Geçen yıl %3.9 oranında bir büyüme gerçekleştiren dünya
otomotiv pazarında, Renault Grubu'nun binek + hafif ticari araç satışı, 2012’ye
göre %3,1 artış ile 2 milyon 628 bin 208 adete ulaştı.
Bir yandan uluslararası büyümesini sürdürürken, Renault
Grubu 0.4 puan arttırarak %9.5’a ulaşan pazar payı ile Avrupa pazarında en
yüksek büyümeyi gerçekleştirdi. %1.7 oranında düşen Avrupa pazarında Grup, 1 milyon 301 bin 864 satış adedi ile %2.4
oranında bir artış gerçekleştirdi.
Avrupa dışındaki ülkelere satış payı 1 milyon 326 bin 344
satış adediyle %50.5’e ulaştı. Temmuz 2013’ten itibaren kapanan İran pazarı
hariç, Grup, yeni modellerinin başarısı sayesinde tüm bölgelerde pazar payını
artırdı.
2013: İlerleme yılı
•Avrupa’da: %1.7 oranında düşüşün yaşandığı
pazarda, Grup satışları %2.4 oranında arttı ve pazar payı, verimli satış
politikası ile 0.4 puan artarak %9.5’a ulaştı. Renault markası Avrupa pazarında
üçüncülüğü elde etti ve %14.5 pazar payı ile 16. kez Hafif Ticari Araç lideri
oldu.
• Yeni Clio Fransa’da en çok satan (119 bin
367 adet binek otomobil + hafif ticari araç) ve Avrupa’da üçüncü en çok satan
araç oldu (272,741 adet binek otomobil ve hafif ticari araç). Captur Temmuz
ayından bu yana, Fransa’da segmentinde (39 bin 783 adet) ve Avrupa’da (86 bin
804 adet) lider.
• Uluslararası Pazar: Renault Grubu, bazı
gelişmekte olan ülkelerdeki ekonomik yavaşlama ve İran’a karşı uygulanan
uluslararası yaptırımlara karşın büyümesine devam etti. Toplamda %3.8 oranında
artış, İran dışında %9.7 oranında büyüme kaydederken İran’da operasyonun
durması geçtiğimiz yıl içinde yaklaşık 64 bin 500 satış kaybına neden oldu.
Brezilya ve Rusya, Grup'un ikinci ve üçüncü pazarı oldu.
Grup satışlarının toplam %50.5’i 1 milyon 326 bin 344 satış
adedi ile Avrupa dışında (0.4 puanlık artış) gerçekleşti.
• Renault ve Dacia’nın ürün gamındaki yeni
modeller her bölgede beklenen başarıyı kaydetti. Yeni Clio ve Captur, daha
çarpıcı tasarımları, yeni teknolojileri ve daha verimli motorları ile
Renault’nun yenilenen ürün gamının başarısını teyit etti. Renault ve Dacia
markaları ile satışa sunulan Duster, 376 bin 672 satış adedi ile Grup'un tüm
dünyada en çok satan modeli oldu. Avrupa’da, Yeni Sandero sayesinde (117 bin
868 satış adedi, + %68.3) Dacia en fazla büyüyen marka oldu (+0,5 puan pazar
payı).
"2013 yılında Renault Grubu, Avrupa’da en yüksek artışı
kaydederken, yeni ürünleri ve giriş segmentindeki başarısı ile ve uluslararası
pazarda büyümesini sürdürdü." Jérôme Stoll, Yönetim Kurulu Üyesi, Ticari
Grup Direktörü.
Renault konumunu korudu, Dacia ilerleme kaydetti
- 2012
yılına göre, Renault markasının satışları %0.4 oranında artış kaydetti. 2
milyon 131 bin 494 satış adedi ile
Renault satışları, Grup satışlarının %81.1’ini oluşturdu.
- Dacia,
Duster’ın başarısı ve yenilenen Logan / Sandero modelleri ile 429 bin 540 satış
gerçekleştirdi ve %19.3’lük bir artış kaydetti. Avrupa’daki en genç ürün gamına
sahip (Lodgy’nin lansmanı ile iki yıldan daha genç) Dacia, Grup satışlarının
%16.3’sını gerçekleştirdi.
- 2013
yılında Renault Samsung Motors, Güney Kore ve Güney Amerika satışları dahil,
satışlarını %2.3 oranında artırdı. Güney Kore’de 2012 yılında başlatılan bayi
ağı ve ürün arzı meyvelerini vermeye başladı. Yılın başında güçlüklerle geçen
beş ayın ardından, RSM, yedi ay arka arkaya 2012 sonuçlarından çok daha iyi
sonuçlar elde etti.
- Avrupa Bölgesi: Yeni Modeller ve Dacia’nın başarısı
sayesinde yeniden artışta Renault Grup satışları, %1.7 oranında kayıpların yaşandığı
bir pazarda %2.4 arttı ve Avrupa’da en fazla pazar payı artışını gerçekleştirdi
(+0.4 puan) ve %9.5 pazar payı elde etti.
- Renault
markası binek otomobil + hafif ticari araç pazarında %7.4 pazar payı ile üçüncü
oldu. Hafif ticari araç pazarında %14.5 pazar payı ile ardarda 16. yıldır
liderliğini korudu. Dört elektrikli modeli satışa sunan ilk marka olarak,
Renault %37’lik pazar payı (Twizy hariç) ve satılan 15 bin 048 araç ile (Twizy
hariç) Avrupa lideri.
- Yeni Clio
ve Captur, Renault’yu Avrupa B Segmentinde liderliğe taşıdı.
- Fransa’da
Renault markası liderliğini pekiştirdi. Yeni Clio, 119 bin 367 satış adedi ile
ülkede en çok satan araç olurken Captur en çok satışan Crossover. Fransa'nın
ilk 10 binek otomobili içinde altı model Renault Grubu’na ait. Marka, %5.8’lik düşüşe rağmen, hafif ticari araç pazarında
%31.7’lik pazar payı ile (0.5 puanlık düşüşle) liderliğini korudu.
- Dacia markası 2013 yılında bütün markalar arasında en iyi büyüme oranına sahip, 0.5 puanlık bir artış ile %2.1’e ulaştı. Dacia, en çok satan üçüncü binek otomobil olan Yeni Sandero’nun başarısı nedeniyle, 0.6 puanlık bir artışla %4.3’lük bir pazar payına ulaşarak Fransa’da beşinci markası oldu,.
Markanın gösterdiği büyüme 2013 yılında da devam etti ve
altı ülkede daha lansmanlar gerçekleştirdi: İngiltere, İrlanda, Danimarka,
Kıbrıs, Malta ve Norveç.
İngiltere’de Dacia markası Ocak ayında lanse edildi ve 17
bin 146 adet satış gerçekleştirdi ve pazar payı %0.7’ye ulaştı. Dacia düşüş
gösteren birçok pazarda büyük gelişme kaydetti; bu pazarlar arasında Fransa
(%11’lik artış), İspanya (%80.9’luk artış), Belçika (%32.8’lik artış), Portekiz
(%74’lük artış), İtalya (%4.7’lik artış) ve Hollanda (%49’luk artış).
- Avrasya Bölgesi: +%11.6 satışla rekor bir yıl ve Renault
Rusya’da ikinci marka Renault Grubu 232 bin’den fazla araç satışıyla yeni bir
rekora imza attı ve ilk kez pazar payını %7’nin üzerine taşıdı.
- Grup’un
üçüncü büyük pazarı olan Rusya’da, Pazar %5,9 daralırken Renault markası, 210
bin 099 satış adedi (+%10.7) ve %7.6 Pazar payı ile (+1,1 puan) rekora imza
attı. Renault, Duster’ın (2013’te ilk SUV) başarısı ile Rus pazarının en çok
satış gerçekleştiren 1. ithal markası olurken toplamda Lada’nın ardından 2.
Marka oldu.
- Renault,
satışlarını ikiye katlayarak (+%140) ve %4.1 pazar payı (+1.4 puan) ile Eski
Sovyetler Birliği Cumhuriyetleri’nde büyümesini sürdürdü.
- Amerika Bölgesi: %3.6 artan satışla rekor bir yıl ve
Brezilya Grup'un ikinci büyük pazarı Renault Grubu, Duster ve Sandero’nun başarısı ile, %6.7’ye
ulaşan pazar payı ve 466 bin 976 satış adedi ile rekor kırdı.
- Brezilya’da,
pazarda yaşanan %1.6 genel düşüşe paralel olarak, Grup’un satışlarında %2.2
oranında bir düşüş yaşandı. Bunun kısmen nedeni, kapasite artırımı
gerçekleştirmek için iki ay Curitiba fabrikasının kapalı olmasıydı. Sandero ve
Duster’ın satış başarısı sürdü.
- Arjantin’de,
Renault markası otomotiv pazarında ikinci marka oldu ve Clio, Duster ve
Sandero’nun başarısı sayesinde satışlar %18.9’luk bir artışla 141 bin 217 adede
yükseldi. Pazar payı yüzde 0.6 puanlık bir artışla %15.4 oldu.
- Avrupa-Akdeniz-Afrika Bölgesi: %7.7 satış artışı, bütün
pazarlarda konumun güçlenmesi 388 bin 922 satış ile, Renault Grubu satış rekoru kırarak
pazar payını, bölgedeki bütün pazarlarda artırdı: Romanya’da +4.7 puan,
Bulgaristan’da +3.9 puan, Fas’ta +2.3 puan ve Türkiye’de +1,8 puan.
- Türkiye’de, Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2013 yılında 144.700 adet araç satışı ve %17 (+%1.2 puan) pazar payı ile tarihinin en yüksek satış adedini gerçekleştirerek rekora imza attı. Türkiye, tüm dünya ülkeleri arasında en fazla satış gerçekleştiren 5.ülke konumuna yükseldi.
- Yeni
Symbol, Yeni Clio ve Fluence’ın başarılı satış grafiği ile %14.6 Pazar payı
(+1,5 puan) elde ederek Renault, binek otomobil pazarında 15.kez lider marka
olma özelliğini korudu. Dacia markası, Lodgy (segment lideri) ve Dokker’ın
başarısı sayesinde %4.3 pazar payına (+0,5 puan) ulaştı. Dacia markası Türkiye
- Cezayir’de,
genel olarak %2.2’lik düşüşün yaşandığı bir pazarda, Grup ardarda iki yıldır,
100 bin’den fazla araç satışı gerçekleştirdi (111 bin 378 adet) ve 0.2 puanlık
bir artışla %26.2’lik bir pazar payına ulaştı. Yeni Symbol ve B segmentinin en
çok satan aracı olan Yeni Clio’nun başarısı sayesinde Renault, pazarda en çok
satan ikinci marka. Dacia, Logan ve Duster’ın başarısı ile, yükseliş göstererek
ülkede en çok satan üçüncü marka oldu.
- Fas’ta,
Renault Grubu bir kez daha Dacia ve Renault markaları ile toplam 47 bin 030
araçlık satışla birinciliğini korudu, ve tarihi bir rekor kırarak %38.9’luk
pazar payı elde etti.
- Romanya’da: Grup satışları, %6.9’luk bir düşüş yaşayan pazarda, %4.7 değerinde bir artış gerçekleştirdi. Grup birinciliğini koruyarak toplam %38.1 oranında rekor pazar payına ulaştı. Toplam satışlar 29 bin 986 araca ulaştı, bunun %83’ünü Dacia araçları oluşturdu.
Hint
pazarına girdikten sonra, Asya-Pasifik Bölgesi 2012 yılı ile
karşılaştırıldığında, Temmuz ayında pazarın kapandığı İran dışında, toplam
%28.9’luk bir büyüme kaydetti.
- Hindistan’da,
%7.5 düşüşün yaşandığı binek otomobil pazarında, Renault, C segmentinde en çok
satan SUV olan Duster’ın başarısı nedeniyle (51 bin 400 adetin üzerinde)
%83.1’lik bir artış gerçekleştirdi. Renault markası %2.6’lık pazar payı elde
etti – bu oran 2012 yılının neredeyse iki katıydı. Renault, Hindistan
piyasasındaki Avrupa otomobil üreticileri arasında birinciliğe ulaştı. Marka
bayi ağını genişletmeyi sürdürdü ve 2013 yılının sonunda 125 bayiye ulaştı.
- Güney
Kore’de, Renault Samsung Motors yılı, yedi ay boyunca, 2012 yılının
rakamlarından çok daha iyi sonuçlarla bitirdi. Genel satışlar istikrara
kavuştu, %0.2’lik bir artışla 60 bin 027 satış gerçekleştirildi.
- Pazarın Temmuz ayından bu yana kapalı olduğu İran’da, Renault 2012 yılı ile karşılaştırıldığında yaklaşık 64 bin 500 daha az araç satışı gerçekleştirdi.
Renault Grup için 2014 Satış tahminleri
2014 dünya otomotiv pazarının, satışların Çin’de başlaması
nedeniyle, 2013 ile karşılaştırıldığında %2 değerinde olağan bir büyüme
gerçekleştirmesi bekliyor. 2013 yılının ikinci yarısındaki gelişme ile güçlenen
Avrupa ve Fransız pazarlarının %1’lik büyümesi öngörülüyor.
"2014 yılında, çok daha olumlu bir pazar bağlamında,
Avrupa’da gösterdiğimiz iyileşmeyi sürdürerek ve uluslararası satışlarımızı
artırarak karlı büyüme stratejimizi teyit ediyoruz", diyor Jérôme Stoll,
Yönetim Kurulu Üyesi, Ticari Grup Direktörü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder