Tasarım
Bazı markalar gün
geçtikçe birbirini hatırlatan ancak farklı segmentte olan otomobiller yaratmaya
başlıyor. Ford B-MAX’e göz attığımızda makyajlanan Fiesta tasarımını görüyoruz.
Bu benzerlik gerek far grubu ve gerekse aynalar ile desteklenmiş. Kaput
üzerinde ve tamponda ki keskin hatlar otomobilin dinamik yapısını ön plana
çıkarmış. Keskin detaylar ve önden arkaya doğru uzanan far grubu otomobile
agresif bakışlar sağlamış. Yan bölüme geldiğimizde ise son derece sade bir
tasarım göze çarpıyor. Dışarıdan bakıldığında B sütununun olmadığı
anlaşılmıyor. Ancak ön ve arka kapıları açtığınızda bu kısmın olmadığı net bir
şekilde görülüyor. Peki ya B sütunu nerede? Ford başarılı bir mühendislik çalışmasıyla B sütununu ön ve arka kapı uçlarına paylaştırarak tasarlamış. Ön
ve arka kapı kapandığında bu kısım bütünlük sağlıyor. Arka bölüme geldiğimizde
ise tasarım anlamında tamamen kendine özgü bir görsel göze çarpıyor. Otomobilin
genelindeki keskin hatlara burada da rastlamanız mümkün. Boyutlarına
baktığımızda ise 4077 mm uzunluğu ile Hyundai ix20’den 23 mm, Opel Meriva’dan
ise 211 mm daha kısa. 1751 mm genişlik ile ix20’den 14 mm, Meriva’dan 61 mm
daha dar kalıyor. Yükseklikte ise 1604 mm ile ix20 den daha uzun olan B-MAX,
1615 mm yüksekliğe sahip Meriva’dan küçük kalıyor.
Ford B-MAX’in dışı
kadar içerisi de Ford Fiesta’yı anımsatıyor. Direksiyon, gösterge tablosu,
konsol tasarımı bu kanıyı destekleyen detaylar arasında. Ford, malzeme kalitesi
ve işçililiği elden bırakmayarak müşterilerine başarılı bir iç mekan sunmuş. Ön
konsolun orta bölümünde müzik sistemini görüyoruz. Hemen üst bölümünde yer alan
ekrandan multimedya özelliklerinin tümünü kontrol etmeniz mümkün. Vitesi “R”
konumuna aldığınızda bu bölümü geri park kamerası olarak da
kullanabiliyorsunuz. Alt bölümde ise çift bölmeli klima sistemi yer alıyor. Bu
sistemin farklı tasarımı alışkanlık gerektiriyor. Zira bu bölümle ilgilenmeniz
için gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalabilirsiniz. Küçük eşya gözü konusunda
B-MAX size gerek kapı kenarlarında ve orta konsolda yeterli alan sunmuş. Ancak
vites kısmının ön bölümünde biraz daha fazla alanın olmasını beklerdik. Önde ve
arkada oturan bireylere sunulan alan yeterli seviyede. B sütununun da iki
kapıya gizlenmesi özellikle arka koltuğa binişlerde kolaylık sağlıyor. Bagaj
kısmına geldiğimizde ise bagaj hacmi belki de tek olumsuz nokta diyebiliriz. Rakipleri
400 litreye kadar bagaj hacmi sunarken B-MAX, 304 litrede kalıyor.
Ford B-MAX, gücünü
1.6 litre Ti-VCT motordan alıyor. Bu motor 6300 d/d’de 105 PS güç, 4200 d/d’de
150 Nm tork değeri elde ediyor. 6 ileri Powershift şanzıman ile kombine edilen
ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12.1 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik
bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri de
6.4 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında ise 8.2 litrelik değer
elde ettik. Bu değerlere baktığımızda dizel üniteye göre 0-100 Km/s hızlanma
zamanında ciddi bir artış göze çarpıyor. 30 Bg’lik fark burada etkisini
gösteriyor. Fabrika verilerinde dizel üniteyi yakalayamasa da az yol yapan
küçük aileler için başarılı bir performans çizdiğini belirtmek gerekir.
Konfor & Yol Tutuş
B-MAX modelinde Ford
alışılmış sert süspansiyonlarının yerine daha yumuşak süspansiyonlara yer
vermiş. Bu doğrultuda araç maksimum düzeyde konfor sağlarken Ford markasına has
yol tutuş karakterini biraz olsun törpülemiş. Viraj içerisinde ilk kopmanın
arkadan gelmesi şaşırtmazken ESP sayesinde bu durum zamanında müdahale ile
sıkıntı olmaktan çıkıyor.
Kayar açılan arka
kapısı ve B sütununda olmayan direk nedeniyle çarpışma testi sonuçları merakla
beklenen Ford B-MAX testten alnının akıyla çıktı. Dizel baz versiyonu ile teste
giren B-MAX’in, önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin
göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Ford benzer korumayı farklı
boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan
bariyer çarpışma testinde B-MAX yolcu tarafı için maksimum puanları aldı.
Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma
testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalama şekilde koruyan Ford B-MAX 5
yıldızı rahatlıkla aldı. Ford B-MAX, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı
etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Teknik Özellik
Motor: | 1.6 Ti-VCT | |
Motor Hacmi: | 1596 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Bg 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 150 Nm 4200 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 12,1 s | |
Maksimum Hız: | 180 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,6 lt | |
Şehir Dışı: | 5,1 lt | |
Karma: | 6,4 lt | |
Test: | 8,2 lt | |
CO2 Emisyonu | 149 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4077 mm | |
Genişlik: | 1751 mm | |
Yükseklik: | 1604 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2489 mm | |
Bagaj Hacmi: | 304 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 47 lt | |
Boş Ağırlık: | 1308 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/55 R 16 H |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder