Haberler

28 Ocak 2014 Salı

Lansman - Peugeot 308 - Bilinenleri Değiştirecek!!

Peugeot 308 Kıbrıs’ta gerçekleştirilen bir lansman ile basına tanıtıldı. Yalın tasarım, yenilikçi kokpit ve düşük CO2 emisyon değerleri ile dikkat çeken model EMP2 platformunda yükseliyor. Bu platform ile 140 Kg hafifleyen modelin benzinli motor seçeneği 49.400 TL’den, dizel motorlu versiyonu ise 58.400 TL’den başlayan fiyatlar ile satışa sunuluyor.

Yazı: Alper GÜLER

Dinamik tasarım
Yeni Peugeot 308 oldukça dinamik tasarıma sahip. Bunu kaputun iki yanından farlara doğru inen çizgilerle ve marka logosunun olduğu bölümden yukarıya doğru bir rüzgâr çizgisi gibi uzanan hatlarda görmek mümkün. İnceltilmiş farlar 62 adet LED ile süslenerek sofistike bir görünüme kavuşmuş. Üst ızgara ve sis farları kenarlarındaki kromaj parçalar da otomobili şık kılmış. Yan bölümde akıcı tasarım hâkimken 5 kollu jantlar otomobilin sporcu ruhunu betimlemiş. Arka bölümde de stoplar LED teknolojisi ile desteklenmiş. 48 LED far ile oluşturulan stoplar özellikle geceleri etkileyici görünüyor. 4,25 m uzunluğu ile Yeni Peugeot 308 segmentinin en kompakt hatchbacki. Aynı zamanda 1,46 m yüksekliği ile alçak bir model, genişliği ise 1,80 m’ye ulaşıyor. Yeni EMP2 platformu sayesinde aracın ön ve arka dingil çıkıntılarıazaltılmış. Bu da tekerleklerin ‘4 köşeye’ atılmasına olanak vermiş. Bu boyutlar kesinlikle dinamik bir duruş sağlıyor ve geniş bir iç mekânı garanti ediyor.
 
Sadelik hissi kokpitin her yerinde

Peugeot 308 iç mekânda size çok sade bir kokpit sunuyor. Çift renkli ön konsol içeriye farklı bir hava katmış. Döşeme ve koltukları açık renkli tercih ederseniz test ettiğimiz otomobildeki gibi oldukça ferah bir alana sahip olmak mümkün. Peugeot bu iç tasarıma bir ad vermiş. PEUGEOT i-Cockpit olarak adlandırılan bu iç mekân tasarımı hem yalın ve hem de teknolojik. 
İç mekân direksiyon ve gösterge panelleri ile 208’den tanıdık geliyor. İlk olarak burada dikkat çeken ayrıntıyı sizinle paylaşmak istiyorum. 208’lerde karşılaştığımız direksiyon simidinin gösterge panellerini kapatma durumu, bu panelin biraz daha yukarı konumlandırılmasıyla ortadan kaldırılmış. “Hala bir parça daha kapatıyor” dediğinizi duyar gibiyim. Ancak direksiyon ayarlarını kendinize göre ayarladığınız da sorunun çözüldüğünü göreceksiniz. Bir diğer farklılık ise gösterge panelindeki devir saatinin ibresinin tersten başlaması. Çok küçük bir ayrıntıda olsa bu bölüme farklılık katmış. Konsolun orta bölümünde SMEG+ ekran yer alıyor. 208’de SMEG ekran olarak da hatırladığımız bu panel geliştirilerek 308’de de yerini almış. Ekran size multimedya, havalandırma, navigasyon, geri görüş kamerası ve araç bilgileri hususunda yardımcı oluyor. Bu ekran sayesinde orta konsol oldukça sade tutulmuş.  Krom ve piyano siyahı ile iç mekâna şıklık katılmış. Ön iki koltuk arasında kısıtlı eşya gözü sunulmuş. Bardaklık olarak da kullanılan bu alanın hemen altında gizli bölme olarak bir bölüm daha bulunuyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Özellikle arkadaki yolcular ne diz ne de baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamıyorlar. Yan destekli koltuklar başarılı. Kombine virajlarda sizi iyi sararak koltukta tutmayı başarıyor.
Hacim anlamında model ferah bir kabin sunmasının yanı sıra 12 litrelik soğutmalı torpido gözü ve 1,5 litrelik su şişelerinin konabildiği 3,7 litrelik ön kapı ceplerini size sunuyor. Buna ek olarak 35 litresi paspas altında olmak üzere sunduğu 470 litrelik bagaj hacmi ile de oldukça iddialı görünüyor.

Hem çevreci hem ekonomik motorlar

Peugeot 308’de 4 farklı motor seçeneği sunuldu. Bunlardan ilki 1.2 VTi motor oluyor. Bu motor 5 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş. 82 Hp gücündeki bu motorun CO2 salınımı ise 117 g, ortalama yakıt tüketim değeri ise 5 litre olarak belirlenmiş. İkinci seçenek olarak ise 1.6 THP motor bulunuyor. 2013 Yılının En İyi Motoru olarak seçilen bu ünite; 6 ileri manuel şanzıman ile 156 bg güç sunuyor. Turbo destekli motor sizi performansın zirvelerine taşırken,  gerektiğinde 7.9 litrelik fabrika tüketim değeri ile ekonomik de olabileceğini bizlere gösteriyor. Dizel ürün gamında ise 1.6 litre HDi bir motor karşımıza çıkıyor. Bu motor 5 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilerek 95 Hp güç ve 230 Nm tork değeri sağlıyor. 4.4 litrelik fabrika tüketim değeri ile de oldukça ekonomik olan bu motor 95 g/km CO2 salınımı ile de çevreye oldukça saygılı olduğunu belirtmiş. Diğer bir dizel motor seçeneği ise 115 Hp’lik ünite... e-HDi olarak isimlendirilen bu motor 270 Nm tork değeri sağlıyor. 4.3 litrelik tüketim değeri ile oldukça iddialı olan bu motor, 98 g/km CO2 salınım değerine sahip. Peugeot bu motor seçeneklerin yanı sıra 2014 yılının ikinci yarısından sonra 4 yeni motor-şanzıman seçeneği daha sunacak. Bunlar 1.2 lt e-THP 110 hp, 5 ileri manuel, 1.2 lt e-THP 130 hp, 5 ileri manuel, 1.2 lt e-THP 130 hp, 6 ileri Otomatik ve 1.6 l BlueHDi 120 hp  6 ileri manuel olarak sıralanıyor.
 
Başarısını sürüşe yansıtıyor


Yeni Peugeot 308 ile toplamda 150 Km’yi aşkın yol yapma şansı buldum. Test sırasında 1.6 litre benzinli 156 Hp THP ve 1.6 litre dizel 115 Hp motor seçeneklerini deneme fırsatı yakaladım. Model tasarım anlamında oldukça iddialı. Gerek LED farlar gerekse keskin hatlar oldukça etkileyici. Eski 308’e göre tamamen başka bir otomobile dönüşmüş. Gelelim 1.6 litre THP motorun performansına. Ailenin RCZ ve 508 gibi modellerinden de hatırladığımız bu motor performans anlamında başarılı. 240 Nm torkun etkisini alt devirlerde de göstererek kullanıcısını üzmüyor. 6900 d/d bandıran kadar devir çeviren motor takdiri hak ediyor. Karma kullanımlarım sonucunda 9.2 litrelik değer elde ettim. Ancak daha sakin kullanılırsa fabrika verilerine yaklaşmak mümkün. Dizel versiyonlarda ise 1.6 litrelik e-HDi üniteyi mercek altına aldım. Ekonomi konusunda bu motor başarıyı hak ediyor. 270 Nm tork sayesinde alt devirlerde başarılı. Devirli kullanımlarda 3500 d/d bandını aşınca güçsüzleştiğini hissediyorsunuz. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.3 litre olarak belirlenmiş. Biz karma kullanımlarımızda 6.2 litrelik değer elde ettik. THP ünitede olduğu gibi dizelde de fabrika verilerine yaklaşmak mümkün. Yol tutuş konusunda da 308 takdiri hak ediyor. Kıbrıs’ın dağ yollarında kombine ve keskin virajlarına rağmen sağladığı stabil sürüşü ile bunu rahat bir şekilde bize ispatladı. Ancak modeli fazla zorlarsanız ilk kaymanın arkadan geldiğini göreceksiniz. Otomatik şanzıman olarak ise marka tork konventörlü bir vites kutusuna yer vereceğini açıkladı. Lansman sırasında yer almayan bu şanzımanlar 6 ileri olarak sunulacak. Aisin firmasının temin etiği AT6 III ve AM6 III şanzımanlar hızlı vites geçişleriyle yakıt tasarrufu sağlarken manuel vites kutularına oranla 10 g/km daha az CO2 salınımı gerçekleştirecek. Markanın 2014 yılında başlangıç olarak 3000 adet satış gerçekleştirme hedefi bulunuyor. Yeni Peugeot 308 sunduğu avantajlar ile bunu rahat bir şekilde gerçekleştirebilir. Lansmanda belirtilen fiyatlar bu hedefi tutturması konusunda markaya destek olabilir. Ancak marka bu fiyatların Şubat ayına kadar geçerli olduğunu söyledi. Şubat ayından sonra 308’in satış etiketi ve satış rakamları şimdiden merak konusu.































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder