84. Uluslar arası Cenevre otomobil fuarı’nda Citroen’in
otomobil dünyasına yeni yaklaşımının ilk ipuçları görücüye çıkıyor. Bugüne
kadar alışılagelmiş otomobil ekipmanlarını sorgulamamıza neden olacak yeni
bakış açıları ilk kez C segmentinin gelecekteki öncüsü Citroen C4 Cactus’te
görülecek. C4 Cactus, fütüristik çizgilerinin yanısıra, geniş yaşam alanı,
rafine bir zevkin ürünü özellikleri ile dikkat çekiyor. Markanın diğer bir
yeniliği ise akılcı ve modern çözümlerle donatılan ve araç içinde sürekli
iletişim bağlantısı imkanı sunan Yeni Citroën C1.Yeni Citroën C1 lansman
öncesinde ilk kez müşteriler ile buluşuyor.Fuarda bu iki yeni modelin yanı sıra
şimdiye kadar 500 Bin’den fazla satış adedine ulaşan C5 modeli bu kez Cross
Tourer versiyonu ile Citroën’in arazi yorumunu ortaya koyuyor. DS serisine yeni bir bakış açısı katan, Çin
pazarı için geliştirilmiş DS 5LS ve tarz
sahibi sportifliği temsil eden DS3 Cabrio Racing; DS serisinin yeni oyuncuları
olarak belirirken, Faubourg Pack’in ayrıcalıklı özellikleri tüm
seriyi kapsıyor. Citroë,n motor
sporlarındaki yeni çağına ise WTCC yarışları ile adım atıyor. 380 beygirlik
Citroën C-Elysée WTCC, standart bir otomobilin nasıl evrim geçirerek sporcu bir
kimliğe bürünebildiğine işaret ediyor. Konfor ve teknolojiyi bir arada sunan,
ödül şampiyonu C4 Picasso ve Grand C4 Picasso modelleri ve yeni konsept C4
Cactus Aventure ise Cenevre Otomobil
Fuarı’ndaki ilgi çeken modellerin arasında yer alıyor. Citroën, Cenevre
Otomobil Furarı’nda 4 Mart Salı günü saat 10.45’te 6. Salonda
gerçekleştirilecek basın toplantısı ile fuara start verecek.
Citroën otomotiv sektörünün en önemli etkinliklerinden biri
olan 2014 Cenevre Otomobil Fuarı’nda yaratıcı teknolojisini sergilemeye
hazırlanıyor. Daha fazla tasarım, daha fazla konfor, daha faydalı teknoloji ve
tüm bunların akılcı bütçelerle sunulmasını kapsayan Citroën’in yeni yaklaşımıyla aldığı değişimi yansıtan
araçlar ilk kez otomobil severler ile bir araya geliyor. Bu modellerden ilki
Citroën C4 Cactus. C4 Cactus üretim versiyonu ile ilk kez göz önüne çıkarken karakterindeki
cesareti bir başka sürpriz ile ortaya koyuyor. Citroën yeni modelinin hem farklı hem de şaşırtıcı
bir yorumu olan C4 Cactus Aventure konsept otomobili de Cenevre Fuar’ında
sunarak atılımını bir adım daha ileriye götürüyor.
Farklı tasarım anlayışını daha fazla konfor ve daha faydalı
teknolojiler ile bir araya getiren C4 Cactus; Citroën’in her kulvardaki
iddiasını göz önüne seriyor.
Kendi segmentinde en başarılı modellerden biri olarak dikkat
çeken ve lüks segment otomobillerde aranan tüm beklentilere sahip olan C5,
fuarda bambaşka bir kimliğini göz önüne seriyor. Citroën, bugüne kadar dünyada
başka hiçbir markanın sunmadığı Hydractive III+ süspansiyona ve akıllı çekiş
kontrolüne sahip CrossTourer versiyonuyla CITROËN C5 serisinin yeni üyesini de
beğeniye sunacak.
Bunun yanında, DS 5LS, DS4 ve DS3 Cabriolet Racing,DS
Faubourg Pack, Citroën C-Elysée WTCC, C4 Picasso ve Grand C4 Picasso modelleri
de Cenevre Fuarı’nda sergilenecek Citroën ailesinin temsilcileri arasında yer
alıyor.
Yeni Dünya ve Yeni Fikirler: Citroën C4 Cactus
CITROËN, günümüzün sorunlarına C4 CACTUS ile yani, kompakt
hatchback’lere gerçek bir alternatif sunarak yanıt veriyor. Rekabetin kızgın olduğu ve standartların neredeyse
sabitlenmiş gibi göründüğüC
segmentinde CITROËN C4 CACTUS; kullanışlılığı ve estetiği bir araya getiren
benzersiz tasarımıyla ön plana çıkıyor..CITROËN C4 CACTUS, yeni bir otomobil
düzeninin temellerini atıyor; daha fazla tasarım, daha fazla konfor, daha
kullanışlı teknoloji, üstelik de akılcı bütçelerle!
Bu denklemi çözmek amacıyla CITROËN, benzersiz bir yaklaşımı
benimsiyor:
Müşteri için gerçekten önemli olan unsurlara daha fazla önem
vermek.
Teknolojik yenilikleri benimsemek ve tasarım, konfor,
kullanım kolaylığı ile kullanım maliyetlerine ağırlık vermek.
- İlk defa CITROËN tarafından geliştirilen ve kullanılan, aracı korumaya yönelik son derece şık, 4 farklı rengi ile kişiselleştirilebilen hava kapsülleri : Airbump,
- 7 inç dokunmatik ekranın etrafına yerleştirilen kontrollerle hem bağımsız hem de birbiriyle bağlantılı kontroller sunuluyor.
- Kanepe tarzı geniş ön koltuk dikkat çekiyor.
- Dünyada ilk kez yapılan bir uygulamayla sürücü hava yastığı (Airbag in Roof teknolojisi) tavana yerleştirilerek, hem önde oturan yolcu için hem de eşya koymak için daha fazla alan sağlıyor.
- Kabinin aydınlık kalmasını ancak sıcak olmamasını sağlamak amacıyla güneş gözlüklerinin özelliklerine sahip ısı yalıtımlı panoramik açılır tavan fark yaratıyor.
Değişen yeni dünyada tüketici beklentileri otomobillerin de
nasıl olması gerektiğini belirliyor.
Citroën C4 Cactus fonksiyonel ve benzersiz tasarımı ile C segmentinde diğer
modellerden ayrılan özel bir model. Citroën C4 Cactus otomotiv tasarımında
fonksiyonelliğin öne çıktığı yeni bir dönemin habercisi olarak dikkat çekiyor.
Crossover çizgisinin geleceğinin gerçek bir dışa vurumu olan Citroën Cactus;
benzersiz tasarımı ve tüm yolcular için konforu, faydalı teknolojiler ile
birlikte vaat ediyor. Citroën C4 Cactus’te rahat bir iç mekan oluşturabilmek
için 2,60 m’lik dingil mesafesi sunuluyor. Kompakt bir hatchback otomobil
boyutlarında olan C4 CACTUS, 4,16 m uzunluğa ,
1,73 m’lik genişliğe ve 1,48 m
yüksekliğe sahip.
Yeni dünya düzeninin
otomobil anlayışına göre yaratılan benzersiz özelliklere sahip C4 CACTUS
, farklı tasarım anlayışını daha fazla konfor ve daha yararlı teknolojiler ile
bir araya getiriyor. Kanepe tarzı koltuk yapısı, şık valizlere gönderme yapan
kapı kolları ve Citroën mühendisleri tarafından geliştirilen Air Bump isimli 34
adet koruyucu hava kapsülü ile otomobil dünyasında Citroën’e özgü ilkleri
sunuyor. Airbump tasarımın temelinde stil ve fonksiyonun birleşimi yatıyor.
Citroën C4 CACTUS’ün yan yüzeyleri ile ön ve arka tamponlarını kaplayan
Airbump, otomobilin saf ve pürüzsüz tasarımına grafiksel bir yapı sağlıyor.
Dört farklı renk seçeneği ile sunulan Airbump , geniş bir yelpazede
sunulabilmek için on farklı gövde rengi ve üç iç mekan rengi seçenekleri ile kişiselleştirilebiliyor.
Otomobilin içerisinde de yine akıl dolu tasarım öğeleri yer
alıyor. Tüm araç sürüş ve konfor fonksiyonları (klima, medya , navigasyon, ,
telefon ve sürüş yardımcıları ) 7 inç’lik dokunmatik bir ekran ile kumanda
ediliyor. Şık bir valizden esinlenerek tasarlanan deri kayış
şeklindeki kapı kolları ve menteşeler, C4 CACTUS’e hiç bir rakibinde olmayan
özel bir tasarım üstünlüğü sağlıyor. Aynı tasarım öğeleri torpidonun üst
kısmındaki kabartmalarda da bulunuyor. C4 Cactus sanat eserlerini andıran özel
torpido bölümünü oluşturabilmek için otomobil tarihinde başka bir ilke daha
imza atıyor. C4 Cactus ön yolcu koltuğu güneşliğe yerleştirilen hava yastığı
ile dünyada bir ilki gerçekleştirerek hava yastığı boşluğu olmadan tasarlanmış
şık bir torpido bölümüne sahip oluyor.
Geleneksel vites kolu C4 CACTUS modelinde yerini dijital bir
ekran ve tuşlara bırakıyor. Bu
basitleştirilmiş kontrol fonksiyonu ‘’easy push ‘’ sistemi ile sadece D,N ve R
tuşları içeriyor. Araçta aynı zamanda manuel vites geçişleri için direksiyonun
arkasında vites kulakçıkları yer alıyor. Akılcı bütçeler.. En
yeni nesil verimli motorlarla en uygun platformu sunmak için yaratılan
teknolojiler sayesinde C4 Cactus standart bir C sınıfı otomobilden ortalama 200
kilogram daha düşük bir ağırlığa sahip. 1000 kilogramın altında kalan ağırlığı
ve verimli motorları ile C4 Cactus, sürüş keyfini, düşük yakıt tüketimiyle birleştiriyor.
(Dizel versiyonda kilometre başına yalnızca 82 gram karbon emisyonu veya
yalnızca 3,1 litre yakıt tüketimi ve benzinli versiyonda kilometre başına 100
gramdan daha düşük CO2 emisyonu).
Cenevre Otomobil Fuarı’nda CITROËN, sınırların ötesine geçen
ve insanlara paylaşma ve iyimserlik ruhuyla ulaşan Citroën C4 Cactus “Aventure”
konsept otomobili de tanıtıyor. Maceraperest ruhu, artırılan yerden yüksekliği,
her yola uygun lastikler, gövde altı koruması, ek farlar ve tavan kofrasıyla
daha da ön plana çıkıyor. 21’inci yüzyılın maceralarının tam olarak
yaşanabilmesi amacıyla Aventure konsept otomobilde yolculuğun en olağanüstü
anlarının kaydedilmesi ve paylaşılması için dahili kameralar da yer alıyor.
Her Türlü Yola Çıkmaya Davet: Citroën C5 CrossTourer:
Citroën, Cenevre Otomobil Fuarı’nda C5’in “tüm yollara uygun” özel bir
versiyonunu gün ışığına çıkarıyor: C5 Cross Tourer.
Bu yeni model, 530.000 adedin üzerinde satış yapan ve yol
tutuş ve sürüş konularında bir referans kabul edilen Citroën C5’in başarısının
arkasında yatan tüm unsurları içinde barındırıyor. Citroën C5 CrossTourer
beraberinde bir dizi yeni ve özel donanımları ile geliyor. C5 Cross Tourer
genişletilmiş kasa yapısı, 18 inçlik baklava biçimindeki alaşımlı jantlarla
birlikte mat gri uzunlamasına tavan çubukları, krom yan ayna dış yüzeyleri ve
hem ön hem de arka tamponlarda zımparalanmış alüminyum koruyucularıyla fark
edilen karaktere sahip “tüm yollara uygun” bir tarz sunuyor. Tarz katan bu
özellikler, 15 milimetre artırılan sürüş yüksekliğiyle tamamlanıyor.
- Hydractive
III+ süspansiyon; tüm yol koşullarında
en yüksek konforun elde edilmesine imkan sunuyor. Başka hiçbir üretici
tarafından sunulmayan bu teknoloji, araçta yükten bağımsız olarak yüksekliğinin
sabit kalması amacıyla sürüş yüksekliğinin ayarlanmasını sağlıyor. Bu
süspansiyon, şartlar ne olursa olsun en üst düzeyde konfor ve gövde kontrolü
için hem sürücünün hem de yol profilinin gerekliliklerine göre sertliği ve
darbeleri ayarlıyor. Yüksek hızda otomobilin yüksekliğinin otomatik olarak
azaltılması, aerodinamikleri de iyileştiriyor., C5 CrossTourer, engebeli bir
yolun geçişini düşük hızda daha kolay yapabilmek için iki ek sürüş yüksekliği
kullanabiliyor (saatte 10 kilometre hıza kadar + 6 santimetre ve saatte 40
kilometre hıza kadar + 4 santimetre). Değişken sürüş yüksekliği aynı zamanda
bagaj kapağının yüksekliğini azaltarak ya da artırarak yükleme işlemini de
kolaylaştırıyor. Her zaman konforu ön planda tutan CITROËN C5 CrossTourer
ayrıca, elektrik kumandalı bel desteği ve tamamı deri sürücü koltuğunda masaj
imkanı da sunuyor.
- C5 Cross
Tourer karla kaplı veya çamurlu yollarda çekişi iyileştirerek tüm sürüş
koşullarıyla başa çıkabilen Akıllı Çekiş Kontrolü veya daha kolay manevra
kabiliyeti sunan arka kameraya sahip eMyWay navigasyon sistemi başta olmak
üzere tüm koşullar altında kullanışlı olan teknolojiler sunuyor.
Teknoloji İle Gelen Benzersiz Konfor: Citroën C4 Picasso ve Grand C4 Picasso
Citroën C4 Picasso ve Grand C4 Picasso Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen
ve göze çarpan modeller arasında dikkat çekiyor. Citroën C4 Picasso, Citroen'in imzası olan ‘Créative
Technologie’ anlayışının dile
getirildiği yeni bir çağı da başlatmış oluyor. Bugüne kadar 72.000’den fazla
sipariş alan yeni Citroën C4 Picasso ve Grand C4 Picasso, teknolojiyi benzersiz
tasarımla birleştirme sanatını bir kez daha gözler önüne seriyor.
Yeni Citroën C4 Picasso; Yeni EMP 2 platformu, rekor düzeyde
düşük karbondioksit salımı sağlayan çevreye duyarlı ve düşük yakıt tüketimi
değerlerine sahip motorları ile segmentinde ilkleri yaşatan model olma özelliği taşıyor. Tüm bu
özelliklerin yanı sıra, Yeni Citroën C4 Picasso’da yer alan dijital ekranların kalitesi ve fonksiyonelliği oldukça dikkat çekici. 12’’ yüksek çözünürlüklü panoramik ekranla
bağdaştırılan 7’’ lik dokunmatik tablet ekran konfor sunan teknolojileri ifade
ediyor. Otomobilin 360 derece etrafının
görülebilmesini sağlayan kamera sistemi (Bird view) , Citroën C4 Picasso
ve Grand C4 Picasso’nun bir diğer teknolojik yeniliği olarak dikkat çekiyor.
PSA Peugeot Citroën Grubunun yeni şasi platformu EMP2’in
(Efficient Modular Platform2), ilk
kullanıldığı model olan yeni Citroën C4 Picasso; EMP2 platformu sayesinde bir
önceki nesline göre 140 kg daha hafifletilmiş durumda. EMP2 platformunun
verimliliği Yeni CITROËN C4 Picasso’ya 98 g/km
CO2 ile sınıfının en düşük
değerini sağlıyor. İdeal ve kompakt yeni oranlara sahip olan Grand C4 Picasso
segmentindeki en uzun dingil mesafesine sahip.
C4 Picasso ( Uzunluk : 4,43 m / Genişlik : 1,83 m / Yükseklik : 1.61 m )
Grand C4 Picasso ( Uzunluk : 4.59 / Genişlik : 1,83 m /
Yükseklik : 1.63 m )
Grand C4 Picasso aynı zamanda kendi segmentinde 2. ve 3.
sırada sağladığı sınıfının en geniş oturma alanı ile de rakipsiz konumda
bulunuyor.
Yeni CITROËN C4 Picasso ve Grand C4 Picasso, bir yandan CO2
salımlarını aşağıya çekerken, bir SCR modülü ile Euro 6 standardını karşılayan
yeni BlueHDi motor donanımına da sahip. Bu motor donanımı, kategorisinde
tamamıyla görülmemiş bir performans / tüketim dengesi sunuyor. Motor 150
beygirlik gücüne rağmen: manuel seçeneğinde
sadece 110 g/km , otomatik vites seçeneğinde ise 117 g/km’lik CO2 değerlerine
sahip oluyor.
Yeni Citroën C4
Picasso sahip olduğu; USB, Bluetooth bağlantı noktası, 220 V’luk priz, park
yardım sistemi (otomatik park etme ve park yerinden çıkma), kör nokta uyarı
sistemi, lounge pack (ayak uzatma desteği), navigasyon ve otomatik bagaj kapama
özellikleri ile sürücü ve yolcularına konforlu bir seyahat vaad ediyor.
Citroën C4 Picasso;
5.7 m2’lik rekor cam alanı ile loft daire ferahlığı yaşatırken, 2,84 metrelik
sınıfının en uzun dingil mesafesi sayesinde araç içinde 7 kişiye benzersiz
rahatlıkta yolculuk deneyimi sunuyor. Daha fazla konfor için teknolojinin tüm
imkanlarından yararlanan Grand C4 Picasso, koltuk arkası led okuma lambaları,
kişiye özel konfor sağlayan 3. koltuk sırasında yer alan havalandırma kanalları
ve kişiselleştirilebilen 12 inçlik HD bilgi ekranı, 7 inçlik dokunmatik tablet
ekran ile sınıfında ‘ilk’ leri sunan model olma özelliğini sürdürüyor.
Kusursuz Fransız Zevki: DS Serisi
DS serisi yaratıcılıkta radikal duruşuyla görür görmez
tanınan bir stili ifade ediyor ve güçlü karakterinin yanı sıra birinci sınıf
kalitesiyle birlikte yepyeni sürüş hassasiyetlerine de sahip. Cüretkâr, yüksek
standartlara sahip, yaratıcı ve teknolojide de en iyisi. 2010 yılında piyasaya
sunulmasından bu yana 420.000 adet satılan DS serisi, geleneksel Premium
markalara bir alternatif olarak fark yaratıyor.
Güçlü ve Sade Bir Hatchback : DS 5LS
Çin’in Şenzen kentinde üretilen DS 5LS, DS markasının
Çin’deki gelişim sürecinde atılan önemli bir adım. DS 5LS, hem hacim hem de
mekan genişliği açısından segmentinin gereksinimlerini, DS’nin karakteristik
özellikleri olan sadelik, tarz ve güçle birleştiriyor.
DS 5LS, hacimleri ve DS dünyasının bir parçası olan keyifli
ve duygusal kıvrımlarla vurgulayan güçlü ve rafine siluetiyle dikkat çekiyor
(uzunluk: 4,70m / genişlik: 1,84m / yükseklik: 1,50m). Ayrıca, ilk defa
kullanılan DS ızgarasıyla kendini gösteren “DS Wings” ile DS’nin ön bölümü de
yeni bir kimlik kazanıyor. Camlardan bagaj bölmesine kadar her iki yanda da
bulunan krom çizgiler, gövdenin gücünü ve kişiliğini ön plana çıkarırken, aynı
zamanda şıklığı ve sadeliği de koruyor. Arkada ise güçlü ve biçimli yapı, özel
LED farlarla dikkat çekerken, lenste bulunan krom halka, aydınlatma
fonksiyonlarının 3D yapısına vurgu yapıyor.
İç mekanda ise rafinelik, gerçekten benzersiz ve tatmin
edici sürüş pozisyonuyla ifade ediliyor. Metal, ahşap ve deri gibi yüksek kaliteli gerçek malzemeler
özellikle ön plana alınıyor. Yolcular, geniş ve gelişmiş bir dünyaya
girdiklerini fark ediyor ve gösterge paneline kadar kabinin tamamını
çerçeveleyen derinin kalitesini hissediyor. Daha önce sadece lüks markalarda
kullanılan bu deriler, DS modellerine özel koltuk motifleri ve Fransız
kültürünün mükemmel biçimleriyle daha da güçlendiriliyor.
DS 5LS, yüksek basınçlı pompa ve Twin Scroll turboşarj ile
beslenen ardışık doğrudan enjeksiyona sahip THP 160 ve THP 200 gibi motorları ile etkili ve verimli bir teknoloji sağlıyor. Bu
motorlara, altı vitesli otomatik şanzıman eşlik ediyor.
DS 5LS, C segmentinin en uzun aks açıklığı (2,71 m) ile
konfor konusunda ne denli hazılıklı olduğunu vurguluyor. Geniş diz mesafesi ile
birleştirilmiş koltukları (ön koltuklarda masaj özelliği, 29 derecelik arka
koltuk arkalıkları ve uçak tipi kafalıklar), arıtılmış ortam (hava
iyonlaştırıcı), ses sistemleri (Arkamys sistemi, DENON Hi-Fi vb), ve sürüşü (anahtarsız giriş ve çalışma, kör
nokta izleme, ön ve arka park sensorları, arka kamera) kolaylaştıran sistemleri
ve eksiksiz telematik özellikleri (renkli dokunmatik ekran, DVD oynatıcı, acil
durum aramaları vb) ile dikkat çekiyor.
Çin’de Mart 2014’te satışlarına başlanacak olan bu yeni
model, dış pazarlarda DS serisinin gelişimi için mükemmel bir kanıt olarak öne
çıkıyor.
DS Faubourg Pack: Parisli Rafinelik
CITROËN DS3, DS3 Cabrio, DS4 ve DS5’te yer alan
kişiselleştirme ve sadelik, DS Faubourg Pack ile daha önce hiç olmadığı kadar
gözle görülür hale geliyor. Markanın yaracılığının ve bilgi birikiminin bir
göstergesi olan son dokunuşlar, otomotiv dünyasında daha önce hiç görülmemiş
unsurlar içeriyor.
Bu model, gizli mor tonlarının yer aldığı koyu siyah; ‘yeni
fısıltı moru’ rengiyle sunuluyor. En küçük ayrıntısına kadar sadeliğe sahip
olan Faubourg Pack, model ve gövde rengine bağlı olarak fısıltı moru veya siyah
kapaklarla elmas efektine sahip alaşımlı jantlar da sunuyor.
Citroën DS3 Cabrio Racing Concept…
Daha ilk bakıştan itibaren Citroën DS3 Cabriolet Racing
Concept , 18’’ jantları , mat koyu gri rengi, bagaj, dikiz aynaları ve
jantlar üzerindeki siyah krom
aksesuarlarıyla, kişiselleştirilebilen sportif yapısı ile ön plana çıkarıyor. .
Konsept, 202 beygir üreten 1.6 litrelik bir motoru ile
Citroën Yarış otomobillerinin tüm teknik alt yapısını kullanılarak hazırlandı. CITROËN DS3 Cabrio Racing Concept, performans ve şıklığın
karışımını temsil ediyor. Koltukların üçlü bir kombinasyonla yeniden
yorumlanması, gösterge paneli ve vites topuzunda Carmen kırmızı renginde
sunulan DS çizgisine özgü, piko atkılı bir dikişle tamamlıyor. Koltuk
çerçevesinin yanı sıra gösterge panelinin üzerinde de bir renk geçişi sağlıyor.
Yalnızca 100 adetle sınırlandırılan CITROËN DS3 Cabrio Racing’in bu özel
yapısı, ön koltukların arkalıklarındaki CITROËN Racing imzası ve vites kolunun
etrafındaki özel kimlik numarası plakasıyla daha da vurgulanıyor.
Citroën DS4
DS serisinin DS3’ten sonra ikinci üyesi olan DS4; kalite ve
teknoloji alanındaki üstün nitelikleri ile fark yaratıyor. CITROËN, Cenevre
Otomobil Fuarı vesilesiyle DS4’ün kişiselleştirilmesi için yeni olanakları da
ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Örneğin;
DS serisinin karakteristik özelliği olan iki renkli boyama imkanı ile
tavan, rüzgarlık ve ayna kutuları, gövdeden farklı bir tarza sahip oluyor. 4,28 m boyu, 1,81 m genişliği ve 1,53 m yüksekliği ile
kompakt bir araç olan CITROËN DS4; şehir içinde kolay kullanım olanağı
sağlıyor. Dinamik bir görünüme, çok amaçlı günlük kullanım olanaklarına sahip
DS4; özellikle stili ile mükemmel
bütünleşen ve gizli bir kapı koluyla erişilebilen 3 kişilik geniş arka koltuğu,
geniş hacimli bagajı ve sayısız saklama bölmeleri işlevsellik sağlıyor. İç
tasarımda kullanılan üstün kaliteli deri koltuklar, dış tasarımda kullanılan
kromajlı malzemeler araca hem dinamik bir görüntü katıyor hem de lüks ve
farklılığı vurguluyor.
Aracın koyu renkli
yan camlarını çevreleyen krom kaplaması, 18 inç alüminyum jantları ile
bütünleşiyor. Bagaj kapısı ile birleşen tavanın arkaya doğru uzanan görüntüsü
araca dinamizm katarken, kompakt ama aynı zamanda kaslı görünümü, markanın DS
serisinin prestijini yansıtıyor.
Citroën DS5
Citroën’in otomobil tutkunlarını heyecanlandıran yeni modeli
DS5, kendine özgü tasarımıyla, Citroën farkını en yüksek seviyede yaşatıyor.
Tasarlanırken konsept otomobil C-Sportlounge ve Grand Tourisme ruhundan ilham
alınan ve her yönüyle şaşırtan hatlara sahip olan Citroën DS5, spor station
wagon görünümlü bir siluete sahip. Citroën DS; 4,53
m.lik uzunluğu, 1,85 m.lik genişliği ve 1,51 m.lik yüksekliğiyle
seçkin,heybetli ama bir o kadar da kompakt bir yapıya sahip. İç tasarımıyla da büyüleyen Citroën DS5, adeta bir uçaktan
esinlenilerek yaratılmış ve dış tasarımının çağrıştırdıklarıyla mükemmel bir
uyum içerisinde olan, tamamen kendine özgü kokpitiyle farkını ortaya koyuyor. Kokpit tavanı bu bölümün en çarpıcı öğesi
olarak karşımıza çıkıyor. Citroën DS5 dünyasına uyarlanarak yeniden yorumlanan
kokpit tavanında, birbirinden bağımsız açılıp-kapanabilen üç bölmeli cam tavan
bulunuyor ve böylelikle gündüzleri olduğu kadar geceleri de sürücü ve yolcular
için benzersiz bir ortam oluşuyor. DS5 fark yaratan özellikleri ile göz
dolduruyor. DS 5’e özel Head – Up Display ekranı sürücünün gözlerini yoldan
ayırmadan aracın kontrolünü en etkin şekilde elinde tutmasına yardımcı oluyor.
Aracın hızı, mesafe ölçümleri gibi aracın birçok özelliklerini ekrandan takip
etmek mümkün oluyor.
Citroën DS5, Hybrid4 teknolojisine sahip ilk Citroën olarak
farkını ortaya koyuyor böylece marka,
HDi Dizel motorun yol performansını elektrikli itme sisteminin
yararlılığıyla birleştiren tam hibrid çekiş sistemini sürücüler ile
tanıştırıyor. Hybrid4 teknolojisi sürücüye çok modlu bir sürüş imkanı sağlıyor.
Orta konsolda yer alan çevirmeli buton sayesinde sürücü, Auto (Otomatik), ZEV, 4WD ve Sport modları
olmak üzere, dört farklı çalışma modu
arasından seçim yapabiliyor.
380 Beygir Gücündeki C-Elysée WTCC
Citroën ’in teknoloji atılımını, Fas’ın Marakeş kentinde 12
Nisan’da başlayacak olan FIA World Touring Car Championship (FIA WTCC)
turnuvasında sahne almaya hazırlanan CITROËN C-Elysée WTCC ile spor alanında da
görmek mümkün. Dünya Ralli Şampiyonası’nda kazandığı başarılar ile markalar klasmanında 8 kez üst üste
şampiyonluğunu ilan eden Citroën; WTCC’ye C-Elysée modeli ile katılarak, motor
sporlarına verdiği önemin altını bir kez daha çiziyor. C-Elysée WTCC, 1,6
litrelik direkt enjeksiyon turboya sahip DS3 WRC ile aynı motoru paylaşıyor.
Önden çekişli ve 6 vitesli bir şanzımana sahip olan C-Elysée 380 hp güce sahip.
18 inçlik jantları ve kaslı ön tamponu ile dikkat çeken C-Elysée, arkada kullanılan
kanat tasarımı ile tam bir yarış otomobili görünümü sunuyor. C-Elysée WTCC,
2014 yılında ralli parkurlarında sayısız başarılara sahip olan efsane sürücü
Sebastian Loeb tarafından kullanılacak. Ayrıca Citroen takımı WTCC’de 4 kez
şampion olan Ivan Muller ile de bu turnuvadaki iddiasını ortaya koyuyor.
Markanın globalleşme stratejisinde önemli bir yere sahip
olan C-Elysée, Türkiye dışında Latin
Amerika , Çin, Kuzey Afrika ve Rusya pazarlarında Citroën satışlarını artıran
model olarak dikkat çekiyor.
TEKNOLOJİ ATILIMI
Yeni THP 130 motor: PureTech Ailesi Büyüyor
Fransa’da tasarlanan ve üretilen PureTech motorlar,
yenilikçi, verimli ve kullanımda ekonomik teknolojileri içinde barındırıyor.
Bir benzinli motor ailesi olarak hiç olmadığı kadar güçlü ve
ekolojik: Önceki nesillere kıyasla yüzde 15 daha güçlü ve yüzde 25’e kadar daha
düşük yakıt tüketimi ve karbon emisyonları avantajı sunuyor.
Doğal aspirasyonlu versiyonlarda (68 HP’lik 1,0 litre ve 82
HP’lik 1,2 litre) yeni üç silindirli benzinli motorun satışa sunulmasının
ardından bu aile, PSA Peugeot Citroën Group’un Euro 6 standardını karşılayan
ilk benzinli motoru olan turboşarjlı e-THP 130’un katılımıyla daha da
genişliyor. Grup’ta bu motorun kullanılacağı ilk model ise Citroën C4 olacak.
BlueHDi motorlar: Güçlü, Ekonomik, Çevreye saygılı
C4 Picasso ailesinde sunulan yeni nesil BlueHDi Dizel
motorlar şimdi de BlueHDi 120 ve BlueHDi 180 versiyonlarla CITROËN DS5’te ve de
BlueHDi 100 versionuyla CITROËN C4 Cactus’te de yer alıyor. Bu BlueHDi
motorlar, yüksek güç üretimi, düşük yakıt tüketimi ve çevreye saygı gibi bazı
avantajları da beraberinde getiriyor. BlueHDi motorlar, NOx emisyonlarını önemli ölçüde azaltırken
(yüzde 90), aynı zamanda CO2 emisyonunu da azaltan tek teknoloji olan SCR
(Seçici Katalitik Azaltma) modülünü de içinde barındırarak Euro 6
standartlarına uyum sağlıyor. SCR (Seçici Katalitik Azaltma) sistemi, toz filtresinin
hemen yukarı yönüne yerleştiriliyor ve NOx’I sürekli olarak zararsız maddeler
olan su buharı (H2O) ve nitrojene (N2) dönüştürüyor.
Yeni sistem aynı zamanda yakıt tüketimi ve CO2
emisyonlarında da önemli düşüşlerin olmasını sağlıyor.
- C4
Cactus BlueHDi 82 gram CO2 emisyonu ve 3,1 litre yakıt tüketimi.
- Yeni
CITROËN C4 Picasso BlueHDi 150 6 vitesli manuel şanzımanda 110 gram CO2
emisyonu ve 4,2 litre yakıt tüketimi.
- Yeni
Grand CITROËN C4 Picasso BlueHDi 150 6 vitesli otomatik şanzımanda 117 gram CO2
emisyonu ve 4,5 litre yakıt tüketimi.
-CITROËN DS5 BlueHDi
120 6 vitesli manuel şanzımanda 102 gram CO2 emisyonu ve 3,9 litre yakıt
tüketimi.
- CITROËN
DS5 BlueHDi 180 6 vitesli otomatik şanzımanda 114 gram CO2 emisyonu ve 4,4
litre yakıt tüketimi.









.jpg)






Hiç yorum yok:
Yorum Gönder