2008 yılından beri yollarda olan Ford Fiesta, markanın belki
de en sevilen otomobilleri arasında. Makyajsız versiyonuyla otomobil severleri
etkileyen model makyajlı yüzüyle bizlere yeniden merhaba diyor. Sürüş dinamiği
ile hatırladığımız bu model yeni yüzüyle birlikte dört benzinli bir de dizel
motor ile satışa sunulmuş. Test konuğumuz olan model 1.6i Ti-VCT motoru ve 6
ileri PowerShift şanzıman ile bakalım nasıl bir performans çizecek.
Tasarım
B sınıfı araçlar pratik kullanımlarının yanı sıra çekici
tasarımlarıyla da ön planda olmaya başladılar. Bu prensipten esinlenen marka
Fiesta’yı makyaj operasyonuna tabi tuttu. Bu operasyon kapsamında far grubu
daha da inceltilerek ön çamurlukların üzerine kadar çekildi. Devamında daha dik
bir burun yapısına kavuşan model geniş ızgarasıyla da dikkat çekiyor. Tampon
yapısındaki değişimlerle daha dinamik yapıya kavuşan Fiesta, makyajsız
versiyonuna göre yuvarlak hatlara sahip. Yan bölüme geldiğimizde yıldız
şeklindeki jantlar otomobilin sporcu karakterini nitelemiş. Ayrıca cam
kenarındaki çıtalar ve gövde rengi aynalar bu bölüme şıklık katmış. Arka
bölümde önceki versiyonuyla benzer bir görsel göze çarpıyor. Siyah renkli
difizör ve cam üzerindeki spoyler sporcu ruhu destekleyen diğer detaylar
arasında. Boyut disiplinine baktığımızda Ford Fiesta 3969 mm uzunluğa, 1764 mm
genişliğe, 1495 mm yüksekliğe ve 2489 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile
rakibi Clio’dan 93 mm daha kısa, 32 mm daha geniş, 47 mm daha yüksek ve 91 mm
daha kısa dingil mesafesine sahip.
İç Mekân
Otomobilin içerisine geçtiğimizde siyah ve otomobilin
dışıyla aynı renkte olan detayların kombine edildiği bir kokpit bizleri
karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik anlamında herhangi bir sıkıntı yer
almıyor. Küçük eşya gözü konusunda model size orta konsolda, kapı kenarlarında
ve vitesin ön bölümünde bolca alan sunmuş. Ön konsolun orta bölümünde “Sony” marka
müzik sistemi yer alıyor. Bu sistemin performansı başarılı. Ayrıca USB bağlantı
ile uzun süreli yolculuklarda otomobilin içinde sıkılmamanızı sağlıyor.
Havalandırma sistemi müzik sisteminin alt kısmına konumlandırılmış. Bu
sisteminde performansı da başarılı ancak fazla sesli çalıştığını belirtmeliyiz.
Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda
direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Önde oturan sürücü ve
yolcuya yeterli alan sunan Fiesta arka bölümde boyu uzun misafirlerine sıkıntı
yaratabilir. Bagaj bölümüne geldiğimizde ise Fiesta, 276 litrelik bir alan
sunmuş. Bu değer ile rakibi Clio’nun gerisinde kalıyor.
Motor
Test ettiğimiz Ford Fiesta’nın kalbinde 1.6i Ti-VCT motor
bulunuyordu. Bu motor 6300 d/d’de 105 Bg güç; 4200-4500 d/d arasında 150 Nm
tork değeri üretiyor. 6 ileri PowerShift şanzıman ile kombine edilen bu motor
0-100 Km/s hızlanmasını 10,5 saniyede tamamlarken maksimum 194 Km/s hız
değerine sahip. Şanzıman, topuz üzerindeki tuşlardan da manuel olarak
kullanılabiliyor. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri de 5,9
litre olarak belirtilmiş. Şanzıman geçişleri genel anlamda sarsıntısızken, gaz
tepkileriniz özellikle kalkışlarda sertleşirse şanzıman bu noktada şaşırıp sert
geçişler yapabiliyor. 1.6i Ti-VCT ünite performanslı olduğu kadar tutumlu
olmayı da becerebiliyor. Bunu test sırasında elde ettiğimiz 6,7 litre ile bize
ispatladı.
Konfor ve Yol Tutuşu
Ford Fiesta’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Bu detay
otomobilin viraj performansına katkı sağlarken konforunu törpülemiş. Viraj
performansı derken sınıfının hala en üstünde olduğunu rahatlıkla
söyleyebiliriz. Zorlandığında ilk kaymayı önden gerçekleştiren model ESP
sistemi sayesinde siz rayında tutmayı başarıyor. Pek çok rakibinde standart
olarak sunulan ESP’nin Fiesta’da opsiyonel olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Üst
devirlerde motor, yüksek hızlarda yol sesi alan Fiesta yalıtım anlamında sınıf
ortalamalarında bir performans grafiği çiziyor diyebiliriz.
Yorum-Alper GÜLER
Ford Fiesta yol tutuş karakterleriyle anılır. Belki de bu
modelin en çok satma nedenlerinden birisi de budur. Ancak marka bu detayın
yanında müşterilerini artık tasarım ile de etkilemek istiyor. Bu bağlamda
makyaj gören Fiesta, daha dinamik bir yapıya kavuşmuş. Sürüş anlamında da
dinamizmini koruyan model bu konuda hisli direksiyondan fazlaca yardım alıyor.
1.6i Ti-VCT ünite daha çok şehir içi kullanımlar için düşünülebilir. Otomatik
şanzıman ile de son derece pratik bir kullanıma erişmiş. Test aracımızın satış
fiyatı 40 bin TL’nin hemen üstünde belirlenmiş. Rakibi dizel versiyonunu çok
cüzi bir fiyat ile daha aşağı değerden satıyor. Eğer ben şehir içi fazla yol
yapmıyorum ama otomatik olmazsa olmaz derseniz Fiesta sizin için iyi bir tercih
olabilir.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6i Ti-VCT | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 105 Bg 6300 d/d | |
Maksimum Tork: | 150 Nm 4200-4500 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 10,5 s | |
Maksimum Hız: | 184 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Kampana | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,4 lt | |
Şehir Dışı: | 4,5 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 6,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 138 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3969 mm | |
Genişlik: | 1764 mm | |
Yükseklik: | 1495 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2489 mm | |
Bagaj Hacmi: | 276 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 42 lt | |
Boş Ağırlık: | 1098 kg | |
Lastik Boyutu: | 195/50 R 15 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder