2007 yılında üretilmeye başlayan Volkswagen Tiguan kardeşi
Golf gibi sevilen bir model olmayı başardı. 3 farklı donanım ile satışa sunulan
modelin aslında en dikkat çekici detayı DSG şanzımana sahip en güçlü versiyon
olmasıydı. Manuel şanzımanıyla geçtiğimiz dönemlerde testimize katılan ve
başarılı grafik çizen Tiguan bakalım DSG şanzıman ile nasıl bir performans
gösterecek?
Tasarım
Tiguan’ın tasarımına baktığımızda dinamik ve şık bir yapı
bizleri karşılıyor. Far grubu White&Night versiyonunda standart sunulan
Bi-Xenon sistem kadar çekici değil. Ancak otomobile agresif bakışlar
kazandırmış. Ek olarak bu bakışlar kaput üzerinden inen keskin hatlar ile
desteklenmiş. Bu bölümdeki şıklık ızgara üzerindeki nikelaj parçalar ile ön
plana çıkarılmış. Yan bölüme geldiğimizde sade bir tasarım bizleri karşılıyor.
Burada çok kollu jant grubu otomobilin sportif yönünü desteklerken, aracın
hafif arazi karakterini vurgulamak içinse çamurluk kemerlerinde ve kapı
altlarında siyah detaylar kullanılmış. Arka bölüme geldiğimizde tamponun genel
tasarımla bütünlük sağlanması için mat siyah olarak belirlenmiş. Bu bütünlük detayına
stop grupları da bagaj kapağı üzerine uzanarak destek vermiş. Tavan rayları ve
arka spoyler de otomobilin sportif karakterini destekleyen diğer detaylardan.
Boyut disiplinine baktığımızda Tiguan, 4426 mm uzunluğa, 1809 mm genişliğe,
1703 mm yüksekliğe ve 2604 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi
Ford Kuga’dan 98 mm daha kısa, 29 mm daha dar, 42 mm daha alçak ve 86 mm daha
kısa dingil mesafesine sahip.
İç Mekân
Volkswagen modellerinde artık neredeyse ezberlediğimiz bir
iç mekân bizleri karşılıyor. Ailenin hemen hemen tüm üyelerinde kullanılan iç
mekân malzeme kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntı yaratmıyor. Ancak kalite ve
işçilik standardı yüksek olan bu mekânın modelden modele değişim göstermesi
şart. Orta konsolda dokunmatik ekranlı müzik sistemi yer alıyor. Bu sistemin
başarısı takdir edilir nitelikte. CD, MMC kart ve Aux desteği ile çoklu ortam
oluşturan bu sistemin USB bağlantısının olmaması can sıkıcı. Sürüş pozisyonuna
erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Aksine ayarlı direksiyon ve koltuk
sizin bu konudaki en büyük yardımcınız. Volkswagen Tiguan küçük eşya gözü
konusunda da size bolca alan sunuyor. Vites önünde, orta konsolda birçok küçük
alanın yanı sıra büyük su şişelerinizi koyabileceğiniz ceplerde kapı
kenarlarında mevcut kılınmış. Önde ve arkada sunulan hacim yeterli seviyede.
Geriye doğru paralel uzanan tavan yapısı iyi bir baş mesafesi sağlarken bu
bölümün cam tavan ile desteklenmesi içerideki misafirlere son derece ferah bir
kabin sunmuş. Bagaj hacmi konusunda ise 470 litre ile Tiguan rakibi Kuga’yı
geride bırakıyor.
Motor
Volkswagen Tiguan’ın kalbinde DSG şanzıman ile kombine
edilmiş 1,4 litre TSI motora yer verilmiş. Bu motor 5800 d/d’da 150 PS güç ve
1500 ila 4000 d/d’lar arası 240 Nm tork değeri üretiyor. Bu veriler ile 0-100
Km/s hızlanmasını 9,3 saniyede tamamlarken maksimum 193 Km/s hız değerine
sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 7,1 litre. 150
PS’lik TSI ünite Tiguan’a yeterli performans sunuyor. 6 ileri DSG şanzıman
sarsıntısız geçişleriyle göz dolduruyor. Yakıt tüketimi konusunda TSI motor son
derece başarılı; 7,1 litrelik fabrika tüketim değerine karşılık biz sakin
kullanımlarda 8,7 litrelik değer elde ettik.
Güvenlik
Volkswagen Tiguan, 2009 yılında girdiği Euro Ncap çarpışma
testinden 5 yıldız alarak ayrıldı.
Konfor ve yol tutuşu
Tiguan’da yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu detay
Tiguan’a konfor katarken viraj performansını kısıtlamış. Yüksek yapılı karoser
de buna eklenmiş. Tiguan yalıtım konusunda da ne yol sesini ne de motor sesini
kabin içine almıyor. Sınırları zorlandığında ilk kaymayı önden
gerçekleştirirken güvenlik sistemleri sizi rayınızda tutmak için elinden gelen
her şeyi yapıyor.
Yorum-Alper GÜLER
Volkswagen TSI motor ile bu konuda devrim yarattı
diyebiliriz. Bu motor gerektiğinde güç gerektiğinde ekonomik sürüşü size
sağlıyor. Yüksek yapısı ve yumuşak süspansiyonlarıyla özellikle hafif arazide
zorlu engelleri konforlu bir şekilde aşmanızı sağlıyor. Aracın arazi açıları da
keyfi ikiye katlıyor. Tiguan’da dikkatimi çeken bir konuyu sizinle paylaşmak
istiyorum. Bu konunun test aracımızla mı ilgili yoksa sistemin çalışma
prensibimi böyle çözemedim ancak gazdan ayağınızı çektiğiniz vakit devir saati
aşağı iniyor ve ani hızlanmak istediğinizde gaza sonuna kadar dahi bassanız da
kısa bir süre güç konusunda gecikme yaşayabiliyorsunuz. Fiyat disiplinine baktığımızda Tiguan 75.500
TL’yi geçen bir etikete sahip. Rakibi Ford Kuga ise daha üst donanımlı ve 4
çeker sistemi daha ucuz fiyata sunarken tercihler biraz zorlaşacakmış gibi görünüyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.4 TSI | |
Motor Hacmi: | 1390 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 150bg 5800 d/d | |
Maksimum Tork: | 240 bg 1500-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 9,3 s | |
Maksimum Hız: | 193 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,9 lt | |
Şehir Dışı: | 6,9 lt | |
Karma: | 7,1 lt | |
Test: | 8,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 164 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 4426 mm | |
Genişlik: | 1809 mm | |
Yükseklik: | 1703 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2604 mm | |
Bagaj Hacmi: | 470 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 64 lt | |
Boş Ağırlık: | 1550 kg | |
Lastik Boyutu: | 235/55 R 17 |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder