Son yıllarda ürettiği modern otomobillerle tüm dikkatleri
üzerine çeken Hyundai, geliştirdiği yeni nesil konsept modeli Intrado sayesinde
de yepyeni bir tasarım anlayışı gözler önüne seriyor. Geçtiğimiz yıl Hyundai
Motor Grubu’nun Baş Tasarımcısı olarak göreve başlayan Peter Schreyer’in ilk
Hyundai konsepti olarak öne çıkan Intrado, markanın gelecekte izleyeceği yol
hakkında da ipuçları sunuyor.
Bu yıl 84. Cenevre Otomobil Fuarı’nda ziyaretçilerin
karşısına çıkacak olan Hyundai Intrado, geleceğin mobilite ihtiyaçlarını karşılayacak.
Intrado ile birlikte yepyeni bir tasarım anlayışına ve vizyona sahip olan
Hyundai, gelişmiş yakıt teknolojileri açısından da bir adım öne çıkmış oluyor.
Müşterilerinin beklentileri göz önüne alınarak geliştirilen Intrado adlı
konsept, kullanıcılarıyla sezgisel etkileşim sağlarken aynı zamanda aktif yaşam
tarzını pratik kullanım özellikleriyle destekliyor. Günlük hayata kolayca
adapte olabilen geliştirilmiş yakıt teknolojili Intrado, Hyundai’nin yeni
çizgilerini gözler önüne sererken aynı zamanda inovasyon anlamında da markaya
pozitif bir enerji katıyor.
Hyundai’nin ultra hafif otomobiller projesine göre
şekillendirilen Intrado, en son teknoloji ışığı altında geliştirilmiş
malzemeler kullanılarak üretildi. Yeni konsept, markanın gelişmiş tasarım dilinden
esintiler sunarken aynı zamanda gelecekteki hidrojenle çalışan yakıt hücreli
otomobillere de farklı bir bakış açısı getiriyor. Intrado’da kullanılacak olan
yeni nesil sistemler, ayrıca seri üretim yakıt hücreli ix35 Fuel Cell’in
geliştirilmesine de katkı sağlayacak. Bu konseptle birlikte gelecekte daha
hafif ve daha gelişmiş platformlar kullanacağını vurgulayan Hyundai, araçların
içerisindeki bazı donanım ağırlıklarının azaltılarak daha ekonomik yakıt
tüketimleri elde edilebileceğinin de altını çizmiş oluyor. 0’dan 100 km/s hıza
8.0 saniyede çıkan Intrado’nun maksimum hızıysa 180 km/s.
Intrado, geleceğin yakıt teknolojilerini bünyesinde
barındırarak 36 kWh’lık Li-ion bir pil kullanıyor. Yeni nesil hidrojen yakıt
hücreli konsept Intrado, deposundaki hidrojen sayesinde 700 kilometrelik bir
menzile de sahip oluyor. Hidrojen yakıt hücreli kardeşi ix35 Fuel Cell gibi
egzozundan sadece su çıkaran Intrado, Hyundai’nin çevreye karşı gösterdiği
duyarlılığı bir kez daha kanıtlamış oluyor. Geliştirilmiş performansına ek
olarak Intrado, düşük ağırlık ve verimli güç aktarımı sayesinde de daha fazla
ekonomik bir tüketim sergiliyor.
Hyundai Motor Grup Baş Tasarımcısı Peter Schreyer, konsept
ile ilgili olarak, “Intrado, markaya yepyeni bir bakış açısı getirirken aynı zamanda
yenilenme açısından bizim için büyük bir önem taşıyor. Ayrıca Hyundai
müşterilerinin kişisel mobilite gereksinimlerini karşılayabilen ve
kullanıcılarına özgürlük veren yenilikçi modellerimizden birisi. Bu
konseptimiz, bizlere yeni bir şeyleri keşfetmenin sevincini yaşatırken ayrıca
gelecekteki otomobillerimizin daha heyecan verici olabileceğinin bir simgesi
olarak da öne çıkıyor. Son derece mantıklı, keyifli ve bir o kadar pratik bir
konsept hazırladığımızı düşünüyorum” dedi.
Hyundai Motor Avrupa Baş Tasarımcısı Thomas Bürkle ise, “
Kullanıcıların günlük yaşamlarında rahatlıkla kullanılabilecekleri bir model
hazırladık. Bu model aynı zamanda geleceğin teknolojileri hakkında izlenimler
sunuyor. Hafif bir gövde üzerine kurulu olan Intrado, şık bir tasarıma sahip
fakat bir o kadar da minimal bir yapıda duruyor. Dizayn olarak markanın
geleneksel akıcı tasarım felsefesinin en gelişmiş hali olarak öne çıkan konsept
modelimiz, artık daha dinamik ve daha sportif olduğumuzu simgeliyor” dedi.
Hyundai Intrado konsept otomobil, tamamen sürücü odaklı
olarak tasarlandı. Aynı zamanda fonksiyonellik bakımından da gelecek vaad eden
konseptte, genellikle high-end materyaller kullanılıyor. Karbon fiber kokpite
sahip otomobilin iç mekanında kullanılan “Beaufort Orange” adlı turuncu rengi
ise karbon malzemelerle kontrast oluşturması için tercih edilmiş. Intrado,
super-hafif karbon bir gövde üzerinde inşa edilirken ayrıca tamiri veya onarımı
kolay parçalara sahip. Dayanıklı ve hafif olan otomobilin daha fazla esneklik
sunmasının yanı sıra yakıt tüketiminde de avantaj elde edilmesi sağlanıyor.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder