Haberler

3 Eylül 2013 Salı

Volvo V40 D2 Advance Test ve Yorumları

Türkiye’de ilk kez geçtiğimiz yılki İstanbul Autoshow’da otomobil severlerin karşısına çıkan V40, Volvo markasının lokomotif modellerinden birisi olmayı hedefliyor. Markayı kompakt sınıfta temsil eden V40, motor seçeneklerini T3, T4 ve D2 olarak sınıflandırıyor. Otomobil D2 olarak geçen 1,6 litrelik 115 Bg dizel motoru ile konuğumuz oluyor.

Tasarım

Premium hatchback sınıfı son derece dinamik tasarımların yer aldığı bir segment. Volvo’da bu segmentte dikkat çekmek için son derece iddialı bir tasarıma imza atmış. Ön bölümde geniş ızgara ve tampona yerleştirilmiş LED gündüz farları dikkat çekici. Büyük ızgara krom detaylı marka logosuyla süslenmiş. Aydınlatma grubuna mercekli far eşlik etmiş. Bu detay otomobilin teknolojik yönünü yansıtırken, sportif yönünün de ön plana çıkmasını sağlamış. Yan bölüme geldiğimizde ise 7 kollu ve içleri karartılmış jant grubu göze çarpıyor. Sportif tasarımı destekleyen bu detaya ek olarak yan bölümde keskin hatlara yer verilmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise “L” şeklinde stop grupları dikkat çekiyor. Akıcı tasarımı desteklemesi için stop grupları arkaya doğru çıkıntı şeklinde uzatılmış. Bagaj kapağı üzerine uzanmayan stop grubu bagajın yükleme alanını daraltmış. Cam üzeri spoyler, arka difüzör ve çift çıkışlı egzoz sistemi otomobilin sportif karakterini bu bölümde de öne çıkarıyor. Boyut disiplinine baktığımızda Volvo V40, 4369 mm uzunluğa, 1802 mm genişliğe, 1445 mm yüksekliğe ve 2647 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile V40 rakibi Mercedes-Benz A180’den 77mm daha uzun, 22 mm daha geniş, 12 mm daha yüksek ve 52 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

İç Mekân

Otomobilin içerisinde kalite algısı yüksek bir iç mekân bizleri karşılıyor. Bu algıyı kullanılan malzemeler yüksek tutuyor. İşçilik konusunda sıkıntısı yer almazken; iç mekân deri ve nikelaj detaylar ile göz dolduruyor. Küçük eşya gözü konusunda model size gerek kapı kenarlarında gerekse orta konsolda birçok yer sunmuş. Bir de buna ek olarak V40 vites önünde yer alan müzik sisteminin arkasında bir alan bulunuyor. Bu alan önemli bir detay ancak sürüş anında ulaşılması güvenlik açısından sıkıntı yaratabilir. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almazken Volvo V40 düşük sürüş pozisyonuyla da beğenimizi kazandı. Koltuk ayarları tuşlar yardımıyla otomatik olarak yapılabiliyor. Ayrıca hafızaya alınarak istenildiği zamanda hızlı bir şekilde kendi koltuk pozisyonunuza erişebiliyorsunuz. Önde ve arkada oturan bireylere yeterli diz mesafesi sunan model arka koltuktaki bireylere tavan yapısı sebebiyle baş mesafesi konusunda sıkıntı yaratabilir. Siyah ve beyaz döşemeli detaylar ferah bir iç mekân sunarken, bu detay cam tavan ile desteklenmiş. İçerideki ferah kabinin yanı sıra Volvo V40, 335 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu değer ile sınıf ortalamalarında.

Motor

Volvo V40’ın kalbinde 1,6 litre dizel motor bulunuyor. PSA grubu ile Ford’un ortaklaşa geliştridği motoru pek çok modelden tanıyoruz. Bu modeller içinde en öne çıkanlar Peugeot 508, Ford Focus, Citroen C4 olarak sıralanıyor. Bu motorun en büyük özelliği değişken türbin sistemine sahip turbo barındırıyor olması. Motor 3600 d/d’de 115 Hp güç ve 1750 ila 2500 d/d arasında 270 Nm tork değeri sağlıyor. Bu değerler ile Volvo V40, 0-100 Km/s hızlanmasını 11,9 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 3,6 litre olarak belirlenmiş. Bu motor V40’a ortalama bir performans sunuyor. Dizel ünite alt devirlerde torku iyi kullanarak sürücüyü üzmezken üst devirlerde benzinli ünitelerini aratıyor. Volvo V40 sürüş olarak da 3 farklı seçeneği size sunuyor. Bu modlar Elegance, ECO ve Performance olarak değişiyor. Ancak bu modlar sadece gösterge panelinin temasını değiştirmeye yarıyor. Sürüş hissini değiştirmeyen bu seçenekler sadece sizi seçilen modun özelliğine göre kullanmanız için yönlendiriyor.

Konfor ve Yol Tutuşu


Volvo V40 sert süspansiyonlara sahip. Bu detay onu virajlarda avantajlı kılarken konfor konusunda dezavantajlı olmasına sebep oluyor. V40 viraj dinamiği zorlandığı takdirde ilk kaymayı önden başlatıyor. Ancak korkmayın ESP sistemi sayesinde bu durum tehlikeli olmadan engelleniyor. Ancak temiz bir çizgi ile girdiğiniz virajlarda bu sisteme ihtiyaç duymayacaksınız. Volvo V40, motor ve yol sesini optimum düzeyde engelleyerek beğenimizi kazanırken süspansiyonların fazla sesli çalışmasıyla biraz can sıkabiliyor.

EuroNcap

Güvenlik denildiğinde ilk akla gelen firma Volvo’nun yeni kompakt hatchback modeli V40, 1,6 litrelik dizel baz versiyonu ile girdiği Euro Ncap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı.
Önden çarpışma testinde V40’ın kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Volvo benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde V40 maksimum puanları aldı. Mankenlerin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. En zor puan alınan tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenleri mükemmel koruyan V40, maksimum puanlarla testten ayrıldı. Volvo V40, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
  
Yorum-Alper GÜLER

Premium hatchback sınıfının belki de en çekici tasarıma sahip modeli bence V40. Tasarım konusunda etkileyici olan model performans konusunda da sizi geride bırakmıyor. 1.6 litrelik dizel ünite yeterli performansının yanı sıra ekonomik yönüyle de göz dolduruyor. Ekonomik diyorum çünkü biz testimiz sırasında 5,6 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik. Ancak daha sakin kullanımlarda fabrika verileri çok rahat bir şekilde yakalanabilir. Otomobilde dikkat çeken bir detay ise hızlı vites değişimlerinde debriyaj pedalının kendini geriye geç bırakması oluyor. Bu sayede sistem kendisini korumaya alarak sert vites geçişlerini önlüyor. Fiyat disiplinine baktığımızda şu an için 82.000 TL’ye yakın bir rakamın olduğunu görüyoruz. Bu rakamın altında birçok rakibi olduğu gibi; otomatik şanzıman sunan markalar da mevcut.


Teknik Özellikler
Motor:1.6 D2 
Motor Hacmi:1560 cc 
Silindir Adedi:4 
Maksimum Güç:115 Hp 3600 d/d 
Maksimum Tork: 270 bg 1750-2500 d/d 
Performans  
 0-100 km/s Hızlanma11,9 s
 Maksimum Hız:190 km/s
   
Frenler  
 Ön:Hava Kanallı Disk
 Arka:Disk
   
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi  
 Şehir İçi:4 lt
 Şehir Dışı:3,4 lt
 Karma:3,6 lt
 Test:5,6 lt
 CO2 Emisyonu94 gr/km
Boyutlar  
 Uzunluk:4369 mm
 Genişlik:1802 mm
 Yükseklik:1445 mm
 Dingil Mesafesi:2647 mm
 Bagaj Hacmi:335 lt
 Yakıt Depo Kapasitesi:52 lt
 Boş Ağırlık:1333 kg
 Lastik Boyutu:225/40 R 18








































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder