B sınıfı sedan segmenti gitgide
kızışıyor. Seat markasının bu segmentte ki oyuncusu ise eski jenerasyonlarına
göre bir sınıf küçülen Toledo oluyor. Volkswagen alt yapısını kullanarak
geliştirilen bu model markanın izlerini taşıyor. Volkswagen grubunun 1.6
litrelik dizel motoruyla test konuğumuz olan model bakalım nasıl bir performans
grafiği sergileyecek?
Tasarım
İç Mekân
Motor
Seat Toledo’nun kalbinde 1,6 litre
dizel bir ünite bulunuyor. Bu motor 4400 d/d’da 105 Bg güç, 1500-2500 d/d’lar
arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını
10,4 saniyede tamamlarken, maksimum 190 Km/s’lik bir hız değerine sahip.
Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse 4,4 litre olarak
belirlenmiş. Biz testimiz sırasında 5,7 litre gibi bir değer elde ettik.
Otomobilde 6 kademli bir şanzıman sunulsaydı bu tüketimin daha düşük olacaktı.
Konfor ve Yol Tutuşu
Seat Toledo’da serte dönük
süspansiyonlara yer vermiş. Bu özellik Toledo’nun yol tutuşuna katkı sağlarken
konfor özelliğini biraz olsun törpülemiş. Yüksek hızlarda yol ve motor sesi
alan kabin sakin sürüşlerde yalıtım konusunda başarılı. Kombine ve keskin virajlarda
sert süspansiyonun avantajını kullanan Toledo, rakiplerine göre daha az gövde
salınımı yaparak başarılı bir grafik çiziyor. Ancak limitlerini çok zorlarsanız
bolca önden kayma yaşayabilirsiniz. ESP sistemi bu kaymalar esnasında sizi
güvende tutmayı başarıyor. Ancak rakipleri ESP sistemini her donanımda standart
olarak sunarken Seat Toledo Style donanımdan itibaren ESP’yi standart olarak
sunuyor.
Yorum-Alper GÜLER
B sedan segmenti git gide popüler
olmaya başladı. Bu segment geniş bagaj hacmi, geniş iç hacim ve ekonomi yönüyle
ön planda. Tasarım anlamında Seat Toledo hem dışarıda hem de içeride modern bir
görünüme sahip. Keskin hatlarıyla ilk bakışta içinizdeki dinamizm ruhunu ortaya
çıkarmayı başarıyor. Performans konusunda 1,6 litrelik dizel ünite başarılı bir
grafik çiziyor. Bu ünite kullanıma bağlı olarak size ekonomi yaptırmayı da
sağlıyor. 5 ileri manuel şanzıman otomobilin performansına büyük destek
olurken, kemikli geçişleriyle sportif şanzımanları hatırlatıyor. Direksiyon
tepkilerinin rakiplerine göre daha başarılı bir performans çizdiğini
söylemeliyim. Her konuda artıları olan Toledo fiyat disiplininde
yadırganabilir. Rakipleri full donanımlı versiyonları 43.000 TL seviyesinde
sunarken Seat Toledo 49.500 TL’lik fiyat etiketine sahip. Müşteriler bu tarz
otomobilleri geniş iç ve bagaj hacminin yanı sıra ekonomik yönü sebebiyle
tercih ediyor. Bu meblağ ile bir üst segmentin yeni motorlarıyla satın
alınabileceği gerçeği varken ve rakiplerinin cazip fiyatları karşısında Seat
Toledo tercih konusunda alt sıralarda yer alacağını düşünüyorum.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 TDI | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Bg 4400 d/d | |
Maksimum Tork: | 250 Nm 1500-2500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,4 s | |
Maksimum Hız: | 190 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Dizel | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 5,6 lt | |
Şehir Dışı: | 3,7 lt | |
Karma: | 4,4 lt | |
Test: | 5,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 114 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4482 mm | |
Genişlik: | 1706 mm | |
Yükseklik: | 1461 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2602 mm | |
Bagaj Hacmi: | 550 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 55 lt | |
Boş Ağırlık: | 1190 kg | |
Lastik Boyutu: | 215/45 R 16 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder