılmış. Ön çamurluk üstünden arkaya doğru uzanan keskin detay ise akıcı tasarımı desteklemiş. Çok kollu alaşımlı jantlar sporcu kimliğin göstergesi. Eğer bu tasarımı beğenmezseniz marka size bir jant seçeneği daha sunmuş. Arka bölüme doğru alçalan tavan ise bu sporcu kimliği destekleyen detaylardan. Selefine göre stoplar daha da inceltilmiş. Ayrıca selefindeki gibi içleri görünen stoplar yerine daha kaliteli görünen bir tasarım kullanılmış. Cam üstü spoyler ve köpek balığı anten, siyah difüzör ve krom egzoz arka bölümdeki sportif detaylar arasında. Aracın boyutlarına baktığımızda Mazda3; 4465 mm uzunluğa, 1795 mm genişliğe, 1450 mm yüksekliğe ve 2700 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile yeni Mazda3 selefine göre 5 mm daha uzun, 40 mm daha geniş, 20 mm daha alçak ve 60 mm daha uzun dingil mesafesine kavuşmuş.

İç Mekan

Model içeride malzeme kalitesi ve ergonomi anlamında başarılı... Üç kollu direksiyon selefine göre daha sportif bir yapıya kavuşturulmuş. Gösterge panelinde hız ve devir saati orta kısma konumlandırılmış. Bu yerleşim şeklini Volvo V40 modelinden hatırlamak mümkün. Direksiyon üzerinde birçok kontrol kumandasına yer verilmiş. Bu sayede direksiyondan elinizi ayırmadan otomobilin özelliklerini kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca Head-Up display özelliği sayesinde hız ve aktif hız sabitleyici gibi birçok bilgiyi gözünüzü yoldan ayırmadan kontrol edebiliyorsunuz. Ön konsolun orta bölümünde dokunmatik özellikli bir ekrana yer verilmiş. Ekran çözünürlük açısından başarılı. Otomobiliniz ile ilgili bilgilere buradan erişmek mümkün. Ekran kullanımının kolaylaştırılması için orta konsola joystick yerleştirilmiş. Hemen yanına ise radyo sisteminin sesini kontrol eden bir tuş konumlandırılmış. Bu yerleşim şeklini de Audi A3’ten hatırlıyoruz. Eşya gözü konusunda kapı kenarlarında ve orta konsolda sunulan bardaklık alanları yeterli. En çok kullanılan vites önündeki eşya gözü de unutulmamış. Önde sunulan hacim yeterli seviyede. Arkada ise sadece orta koltukta oturan uzun boylu bireyler baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşayabilir. Ek olarak omuzları geniş 3 bireyin arka koltukta rahatça oturamadığını da belirtmemiz gerekiyor. Modelin bagaj hacmi 364 litre. Bu değer ile selefine göre 24 litre daha geniş bir bagaj sunarken; rakipleri Astra HB ve Focus HB’i geride bırakıyor.

Motor

Otomobilde 1.5 litrelik Skyactiv-G motora yer verilmiş. 1496 cc hacmindeki bu motor 6000 d/d’de 120 PS güç, 4000 d/d’de ise 150 Nm tork değeri sağlıyor. 14.0:1 oranında sıkışma oranına sahip bu motor aracın 0-100 Km/s hızlanmasını 11.7 saniyede tamamlamasını sağlarken; maksimum 181 Km/s’lik hız değeri sağlıyor. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.5 litre. Atmosferik olan bu ünite alt devirleri kesinlikle sevmiyor. Özellikle 3.500 devir bandından sonra canlanan bu ünitenin performansı yeterli. Test sırasında sakin kullanımlarda 7.5 litre; performanslı kullanımlarda da 9 litre gibi tüketim değerleri elde ettik.

Konfor & Yol Tutuş

Modelde orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerle birleşen bu detay konfor konusunda zayıf kalabiliyor. Sert süspansiyonlar virajlarda en büyük yardımcınız. Direksiyonun da hisli olduğunu söyleyebiliriz. Ancak en iyisi bu değil. Sınırları zorlanan Mazda 3 önden kayma yaşatabiliyor. Ses konusunda model yol, rüzgar ve motor sesini başarılı bir şekilde yalıtıyor. Koltukların yan destekleri başarılı. Özellikle virajlarda sizi iyi sararak koltukta sabit kalmanızı sağlıyor.

Güvenlik


Yeni Mazda 3, 2013 yılında girdiği çarpışma testlerinden 5 yıldız aldı. Kabini sağlam kalan modelin sürücünün göğüs ve iki kaval kemiği, yolcunun ise sol kaval kemiği dışında tüm uzuvlara maksimum koruma sağladığı görüldü. Yandan araçla çarpmalarda maksimum koruma sağlayan Mazda 3 sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs bölgesine zayıf bir koruma sağlamış. arkadan çarpmalarda da kamçı etkisini en aza indiren model boyun bölgesine maksimum koruma sağlayarak Euro Ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı.

Uzman Yorumu - Alper Güler
Modelin tasarımı konusunda fazla söze gerek yok. Selefine göre çok daha iddialı. İç mekandan bahsedersek malzeme kalitesi anlamında başarılı olan kabin özgünlük konusunda sıkıntılı. Gösterge paneli ve kontrol kumandaları diğer modellerden tanıdık geliyor. Peki bu detaylarla başarısız mı? Elbette değil! İç mekanda dikkat çeken bir diğer detay ise ön konsolun ortasına konumlandırılmış ekran. Bu ekran orta konsoldaki bir joystick ile başarılı bir şekilde yönetilebiliyor. Buradan otomobiliniz ve navigasyon hakkında ki detaylara ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca 7 inçlik bu ekran ile internete bağlanıp, e-posta gönderip ve sosyal ağlarda gezebiliyorsunuz. Ekran dokunmatik özelliğine sahip. Ancak dokunmatik olarak kullanmak isterseniz bunu otomobil dururken vites “P” konumundayken yapabiliyorsunuz. Bu bizce gereksiz bir güvenlik önlemi olmuş. Otomatik şanzıman sarsıntısız geçişleriyle başarılı. Vites küçültmede kararlı olan model bir üst vitese geçerken belli bir bekleme yaşatıyor. Devir kesiciye de giren bu şanzıman sadece 2 saniyeye yakın kesicide kalarak üst vitese geçiyor. Performans konusunda yeterli diyebildiğim atmosferik motor turbo üniteleri bazı noktalarda aratıyor. Model sunduğu donanımlar ile göz dolduruyor. Fakat hala sunulmayan dizel motor modelin en büyük handikabı. Tam donanımlı bir Mazda3 fiyatından daha uyguna dizel otomatik kombinasyon sunan rakipleri varken Türkiye pazarında işinin zor olduğunu düşünüyorum.


Teknik Özellikler
Motor:1.5  Skyactiv-g  
Motor Hacmi:1496 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:120 Bg 6000 d/d 
Maksimum Tork: 150 Nm 4000 d/d 
Performans  
 0-100 km/s 11,7 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:6,8 lt
 Şehir Dışı:4,8 lt
 Karma:5,5 lt
 Test:7,5 lt
 CO2 Emisyonu129gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4465 mm
 Genişlik:1795 mm
 Yükseklik:1450 mm
 Dingil Mesafesi:2700 mm
 Bagaj Hacmi:364 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:51 lt
 Boş Ağırlık:1306 kg




































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder