Haberler

2 Ocak 2014 Perşembe

Test - Ford B-MAX 1.6L Ti-VCT 105PS - İllede Otomatik Olsun Derseniz!!

B-sütununun olmamasıyla dikkat çeken B-MAX, Ford’un küçük sınıf MPV segmentindeki son oyuncusu. Özellikle ön yüzünde Fiesta ile büyük orandaki benzerliğiyle öne çıkan modelin dizel versiyonunu geçtiğimiz aylarda test etmiştik. Model şimdi ise Power Shift şanzıman ve 1.6 litre Ti-VCT motor ile karşımıza çıkıyor. B-MAX bu seçenek ile fazla yol yapmayan çekirdek ailelerin gözdesi olmayı hedefliyor.

Tasarım
Bazı markalar gün geçtikçe birbirini hatırlatan ancak farklı segmentte olan otomobiller yaratmaya başlıyor. Ford B-MAX’e göz attığımızda makyajlanan Fiesta tasarımını görüyoruz. Bu benzerlik gerek far grubu ve gerekse aynalar ile desteklenmiş. Kaput üzerinde ve tamponda ki keskin hatlar otomobilin dinamik yapısını ön plana çıkarmış. Keskin detaylar ve önden arkaya doğru uzanan far grubu otomobile agresif bakışlar sağlamış. Yan bölüme geldiğimizde ise son derece sade bir tasarım göze çarpıyor. Dışarıdan bakıldığında B sütununun olmadığı anlaşılmıyor. Ancak ön ve arka kapıları açtığınızda bu kısmın olmadığı net bir şekilde görülüyor. Peki ya B sütunu nerede? Ford başarılı bir mühendislik çalışmasıyla B sütununu ön ve arka kapı uçlarına paylaştırarak tasarlamış. Ön ve arka kapı kapandığında bu kısım bütünlük sağlıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise tasarım anlamında tamamen kendine özgü bir görsel göze çarpıyor. Otomobilin genelindeki keskin hatlara burada da rastlamanız mümkün. Boyutlarına baktığımızda ise 4077 mm uzunluğu ile Hyundai ix20’den 23 mm, Opel Meriva’dan ise 211 mm daha kısa. 1751 mm genişlik ile ix20’den 14 mm, Meriva’dan 61 mm daha dar kalıyor. Yükseklikte ise 1604 mm ile ix20 den daha uzun olan B-MAX, 1615 mm yüksekliğe sahip Meriva’dan küçük kalıyor.

İç Mekan
Ford B-MAX’in dışı kadar içerisi de Ford Fiesta’yı anımsatıyor. Direksiyon, gösterge tablosu, konsol tasarımı bu kanıyı destekleyen detaylar arasında. Ford, malzeme kalitesi ve işçililiği elden bırakmayarak müşterilerine başarılı bir iç mekan sunmuş. Ön konsolun orta bölümünde müzik sistemini görüyoruz. Hemen üst bölümünde yer alan ekrandan multimedya özelliklerinin tümünü kontrol etmeniz mümkün. Vitesi “R” konumuna aldığınızda bu bölümü geri park kamerası olarak da kullanabiliyorsunuz. Alt bölümde ise çift bölmeli klima sistemi yer alıyor. Bu sistemin farklı tasarımı alışkanlık gerektiriyor. Zira bu bölümle ilgilenmeniz için gözünüzü yoldan ayırmak zorunda kalabilirsiniz. Küçük eşya gözü konusunda B-MAX size gerek kapı kenarlarında ve orta konsolda yeterli alan sunmuş. Ancak vites kısmının ön bölümünde biraz daha fazla alanın olmasını beklerdik. Önde ve arkada oturan bireylere sunulan alan yeterli seviyede. B sütununun da iki kapıya gizlenmesi özellikle arka koltuğa binişlerde kolaylık sağlıyor. Bagaj kısmına geldiğimizde ise bagaj hacmi belki de tek olumsuz nokta diyebiliriz. Rakipleri 400 litreye kadar bagaj hacmi sunarken B-MAX, 304 litrede kalıyor.

Motor
Ford B-MAX, gücünü 1.6 litre Ti-VCT motordan alıyor. Bu motor 6300 d/d’de 105 PS güç, 4200 d/d’de 150 Nm tork değeri elde ediyor. 6 ileri Powershift şanzıman ile kombine edilen ünite 0-100 Km/s hızlanmasını 12.1 saniyede tamamlarken maksimum 180 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri de 6.4 litre olarak belirtilmiş. Biz testimiz sırasında ise 8.2 litrelik değer elde ettik. Bu değerlere baktığımızda dizel üniteye göre 0-100 Km/s hızlanma zamanında ciddi bir artış göze çarpıyor. 30 Bg’lik fark burada etkisini gösteriyor. Fabrika verilerinde dizel üniteyi yakalayamasa da az yol yapan küçük aileler için başarılı bir performans çizdiğini belirtmek gerekir.

Konfor & Yol Tutuş
B-MAX modelinde Ford alışılmış sert süspansiyonlarının yerine daha yumuşak süspansiyonlara yer vermiş. Bu doğrultuda araç maksimum düzeyde konfor sağlarken Ford markasına has yol tutuş karakterini biraz olsun törpülemiş. Viraj içerisinde ilk kopmanın arkadan gelmesi şaşırtmazken ESP sayesinde bu durum zamanında müdahale ile sıkıntı olmaktan çıkıyor. 

Güvenlik

Kayar açılan arka kapısı ve B sütununda olmayan direk nedeniyle çarpışma testi sonuçları merakla beklenen Ford B-MAX testten alnının akıyla çıktı. Dizel baz versiyonu ile teste giren B-MAX’in, önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Ford benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde B-MAX yolcu tarafı için maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalama şekilde koruyan Ford B-MAX 5 yıldızı rahatlıkla aldı. Ford B-MAX, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.

Teknik Özellik
Motor:1.6 Ti-VCT  
Motor Hacmi:1596 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:105 Bg 6300 d/d 
Maksimum Tork: 150 Nm 4200 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma12,1 s
 Maksimum Hız:180 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:8,6 lt
 Şehir Dışı:5,1 lt
 Karma:6,4 lt
 Test:8,2 lt
 CO2 Emisyonu149 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4077 mm
 Genişlik:1751 mm
 Yükseklik:1604 mm
 Dingil Mesafesi:2489 mm
 Bagaj Hacmi:304 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:47 lt
 Boş Ağırlık:1308 kg
 Lastik Boyutu:195/55 R 16 H










































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder