Peugeot 308 Kıbrıs’ta gerçekleştirilen bir lansman ile
basına tanıtıldı. Yalın tasarım, yenilikçi kokpit ve düşük CO2 emisyon
değerleri ile dikkat çeken model EMP2 platformunda yükseliyor. Bu platform ile
140 Kg hafifleyen modelin benzinli motor seçeneği 49.400 TL’den, dizel motorlu
versiyonu ise 58.400 TL’den başlayan fiyatlar ile satışa sunuluyor.
Yazı: Alper GÜLER
Dinamik tasarım
Yeni Peugeot 308 oldukça dinamik tasarıma sahip. Bunu
kaputun iki yanından farlara doğru inen çizgilerle ve marka logosunun olduğu
bölümden yukarıya doğru bir rüzgâr çizgisi gibi uzanan hatlarda görmek mümkün.
İnceltilmiş farlar 62 adet LED ile süslenerek sofistike bir görünüme kavuşmuş.
Üst ızgara ve sis farları kenarlarındaki kromaj parçalar da otomobili şık
kılmış. Yan bölümde akıcı tasarım hâkimken 5 kollu jantlar otomobilin sporcu
ruhunu betimlemiş. Arka bölümde de stoplar LED teknolojisi ile desteklenmiş. 48
LED far ile oluşturulan stoplar özellikle geceleri etkileyici görünüyor. 4,25 m
uzunluğu ile Yeni Peugeot 308 segmentinin en kompakt hatchbacki. Aynı zamanda
1,46 m yüksekliği ile alçak bir model, genişliği ise 1,80 m’ye ulaşıyor. Yeni
EMP2 platformu sayesinde aracın ön ve arka dingil çıkıntılarıazaltılmış. Bu da
tekerleklerin ‘4 köşeye’ atılmasına olanak vermiş. Bu boyutlar kesinlikle
dinamik bir duruş sağlıyor ve geniş bir iç mekânı garanti ediyor.
Sadelik hissi kokpitin her yerinde
Peugeot 308 iç mekânda size çok sade bir kokpit sunuyor.
Çift renkli ön konsol içeriye farklı bir hava katmış. Döşeme ve koltukları açık
renkli tercih ederseniz test ettiğimiz otomobildeki gibi oldukça ferah bir
alana sahip olmak mümkün. Peugeot bu iç tasarıma bir ad vermiş. PEUGEOT
i-Cockpit olarak adlandırılan bu iç mekân tasarımı hem yalın ve hem de
teknolojik.
İç mekân direksiyon ve gösterge panelleri ile 208’den
tanıdık geliyor. İlk olarak burada dikkat çeken ayrıntıyı sizinle paylaşmak
istiyorum. 208’lerde karşılaştığımız direksiyon simidinin gösterge panellerini
kapatma durumu, bu panelin biraz daha yukarı konumlandırılmasıyla ortadan
kaldırılmış. “Hala bir parça daha kapatıyor” dediğinizi duyar gibiyim. Ancak
direksiyon ayarlarını kendinize göre ayarladığınız da sorunun çözüldüğünü
göreceksiniz. Bir diğer farklılık ise gösterge panelindeki devir saatinin
ibresinin tersten başlaması. Çok küçük bir ayrıntıda olsa bu bölüme farklılık
katmış. Konsolun orta bölümünde SMEG+ ekran yer alıyor. 208’de SMEG ekran
olarak da hatırladığımız bu panel geliştirilerek 308’de de yerini almış. Ekran size
multimedya, havalandırma, navigasyon, geri görüş kamerası ve araç bilgileri
hususunda yardımcı oluyor. Bu ekran sayesinde orta konsol oldukça sade
tutulmuş. Krom ve piyano siyahı ile iç
mekâna şıklık katılmış. Ön iki koltuk arasında kısıtlı eşya gözü sunulmuş.
Bardaklık olarak da kullanılan bu alanın hemen altında gizli bölme olarak bir
bölüm daha bulunuyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Özellikle
arkadaki yolcular ne diz ne de baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamıyorlar. Yan
destekli koltuklar başarılı. Kombine virajlarda sizi iyi sararak koltukta
tutmayı başarıyor.
Hacim anlamında model ferah bir kabin sunmasının yanı sıra
12 litrelik soğutmalı torpido gözü ve 1,5 litrelik su şişelerinin konabildiği
3,7 litrelik ön kapı ceplerini size sunuyor. Buna ek olarak 35 litresi paspas
altında olmak üzere sunduğu 470 litrelik bagaj hacmi ile de oldukça iddialı
görünüyor.
Hem çevreci hem ekonomik motorlar
Peugeot 308’de 4 farklı motor seçeneği sunuldu. Bunlardan
ilki 1.2 VTi motor oluyor. Bu motor 5 ileri manuel şanzıman ile kombine
edilmiş. 82 Hp gücündeki bu motorun CO2 salınımı ise 117 g, ortalama yakıt
tüketim değeri ise 5 litre olarak belirlenmiş. İkinci seçenek olarak ise 1.6
THP motor bulunuyor. 2013 Yılının En İyi Motoru olarak seçilen bu ünite; 6
ileri manuel şanzıman ile 156 bg güç sunuyor. Turbo destekli motor sizi
performansın zirvelerine taşırken,
gerektiğinde 7.9 litrelik fabrika tüketim değeri ile ekonomik de
olabileceğini bizlere gösteriyor. Dizel ürün gamında ise 1.6 litre HDi bir
motor karşımıza çıkıyor. Bu motor 5 ileri otomatik şanzıman ile kombine
edilerek 95 Hp güç ve 230 Nm tork değeri sağlıyor. 4.4 litrelik fabrika tüketim
değeri ile de oldukça ekonomik olan bu motor 95 g/km CO2 salınımı ile de
çevreye oldukça saygılı olduğunu belirtmiş. Diğer bir dizel motor seçeneği ise
115 Hp’lik ünite... e-HDi olarak isimlendirilen bu motor 270 Nm tork değeri
sağlıyor. 4.3 litrelik tüketim değeri ile oldukça iddialı olan bu motor, 98
g/km CO2 salınım değerine sahip. Peugeot bu motor seçeneklerin yanı sıra 2014
yılının ikinci yarısından sonra 4 yeni motor-şanzıman seçeneği daha sunacak.
Bunlar 1.2 lt e-THP 110 hp, 5 ileri manuel, 1.2 lt e-THP 130 hp, 5 ileri
manuel, 1.2 lt e-THP 130 hp, 6 ileri Otomatik ve 1.6 l BlueHDi 120 hp 6 ileri manuel olarak sıralanıyor.
Başarısını sürüşe yansıtıyor
Yeni Peugeot 308 ile toplamda 150 Km’yi aşkın yol yapma
şansı buldum. Test sırasında 1.6 litre benzinli 156 Hp THP ve 1.6 litre dizel
115 Hp motor seçeneklerini deneme fırsatı yakaladım. Model tasarım anlamında
oldukça iddialı. Gerek LED farlar gerekse keskin hatlar oldukça etkileyici.
Eski 308’e göre tamamen başka bir otomobile dönüşmüş. Gelelim 1.6 litre THP motorun
performansına. Ailenin RCZ ve 508 gibi modellerinden de hatırladığımız bu motor
performans anlamında başarılı. 240 Nm torkun etkisini alt devirlerde de
göstererek kullanıcısını üzmüyor. 6900 d/d bandıran kadar devir çeviren motor
takdiri hak ediyor. Karma kullanımlarım sonucunda 9.2 litrelik değer elde
ettim. Ancak daha sakin kullanılırsa fabrika verilerine yaklaşmak mümkün. Dizel
versiyonlarda ise 1.6 litrelik e-HDi üniteyi mercek altına aldım. Ekonomi
konusunda bu motor başarıyı hak ediyor. 270 Nm tork sayesinde alt devirlerde
başarılı. Devirli kullanımlarda 3500 d/d bandını aşınca güçsüzleştiğini
hissediyorsunuz. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 4.3 litre
olarak belirlenmiş. Biz karma kullanımlarımızda 6.2 litrelik değer elde ettik. THP
ünitede olduğu gibi dizelde de fabrika verilerine yaklaşmak mümkün. Yol tutuş
konusunda da 308 takdiri hak ediyor. Kıbrıs’ın dağ yollarında kombine ve keskin
virajlarına rağmen sağladığı stabil sürüşü ile bunu rahat bir şekilde bize
ispatladı. Ancak modeli fazla zorlarsanız ilk kaymanın arkadan geldiğini
göreceksiniz. Otomatik şanzıman olarak ise marka tork konventörlü bir vites
kutusuna yer vereceğini açıkladı. Lansman sırasında yer almayan bu şanzımanlar
6 ileri olarak sunulacak. Aisin firmasının temin etiği AT6 III ve AM6 III
şanzımanlar hızlı vites geçişleriyle yakıt tasarrufu sağlarken manuel vites
kutularına oranla 10 g/km daha az CO2 salınımı gerçekleştirecek. Markanın 2014
yılında başlangıç olarak 3000 adet satış gerçekleştirme hedefi bulunuyor. Yeni
Peugeot 308 sunduğu avantajlar ile bunu rahat bir şekilde gerçekleştirebilir.
Lansmanda belirtilen fiyatlar bu hedefi tutturması konusunda markaya destek
olabilir. Ancak marka bu fiyatların Şubat ayına kadar geçerli olduğunu söyledi.
Şubat ayından sonra 308’in satış etiketi ve satış rakamları şimdiden merak
konusu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder