Türkiye’de ilk kez geçtiğimiz yılki İstanbul Autoshow’da
otomobil severlerin karşısına çıkan V40, Volvo markasının lokomotif
modellerinden birisi olmayı hedefliyor. Markayı kompakt sınıfta temsil eden V40,
motor seçeneklerini T3, T4 ve D2 olarak sınıflandırıyor. Otomobil D2 olarak
geçen 1,6 litrelik 115 Bg dizel motoru ile konuğumuz oluyor.
Tasarım

Premium hatchback sınıfı son derece dinamik tasarımların yer
aldığı bir segment. Volvo’da bu segmentte dikkat çekmek için son derece iddialı
bir tasarıma imza atmış. Ön bölümde geniş ızgara ve tampona yerleştirilmiş LED
gündüz farları dikkat çekici. Büyük ızgara krom detaylı marka logosuyla
süslenmiş. Aydınlatma grubuna mercekli far eşlik etmiş. Bu detay otomobilin
teknolojik yönünü yansıtırken, sportif yönünün de ön plana çıkmasını sağlamış.
Yan bölüme geldiğimizde ise 7 kollu ve içleri karartılmış jant grubu göze
çarpıyor. Sportif tasarımı destekleyen bu detaya ek olarak yan bölümde keskin
hatlara yer verilmiş. Arka bölüme geldiğimizde ise “L” şeklinde stop grupları
dikkat çekiyor. Akıcı tasarımı desteklemesi için stop grupları arkaya doğru
çıkıntı şeklinde uzatılmış. Bagaj kapağı üzerine uzanmayan stop grubu bagajın
yükleme alanını daraltmış. Cam üzeri spoyler, arka difüzör ve çift çıkışlı
egzoz sistemi otomobilin sportif karakterini bu bölümde de öne çıkarıyor. Boyut
disiplinine baktığımızda Volvo V40, 4369 mm uzunluğa, 1802 mm genişliğe, 1445
mm yüksekliğe ve 2647 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile V40 rakibi
Mercedes-Benz A180’den 77mm daha uzun, 22 mm daha geniş, 12 mm daha yüksek ve
52 mm daha kısa aks mesafesine sahip.
İç Mekân

Otomobilin içerisinde kalite algısı yüksek bir iç mekân
bizleri karşılıyor. Bu algıyı kullanılan malzemeler yüksek tutuyor. İşçilik
konusunda sıkıntısı yer almazken; iç mekân deri ve nikelaj detaylar ile göz
dolduruyor. Küçük eşya gözü konusunda model size gerek kapı kenarlarında
gerekse orta konsolda birçok yer sunmuş. Bir de buna ek olarak V40 vites önünde
yer alan müzik sisteminin arkasında bir alan bulunuyor. Bu alan önemli bir
detay ancak sürüş anında ulaşılması güvenlik açısından sıkıntı yaratabilir.
Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almazken Volvo V40 düşük
sürüş pozisyonuyla da beğenimizi kazandı. Koltuk ayarları tuşlar yardımıyla
otomatik olarak yapılabiliyor. Ayrıca hafızaya alınarak istenildiği zamanda
hızlı bir şekilde kendi koltuk pozisyonunuza erişebiliyorsunuz. Önde ve arkada
oturan bireylere yeterli diz mesafesi sunan model arka koltuktaki bireylere
tavan yapısı sebebiyle baş mesafesi konusunda sıkıntı yaratabilir. Siyah ve
beyaz döşemeli detaylar ferah bir iç mekân sunarken, bu detay cam tavan ile
desteklenmiş. İçerideki ferah kabinin yanı sıra Volvo V40, 335 litrelik bagaj
hacmine sahip. Bu değer ile sınıf ortalamalarında.
Motor

Volvo V40’ın kalbinde 1,6 litre dizel motor bulunuyor. PSA
grubu ile Ford’un ortaklaşa geliştridği motoru pek çok modelden tanıyoruz. Bu
modeller içinde en öne çıkanlar Peugeot 508, Ford Focus, Citroen C4 olarak sıralanıyor.
Bu motorun en büyük özelliği değişken türbin sistemine sahip turbo barındırıyor
olması. Motor 3600 d/d’de 115 Hp güç ve 1750 ila 2500 d/d arasında 270 Nm tork
değeri sağlıyor. Bu değerler ile Volvo V40, 0-100 Km/s hızlanmasını 11,9
saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika
verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 3,6 litre olarak belirlenmiş. Bu
motor V40’a ortalama bir performans sunuyor. Dizel ünite alt devirlerde torku
iyi kullanarak sürücüyü üzmezken üst devirlerde benzinli ünitelerini aratıyor.
Volvo V40 sürüş olarak da 3 farklı seçeneği size sunuyor. Bu modlar Elegance,
ECO ve Performance olarak değişiyor. Ancak bu modlar sadece gösterge panelinin
temasını değiştirmeye yarıyor. Sürüş hissini değiştirmeyen bu seçenekler sadece
sizi seçilen modun özelliğine göre kullanmanız için yönlendiriyor.
Konfor ve Yol Tutuşu
Volvo V40 sert süspansiyonlara sahip. Bu detay onu
virajlarda avantajlı kılarken konfor konusunda dezavantajlı olmasına sebep
oluyor. V40 viraj dinamiği zorlandığı takdirde ilk kaymayı önden başlatıyor.
Ancak korkmayın ESP sistemi sayesinde bu durum tehlikeli olmadan engelleniyor.
Ancak temiz bir çizgi ile girdiğiniz virajlarda bu sisteme ihtiyaç
duymayacaksınız. Volvo V40, motor ve yol sesini optimum düzeyde engelleyerek
beğenimizi kazanırken süspansiyonların fazla sesli çalışmasıyla biraz can
sıkabiliyor.
EuroNcap
Güvenlik denildiğinde ilk akla gelen firma Volvo’nun yeni
kompakt hatchback modeli V40, 1,6 litrelik dizel baz versiyonu ile girdiği Euro
Ncap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı.
Önden çarpışma testinde V40’ın kabini tamamen sağlam kaldı.
Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Volvo benzer
korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da
tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde V40 maksimum puanları aldı.
Mankenlerin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. En zor puan alınan
tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenleri mükemmel koruyan V40,
maksimum puanlarla testten ayrıldı. Volvo V40, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine
karşı mükemmel bir koruma gösterdi.
Yorum-Alper GÜLER
Premium hatchback sınıfının belki de en çekici tasarıma
sahip modeli bence V40. Tasarım konusunda etkileyici olan model performans
konusunda da sizi geride bırakmıyor. 1.6 litrelik dizel ünite yeterli
performansının yanı sıra ekonomik yönüyle de göz dolduruyor. Ekonomik diyorum
çünkü biz testimiz sırasında 5,6 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik.
Ancak daha sakin kullanımlarda fabrika verileri çok rahat bir şekilde
yakalanabilir. Otomobilde dikkat çeken bir detay ise hızlı vites değişimlerinde
debriyaj pedalının kendini geriye geç bırakması oluyor. Bu sayede sistem
kendisini korumaya alarak sert vites geçişlerini önlüyor. Fiyat disiplinine
baktığımızda şu an için 82.000 TL’ye yakın bir rakamın olduğunu görüyoruz. Bu
rakamın altında birçok rakibi olduğu gibi; otomatik şanzıman sunan markalar da
mevcut.
Teknik Özellikler |
Motor: | 1.6 D2 | |
Motor Hacmi: | 1560 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 115 Hp 3600 d/d | |
Maksimum Tork: | 270 bg 1750-2500 d/d | |
Performans | | |
| 0-100 km/s Hızlanma | 11,9 s |
| Maksimum Hız: | 190 km/s |
| | |
Frenler | | |
| Ön: | Hava Kanallı Disk |
| Arka: | Disk |
| | |
Yakıt Türü | | Dizel |
Yakıt Tüketimi | | |
| Şehir İçi: | 4 lt |
| Şehir Dışı: | 3,4 lt |
| Karma: | 3,6 lt |
| Test: | 5,6 lt |
| CO2 Emisyonu | 94 gr/km |
Boyutlar | | |
| Uzunluk: | 4369 mm |
| Genişlik: | 1802 mm |
| Yükseklik: | 1445 mm |
| Dingil Mesafesi: | 2647 mm |
| Bagaj Hacmi: | 335 lt |
| Yakıt Depo Kapasitesi: | 52 lt |
| Boş Ağırlık: | 1333 kg |
| Lastik Boyutu: | 225/40 R 18 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder