·
Daimler,
Almanya’dan sonra dünyada ilk kez İstanbul’da IT çözümleri geliştirme ve
uygulama amaçlı bir teknoloji üssü kurdu. Mercedes-Benz Türk bünyesinde kurulan
“Küresel IT Hizmetleri Merkezi”, Daimler’in Avrupa, Orta Doğu ve Afrika
bölgelerindeki operasyonlarına hizmet verecek. Bu merkez, Daimler’in küresel IT
ağında tüm dünyadaki SAP lojistik sistemleri geliştirecek ilk ve tek merkez
olacak.
·
Daimler,
İstanbul’daki merkeze toplamda 13 Milyon Euro’nun üzerinde yatırım
yapacak. Küresel IT Hizmetleri Merkezi’nde
görev yapacak IT uzmanı sayısı iki yıl içerisinde 200’ü bulacak.
Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler, teknolojik
büyümede Almanya’dan sonra ilk olarak
Türkiye’yi merkez üssü olarak belirledi. Bu doğrultuda harekete geçen
Daimler, küresel bilgi teknolojileri (IT) stratejisi kapsamında Türkiye’deki şirketi Mercedes-Benz Türk A.Ş bünyesinde mevcut IT
Bölümünün yanısıra bir “Küresel IT
Hizmetleri Merkezi” oluşturuyor.
Yeni merkezin tanıtım toplantısı,
Daimler AG Bilgi Teknolojileri Başkanı Dr. Michael Gorriz, SAP ve Sistem Yaygınlaştırma Servis Dağıtım Merkezi Türkiye
Bölüm Müdürü Stefan Rosenwald,
Mercedes-Benz Türk A.Ş Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes, Mercedes-Benz
Türk Bilgi Teknolojileri Müdürü Gökçe Bezmez ve İnsan Kaynakları Müdürü Salih
Ertör’ün katılımlarıyla gerçekleşti.
Gorriz: Türkiye’de
kurduğumuz küresel IT hizmet merkezleri sayesinde Daimler çok daha güçlü ve global bir IT
yapısına sahip olacak.
Daimler AG Bilgi
Teknolojileri Başkanı (CIO) Dr. Michael Gorriz, toplantıda
yaptığı konuşmada şu noktalara dikkat çekti:
"Mercedes-Benz Türk’te IT alanındaki uzmanlık
bilgimizi yine kendi şirketimize uluslararası destek olarak aktarıyoruz. Bu doğrultuda belli konulardaki teknik bilgi
ve uzmanlığımızı daha da geliştirmeyi amaçlıyoruz. İleride, şirketimiz
dışındaki paydaşlar süreçlerimize daha az dahil olacak, Türkiye’de kurduğumuz küresel IT hizmet merkezleri sayesinde çok
daha güçlü ve global bir IT yapısına sahip olacağız.”
13 milyon Euro yatırım,
200 kişilik istihdam
İstanbul’da kurulan Küresel IT Hizmetleri Merkezi,
Türkiye’de bilgi teknolojileri alanına yapılan en kapsamlı yatırımlar arasında
yer alıyor. Daimler’in, İstanbul’daki merkeze yapacağı toplam yatırım miktarı 13
Milyon Euro’nun üzerinde. Yetişmiş IT uzmanlarının istihdam edileceği merkez,
aynı zamanda beyin gücünün Türkiye’de kalması açısından da önemli bir cazibe
merkezi olmaya aday. Küresel IT Hizmetleri Merkezi’nde görev yapacak Türkiyeli
mühendislerin sayısı iki yıl içerisinde 200’ü bulacak.
Genes: Türkiye’nin
potansiyeline güveniyoruz.
Küresel IT
Hizmetleri Merkezi’nin İstanbul’da kurulma kararı, Türkiye’deki mevcut iyi
eğitimli ve yetenekli IT iş gücü göz önünde bulundurularak verildi. Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı
Rainer Genes, konuşmasında konuyla ilgili şunları söyledi:
“Yeni Küresel IT
Hizmetleri Merkezi’nin İstanbul’da kurulmasından ötürü son derece gururluyuz.
Türkiye, ana şirketimiz Daimler için önemli ve büyüyen bir pazar konumunda. İleri bilgi seviyesi ve yetenek gerektiren bu
yeni istihdam fırsatlarının Türkiye’ye getirilmesiyle, ülkenin potansiyeline duyduğumuz güveni bir kez daha
kanıtladığımıza inanıyoruz.”
SAP Lojistik
Sistemleri için ilk ve tek merkez Türkiye’de
Türkiye’deki merkez, Daimler’in küresel IT ağı
içerisinde SAP lojistik sistemleri geliştirecek ilk ve tek merkez olacak.
Mercedes-Benz Türk İstanbul Küresel IT Hizmetleri Merkezi, SAP sistemlerinin
Türkiye, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgelerinde uygulayıcısı rolünü
üstlenecek.
Sırada Hindistan
ve ABD var
Daimler’in yeni “Küresel
IT Hizmetleri Merkezi” geliştirme çalışmalarında Türkiye, küresel IT ağının
öncüsü konumunda bulunuyor. Türkiye’deki merkezin ardından Hindistan ve ABD’de
de IT hizmet lokasyonları kurulacak ve tüm dünyada SAP hizmet sunumları bu
bölgelerdeki IT merkezleri tarafından uygulanacak. Bu sayede tüm IT
uygulamalarının etkili, hızlı bir şekilde ve planlamada üst düzey güvenlik
çerçevesinde hizmete sunulması sağlanacak. Daimler’in IT bölümü, bu merkezlerde
çalışanlarının yeteneklerinin geliştirilmesine öncelik verirken tesislerini de
büyütmeyi hedefliyor.
Porth: Dünya çapında bir organizasyona dönüştüreceğiz.
Daimler AG İnsan Kaynakları ve IT Faaliyetlerinden
Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Wilfried Porth ise konuşmasında uluslararası
ekiplerin yaratacağı sinerjiye dikkat çekerek şunları söyledi:,
“Küresel IT
stratejimiz doğrultusunda IT departmanımızı daha da geliştirerek bu birimimizi
yeteneklerin, teknik bilgi ve birikimlerin ve farklı kültürlerin harmanlandığı, güçlü uluslararası ekiplerin
yer aldığı dünya çapında bir organizasyona dönüştüreceğiz.”
Türkiye’ye yatırım kararını destekleyen
başarılı ekip
Daimler IT dünyasında büyük öneme sahip olan Mercedes-Benz Türk IT departmanında, halen süreç ve iş desteği
odaklı 70 IT uzmanı çalışıyor. Bu
ekibin başarıları, “Küresel IT Hizmetleri Merkezi”nin İstanbul’da kurulması
kararında önemli bir rol oynadı. Söz konusu ekip, Eylül ayında planlama süreçlerinin daha etkin
yönetilmesini sağlayan “Bütçe ve Planlama çözümü SAP BPC” (Business Process
Consolidation) ile SAP Kalite Ödülleri’nde “Altın Ödül”e layık
görüldü.
Gelecekte neler
olacak?
İstanbul’da kurulan yeni Küresel IT Hizmetleri Merkezi, SAP Uygulama
Geliştirme ve Tedarik’in yeniden yapılandırılmasında ve hizmet sunma
süreçlerinin optimizasyonunda önemli roller üstlenecek. Dünya çapındaki SAP
çalışmalarının % 70’i Türkiye ve Hindistan’daki yeni Küresel IT Hizmet Merkezleri tarafından
yürütülecek.
Hindistan, İngilizce konuşulan bölgelere destek
verirken Türkiye’deki merkez de Almanca konuşulan bölgelerden sorumlu olacak. Küresel IT Hizmet Merkezleri, SAP uygulamasının son
tasarımından uygulama ve destek aşamalarına kadar tüm hizmetleri bünyesinde
barındıracak. Daimler IT, bu sayede sinerjilerden faydalanma ve en iyi
uygulamaların karşılıklı paylaşımını destekleme imkanına sahip olacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder