Michelin tarafından 2004 yılından beri sürdürülen
ve sürücülerin yol güvenliğinin artırılması için doğru hava basıncı konusunda
bilinçlendirildikleri ‘Lastikte Doğru Hava Basıncı’ aktivitelerinde bu yıl 3
bin 255 aracın kontrolleri gerçekleştirildi. Sonuçlara göre araçların %37’si trafikte
tehlike oluşturabilecek hava basıncı ile seyrediyor.
Araçların
yüzde 37’sinin lastik hava
basıncı
tehlike sınırında!
Michelin’in
2004 yılından bu yana sürdürdüğü “Lastikte Doğru Hava Basıncı” etkinleri
sonucunda endişe verici sonuçlara ulaşıldı. 2013 yılında 3 bin 255 araçta
yapılan kontrollerde, lastiklerin yüzde 37’sinin tehlikeli boyuttaki hava
basıncı ile yola çıktığı tespit edildi. 2012 yılında gerçekleşen etkinliklerde
tehlikeli oranda düşük hava basıncına sahip araçların oranı yüzde 32 olarak
belirlenirken, rakamın yükselmesi lastikte doğru hava basıncının önemini bir
kez daha ortaya koydu.
7 farklı noktada kontroller yapıldı
7 farklı
noktada gerçekleştirilen aktiviteler 14 gün boyunca sürdü. 24 Ağustos’ta İçerenköy
Carrefour’da başlatılan etkinlikler ardından Shell Çırpıcı-Merter Benzin
İstasyonu, Berceste Dinlenme Tesisleri, BP Maslak Benzin İstasyonu, Bilkent
Real, Bornova Forum, Susurluk Festival Outlet Dinlenme Tesisleri’nde gerçekleştirildi.
Aktivite kapsamında hava basıncı ölçülen lastiklerin yüzde 37’sinin tehlike
boyutunda olduğu ortaya çıktı.
9 yılda toplam 28 bin 66 araca ulaşıldı
2004
yılından beri sürdürülen etkinliklerin toplamında ise 28 bin 66 araca
ulaşılarak hava basıncı kontrolleri yapıldı. Sıradan lastikçilerde doğru hava
basıncı için bütün lastiklere aynı değer verilirken; etkinlikler kapsamında
uzmanlar tarafından her aracın tek tek lastik hava basıncı ölçülerek sürücülere
ideal oranlar verildi.
Yanlış basınç yakıt tüketimini artırıyor, lastik
ömrünü % 30’a kadar kısaltıyor
Doğru
lastik hava basıncı, trafikte güvenliği sağladığı kadar yakıt tasarrufu ve
lastik ömrünü uzatması açısından da avantajlar sağlıyor. Hava basıncı düştükçe,
lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor
tarafından dengelenmesi daha fazla tüketime neden olurken hızlı aşınmasına da
yol açarak, lastik ömrünü yüzde 30’a varan oranda azaltıyor. Sürücüleri lastik
hava basınçlarını düzenli olarak kontrol ettirmeleri konusunda uyaran Michelin,
lastiklere en az ayda bir kez ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticilerinin
tavsiyesine uygun olarak hava basılmasını öneriyor.
Yıllara
göre karşılaştırma
Yıl
|
İncelenen araç sayısı
|
Düşük hava basıncı
|
2013
|
3255
|
37%
|
2012
|
4206
|
32%
|
2011
|
4556
|
30%
|
2010
|
3880
|
43%
|
2009
|
3071
|
53%
|
2008
|
3696
|
61%
|
2007
|
4109
|
57%
|
Doğru hava basıncı neden önemli?
Lastik
basıncının doğru seviyede olması güvenlik, uzun ömür ve yakıt tasarrufu
açısından büyük önem taşıyor. Lastik basıncının gerektiğinden daha düşük veya
daha yüksek olması aracın yol tutuşunu, lastiğin performansını ve
dayanıklılığını olumsuz yönde etkilerken, bu durum ciddi kazalara yol
açabiliyor. Düşük basınç, lastiğin yola tutunmasını zorlaştırırken sürücüye
araç hakimiyeti sağlaması konusunda sorunlar yaşatabiliyor. Düşük hava basınçlı
olarak kullanılan lastikler:
·
Yol tutuş
kabiliyetini azaltır.
·
Direksiyon
hâkimiyetinde tutarsızlığa neden olur.
·
Islak
zeminde fren mesafesini uzatır
·
Aşırı
ısınacağından patlama riski artar
Tüm bunlar da trafik kazalarının meydana gelmesi riskini
artırır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder